Mám dotaz na vlastníky! Zvažuji koupit xenon do hl. světla - jsem totiž šeroslepej a ve tmě a šeru toho moc nevidím. Jak moc se změní svítivotost? Má to význam ho tam dávat? Přídavný světýlka nechci, určitě bych je při nejbližší příležitosti ulomil.
Děkuji všem za postřehy.
Hlavně - je potřeba vyčmuchat jaká teplota světla ti bude vyhovovat. Já jsem si to dal do auta ale nějakou pro mě blbou teplotu. Brácha je z toho na větvi jak krásně to svítí ale mě se to nějak nezdá.Právě za šera. Ve tmě ok. Jak na motce - nevím.
Tož babo raď
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
ahoj, mám na 1200GSA 8000k ale zdá se mi to(teď) docela dost modré. Dnes bych volil 6000k, to je ta klasická hodně bílá barva světla standartních xenonů...
Radek
Každý dobrý skutek má být po zásluze potrestán...
Mimochodem, přídavný světla jsem měl 3 roky a za tu dobu ležela motorka opravdu mockrát a jednou jsem ohnul hliníkovou krytku. To bylo všechno. V tom místě, kde jsou na 1150 namontovaný, to fakt není problém. Pochopitelně - pokud to nepošleš někde ze skály. Ale pak ti to je asi jedno.
Každopádně považuju za praktičtější mít 2 sériový světla a jedno nebo dvě přídavný než nahradit dálkový xenonem, protože kontrast mezi tlumeným a xenonem je obrovský. Ale - je to tvoje věc pochopitelně. Já mám podobný problémy jako ty a po přepnutí z xenonu na tlumený, jedu třeba 10 vteřin úplně do tmy, nevidím absolutně nic.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
já nevím, ale já mám xenon na tlumených, stejně jako u auta... S dálkovým tedy vidím, ale ty tlumené - to svítilo jak fichtl, motorka za půl mega. Sráč to je :-)
Každý dobrý skutek má být po zásluze potrestán...
Mysli na to, že xenon bez automatického seřizování sklonu je nelegální.
Originál světlomety s xenonem mají automatické seřizování směru světla podle naklonění vozidla aby neoslňovaly.
To jen tak pro pořádek.
Můj názor
Za prvé:
Snažil bych se najít výbojku která je co nejblíž žluté barvě (kolem 3000K).
Důvod? Ještě dnes mají některé světlomety do mlhy žlutou barvu. Také sklo na brýle do mlhy má žlutou barvu.
Za druhé:
Kvůli nelegálnosti bych se držel co nejblíž barvě žárovky (2800K)
Já bych volil míň jak 6000K, viděl jsem xenon s 4500K.
I nejslabší xenon bude nesrovnatelně lépe svítit než klasická halogenka.
Pája
slonci napsal:
Já nevím, zda to je nelgální či nikoli,ale je to origo od TT,tak by snad měl být legální?
Ten od TT legální je, protože je do dálkového světla, tam xenon být může, ale nesmí být v potkávacím, kde může oslňovat.
Upravil stepan dne 02.03.2009 20:41
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
nelegálnost:
neřeším to, protože od té doby, co jsem vloni boural a rozbil 1200GS protože mě pán "neviděl" tak na novou GSA jsem okamžitě dal xenony na tlumené i na dálkové světlo a vůbec mi nevadí, že to občas někoho oslní. To hlavně ve dne tak moc nehrozí (to oslnění), ale alespoň o mně pán "ví". V noci si dávám trochu pozor, abych neoslňoval, ale protože jde o jednu žárovku, doufám, že to mohou ti naproti vydržet.
Na druhou stranu vůbec nemohu říci, že by mne nějak oslnily (příjemne!) svým výkonem. Nevidím nějaký velký rozdíl, oproti klasickým halogenům, možná ale to je tím, že nemám přímé srovnání (i tlumené i dálkové) a tak mi to uniká. Navíc je to trochu do modra, takže asi dost vystuděno a třeba to není to ono pro mé oči.
Každopádně bych je znovu nedával, nestálo mi to za ty prachy, co jsem do toho dal za dvojí instalaci (oba okruhy= 2x žárovka, 2 balasty atd.). Ledaže mě někteří , co jinak měli v úmyslu mě sestřelit "viděli" a vděčím jim za život, to je ale jenom dedukce.....
Upravil Doc dne 02.03.2009 20:50
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
S těmi předělanými mám jen jednu zkušenost - R1200 - dodatečně montovaná parabola někde u někoho, kdo předělává automobilové do origo paraboly. Nelíbilo se mi ani to řešení ani to nedělalo hezký kužel. rozhodně to bylo o dost horší než mnohem menší parabola, kterou mám teď jako dálkové na přestavbě (průměr tak asi 10cm myslím) a ta svítí o 30% hůř než ta úplně maličká přídavná, kterou jsem měl předtím. Může to být čočkou, nevím..
