Zdarec všem,
chtěl bych zapojit víše zmíněná světla a chci se zeptat zda jste si to někdo dělal (ta světla) jak to máte vyřešený.Chtěl bych aby mě svítila nezávisle na hlavním dálkovým světle a při vypnutí dálkového aby tyto přídavné zhasly taky.Pokud to nepujde takto,tak je mi v celku jedno jak budou zapojená,respektive aby mě svítily s hl. dálkovým světlem. V sadě co mám jsou kabely,vypínač,rele... a návod,ale já a elektrika nejsme kámoši. A nebo bude jednodušší to nechat udělat u odborníka (třeba Ignitech-lidí z okolí Přelouče by mohli znát).
Dík za odpovědi a rady.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Proud pro napájení jsem vzal ze zásuvky, ta je živá stále, pochopitelně přes pojistku. Relé je spínané přes přepínač hlavní/dákové. Pokud bys chtěl aby svítili stále musel bys relé překlenout vypínačem.
Zdar, skoro všechno najdes tady http://www.bmwgs....ead_id=602
Já se taky v zimě zbavoval nudy montáží světel, použil jsem teď již výběhové Helly FF50 (ty nové mají už jiný tvar, jsou to menší oválky, ale určené dle mého názoru spíš k zabudování někam do spoileru vzhledem k tomu že nemají už tak pěkný vnější plášť), protože se mi na motorce líbí a byly celkem levné...dále vypínač, který byl v balení u světel a utěsnil jsem ho proti vodě tak nějak silikonem (když to nevydrží, vyměním za klasický páčkový s vodotěsnou krytkou), relé bylo taky součástí balení.
S elektřinou to taky moc neumím, ale nakonec jsem to zvládnul i za pomoci těchto stránek, celkem bez problémů. Zapojil jsem to tak, že napájení světel vedu přes relé, vzal jsem je přímo z baterky a zapojil přes pojistku, kterou jsem zabudoval přímo do prostoru k ostatním pojistkám pod sedlem. Tyto dráty jsem pak ještě protáhnul přímo k nové autozásuvce pro případnou navigaci. Tuto jsem pak přišrouboval na držák světla, protože kvůli natáčení řídítek jsem usoudil, že někam k palubce to moc nejde...No a pak už Ti jen zbyde napojit spínací proud k relé. Já natáhl spínací proudy dvojím způsobem do jednoho relé. Vzal jsem proud z parkovačky a tento drát vedl přes nový vypínač. Pak jsem ještě vzal druhý spínací proud z kontrolky dálkových světel. Do tohoto vedení jsem ale před napojením na relé vpájel jednosměrnou diodu, aby se při zapnutí vypínače přídavných světel nerozsvítila na motorce dálková světla. Celé to ve finále funguje tak, že při rozsvícených parkovacích nebo potkávacích světlech si můžeš vypínačem zapnout přídavná světla. Tyto se pak zapnou automaticky také vždy, když zapněš dálková světla. Pokud nemáš zaplé min. parkovací světla, tak přídavná světla nelze rozsvítit.
Doufám, že mě teď nikdo neseřve, že jsem to zapojil blbě
Ještě pár fotek....
MaO přiložený následující obrázek:
Ahoj, taky uvažuju o přídavných světlech ale mate mě rozdíl v ceně za 2x kus a za sadu. Rozdíl je teda v tom, že sada obsahuje ten zelenej vypínač, relé (jaký?) a kabeláž?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Ja se na mlhovky taky chystam.Snad tentokrat nebude problem v elektrice, nybrz moje GS je ex. policejni a je tam fura uz pripravenych ( odstizenych) dratu.Jen by me zajimalo odkud to je vse tazene.V pojistkove skrince nic navic neni Mam tam 4x extra vypainace na riditkach a ucvaknuty draty na 2x predni strobo, 2x sireny a zadni majak. Doufam, ze ten kdo to natahoval, vedel co dela jinak jsem v haji
Upravil milanosor dne 08.03.2009 02:55
minulej rok se si to taky nainstaloval na motorku,2x mlhový světlo pod zoban,vypadá to pěkně,ale má to to ALE.
pod zobanem sou ty světla vysoko a když sem pak jel v mlze a zapnul je,udělalo to předemnou světelnou stěnu,takže sem neviděl vůbec nic,musel sem to zhasnout.
dal sem si vypínač do přístrojovky,kolébkový vodotěsný,blbě se to ovládá,musím se ktomu natahoval,navíc se potmě blbě hledá,není podsvícený,příště už bych dal nějaký páčkový na řidítka a mlhovky dolů.
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Jo, s vypínačem i s mlhovkama to umístění asi není 1a (i když vypínač v mém případě podsvícený je!). Ale já tam mám přídavná dálková, takže vypínač je tam jenom, aby se dala přídavná světla pustit i nezávisle na dálkových v případě nouze či potřeby....jinak se rozsvítí jen tehdy, pokud se zapnou dálková.
PS: ...ale bohužel to tak není, jak psáno v jiném vlákně, úplně podle předpisů. Ovšem kdo to má podle předpisů? Troufám si tvrdit, že skoro nikdo. Když už sedí počet, tak nesedí vzdálenosti nebo umístění...
