Zprávy od Ivana Jakeše:
Dnesna etapa v nadmorskej vyske 4800m sa palila na plny plyn, motorky na Bolivijskej solnej plani dosahovali maximalne rychlosti. Ivan sa dlho drzal na 6 pozicii a vsetko nasvedcovalo k podstatne lepsiemu vysledku. Osudnym sa mu vsak stali predne tlmice, ktore v extremnych podmienkach postupne stracali olej. V rychlosti asi 150km/h, priblizne 40m pred pravou zakrutou sa stali zaolejovane kotuce prednej brzdy neucinnymi a Ivan len motorom a zadnou brzdou dokazal stroj mierne spomalit. Zakrutu utopenu temer 2m v hlbokej brazde by vsak v ziadnom pripade nevybral a preto v zlomku sekundy zvolil priamy smer a vyskok z vymola v motokrosovom style. S extremne tazkym Dakarskym specialom vsak tento unik skoncil saltom cez predne riadidla. Po par minutach sa Ivan s poskodenym kolenom, pohmozdenymi prstami na nohe a krvacajuci od viacerych oderov dokazal postavit, ako-tak dat dokopy stroj a dokoncit etapu na neuveritelnom 7 mieste! Po prejazde cielom mu nas redaktor Janko Zgravcak poskytol cennu pomoc a odviezol ho do medical centra. Rontgenove snimky nastastie nepotvrdili zlomeniny, vyzera to vsak na potrhane vazivo praveho kolena a pomliazdene prsty lavej nohy. Motorku v tomto momente kompletne repasujeme, Ivan sa snazi udrzat v teame dobru naladu, a to napriek slovam, ktore mi povedal tesne po stretnuti v bivaku: Kamosko, cely zivot sa mi v sekunde odohral pred ocami, myslel som si ze "TOTO UZ JE ONO". Nas jazdec je vsak znamy ukrutnou huzevnatostou a verime, ze sa stane zazrak a nastupi na start dalsej etapy! Opat ho vsak citujem: Kamosko, no neviem, s jednou nohou celou v prdeli, druhou napoli.. neviem ako budem driftovat zadnou brzdou (ta sa ovlada pravou nohou, pricom je nutny nesmierny cit)
Vsetko zalezi od toho, ci sa Ivko rano vobec postavi na nohy. Vsetkym fanusikom velmi pekne dakujeme za podporu, vsetci v teame robime maximum! Ivan odkazuje, ze nikoho nesklame, a ak ho rano vylozime na masinu - bojuje dalej! Drzte palce!!!
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
a další:
Ivan prezil dost narocnu noc, sok zo zraneni si vybral svoju dan. Drvila ho zimnica, v noci mal horucku, koleno ma extremne opuchnute, s nohou nevie hybat. Je 4h rano a Ivan sa oblieka do ortezy a zavodneho ustrojenia, ide si skusit sadnut na motorku, urobit par krokov a rozvicit sa. Budem Vas informovat o par minut! V tomto momente je jeho start asi bohuzial malo pravdepodobny.
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
zdroj motoride:
14:21 - Dakar končí pre Ondreja Klymciwa - český jazdec (20-ty v cieli minulý rok), ktorý bol na 25-tom mieste priebežne tohto roku mal nehodu a práve sa o neho stará zdravotnícky tím. Dúfajme že bude v poriadku. Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
zlomená noha..
z FB:
Právě jsme dostali informaci, že Ondra havaroval a má zlomenou nohu. Nyní je převážen do nemocnice v Córdobě. Jakmile budeme mít více informací, okamžitě je sem přidáme.
Tímto pro Ondru Dakar končí
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
Skončil i Ruda Lhotský z týmu Barth Racing. Dehydratace ještě na přejezdu na start speciálu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Kurna fix nejak se to zacalo kazit. Snad se vsichni daji dohromady a pristirok jim to natrou.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Velká škoda ale hlavně aby byl zas Remus v pohodě a příště už je zas pojede potrápyt a ted holt budeme fandit těm ostatním a věřím že Svitko světu ukáže ten už si to zaslouží být na bedně .
Tak konečně letos první opravdová Dakarská etapa a už to padá jako mouchy...Snad se Remus dá do kupy...
Viděl jsem Dakarské ozvěny kde mluvil někdo o jeho výkonech přesně to předpověděl, že jede hodně na hraně a,že i když mu to nikdo nepřeje má obavy, že nedojede...
