Nemám osobní zkušenosti s 1100 a těch výztuh se tady prodalo na prstech jedné ruky, takže fakt nemám praktické zkušenosti ale podle toho, co jsem pochopil, je ta výztuha zpevnění v případě když motorka skočí nebo když máš hodně zatížený nosič a podsedlovky obecně a na malém skoku se váha vynese do jednoho bodu - do té převodovky. Neřeší to boční síly, nárazy ze strany apod. Co se týká stupačky, tak tam to praská zase na odlitku převodovky - kam se všechna váha přenese při extrémní zátěži. Boční tlak podle mě moc ošetřit nejde a prolomit se může i 1150 s jiným odlitkem.
Věřil bych tomu, že po tom pádu co popisuješ to být nemohlo. Po vymetení díry mohl zadek skočit nahoru, to už bych si představit uměl a pokud jsi měl náklad věcí a péro už je trošku unavený, mohlo to jít i vzadu do dorazu. A téměř určitě jsi vymetl tu díru i zadním kolem i když jsi vnímal jen to přední. To bych odhadoval spíš než ten pád. Je to všechno jen o tom, o kolik se ta hranice posune. První motorka, která měla být navržená tak, aby vydržela skok, byla R1200GS. Všimni si, že ani 1100 ani 1150 a Adventure nebyla nikde na oficiálních fotkách "ve skoku" - protože oficiálně nebyly na takovou jízdu stavěné. Každopádně koukni na tu výztuhu - pokud šel tlak přes ní, nepochybně to na ní a na odlitku kde dosedá muselo nechat stopy, deformace apod. Jestli ne, tak šla síla jinudy. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Neboj, nestává se to běžně, i když těch případů pár bylo. Souhlasím s TomášemTT, nastane to při extrémnější jízdou v terénu, skokách, popř. jízdě s těžkými kufry a topcase, popř. i spolujezdcem, a to vše opět v náročném terénu a rychlejší jízdě. Já neměl za 7 let na 1100 a 2 roky na 1150 nejmenší problém. Jsou jezdci, co varazí do terénu plně naloženi, všechna předpětí i útlumy dají maximálně natvrdo a jezdí jako závodníci. Pak to chápu...