přátelé, kamarádi, poddotaz k tématu, jakou lijete brzdovku do integrálních GS a GSA? V německým manuálu píšou DOT4 low viscosity (či jak se to píše ), poněvadž ale nic takovýho u nás asi není k sehnání, předpokládám, že prostě DOT4 a posilovač na to neumře
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Jasan.Dot 4 a neres.Ja tam mam zrovna po vymenene Castrol. Nekde jsem videl od Motuli tusim 5.1 co prej ma byt pro ABS, ale taky jsem to prestal resikt a liju co vsichni ostatni
Panove, brzdovka se preci nemicha... Kdyz mame napsano DOT4 dame DOT4, kdyz DOT5 dame DOT5 ale NIKDY co? NEMICHAME!
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
tak už jsme zakoupili DOT4, ale low viscosity
nicméně menit se zatím nebude, protože bude třeba měnit i desky, vezmu to jedním, proto se chci zeptat, dělal jste si někdo plnící "adaptér" (víčko nádobky na posilovači trychtýřem) podle tohodle : http://advwisdom....dapter.pdf
Pokud jo, tak jestli jsem dobře pochopil, ty víčka se prodávají po 2 i s hadičkama, takže kdybyste to víčko měl někdo na víc měl bych zájem
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
MALI napsal(a):
Můžete mi někdo poradit, který 2 z těch 6 odvzdušňováků na jednotce ABS se odvzdušňují (GS 1150 r.v. 03)? Myslim, že by to mohly bejt ty 2 nejdelší co nejsou šikmo, ale nechci nic po.., tak se radši ptám. Stačí, že už jsem dneska zničil jednu rychlospojku na palivový hadici (ale asi už byla načatá).
Jinak chci moc poděkovat Smazakovi 73 za telefonickou poradu, páč jsem ani za hodinu nebyl schopnej najít ten odvzdušňovák na spojku Až se někde potkáme, dáme panáčka a s Bohumilem taky, páč mi poradil co a jak s vodováhou
Zdar, mám stejný dotaz, chystám se na výměnu brzdovky - díval jsemse dnes na jednotku ABS a našel 6 odvzdušňováků. Pro výměnu brzdovky dle mě stačí použít jen dva. Jsou to ty dlouhé ?
Prohledal jsem fórum a našel jsem fotky s umělohmotnou nádobkou vč. hadičky pro dolévání brzdovky do jednotky abs.........tento systém se používá jen u 1200 ? U 1150 2003 se lije brzdovka přímo do jednotky ABS, pod víčka o průměru asi 20 mm, které se odšroubují pomocí imbusu ?
Děkuji za rady od kolegů kteří mají vlastní zkušenost s výměnou brzdovky na 1150 s dualem.
Dík
MALI napsal(a):
Můžete mi někdo poradit, který 2 z těch 6 odvzdušňováků na jednotce ABS se odvzdušňují (GS 1150 r.v. 03)? Myslim, že by to mohly bejt ty 2 nejdelší co nejsou šikmo, ale nechci nic po.., tak se radši ptám. Stačí, že už jsem dneska zničil jednu rychlospojku na palivový hadici (ale asi už byla načatá).
Jinak chci moc poděkovat Smazakovi 73 za telefonickou poradu, páč jsem ani za hodinu nebyl schopnej najít ten odvzdušňovák na spojku Až se někde potkáme, dáme panáčka a s Bohumilem taky, páč mi poradil co a jak s vodováhou
Zdar, mám stejný dotaz, chystám se na výměnu brzdovky - díval jsemse dnes na jednotku ABS a našel 6 odvzdušňováků. Pro výměnu brzdovky dle mě stačí použít jen dva. Jsou to ty dlouhé ?
Prohledal jsem fórum a našel jsem fotky s umělohmotnou nádobkou vč. hadičky pro dolévání brzdovky do jednotky abs.........tento systém se používá jen u 1200 ? U 1150 2003 se lije brzdovka přímo do jednotky ABS, pod víčka o průměru asi 20 mm, které se odšroubují pomocí imbusu ?
