Dobrý den,
prosím Vás, proletěl jsem ta vlákna pravda v rychlosti, jestli už to tu někde je, odkažte mě prosím, já to nenašel. :-(
1. chyba EWS přesně před rokem po návratu z tripu na UK - koupena nová anténa, sezóna doježděna.
2. po zima baterka na odpis, koupena nová 12V - 14ah. Po 10km motorka chcipla pod zadkem. Pak ještě asi čtyřikrát. Doskákal jsem do garáže, opět chyba EWS, ale jiný průběh. Když jsem vypl/zapl klíček, hláška zmizla, moto šlo nastartovat, volnoběh držel, do otáček bez problému, ale opět, z ničeho nic chcípla. Po třech, čtyřech chcípnutí - EWS. Pak opět šla nastartovat. Koupě tedy dalšího antény.
3. Odvoz za mechanikem. "Univerzální" diagnostika nenačtena. Při zkoušce opět EWS, už třetí, tentokrát jako v prvním případě, totální, moto nejde nahodit.
4. Převoz ke známému od mechanika, na origo diagnostiku BWM, moto nejde načíst.
Zoufalost. :-( Krom vyměněné baterky, která byla načtena a zkontrolována a je v pořádku jsem nic neměnil, do ničeho nešťáral. UK cca. 2500 km bez jediného problému a že dostávala v horách zabrat.
Problémy začaly až po návratu domů, kdy jsem **** postavil stojánek na měkkou trávu. Zabořila se a moto šlo k zemi. Předkem chytila chodník, ale v porovnání s tím, jak párkrát dopadla v lese v UK a bez jakéhokoliv problému znova, bobišek, sloužila dál a v pořádku mě dovezla, jsem to neřešil. Možná to s tím nesouvisí, ale už se stébla chytám a říkám si, jestli tento poslední "pád", po kterém to v loni započalo (první EWS), mohl něco vyzkratovat? Odpálit? Nevím. Jen to uvádím. Nic jiného mě nenapadá. Nejbližší servis BMW v Ově, pět minut 155 kč bez DPH. Vím, je to možnost, ale představa, že na tom stráví 4-5 hodin plus výměna špatných dílů....rád bych to nechal až jako poslední variantu.:-(
Děkuji za trpělivost při dlouhém textu a případné tipy.
Hezký den, v úctě
Jirka
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 23.06.2020 09:28
Příspěvků: 5200 Registrace: 16.02.07
To že motorka z ničeho nic "chcípne" nebude chyba EWS. Jednoduše řečeno: EWS anténa "převede" info z čipu v klíčku do jednotky motoru - povolí start. Pak už nijak nezasahuje do dění :-). Takže hledej chybu jinde - volnoběžný ventil, palivový okruh, problém v elektrice, elektronice.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 23.06.2020 09:47
Příspěvků: 6 Registrace: 23.06.20
Děkuji za reakci. To samozřejmě dává smysl, ale proč tedy ta hláška a nemožnost nastartovat moto? :-( Mně to připadá, jako by mi tam spíše tu anténu vždy něco odrovnalo. Jestli je to tedy vůbec možné. Googlil jsem teď jak blázen a ještě jsem našel propojenost tohoto problému s baterkou. Před tím byla už hotová. To prý může tento problém způsobovat. Tak jsem dal novou. Ale podle manuálu tu 14ah. Ta původní byla 12 ah. Tak jsem psal panu mechanikovi, aby byl tak hodný a zkusil tam odpo dát nějakou jakoukoliv jinou, co najde v dílně. Jestli se to nějak projeví. Uvidíme. Ale zas takové "štrapáce" kvůli baterii? Divné. :-/
Upravil Jurosh dne 23.06.2020 09:50
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 08.03.2021 10:24
Příspěvků: 6 Registrace: 23.06.20
Dobrý den, pánové, omlouvám se. Mail s upozorněním z tohoto fóra mi spadl do spamu. Byla to nakonec opravdu odpálená řídící jednotka. Takže fakt průser. Naštěstí jsem narazil na polobohy z Prostějova - GS MOTO ADVENTURE, kteří byli velice vstřícní a ochotní. Po telefonické domluvě to tipli dobře a měli i člověka, který s tím měl zkušenost. Dovezl jsem to tam, ten kouzelník dokázal nejen jednotku vymontovat a zazálohovat data, ale i namontovat druhou, použitou, kterou měli kluci skladem, a nahrát do ní původní data. Stálo to peníz, ano, ale asi třetinu toho, jak kdybych měnil v ofiko Bawu novou řídící jednotku. Zdálo se, že vše je zachráněno a na druhý den jsem vyrazil s partou na trip kolem republiky, bo přes hranice do plánované Albánie jsme už tehdy měli strach. Za dva dny jsem zůstal viset pod Harachovem. Tu jednotku totiž před tím odpálil alternátor, který už končil. KLuci v Prostějově mě na to upozorňovali, že to mohl být ten prvotní problém, ale měřili ho a vykazoval normál. Tak mě upozornili, že to může být problém, ale já nedbal a nadržený na řídítka jsem vyrazil. Ten altík, když začne odcházet, tak totiž přes sebe pustí strašnou prdu napětí dál. To tenkrát odpálilo tu jednotku a dělalo problémy s tím provozem, startováním a tak, pak ještě nějakou dobu může pracovat, ale začne slábnout až odejde úplně a to se mi stalo v tom Harachově. Pomohl mi servis v Liberci, který altík vytáhl, ale neměli druhý a parta chtěla jet dál. Opět pomohl Prostějov. Svatozář jim! Měli na skladě altík z bouračky na můj model. Poslali ho po kámošovi, který jel z Beskyd směr Německo, hodil ho do Liberce, na druhý den ho kluci v servise vyměnili a já pokračoval dál. Strašná haluz.:-) Takže pozor na altík. Jeho výměna není až tak hrozná, ale nová jednotka je v řádech desetitisíců!
