Supi napsal:
Rallye so sportovym podvozkom ma okrem zvyseneho podvozku, myslim, ze aj tvrdsie pruziny.
Porovnavat ho s klasickou GS asi nie je velmi spravne.
Rallye má podvozek z Advíka...
Funkce, kdy se dala nastavit měkkost/tvrdost podvozku zmizela, místo ní je tam "automatika".
pod trvalým dohledem
Supi napsal:
Rallye so sportovym podvozkom ma okrem zvyseneho podvozku, myslim, ze aj tvrdsie pruziny.
Porovnavat ho s klasickou GS asi nie je velmi spravne.
Rallye má podvozek z Advíka...
Funkce, kdy se dala nastavit měkkost/tvrdost podvozku zmizela, místo ní je tam "automatika".
Jen se zmenilo soft medium hard na min auto max, takze jen stredni poloha je pohybliva.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Supi napsal:
Rallye so sportovym podvozkom ma okrem zvyseneho podvozku, myslim, ze aj tvrdsie pruziny.
Porovnavat ho s klasickou GS asi nie je velmi spravne.
Rallye má podvozek z Advíka...
Funkce, kdy se dala nastavit měkkost/tvrdost podvozku zmizela, místo ní je tam "automatika".
Jen se zmenilo soft medium hard na min auto max, takze jen stredni poloha je pohybliva.
Min a max se nijak nezměnio, jen se předtím volilo podle jedné/dvou helmiček plus bagáž. Přibylo auto, které to udržuje ve stejné výšce. Tvrdost podvozku byla zvlášť - a už není. Respektive je - dynamic a route, tzn. dvě tuhosti.
Upravil Miguel dne 18.06.2018 15:36
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
Min a max se nijak nezměnio, jen se předtím volilo podle jedné/dvou helmiček plus bagáž. Přibylo auto, které to udržuje ve stejné výšce. Tvrdost podvozku byla zvlášť - a už není. Respektive je - dynamic a route, tzn. dvě tuhosti.
helmicky - predpeti = PRUZINA
soft / medium / HARD / dynamic? / route? = nastaveni TLUMICE
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TOURATECH CZ ... protoze novy supersystem bmw tu bidu puvodniho (lonskeho) esa degradoval na tri stupne predpeti kde ani nejde rucne prepinat co potrebujes a vsechno "dela automat". A vysledek je te podvozek mlati do dorazu, v offroafu to je jako ze jedes jen na peru bez tlumice.. Namisto puvodnich peti stupnu predpeti (jedna helmicka, helmicka a zavazadlo...) jsou jen min, max a auto. A tlumeni je road a dynamic. To je vsechno
pod trvalým dohledem
fu.ck
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
A zmenilo se neco konstrukcne u toho tlumice? U starsiho pisi v manualu, ze se ty mody zatizeni maji menit na stojanu nejlepe nezatizeny. Asi by to moc dlouho nevydrzelo, kdyz by tam byly kufry, dva lidi a melo se to zvednout. Ted to teda resi automat prubezne, takze steluje predpeti az na zatizeny pruzine. To musi byt silne sroubovatko :-)
ja sundavam predpeti na jednu helmu pokazde kdyz parkuju moto a mechanizmus zatim drzi.
nicmene pri zvysovani predpeti NESEDIM na moto... stojim na nohou obkrocmo na moto.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TOURATECH CZ ... protoze novy supersystem bmw tu bidu puvodniho (lonskeho) esa degradoval na tri stupne predpeti kde ani nejde rucne prepinat co potrebujes a vsechno "dela automat". A vysledek je te podvozek mlati do dorazu, v offroafu to je jako ze jedes jen na peru bez tlumice.. Namisto puvodnich peti stupnu predpeti (jedna helmicka, helmicka a zavazadlo...) jsou jen min, max a auto. A tlumeni je road a dynamic. To je vsechno
A osobně mohu konstatovat, že to stojí za HOV.NO.....minulá, jakž tak fungovala...to co je teď na LC Rallye je ubohost...budu měnit na mechanické tlumiče a místo ESA dám lhací krabičku od TT....
