lada_k napsal:
Včera jsem se pustil do kontroly vůle ventilů. Dle tacho by měla mít motorka najeto lehce přes 40 tis. Jestli je to pravda nebo ne nedokážu posoudit, ale není na pohled tolik opotřebovaná jako bazarovky s udávaným podobným počtem km. Je to dvousvíčka rok 2004. Jestli jsem to pochopil dobře, tak by měla být vůle u dvousvíčky na sacích 0,10-0,15 a na výfukových 0,25-0,30. Výfukové ventily mají oba vůli 0,30 (měrka 0,35 už se nevejde), což by mělo být OK a nebudu to měnit. Ale na sacích není vůbec žádná vůle. Nestrčím tam silou ani 0,05. Pokud povolím klec přes vačky jen o nepatrný kousek (třeba desetina otáčky), tak potom tu měrku 0,05 prostrčím. Mám se obávat že by byly podpálený ventily? Mám to nějak řešit (hlava dolů) a nebo jen nastavit správný vůle? Kompresi jsem ještě neměřil. Zkusím doma najít manometr.
Motorku jsem koupil na podzim a jel jsem na ní jen zkušební jízdu pár km. Je to moje první větší motorka, takže nemůžu objektivně posoudit jestli jede v pořádku, ale přišlo mi, že jede hezky. Ani nemůžu porovnat zvuk s jinou 650.
Ventily být nutně podpálený nemusí, je to kvalitní rakouskej stroj. Ověř si jen, že ty ventily zavírají. Pokud můžeš změřit kompresi, je to ideální, pokud ne, tak lze třeba dobře odvětrat spalovací prostor (trochu to potočit na sucho), nalít benzín do sání zvrchu na ventily a čuchat hadičkou přes svíčku, když to provlhne, slušně to voní benzínem. Jakmile by ti ty ventily nedovíraly, pak by teprv mělo smysl to rozebírat a podle stavu řešit dál.
v originálním manuálu co používáme (RSD) je u ročníku 2004:
Valve clearance, inlet valve / Engine cold max 35 °C / 0.03...0.11 mm
Valve clearance, exhaust valve / Engine cold max 35 °C / 0.25...0.33 mm
nastavil bych sací na 0,10 a na výfucích 0,30mm, ty podložky nestojí moc, jsou to velikosti, který jsou běžně používaný, takže je seženeš skoro všude
abys měl jistotu změř kompresi, domluv se někde v servisu, hlavně u lidí co to už někdy dělali Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
bude tam malo ale ne nula :-) kdyby nezaviraly tak by to střílelo do sani a musela by byt olestena vacka i na mistech kde nemá zabirat, jestli to normalne jelo a nic tam nevidíš tak to na 99% prezilo v pohode , saci nejsou na malou vuli tak haklivy (samozrejme pokud je to vic nez 0 :-) )
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Děkuju za uklidňující odpovědi.
Včera jsem vyndal podložky ventilů a vypadá to, že to jsou ještě origo z výroby a nikdo ventily ještě nenastavoval. Všechno je v pěknej kondici, nikde nic vydřenýho, rozvoďák není vytaženej, dekompresor taky není nijak moc ojetej. Objednal jsem nové podložky. Takže to snad bude všechno v pohodě. Až to složím tak ještě zkusím změřit tu těsnost ventilů a snad to bude v pohodě. Díky.
Pánové, mám jeden dotaz, který tu ještě nepadl. Ve všech manuálech se píše, že maximální teplota motoru při kontrole vůle ventilů je 35°C. O minimální ale není nikde ani slovo. Obecně ideální je 20°C. Co když ale budu kontrolovat při 10°C? Nevím jak moc to může být zkreslené, když vůle je v řádu 5 setin. Má vůbec cenu to v 10 stupních dělat? Díky za vaše zkušenosti.
Mám otázečku. Hrabu se teď v F650GS rok 2002 a potřebuju udělat ventili. Jsem ale docela dost zmatený z rozpětí tolerancí. Našel jsem tady, že se liší hodnoty pro motory do roku 04 a od roku 04. Jaké jsou tedy ty správné pro rok 2002? Mám mít 0,05-0,10 na sacích, nebo 0,10-0,15? V manuálu nejsou nikde roky uvedeny, nebo jsem je alespoň nenašel.
Díky moc
Nazdar chlapy, může někdo konečně rozseknout / shrnout jak to teda je s těma ventylovýma vůlema ? téměř každý tu píše něco jíné.
do 04 sací 0,05-0,10
od 04 sací 0,10-0,15
Je to tak ??
Mám 04 a naměřil jsem .
sací 0,05 jde uplně v pohodě a 0,10 už jde hodně ztuha
výfuk 0,30 v pohodě a 0,35 nejde.
Prosím poraďte.
éééj omlouvám se, nějak mi to uteklo takže zdar chlapi
moc díky !
a měl bych dotaz je někde k mání ten manuál na dvousvíčku ?
Co jsem našel manuály tak jsou jen s hodnotama 0,05-0,10.