Upravil MaO dne 08.03.2009 18:19
prezi napsal:
Kubrte, já uvažuji pro změnu o mlhovkách na padáky, ale zajímají mne i dálková ...píšeš že máš nějakou sadu - co jsi koupil?
Koupil jsem v ELITu sadu dálkovek HELLA ,tušim FF50 za cca 2100,- a ta obsahovala 2 světla a jejich uchycení,kabely,rele,kolíbkový přepínač a návod.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Mao : dík moc za popis i za to vlákno Mám uplně stejně vyřešenou montáž i typ světel.Seslal jsem to kámošovi a zapojíme to,snad
Upravil Kubrt dne 09.03.2009 18:45
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Jenom ještě jedna technická...Osobně bych už asi vypínač umístil někam na řídítka, kdybych to montoval znovu. Pokud se ale někdo rozhodne vrtat díru do palubovky přibližně v místě kde mám vypínač já (viz obrázek výše), tak pozor na to, že zhruba v těch místech je ze spodu palubovky (plastu) nožička se šroubem. Tak ať se vám to nepovede trefit jako mně, když jsem to vrtal (otvor pro vypínač), aniž bych palubku demontoval...Lépe je dvakrát měřit a s vypínačem uhnout víc doleva
Kubrt napsal:
Koupil jsem v ELITu sadu dálkovek HELLA ,tušim FF50 za cca 2100,- a ta obsahovala 2 světla a jejich uchycení,kabely,rele,kolíbkový přepínač a návod.
tak to je slušná cena !! do toho asi půjdu taky i když mě pořád láká ten xenon
co se týká vypínače uvažuju o využití nějakýho nevyužitýho tlačítka co tam dali soudruzi z Mnichova, buď pro deaktivaci ABS nebo pro vypnutí blinkrů, udělat si tam obvod kterej při dlouhým stisku zapne/vypne ty světla atd., ovšem mám obavu aby to nedopadlo jako el. otáčkoměr co jsem si chtěl kdysi dělat na Jawu
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
MotoPaja: presne takhle to mam udelane ja - stisk tlacitka na vypnuti blinkru dele nez 3 vteriny (myslim) ovlada pridavna svetla. Pouziljsem na to bazmek, ktery se jmenuje Autoswitch, dostal jsem to s temi svetly. http://www.autosw...David - Brno, 1150 GS.
David_BO napsal:
MotoPaja: presne takhle to mam udelane ja - stisk tlacitka na vypnuti blinkru dele nez 3 vteriny (myslim) ovlada pridavna svetla. Pouziljsem na to bazmek, ktery se jmenuje Autoswitch, dostal jsem to s temi svetly. http://www.autosw...
Autoswitch je možné koupit u Žlábka A protože stránky bmw-trade nefungují, tak odkaz na stránky Wunderlichu http://www.wunder...&gruppen=0
David_BO napsal:
MotoPaja: presne takhle to mam udelane ja - stisk tlacitka na vypnuti blinkru dele nez 3 vteriny (myslim) ovlada pridavna svetla. Pouziljsem na to bazmek, ktery se jmenuje Autoswitch, dostal jsem to s temi svetly. http://www.autosw...
S kterýma světlama Ti ho dali ??
Já už jsem to viděl na webu bmw-trade, ale nevěděl jsem k čemu to je Jsem to jistil teprve nedávno, ale stejně mám spíš chuť si to vyrobit, jen nevím jestli to udělat z AD obvodů nebo MCU
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
MotoPaja napsal:
[quote]Kubrt napsal:
Koupil jsem v ELITu sadu dálkovek HELLA ,tušim FF50 za cca 2100,- a ta obsahovala 2 světla a jejich uchycení,kabely,rele,kolíbkový přepínač a návod.
tak to je slušná cena !! do toho asi půjdu taky i když mě pořád láká ten xenon
.....................................................
O cenách některých výrobků u nás a obchodnících si někdy myslím svoje....
Celkem často jezdím na jednání do Německa a protože jsem o FF50 uvažoval a cena u nás 2100,- Kč mi byla známa, jenom tak ze zvědavosti jsem loni na podzim zašel do malého obchůdku s autopříslušenstvím u našich západních sousedů a odnesl si odtud sadu FF50 za 53,20 €. Kurz byl tehdy něco kolem 26 Kč, což znamená cenu ca. 1400,- Kč! Nové provedení FF50 stálo tuším cca 70 € a za zhruba stejnou cenu bych tam koupil i sadu Hella Micro DE. Tou dobou byly ceny stejné sady Hella FF50 na e-bay (sofort-neu) za ca. 59,- €...
Ceny nadále klesají, takže když se teď podívám na e-bay, tak sadu FF50 koupím teď za ca. 42,- € (1176,- Kč) a sadu Micro DE (ne xenon!!!) za ca. 60,- € (1680,- Kč) Stejné ceny najdu i v kamenných obchodech s autopříslušensvím v Německu.
A co na to obchodníci u nás? Už to, co se týče světel, nesleduju, ale myslím, že to s nima ani nehlo