Tomu co se tady píše nějak moc nerozumím. Mám RALLYE 2017. Podvozek sériový s ESA. Vše funguje výborně jak má. Zkoušel jsem všechny možné mody, nastavení, nakonec jsem zůstal u palivové mapy DYNAMIC a nastavení podvozku ROUTE. To mi stačí na 90% využití motorky. Pokud si chci zablbnout někde v terénu (do těžkého terénu nejezdím)není problém přepnout na automat či enduro a Rallyčko opět maká jak má. Rozhodně nemůže být řeč o nepřiměřeně tvrdém odpružení či narážení tlumiče na doraz.
Upravil Taborak dne 18.06.2018 21:36
TOURATECH CZ ... protoze novy supersystem bmw tu bidu puvodniho (lonskeho) esa degradoval na tri stupne predpeti kde ani nejde rucne prepinat co potrebujes a vsechno "dela automat". A vysledek je te podvozek mlati do dorazu, v offroafu to je jako ze jedes jen na peru bez tlumice.. Namisto puvodnich peti stupnu predpeti (jedna helmicka, helmicka a zavazadlo...) jsou jen min, max a auto. A tlumeni je road a dynamic. To je vsechno
A osobně mohu konstatovat, že to stojí za HOV.NO.....minulá, jakž tak fungovala...to co je teď na LC Rallye je ubohost...budu měnit na mechanické tlumiče a místo ESA dám lhací krabičku od TT....
Na nejnovější ESA sice helmičky nejsou a nejsou tam proto že to ta motorka dělá sama.. Automaticky pozná jestli tam sedí jedna helma, dvě helmy nebo kufr..
Over than 250k km on BMW GS bikes
Taborak napsal:
Tomu co se tady píše nějak moc nerozumím. Mám RALLYE 2017. Podvozek sériový s ESA. Vše funguje výborně jak má. Zkoušel jsem všechny možné mody, nastavení, nakonec jsem zůstal u palivové mapy DYNAMIC a nastavení podvozku ROUTE. To mi stačí na 90% využití motorky. Pokud si chci zablbnout někde v terénu (do těžkého terénu nejezdím)není problém přepnout na automat či enduro a Rallyčko opět maká jak má. Rozhodně nemůže být řeč o nepřiměřeně tvrdém odpružení či narážení tlumiče na doraz.
Nová ESA funguje opravdu výborně, 90% lidí si motorku nenastaví tak dobře jako to udělá nová ESA. Za mě co se silnice týče uplná prda, offroad asi nemám takový skill abych si to dovolil napsat..
Over than 250k km on BMW GS bikes
Někdo tady psal, že se na motorce nesmí sedět, když se mění výška, ale jak se zdá, režim AUTO ji mění a udržuje pořád, i se dvěma lidmi a bagáží...
Každopádně, jízdních režimů ubylo a napsat, že automat to udělá vždycky líp, než já - no hlavně to udělá podle sebe a já si to udělám podle sebe, takže asi ne, Time
Když jezdíš v Bosně po velkých šutrech, tak si motorku nastavíš do výšky, jaké potřebuješ, abys nedřel bachorem, teď už ti zůstane jenom nastavení na max, protože pochybuju, že motorka pozná, že se blíží kámen...
pod trvalým dohledem
No tak si dej mašinu na max a neřeš to, u starý motorky bys to udělal taky tak a ještě bys musel laborovat s helmičkama a pod. Tady to stačí, protože ostatní motorka udělá sama. Myslím, že když je na novém modelu něco jinak, nemusí to být hned automaticky horší. To bychom měli pořád místo pneumatik dřevěné obruče...
P.S. když měníš výšku motorky, je úplně jedno jestli na ní sedíš.
Upravil Taborak dne 19.06.2018 07:17
Taborak napsal:
No tak si dej mašinu na max a neřeš to, u starý motorky bys to udělal taky tak a ještě bys musel laborovat s helmičkama a pod. Tady to stačí, protože ostatní motorka udělá sama. Myslím, že když je na novém modelu něco jinak, nemusí to být hned automaticky horší. To bychom měli pořád místo pneumatik dřevěné obruče...
P.S. když měníš výšku motorky, je úplně jedno jestli na ní sedíš.