Děkuji za rady od kolegů kteří mají vlastní zkušenost s výměnou brzdovky na 1150 s dualem.
Dík
Zdarec. Ano jsou to ty dlouhý odvzdušňováky. Brzy mají 2 okruhy na předek a 2 na zadek. Brzdovka se dolívá pod ta víčka u jednotky ABS jak píšeš - jen opatrně dotahovat - jak u 1150 03, tak u 12ky jsem to lil přímo. Viděl jsem to i s tou kapačkou (jestli myslíš tohle) a pokud nemáš druhého na dolívání, tak je to šikovný
MALI napsal(a):
Můžete mi někdo poradit, který 2 z těch 6 odvzdušňováků na jednotce ABS se odvzdušňují (GS 1150 r.v. 03)? Myslim, že by to mohly bejt ty 2 nejdelší co nejsou šikmo, ale nechci nic po.., tak se radši ptám. Stačí, že už jsem dneska zničil jednu rychlospojku na palivový hadici (ale asi už byla načatá).
Jinak chci moc poděkovat Smazakovi 73 za telefonickou poradu, páč jsem ani za hodinu nebyl schopnej najít ten odvzdušňovák na spojku Až se někde potkáme, dáme panáčka a s Bohumilem taky, páč mi poradil co a jak s vodováhou
Zdar, mám stejný dotaz, chystám se na výměnu brzdovky - díval jsemse dnes na jednotku ABS a našel 6 odvzdušňováků. Pro výměnu brzdovky dle mě stačí použít jen dva. Jsou to ty dlouhé ?
Prohledal jsem fórum a našel jsem fotky s umělohmotnou nádobkou vč. hadičky pro dolévání brzdovky do jednotky abs.........tento systém se používá jen u 1200 ? U 1150 2003 se lije brzdovka přímo do jednotky ABS, pod víčka o průměru asi 20 mm, které se odšroubují pomocí imbusu ?
Děkuji za rady od kolegů kteří mají vlastní zkušenost s výměnou brzdovky na 1150 s dualem.
Dík
Zdarec. Ano jsou to ty dlouhý odvzdušňováky. Brzy mají 2 okruhy na předek a 2 na zadek. Brzdovka se dolívá pod ta víčka u jednotky ABS jak píšeš - jen opatrně dotahovat - jak u 1150 03, tak u 12ky jsem to lil přímo. Viděl jsem to i s tou kapačkou (jestli myslíš tohle) a pokud nemáš druhého na dolívání, tak je to šikovný
Tonda napsal(a):
Na 1100 se dělalo buď obyč ABS (bez posilovače) nebo brzdy bez ABS. Bez ABS je to tak jak píše shimi - odvzdušníš na třmenech.
Brzdy s ABS: je to úplně jednoduchý, odsaješ starou kapalinu z nádobky, doplníš novou, nejdřív odvzdušníš ABS jednotku pod nádrží( jsou na ní dva odvzdušňováky - jeden pro předek označenej V /vorne/ a jeden pro zadek H /hinten/), a potom odvzdušníš třmeny. Je jedno, jestli uděláš prvně předek nebo zadek. Oba okruhy jsou oddělený (není to dual). Tak do toho
Jo a u 1150 s obyč ABS je to úplně stejný.