Laila Sainz prohlásila: Konečně Dakarská etapa - nechápu proč se to zkracuje jen proto aby všichni včas dojeli do bivaku - je to nejtěžší závod a tak to má být...Ta holka má koule
Tom
ASO bylo včera v hodně obtížné situaci. Protože etapu zastavili na CP2, museli všem závodníkům, tedy i těm několika, kteří dojeli do cíle etapy, dát časy z CP2. Jezdci, kteří dojeli až do cíle byly velmi nespokojení (slabé slovo) a dávali to najevo hodně hlasitě (včetně vyjádření do médií) a situace byla velmi napjatá. Luc Alphand, bývalý úspěšný dakarský závodník, který nyní pracuje pro francouzskou televizi, komentoval situaci takto: "byl jsem na CP2 zrovna když Botturi dotankoval a připravoval se vyrazit na další část speciálu. Vyrazil na trať a za dvě minuty nato přišel příkaz zastavit závod. Tohle se stalo dalším nejméně deseti jezdcům. Neumím si ani představit tu námahu, kterou museli vydat, aby dokončili etapu v těch podmínkách a zejména Botturi, který jel se zraněným zápěstím. Taková rozhodnutí jsou proti mezinárodně uznávaným pravidlům včetně FIM Rallye Raid. Když se speciál zastaví z bezpečnostních důvodů, což se může stát, nebo z jakéhokoliv jiného důvodu, jezdci, kteří nedojeli až do cíle etapy, musí být penalizováni oproti jezdcům, kteří etapu dokončili. Dělá se to tak, že se vezme čas posledního jezdce, který etapu dokončil a přičítá se pevná časová penalizace. A toto pravidlo je součástí regulí Dakaru 2016. Takže kupříkladu Toby Price, který včera vyhrál celý speciál, dnes bude mít poškozené kolo nebo více ojetý mousse nebo cokoliv jiného, protože zkrátka jel o 100km speciálu víc než někteří ostatní, jak se to bude řešit? Navíc na CP2 byly zastavená i auta a kamiony, což je naprosto nepochopitelné. Přece jen mají v autech a kamionech jiné podmínky než motorkáři a čtyřkolkáři a ano, bylo horko ale to by neměl být důvod pro zastavení etapy i pro tyto kategorie. David Castera, dlouholetý sportovní ředitel Dakaru a autor všech jihoamerických tratí do letošního roku, byl na trati speciálu a řekl potom v bivaku, že tam nebyly žádné kritické obtíže. Nikdo z organizátorů nezná tu oblast lépe než on. Každoročně trávil půl roku v těchto oblastech kde hledali ideální trať závodu. Tak co? V bivaku motorkářů to vyvolalo obrovské emoce. Možná je organizátoři v bivaku v Belenu neslyšeli, protože byli 50km daleko. V tomto okamžiku ještě nevíme jak jury rozhodne o této etapě ale zprávy se v kempu šíří a jezdci nejsou spokojená. V roce 1994 v závodě Paříž - Dakar - Paříž dojížděly auta dokonce dva dny do cíle etapy. Byla to bitva mezi Citroenem a Mitsubishi. Citroen dokončil část etapy a přijel do Noadibou, tak jim někdo řekl, že speciál byl zrušený a oni v pohodě dojeli do bivaku po asfaltu. Když přijeli do bivaku závodníci s Mitsubishi po 36 hodinách boje ve speciálu, kteří ho projeli celý, organizátoři jim řekli, že speciál byl zrušený... a týmový manažer Ulrich Bremher okamžitě odhlásil celý kompletní tým ze závodu, protože to považoval za nesportovní a nefér chování organizátorů a nesouhlasil s tím. Situace dnes je velmi podobná. Jestli je důvodem bezpečnost závodníků, tak není co řešit. Nikdo nechce aby motorkáři zůstali dehydrovaní a umírali někde v dunách ale v letech 2009 a 2010 se jela přesně ta samá etapa a jezdci jí dojeli i když bylo tenkrát 55 stupňů a včera bylo 42. Co se s Dakarem stalo za tu dobu?
Tom
TomR1 napsal:
Laila Sainz prohlásila: Konečně Dakarská etapa - nechápu proč se to zkracuje jen proto aby všichni včas dojeli do bivaku - je to nejtěžší závod a tak to má být...Ta holka má koule
Holka má takový koule, že by ji do nich několik lidí rádo nakopalo Ale souhlasím s ní..
Ze vcerejska si toho moc nepamatuji, snad je to, ze tam byl velky kamen. Dale transport helikopterou a transport letadlem. Stale je se mnou trener Ivan Svedik a moc mi tim pomaha.
Bohuzel diagnoza se po vcerejsku teosicku zmenila, mam frakturu luzka v oblasti panve. Odlomil se kus o velikosti 4-5cm. Je velmi dulezita rychla operace. Nyni mi odcerpavaji krev z plic abych mohl na sal.
Modrej jsem jako smoula a navic tu maji mimo dobrych steaku i dobre morfium..
Mrzi me to...doufam, ze na me nezanevrete a budete nadale stat pri me..
asi by se hodilo napsat zdroj, nebo jméno toho, kdo se s tím mořil, aby to přeložil.
ctrl c a ctrl v umí dát každej
[quote]TomR1 napsal:
ASO bylo včera v hodně obtížné situaci. Protože etapu zastavili na CP2, museli všem závodníkům, tedy i těm několika, kteří dojeli do cíle etapy, dát časy z CP2. Jezdci, kteří dojeli až do cíle byly velmi nespokojení (slabé slovo) a dávali to najevo hodně hlasitě (včetně vyjádření do médií) a situace byla velmi napjatá. Luc Alphand, bývalý úspěšný dakarský závodník, který nyní pracuje pro francouzskou televizi, komentoval situaci takto: "byl jsem na CP2 zrovna když Botturi dotankoval a připravoval se vyrazit na další část speciálu. Vyrazil na trať a za dvě minuty nato přišel příkaz zastavit závod. Tohle se stalo dalším nejméně deseti jezdcům.
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Dobrý den,
posílám aktuální informace ke zdravotnímu stavu Ondřeje Klymčiwa a jeho vyjádření:
Bohužel došlo po včerejšku ke změně diagnózy, Ondřej má frakturu lůžka v oblasti pánve. Odlomil se kus o velikosti 4-5cm. Je velmi důležitá rychlá operace. Nyní mu odčerpávají krev z plic, aby mohl na sál.
Vyjádření:
"Ze včerejska si toho moc nepamatuji, snad jen to, že tam byl velký kámen. Dále transport helikoptérou a transport letadlem. Stále je se mnou trenér Ivan Svědík a moc mi tim pomáha. Konec na Dakaru mne velmi mrzí, doufám, že na mne fanoušci nezanevřou a budou i nadále stít při mně. Moc děkuji všem za podporu."
Což je zpráva z newsletteru který posílá Extender celý dakar každý den o Ondrovi...
Jinak Ondra komunikuje - poslal mi pár zpráv whatsappem kolem třetí hodiny. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...