Já nejsem proti pokroku. Ale když se z pěti možnosti nastavení výšky stanou 2-3 a ze tří možností nastavení tuhosti podvozku dvě... s tím, že to stroj rozhodne za mě - to mi jako pokrok nepřijde...
Předtím jsem se svými 175 cm nejezdil na max a pokud tam teď dopředu ještě nacpu 21ku tak jsem vážně zvědavej, kde ta motorka bude mít sedlo, tipuju kolem 95 cm...
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
Někdo tady psal, že se na motorce nesmí sedět, když se mění výška, ale jak se zdá, režim AUTO ji mění a udržuje pořád, i se dvěma lidmi a bagáží...
...to ale plati u starsi ESA a DynamicESA, ne? Ne pro ten automat.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Psal jsem to ja a je to napr. u 2015, tam je v manualu napsano, ze se to ma prepinat pouze nezatizene na stojanu.
Proto me zajimalo, jestli tam je i nejaka konstrukcni zmena nebo jen bmw doufa, ze to 2-4 roky v auto rezimu vydrzi a pak uz to zaplati majitel :-(
Mám 2018, sice Exclusive, ale nastavení je stejné, jen má nižší podvozek. Vše funguje perfektně. Auto to drží samo a je jedno kdo si na to sedne nebo co na to naložíš, pořád je stejná výška. Tvrdosti jsou tři, route, dynamic a enduro. Enduro se tam přepne automaticky, když dáš jízdní režim enduro. Ostatní dva si přepínáš jak chceš. A hlavně se to přepíná taky automaticky. Dáš route jízdní režim a automaticky se ti přepne route nastavení podvozku, dáš dynamic a motorka se ti přepne sama do tvrda. Ale můžeš si tyhle dva režimy nastavovat jak chceš. Mají to dobře vymyšlený. Vidíš zatáčky, dobrou silnici, dáš dynamic na jízdní režim a motorka ti automaticky ztvrdne. Nemusíš nic řešit a jedeš. Za mě je to skvělý a fakt to žehlí skvěle silnici. Tot' za mě vše.
Taborak napsal:
Tomu co se tady píše nějak moc nerozumím. Mám RALLYE 2017. Podvozek sériový s ESA. Vše funguje výborně jak má. Zkoušel jsem všechny možné mody, nastavení, nakonec jsem zůstal u palivové mapy DYNAMIC a nastavení podvozku ROUTE. To mi stačí na 90% využití motorky. Pokud si chci zablbnout někde v terénu (do těžkého terénu nejezdím)není problém přepnout na automat či enduro a Rallyčko opět maká jak má. Rozhodně nemůže být řeč o nepřiměřeně tvrdém odpružení či narážení tlumiče na doraz.
No tak asi nemám mou ESA úplně v pořádku...třeba na silnici pokud je rozbytý asfalt,se ta motorka rozskáče, jako kdyby tlumiče neměla...
řeším to s BMW a zkusí přehrát software v ESA..tak uvidíme...ale takhle jak to mám je to o 100% horší než stara ESA na mém LC 2013...
Taborak napsal:
Tomu co se tady píše nějak moc nerozumím. Mám RALLYE 2017. Podvozek sériový s ESA. Vše funguje výborně jak má. Zkoušel jsem všechny možné mody, nastavení, nakonec jsem zůstal u palivové mapy DYNAMIC a nastavení podvozku ROUTE. To mi stačí na 90% využití motorky. Pokud si chci zablbnout někde v terénu (do těžkého terénu nejezdím)není problém přepnout na automat či enduro a Rallyčko opět maká jak má. Rozhodně nemůže být řeč o nepřiměřeně tvrdém odpružení či narážení tlumiče na doraz.
No tak asi nemám mou ESA úplně v pořádku...třeba na silnici pokud je rozbytý asfalt,se ta motorka rozskáče, jako kdyby tlumiče neměla...
řeším to s BMW a zkusí přehrát software v ESA..tak uvidíme...ale takhle jak to mám je to o 100% horší než stara ESA na mém LC 2013...
Mám to stejně. Ale kolega výš píše, že má i enduro režim - ten mi teda chybí...
pod trvalým dohledem