Zdravím všechny klubáky a prosím vás o zkušenost/ radu. Mám 800GS chvilku a má najeto cca 3000Km ale když jedu po český okresce typicky opravená lopatou tak motorka místo toho aby propružila tak se nestane nic a řídítka mě kopnou do rukou. Kousek jsem popustil vidli na můstkách a trochu se to zlepšilo ale pořád to není nic moc a hlavně se spolujezdcem je to dost výrazný. Zkoušel jsem přitáhnout víc předpětí na zadku ale výsledek nula. tak že otázka jednoduchá dělám vám to taky nebo se to ještě rozchodí? A pak kdo tu mý jiný pružiny hyperpro + olej. jak se to změnilo nebo nezměnilo případně jak se chová bitubo cartrige? U toho bituba by mě ještě zajímalo všude píšou možnost plného nastavení což já si pod plným nastavením přestavuje předpětí, útlum, odskok tak že se chci zeptat co se na tom dá vlastně nastavit? A dál by mě zajímalo jak se chová Ohlins cartrige právě při tomhle typu jízdy. Zajímámě hlavně nastavení pro komfort jízdy. neplánuju s tím jezdit motocross pár malejch skoků už proběhlo a dorazy jsem necítil tak že v tomto směru mi stačí i originál podvozek. Je mi jasný že pro většinu to možná budou vyhozený peníze ale docela mě to žere... Všem díky za zkušenost a názor ale prosím hlavně osobní zkušenost.
Sonic napsal:
Zdravím všechny klubáky a prosím vás o zkušenost/ radu. Mám 800GS chvilku a má najeto cca 3000Km ale když jedu po český okresce typicky opravená lopatou tak motorka místo toho aby propružila tak se nestane nic a řídítka mě kopnou do rukou. Kousek jsem popustil vidli na můstkách a trochu se to zlepšilo ale pořád to není nic moc a hlavně se spolujezdcem je to dost výrazný. Zkoušel jsem přitáhnout víc předpětí na zadku ale výsledek nula. tak že otázka jednoduchá dělám vám to taky nebo se to ještě rozchodí? A pak kdo tu mý jiný pružiny hyperpro + olej. jak se to změnilo nebo nezměnilo případně jak se chová bitubo cartrige? U toho bituba by mě ještě zajímalo všude píšou možnost plného nastavení což já si pod plným nastavením přestavuje předpětí, útlum, odskok tak že se chci zeptat co se na tom dá vlastně nastavit? A dál by mě zajímalo jak se chová Ohlins cartrige právě při tomhle typu jízdy. Zajímámě hlavně nastavení pro komfort jízdy. neplánuju s tím jezdit motocross pár malejch skoků už proběhlo a dorazy jsem necítil tak že v tomto směru mi stačí i originál podvozek. Je mi jasný že pro většinu to možná budou vyhozený peníze ale docela mě to žere... Všem díky za zkušenost a názor ale prosím hlavně osobní zkušenost.
nechapu, proc si popoustis vidli aby "ti to lip pruzilo". tim tu motorku nahnes dopredu, coz je v pripade osmikila na silnici urcite v pohode, ale o zlepseni jizdniho komformu bych pochyboval. obecne je predek, minimalne non-WP osmikila HODNE MEKKEJ. o kopani se imhomeda mluvit, to spis v pripade teleleveru.
jeste nez zacnes vubec resit ohlinse, tak si, o allahu, nejdriv pohraj s UTLUMEM VZADU.
a precti si neco o tlumicich celkove.
nenapaal jsi ani, co mas za rocnik, kolik vazis atd.
Upravil hicks dne 07.09.2013 13:14
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No proto že jsem se jí pokoušel víc zatížit. Je to 2012 trophy edice. Když vezmeš díru která je dost velká tak vidlice propruží ale jak je spíš záplata jako by kopečky po silnici tak ta vidle se proste vůbec nezmáčkne a přenese ten hrbol do řídítek jako by jsi vůbec neměl odpruženou vidli... Zadní útlum je fajn věc ale obávám se že na komfort přední vidle nemá žádný vliv. Teda dle mého názoru.