...chlapi, mám 1100 s ABS a problém ...aniž bych si o tom cokoli přečetl, pustil jsem se včera s kamarádem do rozborky brzd (na mou obhajobu uvedu, že já jsem technický neuměl, ale kamarád spraví kde co - jen teda ještě nedělal mašinu s ABS)
…po výměně desek mi totiž silně přibržďovalo přední kolo a pokus o základní rozhýbání válečků nevyšel …měl jsem teda včera komplet rozhozené přední třmeny s tím, že si při té příležitosti vyměním i brzdovku …rozborka, vyčištění a složení třmenů proběhlo OK, pak se ale nedařilo odvzdušnění
…po několika kontrolních telefonátech kamarádům jsem zjistil, že je třeba sundat nádrž a odvzdušňovat také ABS jednotku
…kurnik, ačkoli jsme potom dělali vše podle návodu, stejně se nám to úplně odvzdušnit nepovedlo …včil tedy předkem brzdím tak na 50%
…ještě doplním, že brzdovku jsme měnili „proléváním shora“, v nádobce na řidítkách byla furt „hladinka“ a na žádném z odvdušňováků mi už nejde ani bublinka
…přemýšlím, nemohlo zůstat trochu vzduchu někde dole v třmenech? Pomohlo by kdybych je sundal a nějak je „polohoval“ a odvzdušnil znova? …nebo kurnik, co ještě zkusit?
Upravil prezi dne 06.04.2010 08:59
Ahoj prezi. Tak jak píšeš, určitě tam ještě někde zůstal vzduch. Ještě jednou nádž dolů a začni znovu - odvzdušnit ABS, pak třmeny. Když to nepomůže, klidně udělej to, co jsi psal výše - odmontuj třmeny, mezi desky vraž "něco" o síle brzdového kotouče a zkus se třmeny zatřepat, a pak odvzdušňovat. Uvidíš, jestliže není v systému netěsnost, tak to určitě půjde.
Tonda napsal(a):
Ahoj prezi. Tak jak píšeš, určitě tam ještě někde zůstal vzduch. Ještě jednou nádž dolů a začni znovu - odvzdušnit ABS, pak třmeny. Když to nepomůže, klidně udělej to, co jsi psal výše - odmontuj třmeny, mezi desky vraž "něco" o síle brzdového kotouče a zkus se třmeny zatřepat, a pak odvzdušňovat. Uvidíš, jestliže není v systému netěsnost, tak to určitě půjde.
...dík Tondo, zkusím ...si myslím, že jiná zrada by tam být neměla
Tonda napsal(a):
Ahoj prezi. Tak jak píšeš, určitě tam ještě někde zůstal vzduch. Ještě jednou nádž dolů a začni znovu - odvzdušnit ABS, pak třmeny. Když to nepomůže, klidně udělej to, co jsi psal výše - odmontuj třmeny, mezi desky vraž "něco" o síle brzdového kotouče a zkus se třmeny zatřepat, a pak odvzdušňovat. Uvidíš, jestliže není v systému netěsnost, tak to určitě půjde.
...dík Tondo, zkusím ...si myslím, že jiná zrada by tam být neměla
ahoj prezi,
tak ja Ti to dopadlo s tymi brzdami? mam rovnaky problem ako ty, ale nenpisal si kde bol pes zakopany
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
zdravim,
o vymene kapaliny je tu popisane vela, vsetko som preluskal, napriek tomu mam problem:
vymenil som brzdove hadice za nove. Brzdove strmene som vycistil, valceky taktiez, cez odvzdusnovak som odvzdusnil najskor predok: ABS potom brzdu, analogicky aj zadok. Zadok je oki, ALE: predna brzda je makka. po prvom stlaceni prednej brzdy je ucinnost tak 40-50% az po druhom tretom stlaceni je ucinnost 100%
Predok som uz odvzdusnil asi 100 krat, cez kazdy odvzdusnovak som uz prelial hadam litre brzdovky, bublinky mi uz ziadne nejdu - som zufaly
Ako dalej ???
- mam byt trpezlivy a pokracovat s odvzdusnovanim do nekonecna?
- zhodit strmene a pohybat, potrepat s nimi s predpokladom ze tam este nejaky skovany vzduch vydurim?
- rozobrat a skontrolovat piestik ktory je v nadobke na kapalinu?
- alebo som trdlo a niekde robim fatalnu chybu?
Prosim o rady a pomoc, HELP
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk