Ahoj. Může mi někdo z profíků poradit, jestli dát polosyntetický nebo plnou syntetika 15w50? Případně jakou značku.Dával jsem vloni motorech plnou a mám pocit, že to možná nebylo ideální ( z kačeny jsem na motorex zvyklý, vždy naprostá spokojenost...). Letos opět a po cca 150 km začala klouzat spojka. Už mám rozebráno, asi čtyři lamely ko. Teď o víkendu chci dávat nové a dám rovnou i nový oil. Tak se raději ptám, ať je to v pohodě. Díky za rady ????
newman
newman napsal:
Ahoj. Může mi někdo z profíků poradit, jestli dát polosyntetický nebo plnou syntetika 15w50? Případně jakou značku.Dával jsem vloni motorech plnou a mám pocit, že to možná nebylo ideální ( z kačeny jsem na motorex zvyklý, vždy naprostá spokojenost...). Letos opět a po cca 150 km začala klouzat spojka. Už mám rozebráno, asi čtyři lamely ko. Teď o víkendu chci dávat nové a dám rovnou i nový oil. Tak se raději ptám, ať je to v pohodě. Díky za rady ????
Olej daj aký chceš, podstatné je aby spĺňal špecifikáciu, resp. normu JASO MA, alebo MA2. Určite si tam nalial to, čo tam nepatri, bez ohľadu na SAE, preto začala šmýkať spojka.
15W50 (SAE) je v podstatě údaj o hustotě oleje a jeho použitelnosti v teplotních provozních podmínkách -nic víc. Důležité u motorek(většiny) je aby to byl olej pro použití v motoru s mokrou spojkou ve specifikacích to vždy uvádějí. Pokud jsi tam dal (nebo někdo před tebou) olej(libovolné SAE) určený do aut a motorů se suchou spojkou dojde k prokluzování .Pokud ovšem je ten tvůj problém způsoben nesprávným olejem.
newman napsal:
Od roku 2015 do roku 2019 původnímu majiteli v říši dávali dle servisky a dokladů 15w50. V servisu BMW.....
Čítaj, čo som ti napísal. V ríši mohli dávať 15w-50, to je v poriadku, ale musel spĺňať normu JASO MA, MA1, MA2, t.j. olej určený pe motory s mokrou spojkou Tak k novým lamelám tam nalej toto. Napríklad aj tento olej: BMW MOTORRAD ADVANTEC PRO 15W-50 je kvalitný polosyntetický štvortaktný motocyklový olej navrhnutý tak, aby zabezpečil maximálny výkon, výkon a trvanlivosť aj v tých najnáročnejších jazdných podmienkach.
Motorový olej BMW Motorrad Advantec Pro 15W-50 spĺňa certifikácie (API SM, JASO MA-2), ako aj prísne testy výkonných motorov BMW. Vyrobený zo zmesi vrátane základných olejov Shell PurePlus s aktívnou čistiacou technológiou, tento špičkový olej udržuje motor vašej motorky čistý a maximalizuje jeho životnosť.
Balenie:
1 l
Vlastnosti produktu:
Viskozita: SAE 15W-50
Aut. norma: JASO MA-2
Trieda API: API SM
Balenie: 1 l
Upravil Filo dne 08.04.2021 20:09
Hootik to je syntetika to tam nepatrí.
Newman iba Ti začala klzať spojka a už sú spálené 4 lamely? To sa mi nezdá, ak teda nie si blb, ktorý si užíva šmýkajúcu spojku naplno.
Mal si vôľu na spojkovej páčke?
Upravil Tryskac dne 12.05.2021 18:18
Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku.
Ta daaaa…
Tryskac…
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-treti---mineral--polosyntetika--syntetika
Upravil Hootik dne 12.05.2021 21:46
Hootik čaj si môžeš osladiť cukrom alebo umelým sladidlom. Čo narobíš, ked bmw verí mazivárskym mýtom a priamo v návode na obsluhu píše ešte aj v roku 2010, že máš sladiť cukrom. A kedže ja nemám rád syntetické oleje ktoré vlastne ani neexistujú, tak túto ich poveru zdielam s nimi.
No v Tvojom článočku je aj táto veta : Vím spolehlivě minimálně o jednom případu oleje SAE 5W-40 známého výrobce, ve kterém není ani stopa syntetického oleje.
Takže Jára to má nejaké schizofrenické, alebo neautorizoval ten článok.
Žeby predsa aspoň ten minerál existoval a vlastne aj syntetika či rôzne mixy cukru a sladidla?