k4lo napsal:
prosim vasako zisitim ci mi unika voda cez vodnu pompu do motora? alebo ci treba vymenit gufera? mam casto spinave kolo vodnej pumpy ked umyjem motorku tak za 1000 km je tam nalepeny prach a mastnota ale iba okolo nej a neviem ci je zle tesnenie ci je zla hadica a ska paska alebo gufero ako zisitim kade to unika a ako to vymenit?
Mám jen jednu poznámku: u F650GS je téměř nemožné aby se Voda dostala do oleje nebo Olej dostal do vody -přes gufera. Mezi gufery (odspodu bloku) je odvětrávací otvor, který tomuto zamezí. Bohužel se může stát, že se ztrácí voda hlavou a to buď do oleje nebo do spalovacího prostoru a to musí hlava dolů vše vyrovnat,koupit těsnění a opět smontovat. Na obrázku je sundané víko pumpy, vyčepované kolo pumpy a vyndané vodní gufero, které sousedí s tím na obrázku. Mezi gufery je dírka - do které je na obrázku strčen kovový pásek , aby to bylo názorně vidět. Z této dirky by pod moto nemělo nic vytékat (kape na výfuk a odpaří se)- to je totiž příznak nemocného gufera -na 90% toho vodního.
S.
slowfly přiložený následující obrázek:
k4lo napsal:
prosim vasako zisitim ci mi unika voda cez vodnu pompu do motora? alebo ci treba vymenit gufera? mam casto spinave kolo vodnej pumpy ked umyjem motorku tak za 1000 km je tam nalepeny prach a mastnota ale iba okolo nej a neviem ci je zle tesnenie ci je zla hadica a ska paska alebo gufero ako zisitim kade to unika a ako to vymenit?
Mám jen jednu poznámku: u F650GS je téměř nemožné aby se Voda dostala do oleje nebo Olej dostal do vody -přes gufera. Mezi gufery (odspodu bloku) je odvětrávací otvor, který tomuto zamezí. Bohužel se může stát, že se ztrácí voda hlavou a to buď do oleje nebo do spalovacího prostoru a to musí hlava dolů vše vyrovnat,koupit těsnění a opět smontovat. Na obrázku je sundané víko pumpy, vyčepované kolo pumpy a vyndané vodní gufero, které sousedí s tím na obrázku. Mezi gufery je dírka - do které je na obrázku strčen kovový pásek , aby to bylo názorně vidět. Z této dirky by pod moto nemělo nic vytékat (kape na výfuk a odpaří se)- to je totiž příznak nemocného gufera -na 90% toho vodního.
S.
no to máš teoreticky pravdu, ale spousta lidí to má zalepený bordelem a ve finále to moc nefunguje..., takže na to taky pozor
jardajerman@seznam.cz
Tak jsem na tom úplně stejně dnes mi začala pěkně dirkou kapat nemrznoucí kapalina. Sundal jsem víčko vodní pumpy a pod ním vrtulka tak jsem uvážil že se to nedá sundat a připravuju se na sundání spojky. Ale zde jsem četl že by to mělo jít rozebrat jak sundám tu vrtulku? je možný že by to teklo ve 33000km? Díky
martaviky napsal:
Tak jsem na tom úplně stejně dnes mi začala pěkně dirkou kapat nemrznoucí kapalina. Sundal jsem víčko vodní pumpy a pod ním vrtulka tak jsem uvážil že se to nedá sundat a připravuju se na sundání spojky. Ale zde jsem četl že by to mělo jít rozebrat jak sundám tu vrtulku? je možný že by to teklo ve 33000km? Díky
možný je všechno
jinak určitě nemusíš sundávat spojku, stačí jenom levej karter, nad spojkou...
Upravil JardaFGS dne 14.07.2013 22:04
jardajerman@seznam.cz
martaviky napsal:
Tak jsem na tom úplně stejně dnes mi začala pěkně dirkou kapat nemrznoucí kapalina. Sundal jsem víčko vodní pumpy a pod ním vrtulka tak jsem uvážil že se to nedá sundat a připravuju se na sundání spojky. Ale zde jsem četl že by to mělo jít rozebrat jak sundám tu vrtulku? je možný že by to teklo ve 33000km? Díky
možný je všechno
jinak určitě nemusíš sundávat spojku, stačí jenom levej karter, nad spojkou...
Takze sundam jen ten maly deklik co drzi 3 sroubky a vypousti se tudy voda z motoru? Doufam ze se vse zdarne povede . Motorku mam 3 dny a uz tam bylo prace jak na kostel.
Tak jsem to dneska rozebral a je mi divne ze po 33000km je osicka tak o 0.5mm vydrena kolem dokola. Gufero bylo prizinkou smerek ke mne neni. To obracene? Jinacjsem gufero vymenil a uz to netece,
Jen pri studenem motoru vzdy tak po 10 vterinach chcipne takze jeste dijagnostika a snad hotovo.
Hmm tak počítej stim že za 5000km to budeš dělat znovu. Lepší to vyměnit komplet i s hřídelkou, to znovu rozebírání za těch 9stovek nestojí.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
S tim asi tak nejak pocitam , ale do zimy to vydrzi a v zime v klidu ji udelam. Ted ji chci prihlasit a jezdit. Musim objednat dily a komo mi doporucite? Pana Krotila z Brna? A rovnou koupit tj pancerovou hadici?
Tak já musím stejně vše objednávat telefonicky na každé místo to mám přes 150km . Je fakt možné že ta osička je už mírně vydřená po 33000km? Vše nasvědčuje tomu že ta motorka je má , ale nikdy to nemůže říct člověk na 100%
martaviky napsal:
Tak já musím stejně vše objednávat telefonicky na každé místo to mám přes 150km . Je fakt možné že ta osička je už mírně vydřená po 33000km? Vše nasvědčuje tomu že ta motorka je má , ale nikdy to nemůže říct člověk na 100%
ti to muzu poslat postou
... servis a diagnostika BMW Motorrad
já obejdnávám od Ježka, vždy všechno došlo a za super cenu, hřidelku jsem taky měnil, myslím že to bylo kolem 40tis, taky jsem se divil jak je docela vyběhaná
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
martaviky napsal:
Tak já musím stejně vše objednávat telefonicky na každé místo to mám přes 150km . Je fakt možné že ta osička je už mírně vydřená po 33000km? Vše nasvědčuje tomu že ta motorka je má , ale nikdy to nemůže říct člověk na 100%
ti to muzu poslat postou
Myslím že jsem spolu řešily i tu dijagnostiku že? Ty se s ním nějak blíž znáš a nebo to máš kousek? Že bych to vzal od tebe až by sme mazaly ty hodnoty at to mám na zimu vše v bedínce a pak se do toho pustím a cu panceřovou hadici doporučujete a nebo nechám původní?
Ještě se blbě zeptám motorku jsem kupoval bez abs a dneska jsem na zadním kole našel snímač a ten prstínek na zadním kole ale nikde jinde po abs žádné známky důvod?
Zdravím tak jsem se dneska vrátil z Itálie a daly jsme si pěkně šotolinky najeto něco mále přes 2300km a před odjezdem jsem dával komplet novou vodní pumpu a ejhle po cca 1500km opět začala pumpa téct. Včem je problém? Zatím jsem to nerozebral myslím že bude špatné gufero , ale po tak malé době? Je pravda že místy jsem měl teplotu oleje 100-110st veliký horka a mašina dostala zabrat. Nebo se má gufero při montáži na osičce mazat? Nebo není to tím že v motorce je fridex modrý klasika s auta? Díky za info...
No když jsem mašinu koupil vyměnil jsem kapalinu a začalo to okamžitě po výýměně téct. Provedl jsem kontrolu osička vydřená dal jsem nový gufero a cca po 3000km začala téct znova a ted jsem dával komplet novou pumpu + obě gufera a už to chčije zase. Takže mne napadá jen špatný fridex?
Nevim jestli to má vliv na gufera, ale klasickej fridex vadí hořčíkovým částem motoru, každopádně se tam dávat nemá.
Ty potřebuješ něco, co je označený "nitrid free", bez dusitanů. Nejjednodušší je originál od Castrolu.
Upravil JardaFGS dne 14.06.2014 20:45
jardajerman@seznam.cz