Nechysta se nekdo do Tunisu rad bych se tam podival ale nejpozdeji do pulky Dubna samotnemu se mi tam moc nechce a mám takovou teorii že na cestovani je jeden malo a dva jsou moc.
Mnohočlenné výpravy na delší výpravu nejsou samozřejmě vhodné, ale dva se mi zdá být přece jen málo, 3-4 stroje jsou podle mě ideální pro takovou cestu. Stále sonduju kam příští rok, i tohle je alternativa..
Vjetrnik napsal:
AFRIKA to pristi rok urcite nebude...cesta povede bud na zapad nebo na sever...sever jsme jeli letos, tak mozna na ten nejzapadnejsi zapad...
I ty tajnůstkáři, doufám že se mi nechceš plést před říditkama někde na route sixtysix.. (málem jsem napsal 69, ale to je úplně jiná cesta..)
az tak na zapad ne...rovn2 mne jezdit nebavi, takze Road 66 neni take nic pro mne...
tady jsou nase prisne tajne varianty: zapad = Normandie+Bretan nebo jeste vetsi zapad = Anglie+Skotsko a nebo jih = Sicilie...termin zacatek kvetna (statni svatky) pro variantu jih, polovina cervna pro variantu zapad...ale do jara daleko...
treba vcera jsme objevili posledni doplnek, ktery nam pri snidani v lese nekde uprostred Nemecka silene chybel = campingove zidlicky
a, koukam ze zena mne zve na projizdku...nejaka road 69, jeste ze mame z Touratechu ten xenon..tak vyrazime..
Upravil Vjetrnik dne 27.10.2008 22:11
Piky napsal:
Co takle přes silvestr, nejedete někdo?
Klidne muzeme jet pres silvestr ja jsem ochotny se max prizpusobit a taky netrvam na poctu dvou lidi ale cim vic lidi tim vic odlisne naroky atd.
My vyrážíme 26.12.08 a vracíme se kolem 5.1. Loni jsem byl na GS 2motky a letos vezeme WR, taktéž 2motky, tak by to bylo spíš udělat dvě party, protože každá moto jiná obtížnost. Pokud by jste se dali někdo dohromady můžu poslat info o trajektu, , kterým jedem, ono zas tolik nejede atd.
Upravil Piky dne 28.10.2008 10:31
R1150 GS Adventure
Byli jsme tam vloni na podzim a kdybych jel znova, rozhodně s něčím lehkým. Přijde mi že tam vůbec nebyla taková zajímavá krajina na ježdění po pistách a byly tam buď cesty nebo asfaltky nebo docela náročný terén a nic mezi tím. Srovnávám s Marokem, kde se dalo jet bezproblémů i na GS. V okolí Douz to byla nádhera a dalo se dobře blbnout i s GS ale při jakékoliv delší cestě "někam" jsme narazili na takový masakr, který na GS byl na hranici možností nebo nepřekonatelný. Ono to bylo někde náročný i s WR - tedy pro nezkušené jako já. Profíkovi to žádné problémy nedělalo a když bylo potřeba, převezl mi přes duny i GS ale taky se trápil a často jsme tahali utopené GS z písku. Maroko mi přišlo mnohem zábavnější na velkou motorku a Tunis jako ideální na ostřejší enduro. Pochopitelně že ježdění po kamenitých polních cestách (značených jako silnice) tím nemyslím. V jihozápadním Maroku bylo mnohem víc možností kudy jet - v Tunisu na všechny strany to bylo buď cesta/silnice nebo ultra masakr naprosto terénem s dunama všude a náročnou orientací. Nic mezi tím. Projet to tak, aby se člověk vyhnul vysokým dunám to většinou nešlo. Je fakt, že jsme byli jen v tom Douz a jezdili odtud - ale třeba cesta na východ od Sabrie směrem na Alžírsko kolem vězení byla pro GS nezvládnutelná. Okolí Sabrie to samé. Cesta na Ksar Ghilane od pevnosti doleva nezvládnutelná. Doprava nevím. Na východ směr Matmata severně od hlavní silnice buď krásná polní cesta nebo duny kde to šlo ale byl to masakr (blízko Douz, pak to bylo jen kamení a nuda)...