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 08.03.2021 16:54
Příspěvků: 2502 Registrace: 12.10.08
Jurosh napsal:
Tu jednotku totiž před tím odpálil alternátor, který už končil.Takže pozor na altík.
Jj a to je ten důvod proč já to co cca každé 2
-3roky rozdělám vizuelně zkontroluju stav vinutí a měním stator hned jak se mi nezdá spíš preventivně než se s tím trápit ještě za velký love někde na cestě + další sekundární poruchy jak popsal Jurosh
Upravil kim dne 08.03.2021 16:57
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 08.03.2021 17:17
Příspěvků: 252 Registrace: 12.04.12
kluci chtělo by to uvést trochu odborně a na pravou míru, protože méně zdatní se můžou ztrácet. Dle katalogu dílu má F800GS zkratový regulátor napětí, takže:
1. Vyhoření řídící jednotky na 99% nezpůsobil alternátor (3f generátor střídavého napětí), ale právě ten zkratový regulátor. Tím že regulátor odchází sebou může vzít (přepetím) i některé jednotky.
Tento stav je celkem nebezpečný, resp nákladný na opravy. Dá se vyřešit měřákem za 80kč který měří přes 12V palubní zásuvku provozní napětí.
2. Po výměně regulátoru a řídící jednotky motorka přestala v Liberci, protože 3f generátor přestal dávat napětí/dobíjet (pravděpodobně odešlo vynutí). Ale tato porucha už nemůže odpálit žádnou řídící jednotku.
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 08.03.2021 18:14
Příspěvků: 2502 Registrace: 12.10.08
stevebmw> Zní to logicky ale taky se říká že příčinou poruchy regulátoru bývá špatný alternátor -tj když odejde stator tak sebou někdy bere i regulátor. Mě odešel cca před rokem regulátor (stator byl dobrý tak že valil dál plné napětí) po proměření jsem zjistil dvě vadné diody ŘJ zůstala naštěstí nedotčena a to jsem dojel až do chcípnutí motoru -asi záleží co konkrétně se v tom regulátoru spálí aby to pustilo přepětí do systému el instalace
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 08.03.2021 21:15
Příspěvků: 6 Registrace: 23.06.20
Ahoj kluci. Tak jsem to googlil a pátral v paměti. Byl to servis u obchodu ROCKAWAY. Adresa Dr. M. Horákové 534/78. V prvé fázi mi měnili jen řídící jednotku. Z toho Prostějova mi do Liberce poslali altík i regulátor, říkali, že nemá smysl v této situaci měnit jedno bez druhého. V Liberci vyměnili obé a od té doby vše ok. Mimochodem, ty antény co jsem měnil, jelikož jsem původně myslel, že je to v nich, byly nakonec v pořádku. Alespoň je mám do foroty.
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 08.03.2021 21:15
Příspěvků: 6 Registrace: 23.06.20
Ahoj kluci. Tak jsem to googlil a pátral v paměti. Byl to servis u obchodu ROCKAWAY. Adresa Dr. M. Horákové 534/78. V prvé fázi mi měnili jen řídící jednotku. Z toho Prostějova mi do Liberce poslali altík i regulátor, říkali, že nemá smysl v této situaci měnit jedno bez druhého. V Liberci vyměnili obé a od té doby vše ok. Mimochodem, ty antény co jsem měnil, jelikož jsem původně myslel, že je to v nich, byly nakonec v pořádku. Alespoň je mám do foroty.
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 08.03.2021 21:20
Příspěvků: 713 Registrace: 16.11.08
stevebmw som rád , že si to doplnil, lebo v info od Jurosha bolo trochu popletené.
Takže ešte poprosím o info či všetky tri EWS reálne umreli, alebo to už bola vysokého napetia či RJ?
Môj názor je, že akokoľvek vadný alt. nemá šancu poškodiť RJ, ale vadný regler je schopný odpáliť alt alebo RJ. Neviem, či rôzne kusy RJ majú rôznu odolnosť voči prepetiu, no viem, že ak napetie stúpne nad cca 16 V, tak sa vypne prístrojovka.
Jurosh stalo sa Ti počas jazdy, že ručičky otáčkomera a tachometra padli na nulu?
Kim dokopy na troch mojich motorkách mi odišli doteraz štyri reglery. Tri dávali vyššie napetie a iba jeden nižšie. Myslím si, že jediný prípad kedy môže alt poškodiť regler je, že ked na alte odíde jedna fáza, tak ak sú na motorke pozapínané všetky spotrebiče, tak ako klesá napetie úmerne rastie prúd a ten vysoký prúd pomôže uškvariť diódu , tranzistor či tyristor možno tak, že tá "škvarka" zoskratuje funkčnú cievku či cievky.
ASI ...
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 08.03.2021 21:53
Příspěvků: 6 Registrace: 23.06.20
Tyjo, moc se omlouvám, nejsem vážně v tomto ohledu odborník, možná jsem tedy plácl kravinu a navíc je to už chvilka, ale celé to začalo tak, že mi motorka opravdu z ničeho nic chcípla pod zadkem. Mimochodem dost nepříjemné! Pak jsem nastartoval, odjel a za kilák zas. Celé asi tříkrát. Do toho se ukazovala hláška na vadné EWS, šlo nastarovat, nešlo, na střídačku, pak už vůbec. Nešla načíst ničím, ani origo BMW diagnostikou. Pak proběhla výměna ŘJ. V Harachově na benzině jsem málem nenastartoval. Naskočily a padly budíky. Numera na USB zástrčce ukazovala ani ne 10v. Motalo se to mám pocit kolem 9V. To už jsem věděl, že je zle. Do Liberce jsme opatrně dojeli. Mechanik, když to napíchl opravdu hlásil něco v tom smyslu, že se mu to zdá divné, jelikož mu ten alternátor ukazuje, že nemá jednu fázi. Ale čím víc to zkoušeli, napojovali, radili se a ukazovali si to navzájem, tak asi na třetí pokus už to nenastartovali vůbec. Konec. to jsem si říkal, že mám štěstí, že moto stojí v bezpečí v servisu a nejsem někde v lese, v horách. Nedej Bože zahrabaný po nádrž v blátě na Ukrajině jak rok před tím v tu samou dobu. Kluci, moc se omlouvám za nedokonalé info.:-( Vážně nejsem elektrikář a je to už chvila, ale píšu tu proto, že doufám v to, že to třeba dle mých indicií rozklíčujete a někomu to třeba pomůže. Snad. Já byl vážně strašně zoufalý a nikde jsem se nedohledal pomoci. Pro mě z toho plyne, že to byla fakt hodně, ale hodně blbá souhra náhod, nehod. Jestli tomu dobře rozumím, tak mi špatný regulátor pustil přepětí do altíku a zároveň odpálil ŘJ? Po výměně ŘJ odešel postupně i chycený altík a vše bylo vyřešeno finální výměnou všeho. Je tak?
F 800GS 2010 - odpálená třetí EWS v řadě, nejde načíst
Přidané 08.03.2021 22:23
Příspěvků: 713 Registrace: 16.11.08
Trošku inak: Alt. vyrába cca 20 až 80 Voltov. Regulátor to má okresať na cca 14 V. Zlý regulátor púšťal vyššie napetie ak 14,5 V /možno aj 18 V/ a to vysoké napetie odrovnalo RJ. Niektoré alternátory pokapú aj ked regler je v poriadku, takže je možné, že tá posledná porucha bola nezávislá od tých predchádzajúcich . Niekom alt odíde aj pod 40 kkm niekomu pri 80 kkm a niekomu vôbec. Na to má asi največší vplyv dlhá jazda v teple a vo vyšších otáčkach - dialničné presuny na juh alebo z juhu, to postupne vyhreje izoláciu vinutia statoru a časom spôsobí medzizávitový skrat.
To sa Ti stalo pri poslednej poruche - do servisu si vlastne došiel len na šťave z baterky. Mnoho problémov v napájaní sa začnú prejavovať najprv za tepla a za studena to funguje "normálne" v tomto dosť pomôže sledovať voltmeter.