Aha,tak znovu....Spokojím se i s normální odpovědí.
Víte o nějakém testcentru?Já tedy ne a možná by to někoho mohlo i zajímat(třeba Vlastimila jak se zdá),nejezdím off vůbec a aut je to zcela normální test tlumičů,takže?
B2HC4 napsal:
Aha,tak znovu....Spokojím se i s normální odpovědí.
Víte o nějakém testcentru?Já tedy ne a možná by to někoho mohlo i zajímat(třeba Vlastimila jak se zdá),nejezdím off vůbec a aut je to zcela normální test tlumičů,takže?
...Testcentrum Halbich, Testcentrum Buráň,... Beran, Procházka, teď už něco dělají i v Modleticích..., v německu, jestli si chceš připlatit za echt přístup pak třeba síť Zupin. Myslím, že na většině z uvedených adres, se můžeš domluvit na zaslání tlumičů a rádi ti je otestují, případně rovnou odservisují, aniž bys tam musel přepravovat motorku. O nastavení na svojí váhu se dočteš třeba v příručce od Ohlinsu, která je volně ke stažení, nebo na youtubu najdeš nějaká videa.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Myslím že ta původní otázka byla ale myšlená spíš tak, kde je nějaká vhodná trať, na které se tlumiče dají vyzkoušet. Třeba sto metrů "rolety", houpavé kopečky jeden za druhým apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Anebo to bylo myšlené úplně jinak. O skákacích stolicích na motorky nevím, ale pro dobré nastavení podvozku je k nezaplacení šikovný mechanik se zkušenostmi kolem závodů. Koukal jsem, že Radku jezdíš eRko, tam se dá nastavit asi akorát předpětí na předku i zadku a vzadu odskok. Tuším že v příručce najdeš cosi jako základní nastavení, tak z něj vycházej. Jestli ne, postupoval bych tak, že bych si napřed zapsal na vrata garáže nastavení které tam máš teď, aby jsi ho mohl kdykoli vrátit, bez pocitu, že jsi něco rozj***l a nejde to vrátit zpátky. Pak bych, jestli jezdíš sám, předpěti obou pružin povolil, a vyzkoušel jak se to chová. Pomalu přitahoval a zkoušel co je ti pocitově nejpříjemnější. Zadní odskok bych nastavoval tak, že bych ho úplně povolil, a vždy po chvíli jízdy po horším asfaltu přitahoval po čtvrt otáčce do okamžiku, kdy ucítím mravenčení do stupaček od toho, jak se tlumič přestává stíhat vracet a začne přenášet tvrdší rány. Pak bych vrátil o čtvrt, nebo půl otáčky zpátky. Těžko se to popisuje, někdo to třeba necítí a jezdí s tvrdým tlumičem. Poučka je, že vždycky je lepší tlumit méně, než více. Po čase si člověk udělá představu, jak rychle se má zadek asi vracet i po zhoupnutí stojící motorky. Ideálem je dosáhnout rovnoměrného vyhoupnutí předku i zadku motorky v jednom okamžiku po odlehčení místa kde sedím jako řidič.
Wer später bremst, fährt länger schnell.