Každopádně - podle mě je nejleší mít 4 světla a přepínat si je podle potřeby - tlumené
tlumené a dálkové
tlumené a dálkové a xenon
a nezávisle na všem další halogen, se kterým se dá jezdit pořád a který svítí před motorku a do stran (DE).
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
nejsem žádný technik Tome, ale mě dával do stávající paraboly prostě jenom jinou járovku. samozřejmě třeba něco upravil na objímce, ale pamatuji si, že jsme se bavili o tom, že musí být ta nová jakožto zdroj světla na přesně stejném místě (vůči parabole) jako minulá právě kvůli tomu, aby se nezměnil kužel...
Upravil Doc dne 02.03.2009 21:09
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
slonci napsal:
Takže podle Vás zase není takový zázrak investovat do xenonu do hlavního světla?
pokud slíbíš, že nikdy neřekneš "ach jóó, nemůžu jet na vejlet, nemám prašule" tak si to kup, když se ti to tolik líbí, ale jinak zvaž investici do benzínu, trajektu někam a tak.... Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
No tamto bylo taky vsazený do patice původního ale podle mě ta výbojka byla uvnitř nějaká jiná a svítilo to hrozně bodově. Každopádně bych tohle řešení nechtěl, ale prý to bylo za polovinu, tak holt rozhodla cena.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já ale řeším doporučení origo sady xenon od TT do hlavního světla,ne žádné soupravy na výměnu žárovky! Je to rozdíl ve svítivosti nebo ne? Vyplatí se mi to?
Mám super nabídku!
Aha, to jsem nepochopil. Ten v 1150GSA měl kamarád a tvrdil, že to svítí stejně, jako můj přídavný. Já si myslím, že tvar kuželu to mělo maličko jiný ale je to subjektivní. Stejný typ paraboly a balastu mám v přestavbě a kdykoliv ti to rád předvedu, stačí se stavit. Akorát že možná mám to světlo o kousek výš, než je umístěné na 1150 v sérii, každopádně to svítí jako kráva. Bohužel, vedle mám jako tlumené obyčejné světlo (ani ne halogen) podobného tvaru, takže přesně jak jsem psal - přepnu z dálkového na tlumené a jedu do totální tmy. Obrovský světelný rozdíl a očím dlouho trvá, než se přizpůsobí. Budu s tím muset něco dělat, sériové GS má ale tlumené přece jen lepší. K té sadě není moc co řešit, není potřeba žádný extra vypínač, je to přímá náhrada. Kamarádovi to dělali v Autecu ale na 1150 to je celkem logická instalace a nic zásadně složitého ale měl by to dělat někdo, kdo pozná jak vypadá relé
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jak jsem psal- klidně se stav, uvidíš to v reálu a jak to svítí a jak se to montuje...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Měl jsem 4 motorky a ve všech jsem měl xenony.
Světlama se zabývám již od r. 1997, kdy jsem si koupil 1. auto a nebyl jsem spokojenej s halogenkama.
Takže, xenony ano, pokud jde o lepší viditelnost či svítivost. Dělají se HID xenony - přestavbové sady, které slouží k výměně stávajícího halogenového osvětlení za xenonové výbojky. Není třeba žádných zásahů do originálních světlometů, ani elektroinstalaci vozidla. Mají menší spotřebu - 35 W, nežhavý tolik, proti halogenovým světlům svítí mnohem více, dají sesehnat v různých barvách (teplote barvy v K), z vlastní zkušenosti doporučuji 4100 K - 5000 K
Méně jak 4100 se ani nedělají, vždyť halogenka má 3200 K - skoro již žlutá barva, naopak od 5000 K výše jde barva do modra až fialova (dělají se i 12000K)
zde je porovnání halogenka/výbojka
Halogen / Xenon
Příkon [ W ]: 55 / 35
Kandela [ cd ]: 67.500 / 185.000
Lumen [ lm ]: 1.550 / 2.800-3.200
Teplota [ °K ]: 3.200 / 5000
Barva světla: žluto-bílá / čistě bílá
Životnost* [ h ]: 400 / 2.000
Co se týče homologace, xenonové světla by měly mít automatickou kalibraci a odstřikovače světel. No ale to už záleží na každém z nás, jestli to pro něj něco znamená či ne.
Existují i náhražky v podobě halogenek různě zbarvených, či "naplněných xenonem" s větší svítivostí, třeba PIAA - hodně drahé, ELTA -celkem dobré - modré, svítí bíle, ale stále jsou to jen vláknové žárovky, které se prostě výbojkám nikdy nevyrovnají.
Takže, chceme-li lépe vidět, či býti viděn, xenony, pokud není něco lepšího, rozhodně ano. Dnes je to již hodně levná záležitost. Vřele doporučuji. A pokud někdo tvrdí, že mezi xenonem a halogenkou není rozdíl, nebo že xenony oslňují více než halogeny, tak si dovolím tvrdit, že je ten dotyčný skutečně slepý.