Ahoj motorkáři,motocestovatelé a příznivci našich jednostopých miláčků.
Píši sem z jednoho prostého důvodu a ten je proč by jste si pořídili GS-ko a nebo proč ne. Aktivně jezdím na motorce dobrých 16 let a tak jako každému mi rukama prošlo již pár motorek.S tou mou poslední Yamahou XTZ 750 mám ji již 9 let jsem po světě najezdil přes 170 000km a tak již delší dobu hledám její plnohodnotnou nástupkyni.Asi jako každý cestovatel jsem se dobral přes TDM-ko,Caponorda,V-Stroma a Varadero právě ke GS-ku,které myslím by nejlépe splňovalo mé požadavky na univerzální motorku na které bych mohl jezdit každý den do práce,na výlety po českých zříceninách a hradech a také na daleké cesty jak na východ tak i západ. Prošel jsem řadu testů a vyzkoušel jak 1150 tak 1200 i úplně novou 1200 a tato mašinka mne opravdu velmi nadchla.Jenže když se přiblížil čas abych si jí mohl dovolit dobrý kurz EURO :-) tak jsem začal pátrat blíže a abych pravdu řekl tak z informací od BMW, vašeho fóra a fóra Boxeru Moravia mne běhá mráz po zádech a myšlenky se točí okolo toho zda je to opravdu dobrý nástupce mé mašinky. Totiž pobavil jsem se s jedním správným týpkem(prodejcem) od Bychla a ten mi řekl pár informací: pokud si objednáte příplatková drátěná kola tak nepočítejte s tím že budou rovná-ráfky házejí- COŽE.Dále pak gumova prachovka u kardanu u kola pokud ji před výletem do pouště neobalíte igelitem a americkou páskou tak se nevrátíte protože ten písek se dostane do kardanu-COŽE a nebo že pokud se motorka startuje přes kabely i přes baterku tak odejde imobilizér a moto už neodjede-ZAJÍMAVÉ.Až po takové věci jako problematická dodatečná montáž alarmu prý má měřené veškeré okruhy a jakýkoliv zásah hlásí jako chybu. Až po vaše zážitky kdy bez diagnostiky je člověk naprosto vyřízený.V této mašině je hodně elektroniky a tak je jasné že nic není neporuchové,ale představa že zůstanu trčet v Albánii nebo nedej bože někde dál kde pokud člověk narazí na motoservis tak pochybuji že tam budou mít diagnostiku na BMW aby smazali chybu a nebo přišli na to kde se šotek skrývá a co když si na cestě budu měnit olej to budu muset zase do servisu aby mi vymazali to že ještě není počítačově vyměněný? Nevím tedy zda je to dobrý stroj do pohody a nepohody a nebo jen na křižování autorizovaných servisů. Poraďte napište své názory a zkušenosti a pokuste se mi vrátit zpět důvěru v nové GS nebo budu muset počkat až někdo vyrobí pořádnou motorku. Díky vám všem a motocestám zdar
Upravil MotoTraveller dne 16.07.2008 12:44
Milovníci 2 stopých miláčků? To moje 1100GS teda naštěstí 2 stopá není.
1200GS je už elektronikou narvanej stroj a je fakt, že pokud se něco pokazí, může to znamenat problém. U novějších ročníků elektronika už zřejmě funguje bez problémů,takže toho bych se nebál. S prachovkou kardanu je to asi pravda - to je slabina 1200GS. Slabinou je, bych řekl, celej kardan,kterej je díky úspoře hmotnosti dost odlehčenej a stěny byly zeslabeny až moc. S těma ráfkama je to maximální píčovina, to si z tebe asi "vypravěč" dělal prdel.
Pokud chceš cestovat hodně off a dávat motorce krutej záhul,asi se vyplatí vzít jeden z předchozích modelů 1200GS (= 1150, 1100, 100) tam technika funguje bez potíží,ale zase to je starý a těžký kladivo, co moc nejede.
Osobně bych se 1200 nebál - hodně lidí už potvrdilo, že když se jede rozumně, zvládne ta motorka hodně. Oproti starším modelům ale už není "nerozbitná".
Pak by ses mohl ještě zamyslet nad 800GS - to myslím není taky špatnej nástupce modelů, které jsi vyjmenoval, jede díky hmotnosti jako z praku a není tak elektronikou prošpikovaná.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /