Občas sa mi stane, že pri naštartovaní sa podvozok zníži a následne znova dostane do pôvodnej hodnoty.
Neviete niekto, či to takto môže byť?
Diky
tohle mi nikdy neudelalo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jj navic se to netyka ESA (pro Raptora -- nepresne receno, myslel jsem tlumice), ale predpeti.
Upravil hicks dne 10.08.2015 10:49
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
raptor napsal:
predpatie pruziny nie je sucastou ESA? to su mi veci...
(ESA - electronic suspension adjustment)
jo Rapturku, diky za opraveni. Myslel jsem tlumeni... kazdopadne podvozek na LC upravy PREDPETI za jizdy neprovadi. Takze zrovna na predpeti toho neni moc "dynamic "
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
neviem ako je to na LC ale dal si mi chrobaka do chlavy s tou tvojou teoriou uprav charakteristik podvozku za jazdy
LC nemam ale na vzduchaci si viem za jazdy menit v ramci rezimu napr ENDURO dalsie podrezimy na SOFT, MEDIUM, HARD a vzdy som si myslel ze okrem nastavenia prietoku v tlmicoch sa meni aj predpatie - a predpokladam ze takto nejako je to aj na LC
za jazdy si neviem ale menit tzv. "hlavne" rezimy JEDEN JAZDEC, JEDEN JAZDEC S BATOZINOU, DVAJA JAZDCI, ENDURO
live fast, die young be wild, have fun
neviem ako je to na LC ale dal si mi chrobaka do chlavy s tou tvojou teoriou uprav charakteristik podvozku za jazdy
LC nemam ale na vzduchaci si viem za jazdy menit v ramci rezimu napr ENDURO dalsie podrezimy na SOFT, MEDIUM, HARD a vzdy som si myslel ze okrem nastavenia prietoku v tlmicoch sa meni aj predpatie - a predpokladam ze takto nejako je to aj na LC
za jazdy si neviem ale menit tzv. "hlavne" rezimy JEDEN JAZDEC, JEDEN JAZDEC S BATOZINOU, DVAJA JAZDCI, ENDURO
predpeti se urcite nemeni.. to jen pokud stojis.
Meni se pocitam jen prutok tryskou... vic by asi vedel tomas.
Kazdopadne i mechanizmus ESA je ruznej u ESA1,2,dynamic.. pokud vim. Minimalne ESA1 vs. 2.
Resilo se to tu extenzivne a TomasTT k tomu psal romany.
Upravil hicks dne 10.08.2015 17:24
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Je to tak, že si před jízdou nastavíš pomocí ikonek s helmama a kuframa, jestli pojedeš sám, ve dvou, nebo i s bagáží. Vlastně přibližně zadáš jak motorku naložíš. Motorka se tomuto zatížení přizpůsobí předpětím pružiny, aby se ti nestalo, že se spolujezdcem a kuframa budeš zadní kolo dřít o blatník. Předpětí ovlivňuje světlou výšku stroje. během jízdy se nemění váhové zatížení a nemění se tedy ani předpětí. Máš možnost měnit jen průtok náplně tlumiče pístem tlumiče a tím měnit charakteristiku tlumiče. To ovlivňuje práci tlumiče. Měkký tlumič je komfortní, s tvrdým motorka bude drncat, ale můžeš jet rychleji.
Upravil Pamilton dne 10.08.2015 17:28
BMMW R1200GS LC 2014
Pamilton napsal:
Je to tak, že si před jízdou nastavíš pomocí ikonek s helmama a kuframa, jestli pojedeš sám, ve dvou, nebo i s bagáží. Vlastně přibližně zadáš jak motorku naložíš. Motorka se tomuto zatížení přizpůsobí předpětím pružiny, aby se ti nestalo, že se spolujezdcem a kuframa budeš zadní kolo dřít o blatník. Předpětí ovlivňuje světlou výšku stroje. během jízdy se nemění váhové zatížení a nemění se tedy ani předpětí. Máš možnost měnit jen průtok náplně tlumiče pístem tlumiče a tím měnit charakteristiku tlumiče. To ovlivňuje práci tlumiče. Měkký tlumič je komfortní, s tvrdým motorka bude drncat, ale můžeš jet rychleji.
no tak pokud vim Tractive umi predpeti i za jizdy.. ono se to obcas hodi.. to zase ne ze ne.. treba kdyz za to chces najednou trochu vic tahat a tlumic prestava stihat.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pamilton napsal:
Je to tak, že si před jízdou nastavíš pomocí ikonek s helmama a kuframa, jestli pojedeš sám, ve dvou, nebo i s bagáží. Vlastně přibližně zadáš jak motorku naložíš. Motorka se tomuto zatížení přizpůsobí předpětím pružiny, aby se ti nestalo, že se spolujezdcem a kuframa budeš zadní kolo dřít o blatník. Předpětí ovlivňuje světlou výšku stroje. během jízdy se nemění váhové zatížení a nemění se tedy ani předpětí. Máš možnost měnit jen průtok náplně tlumiče pístem tlumiče a tím měnit charakteristiku tlumiče. To ovlivňuje práci tlumiče. Měkký tlumič je komfortní, s tvrdým motorka bude drncat, ale můžeš jet rychleji.
dik za vysvetlenie.. toto znie logisch
live fast, die young be wild, have fun
Dynamic ESA na LC od roku 2013 nastavuje pomocí solenoidu průtok oleje tlumičem v reakci na informace z řídící jednotky, do které jdou také signály z hlavní řídící jednotky (informace o brždění, poloze plynu...)
Systém nastavení předpětí je prakticky stejný jako byl dřív - elektrika nastaví předpětí pružiny v závislosti na volbě jezdce z panelu ale jinak to nic "dynamického" není a dokonce ani změna neprobíhá ve všech jízdních režimech. Každopádně není možné nastavit takzvaný "base preload" např. pomocí klíče, od kterého by se nastavovaly jednotlivé polohy předdefinových kroků z panelu (jedna helma ... dvě helmy se zavazadly). Je to pevně dané a za jízdy preload nijak nereaguje ani se nemění. Ten název "dynamické" je myšleno z pohledu reakce povozku na přetížení při brždění, nárazu předního kola apod. ale předpětí se za jízdy nijak nemění.
Doplním ještě v reakci na předchozí příspěvky - klasická ESA nebylo v principu nic jiného než krokový motorek, který otáčí ovládacími prvky tlumiče na dálku. Ovládací panel integrovaný do displeje umožnil nastavit určité předdefinované kombinace poloh jednotlivých ovládacích prvků tak, že se nemohla nastavit pitomost. Ale ESA nijak nereagovala za jízdy na dynamiku jízdy, nárazy atd. Pokud člověk neměnil nastavení z panelu, tak se nic na tlumiči neměnilo. Dynamická ESA právě mění průtok oleje "dynamicky" na základně informací dodávaných senzory a řídící jednotkou. To je ten rozdíl.
Upravil TomasTT dne 10.08.2015 17:39
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Pamilton napsal:
Je to tak, že si před jízdou nastavíš pomocí ikonek s helmama a kuframa, jestli pojedeš sám, ve dvou, nebo i s bagáží. Vlastně přibližně zadáš jak motorku naložíš. Motorka se tomuto zatížení přizpůsobí předpětím pružiny, aby se ti nestalo, že se spolujezdcem a kuframa budeš zadní kolo dřít o blatník. Předpětí ovlivňuje světlou výšku stroje. během jízdy se nemění váhové zatížení a nemění se tedy ani předpětí. Máš možnost měnit jen průtok náplně tlumiče pístem tlumiče a tím měnit charakteristiku tlumiče. To ovlivňuje práci tlumiče. Měkký tlumič je komfortní, s tvrdým motorka bude drncat, ale můžeš jet rychleji.
no tak pokud vim Tractive umi predpeti i za jizdy.. ono se to obcas hodi.. to zase ne ze ne.. treba kdyz za to chces najednou trochu vic tahat a tlumic prestava stihat.
Ano, to je pravda ale i když je v LC použitý systém licencovaný lidmi z Tractive, tak nejde o stejnou generaci a dokonce ani o stejnou generaci toho vlastního solenoidu (aktuální verze Tractive má rychlost změny 4x vyšší než verze v OEM tlumičích). Hydraulický motor co používá tractive je větší a dražší ale není problém měnit předpětí za jízdy i pod zátěží ale je otázka, kolik lidí to fakt využije. U LC myslím není potřeba zastavit ale jen pustit plyn aby se změna provedla. Ale to nevím jistě.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
To by mohlo být tím, že motorka nemá uloženou pozici v jaké je motor resp. pružina předpětí a tím resetem se to zkalibruje. Proč se to děje - to je otázka ale správné to asi není. Chápal, bych, že to udělá takovou věc po delším stání v garáži ale jestli to dělá pokaždé, tak to bude asi nejlepší zajet do servisu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...