Tento problém som mal keď som priviezol moto zo servisu BMW po výmene oleja v predných tlmičoch. Nakoniec som zistil, že mi tam tí umelci naliali o 1 deci oleja viac. Neviem ako sa to mohlo stať, vybral som z každého tlmiča po 0,5 deci oleja a bolo to lepšie. Keď som menil HYPER PRO progresívne aj s olejom. Vypustil som 8 deci oleja.
Já bi som skúsil najprv toto. Stačí ti tenká hadička z infúzie a striekačka, vytiahni z každého tlmiča po 0,5 deci oleja a choď to vyskúšať. Ak to nepomôže skús ešte raz, možno to mal nejaký umelec ktorý zväčšoval tuhosť tlmiča väčším množstvom oleja.
A ešte ma niečo napadlo, ak budeš povoľovať tie veľké horné skrutky počúvaj či z nich nevyfučí nadmerne veľa vzduchu, trochu usiknúť môže. Tieto naše vidly sa ľúbia pri nadmernej práci nafukovať. Ja som tam dal preto odvzdušňováky.
Upravil siso dne 08.09.2013 17:08
Sonic napsal:
No proto že jsem se jí pokoušel víc zatížit. Je to 2012 trophy edice. Když vezmeš díru která je dost velká tak vidlice propruží ale jak je spíš záplata jako by kopečky po silnici tak ta vidle se proste vůbec nezmáčkne a přenese ten hrbol do řídítek jako by jsi vůbec neměl odpruženou vidli... Zadní útlum je fajn věc ale obávám se že na komfort přední vidle nemá žádný vliv. Teda dle mého názoru.
TAKZE MAS VEPREDU WPCKO, POCITAM?!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jo kéž by WPčko... No motorka je koupená nová tak že leda že by v Renocaru při montáži nalili moc oleje teda jestli to vůbec u dealera něco montujou ale asi spíš ne. Právě že všichni píšou jak je to totál měkký a mě to takhle hopsá... No když vezmeš za přední brzdu tak se vidle normálně potopí vezmeš větší díru tak to propruží ale menší hrboli to přenáší. Když člověk stojí ve stupačkách tak je to lepší... No teď pojedu na garančku do Inveltu tak se jich tam zeptám jestli jim to příjde normální ale nevim jestli něco poznaj...
no já bych to řešil se servisem a když tam pojedeš na garančku, tak rovnou se poptat, sdělit problém a servisáci by ho měli vyřešit.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Sonic.......to je prostě normální stav. Taky mi to dělá.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Normální stav? já jsem si myslel že se to USD chová líp jak klasická vidle. Mně na twinovi nic do řidítek nekope.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Tak že je to tak jak jsem si myslel. A teď mi někdo poraďte jak to vylepšit s co největším efektem za nejmenší cenu... A jestě by mě zajímalo jak je to s tim nastavením u toho bituba... Nebo jestli si pod plnym nastavení představujou nalej si tam hustší olej a má to větší útlum???....
Spitfire napsal:
Normální stav? já jsem si myslel že se to USD chová líp jak klasická vidle. Mně na twinovi nic do řidítek nekope.
Kdyz je tam díra tak to vezme v pohode. U výstupku dejme tomu takovej ten asfaltovej sranec co lijou po silnici a je vysokej co ja vim 2-3 cm tak to prostě vzdycky kopne.
Dela to tak od zacatku takze to beru ze je to normalni. Nejel jsem na lepsim tlumici nemuzu posoudit. Zeptej se dufina. Ma myslim bituba.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Spitfire napsal:
Normální stav? já jsem si myslel že se to USD chová líp jak klasická vidle. Mně na twinovi nic do řidítek nekope.
Kdyz je tam díra tak to vezme v pohode. U výstupku dejme tomu takovej ten asfaltovej sranec co lijou po silnici a je vysokej co ja vim 2-3 cm tak to prostě vzdycky kopne.
