Marně se snažim najít optimální kombinaci dýchání a větrání v helmě tak, abych v 5 a míň stupňový zimě neměl buďto totálně zafuněný plexi, nebo totálně promrzlou hubu... leda to pořád otvírat, zavírat - jedu nad 50 Km/h, přivřu, rozjedu se na 100, zavřu, zastavim na křižovatce, otevřu... když potřebuju víc manévrovat a předtím jsem jel rychle (čti: měl jsem zavřeno), tak přibrzdim, kličkuju, řadim blikám a už nevidim vůbec nic, kvůli 3mm vody mezi očima a plexi, protože jsem měl víc práce s řízením, než abych stíhal manipulaci s větráním...
Máte někdo nějaký recept (krom dýchání prdelí), který by měl pomoct asi blej dotaz... ale já už fakt nevim.
Helmu mám BMW system 5.
Upravil koules dne 26.10.2008 20:54
Lehce pootevřené plexi . Jinak zkusit nějaké protizamlžovací spreje. Vím, myslíš orošený plexi a ne zamlžený. A pokud myslíš fakt jen zamlžený, tak to mám z výroby proti žamlžování a to funguje. Mám helmu Caberg Justisimo.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
koules napsal:
Marně se snažim najít optimální kombinaci dýchání a větrání v helmě tak, abych v 5 a míň stupňový zimě neměl buďto totálně zafuněný plexi, nebo totálně promrzlou hubu... leda to pořád otvírat, zavírat - jedu nad 50 Km/h, přivřu, rozjedu se na 100, zavřu, zastavim na křižovatce, otevřu... když potřebuju víc manévrovat a předím jsem jel rychle (čti: měl jsem zavřeno), tak přibrzdim, kličkuju, řadim blikám a už nevidim vůbec nic, kvůli 3mm vody mezi očima a plexi, protože jsem měl víc práce s řízením, než abych stíhal manipulaci s větráním...
Máte někdo nějaký recept (krom dýchání prdelí), který by měl pomoct asi blej dotaz... ale já už fakt nevim.
Helmu mám BMW system 5.
mne se Nolan N103 zevnitr nemlzi ani nerosi... ani okolo nuly a v mlze. Jen otiram vodu z vnejsku.
Arai silnicni se mlzi/rosi tezce.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hicks. a jak jí máš dlouho mládežníku mě se nová helma(BMW evo 4) taky ze začátku nemlžila a už se mlží podle mě je to nějakým filmem na vnitřní strane pleksi a když se to ohmatá tak je to v zandeli tak jedim z pootevřenym a v dobrý termokukle.
Mám Airoh sv 55 titanium a součástí dodávky bylo i menší slabší plexi,keré se nalepilo zevnitř toho klasického.Prý kvůli mlžení.Nevím,jestli je to tím,ale fakt se nemlží.
BMW R 1100GS vzor kačer
basto napsal:
Hicks. a jak jí máš dlouho mládežníku mě se nová helma(BMW evo 4) taky ze začátku nemlžila a už se mlží podle mě je to nějakým filmem na vnitřní strane pleksi a když se to ohmatá tak je to v zandeli tak jedim z pootevřenym a v dobrý termokukle.
mam to podobne jako Grog.. z vnitrni strany plexi je druha vrstva a zatim (cca rok, 16t km) se nemlzi...
uvidime, kdyztak se koupi plexi nove...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
GROG napsal:
Mám Airoh sv 55 titanium a součástí dodávky bylo i menší slabší plexi,keré se nalepilo zevnitř toho klasického.Prý kvůli mlžení.Nevím,jestli je to tím,ale fakt se nemlží.
to samé mám na čtyřleté Shoei Syncrotec II a myslim že to funguje perfektně, nemlží se nikdy. Na druhou strany všechny tyhle systémy s navíc plastickou membránou mají jednu chybu..... nemají antiscrutch odolnost a poměrně brzo se poškrábají při mytí, je potřeba na to dát pozor a mýt a otírat opravdu opatrně
Pomalu se chystám do nové helmy a mám zálusk na Schuberta C2, dříve se dost psalo o odloupávajících se membránach-filmech na vnitřní staně plexi = dokonce se stahovaly a vyměňovali..... nevíte někdo, zda je to již vyřešeno?
