Zdravím,dnes mi GS přestalo dobíjet respektive se mi rozsvítila kontrolka dobíjení. Pokud to bude alternátor k.o. nevíte o někom v okolí HK kdo opravuje alternátory díky Drobek.
Taky trochu pridam vody na mlyn,asi pred 14 dny jsem menil remen na me 1150GS najeto cca 143 tis. km,pred tim ho menil Tonda v cca 100 tis. km a asi pred 6-7 lety.Ted po ohledani je drazkovani jak nove,zadne praskliny nebo tak. Tonda rikal,ze limit pro vymenu je max 5 let.... naklady cca 150 Kc.
Ale co mi nejde nejak do hlavy, po vymene je pri studenem motoru a napr.pri rozjezdu ( tedy kdyz klesnou otacky) slyset takove jakoby drnceni/klepani. Ale jen kdyz klesnou otacky motoru,jak kdyby se klepal "susplech". 2x jsem pak kontroloval spravnost napnuti a podle vzorce mezi prsty a zkouska otoceni o 90st. bych rekl ze je napnuty dost.
Cim to muze byt?Dekl je taky dobre dotazeny,kontroloval sem to asi 5x... vrta mi to hlavou. Pred vymenou to tohle nikdy nedelalo sakra :-(
Prokluzující řemen za studena pohvizduje, při přidání plynu. Vždy po výměně mi to tak po 2-3 tis. km začalo vrzat, tak jsem ho víc utáhl a byl klid do další výměny.
Co by tam mohlo drnčet mě fakt nenapadá....Asi ti něco spadlo do toho šusplechu pod motor.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
No je to presne takovy zvuk Hrabe,jak kdyby neco drncelo.Ale jen kdyz se motor vic trepe,tedy pri otackach kolem volnobehu.Jak se motor zahreje,tak nic.Musim hodne prez spojku tlacit otacky pod 1000 aby to zadrncelo.
Dokonce bych rekl,ze je remen napnuty trochu vic nez by mel.Tak ja nevim?!
Však co ti schází..., odšroubuj to plastový víko, šroubkem chytni tu olejovou trubku, povol to a dotáhni na cit. Jeď to projet a uvidíš. Je sucho tak nic nepoděláš...
Měnil jsem ho takhle už 2x vždy v zahraničí. Pokaždé jsem ho dotáhl jen na cit a po delší jízdě jen mrknutím skontroloval.
Mám to tak doteď....
Po vcerejsi kontrole jsem prisel na tu pricinu drnceni.
Byl spatne dotazen horni sroub altiku.Maticka se tvarila,ze je dotazena spravne,ale nebyla.Sroub se nejak "kousl/zkrizil" a u hlavicky sroubu byla cca vule 1mm,pak to cele rezonovalo a klepalo se.
Pro uplnost,kdyby tohle nekdo nekdy taky resil!