Dela to tak od zacatku takze to beru ze je to normalni. Nejel jsem na lepsim tlumici nemuzu posoudit. Zeptej se dufina. Ma myslim bituba.
jo takhle, No twim má tak měkkou vidli, že jsem nikdy o kopani do řidítek nikdy neuvažoval, ale USD bude určo nastavena tvrdčeji a bude mít jinou charakteristiku.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Sonic napsal:
Tak že je to tak jak jsem si myslel. A teď mi někdo poraďte jak to vylepšit s co největším efektem za nejmenší cenu... A jestě by mě zajímalo jak je to s tim nastavením u toho bituba... Nebo jestli si pod plnym nastavení představujou nalej si tam hustší olej a má to větší útlum???....
byt tebou zacnu uplne jinak.
a to porovnanim s jinym osmikilem. do te doby nic neresit.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mam Bitubo na 800. prosel jsem si cestou vymeny oleje u originalu, pak zakoupeni hyperpro pruzin a naliti lehce tuzsiho oleje SAE10 (original SAE7) ale stale to bylo mekke a nepruzilo to obzvlast pri delsim pojezdu treba na roletach.
Pak jsem poridil Bitubo za 12tis a docela to jde. Je to stredni trida, ale ohodne znat. Hned po montazi jsem jsem to poznal. Takze pokud chces lepsi predek vykasli se na pruziny a olej a kup to bitubo. Ma to cartridge s dusikem.
Ovsem jak se ptas, tak zadne velike nastaveni to neumi. Umi to pouze predpeti pruzin, nic vic!
Tuhost (tedy utlum) resis mnoztvim oleje, tusim 8cm od horniho okraje je off pak 9cm je standart a 10cm je onroad.
Ale za sebe rikam jednoznacne je to znat.
Upravil dufino dne 10.09.2013 09:26
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
ja sem poznal rozdil kdyz sem dal HYP pruziny, ale dal jsme vic oleje a kopalo to , dal jsme tak jak ma byt kdyz mas progresky a uz vpohode
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Díky všem za reakce a názory. Kdyby tu měl ještě někdo zkušenost s Ohlinsem tak to bude komplet. No já to můžu porovnat pouze ze dvěma Offroad motorkama a předpokládám že se všichni začnete smát proto že je to naprosto neporovnatelný a jedna je Yamaha YZ (kroska) a to je hodně dávno a druhá je KTM 990 adventure.
Sonic napsal:
Díky všem za reakce a názory. Kdyby tu měl ještě někdo zkušenost s Ohlinsem tak to bude komplet. No já to můžu porovnat pouze ze dvěma Offroad motorkama a předpokládám že se všichni začnete smát proto že je to naprosto neporovnatelný a jedna je Yamaha YZ (kroska) a to je hodně dávno a druhá je KTM 990 adventure.
imho neni duvod se smat... kazdopadne byt tebou, tak to nejdriv porovnam s jinym osmikilem, asi nejlip nekde na srazu.
Nebo si ji nech od nekoho ROZUMNYHO projet.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Waltr napsal:
Hele Osmička má normálně opačné problémy.
Takže: Máš přidřenou vidli(ohlou), nebo moc oleje.
Pomalu to jde?
Zdravím Waltr, mám po výmene oleja podobný problém. Tlmiče pracujú akože v pohode,sú síce citeľne tvrdšie, ale asi som nedostatočne vypumpoval olej a po naliatí predpísaného množstva, je tam toho oleja viac. A poznal som to podľa toho, že pri jazdení je zamastené predné koleso, vlhnú obidve vidlice. Guferá sú založené správne. Keď moto stojí, tak olej netečie, iba za jazdy kde vidlica je patrične prepružená. Neviem, či sa to dá odstrániť ako písal "SISO", že hadičkou zhora odsať nejaké množstvo oleja. Alebo to treba znova celé rozhodiť a dať aj nové guferá?!
Vopred ďakujem za radu.