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Helma je to nova - tak 3 mesice a cistil jsem plexi z obou stran jen jednou nebo dvakrat a to opatrne hajzlpapirem... pouzil jsem teda Jar na nadobi - rozmazal a pak vodou splachnul a utrel tim hajzlakem...
Zkusim se mrknout po nejekym tom spreji...
Pokud to nezabere, budu si muset vymyslet nejakej "vyfukovej" system pro odvod pary od huby
Jeste si s tim budu hrat... mozna to nemam dobre vycisteny, protoze jak pisete, tak by to nemelo bejt tak hrozny... tohle snad ma taky ochranu proti zamlzeni, ale asi zkratka moc funim a neumim to dobre ocistit, zkusim to sundat a opatrne vylestit jak detskou prdelku, pak to projedu a uvidim.
Mám C2 po dvou letech mi ten protizamlžovací povrch přestal fungovat, neoloupal se ale plexi se začalo víc a víc mlžit.
Žena má v helmě dvojitý plexi Pinlock a funguje bezvadně.
Takže až se budu v zimě nudit mám v plánu tohle:
http://rides.webshots.com/album/562608515ZVcLHB
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Muzu potvrdit vyborne zkusenosti s Pin-Lockem. Mam ho uz na druhy svoji helme a zatim je to jedina vec, ktera opravdu pomaha proti mlzeni. Jinak da se koupit nalepovaci folie, ktera ma stejny ucinky. Pripadne uz zbyva jen vymena plexi. Protimlzici spreje nejsou dokonaly a navic jejich funkcionalita se docela rychle snizuje.
Mara napsal:
Mám C2 po dvou letech mi ten protizamlžovací povrch přestal fungovat, neoloupal se ale plexi se začalo víc a víc mlžit.
Žena má v helmě dvojitý plexi Pinlock a funguje bezvadně.
Takže až se budu v zimě nudit mám v plánu tohle:
http://rides.webshots.com/album/562608515ZVcLHB
C2 má možnost vystrčit to plexisklo dopředu a vznikne tak vzuchová mezera nahoře a dole. Jak to funguje? Myslel jsem si, že to šubrt má nějak vychytaný.?
Chtěl jsem si tu helmu kvůli tomu koupit.
Pinlok je super, funguje to stopro. Problém nastává, pokud nosíte do helmy dioptrické brýle. Plexi je sice krásně průhledné, jenže brýle se zafuní.
Doufal jsem, že tenhle problém u C2 odpadne, když se sklo pootevře. To byl taky důvod, proč jsem o ní uvažoval. Takže určitě bych uvítal další informaci.
DIK!
No jo, to je fakt - to zkusim, co jsem tak procital i jiny fora, tak kdo to ma, ten pise, ze do toho muze funet jak chce... jen sehnat takovej, co pujde do ty moji helmy aniz bych musel pouzit hrubou silu a vrtacku
Mám Caberg Jusstissimo a plexi musím měnit každým rokem, protože když z něj umývám brouky, bahno a vůbec sračky z cest, tak smeju i tu protizamlžovací vrstvu z vizíru a to meju hodně opatrně (namočenej hajzlpapír na vizír, nechat rozmočit a pak opatrně umýt). Jinak jezdím s pootevřeným plexi, které se mi samo při 120 km/hod. zavře.
Pomatenost, zvaná BMW.
po necelým roce se mi C2 mlží,je tak utěsněná,že nevětrá,krom vysunutí a otevření pleksi,namatlal sem zevnitř jar na nádobí a utřel do sucha,je to mnohem a mnohem lepší ale není to dokonalý,ještě dost pomáhá obyčejný mýdlo,vše za ho.no hrušek a lepší jak ty různý vodičky
Mara napsal:
Mám C2 po dvou letech mi ten protizamlžovací povrch přestal fungovat, neoloupal se ale plexi se začalo víc a víc mlžit.