Jet si večer zablbnout z Douz do dun byla zábava, spíš takový trénink a 100% lepší na trénink na malém enduru než na GS.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
pokud by mel nekdo zajem o doporovne vozidlo do tunisu nekdy v zime, tak neni problem se dohodnout, vcetne vyjizdek jak pise TOmasTT masakr dunama, soucasti veskera navigace apod. dle dohody low@low.cz
No tak jsem ted projel nejake ty cestopisy apod. a koukal jsem na čem tam kdo jel a asi bych nemel strach jet na GS. Pojal bych to spis jako kulturne poznavaci cestu a ne nejaky extrem v pousti ikdyz te se asi nevyhnu ze
TomasTT napsal:
Byli jsme tam vloni na podzim a kdybych jel znova, rozhodně s něčím lehkým. Přijde mi že tam vůbec nebyla taková zajímavá krajina na ježdění po pistách a byly tam buď cesty nebo asfaltky nebo docela náročný terén a nic mezi tím. Srovnávám s Marokem, kde se dalo jet bezproblémů i na GS. V okolí Douz to byla nádhera a dalo se dobře blbnout i s GS ale při jakékoliv delší cestě "někam" jsme narazili na takový masakr, který na GS byl na hranici možností nebo nepřekonatelný. Ono to bylo někde náročný i s WR - tedy pro nezkušené jako já. Profíkovi to žádné problémy nedělalo a když bylo potřeba, převezl mi přes duny i GS ale taky se trápil a často jsme tahali utopené GS z písku. Maroko mi přišlo mnohem zábavnější na velkou motorku a Tunis jako ideální na ostřejší enduro. Pochopitelně že ježdění po kamenitých polních cestách (značených jako silnice) tím nemyslím. V jihozápadním Maroku bylo mnohem víc možností kudy jet - v Tunisu na všechny strany to bylo buď cesta/silnice nebo ultra masakr naprosto terénem s dunama všude a náročnou orientací. Nic mezi tím. Projet to tak, aby se člověk vyhnul vysokým dunám to většinou nešlo. Je fakt, že jsme byli jen v tom Douz a jezdili odtud - ale třeba cesta na východ od Sabrie směrem na Alžírsko kolem vězení byla pro GS nezvládnutelná. Okolí Sabrie to samé. Cesta na Ksar Ghilane od pevnosti doleva nezvládnutelná. Doprava nevím. Na východ směr Matmata severně od hlavní silnice buď krásná polní cesta nebo duny kde to šlo ale byl to masakr (blízko Douz, pak to bylo jen kamení a nuda)...
Jet si večer zablbnout z Douz do dun byla zábava, spíš takový trénink a 100% lepší na trénink na malém enduru než na GS.
Myslím, že to není zas tak nezvládnutelé. Trasu kterou popisuje Tomáš - Douz - Ksar Ghilane (kolem pevnosti doprava a Cafe Grand Erg) jsme jeli letos v lednu (kromě ostatního). 2x r12gs a dvě další moto. Všichni jsme jeli poprvé v písku - teda kromě dvou dnů "trenování" v dunách kolem Douz a projeli jsme. Jeli jsme to sice celý den, měli jsme i jeden malý úraz, u jezírka v KG jsme byli totálně KO, ale šlo to... zajímavé cesty se dají najít všude, hezký byl park mezi Kasserine, Foussana a Bou Chebka u alžírských hranic.
Ahoj. Tunis je super, ale chce ho procestovat celej dokola. My jsme tam byli letos na přelomu března a dubna. Lesy a pastviny nahoře kolem Tabarky a směr dolů, Tamerza a její okolí, Indiana Jones, Star Wars apd. Nádherný hory a neuvěřitelná krajina. Pak je zajímavý přejet Chott el Jedid, projet se po něm (solné pláně) a do Douz. Tam už je to na tábor a kratší výlety do pouště, jak píše Tomáš TT. Ale dá se jezdit i v tom písku. Minimálně ale ve třech (vyprošťování Gs je dřina jak sviň) Určitě to chce něco vědět o navigaci, do pouště dost vody (i my jsme jí měli málo) a bacha na nedostatek benzínu na delších přejezdech v dolních oblastech. Kolem pevnosti do prava jsme to dali taky, ale stihli jsme to jen tak tak do západu slunce. Totálně vyčerpaný!!! Ale super výlet. 1× GS 1150 a 2× GSA 1200
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
Jarda BMW GSA napsal:
Ahoj. Tunis je super, ale chce ho procestovat celej dokola. My jsme tam byli letos na přelomu března a dubna. Lesy a pastviny nahoře kolem Tabarky a směr dolů, Tamerza a její okolí, Indiana Jones, Star Wars apd. Nádherný hory a neuvěřitelná krajina. Pak je zajímavý přejet Chott el Jedid, projet se po něm (solné pláně) a do Douz. Tam už je to na tábor a kratší výlety do pouště, jak píše Tomáš TT. Ale dá se jezdit i v tom písku. Minimálně ale ve třech (vyprošťování Gs je dřina jak sviň) Určitě to chce něco vědět o navigaci, do pouště dost vody (i my jsme jí měli málo) a bacha na nedostatek benzínu na delších přejezdech v dolních oblastech. Kolem pevnosti do prava jsme to dali taky, ale stihli jsme to jen tak tak do západu slunce. Totálně vyčerpaný!!! Ale super výlet. 1× GS 1150 a 2× GSA 1200
Tak jsem se koukal na tu trasu co tady popisujes a vypada zajimave diky za tip.