Žena má v helmě dvojitý plexi Pinlock a funguje bezvadně.
Takže až se budu v zimě nudit mám v plánu tohle:
http://rides.webshots.com/album/562608515ZVcLHB
C2 má možnost vystrčit to plexisklo dopředu a vznikne tak vzuchová mezera nahoře a dole. Jak to funguje? Myslel jsem si, že to šubrt má nějak vychytaný.?
Chtěl jsem si tu helmu kvůli tomu koupit.
Pinlok je super, funguje to stopro. Problém nastává, pokud nosíte do helmy dioptrické brýle. Plexi je sice krásně průhledné, jenže brýle se zafuní.
Doufal jsem, že tenhle problém u C2 odpadne, když se sklo pootevře. To byl taky důvod, proč jsem o ní uvažoval. Takže určitě bych uvítal další informaci.
DIK!
JO, povysunutí plexi je OK používám to často.
Každopádně zafuňování je problém v malé rychlosti v kombinaci s velikým pexi BMW GS a se spojlerem od TT, tam pak není nápor vzduchu do helmy a zafuním si i to předsunuté hledí.
Minulej rok na Štědrej den jsme byli na vyjížďce (akce Vánočka Slavkov u Brna)
bylo trochu pod nulou a půl plexi byl samej led, výhled jako z tanku periskopem, to pak pomohlo jen pořádně pootevřít a nechat si namrzat ksicht
Takže můj názor je:
Atifog (tak nějak se asi jmenuje ten povlak proti mlze) FUNGUJE JEN DOKUD SE ÚDRŘBOU Z PLEXI NESETŘE
Pootevření plexi vpřed ( C2 ) DOBRÝ ALE JEN ZA URČITÝCH PODMÍNEK JINAK NA LETNÍ VĚTRÁNÍ SUPER A PERFEKTNÍ I V DEŠTI.
Pinlock je asi nejlepší řešení rozhodně ho na nový plexi nějak nabastlím jako v tom odkazu.
Jo a ještě poznatek k tomu protizamlžovacímu povlaku.Od novýho fungoval tak, že v dešti a chladu se sice hledí nezamlžilo ale výhled se jakoby rozrastroval, prostě jsem koukal jak přes křivý sklo. No a časem, po pár utřeních vnitřku plexi (podle návodu nasucho) se stejně plexi začalo mlžit.
Upravil mara dne 26.10.2008 23:04
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
mám tuhle přilbu http://www.abeco.cz/?eshop&kid=88&id=559 ,zevnitř nalepenou folii a nerosí se ani při -10,vyzkoušeno ze 4kolky a tento víkend a to včera dopoledne bylo na ramzové -1 , na plexi ani náznak zamlžení
a můj názor po těch zkušenostech s C2 je asi takový:
když se ve 100-vce postavím do stupaček,helma stichne i větrání se zlepší,možná je ten problém ve štítku na motorce,zaním vznikají turbulence a vzduch se nedostává do větracích otvorů jak má
myslím,že sem někde v minulém roce četl,že z helmy odstraňují ten podbradek,zlepší se tím odtah zplodin od nosu
páč sem si už tu nemlžící vrstvu utřel,naplácal sem tam jar
kdysi sem si koupil ten pinlock,ovšem i ten se zasere a je nutné to utřít,pokud si dobře vzpomínám,tak sem to udělal 2x a pak se stím vnoci nedalo jezdit,ten pinlock byl tak poškrábaný,že sem neviděl už vůbec nic
pouzivam Nolanku 103 ( cca 13000t km ) a velike plus je, ze se nelmzi. v tomhle ohledu souhlasim s Hicksem.
ale ten system, ktery brani mlzeni mi trosicku poskrabal plego v horni casti, kde nevadi vyhledu ( i kamosovi, uplne stejne a vim i o dalsim ).
na druhou stranu, dat 1000,- za nove plego zase neni takovej supec a po case, pokud mi to bude extreme vadit vymenim.