Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 3 z 5:   1    2    3    4    5  
 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Horacio
#41 
Přidané 28.09.2019 23:06
Avatar člena


Příspěvků: 328
Registrace: 02.11.14
Ahoj všichni,
chtěl bych oživit toto téma specifickým problémem na 1150 a rovnou i dotazem co s tím?
Začal jsem tušit že mám asi moc bohatou směs, motorka si bere přes 6.5 l/100km a koncovka výfuku je pořádně očouzená.
Začal jsem hledat problém v lambdasondě, kterou jsem proměřil na osciloskopu. Při volnoběhu hodnoty na lambdě skáčou poslušně mezi cca 0.09 až 0.85 V přibližně každou vteřinu.
Jakmile však zvýším otáčky na cca 4000 tis, tak se hodnota ustálí na 0.75 V a nepřeskočí na spodní úroveň napětí ani za mák.
Tak nevím, jestli je problém v sondě nebo někde jinde? Nemáte s tím někdo zkušenost?
Podotýkám že synchronizace, ventily a nastavení Hallova snímače bylo provedeno.
 
Jirik
#42 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 03.10.2019 15:29

Příspěvků: 571
Registrace: 25.10.12
Nastavení TPS jsi kontroloval?
 
truk
#43 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 03.10.2019 18:22

Příspěvků: 136
Registrace: 29.03.15
Sorry, jestli se mýlím. TPS má dvě odporové dráhy. Vždycky se řeší ta první, nastavení na 0.36V. Ale ona je tam ještě ta druhá. Nevím jak přesně to funguje, ale pro nic za nic tam nebude. Tzn. z obou drah TPS senzoru zcela určitě musí jít do Ř.J. spojité signály napětí 0-5V (5V je TPS senzor napájen). Ono se to blbě prověřuje, protože za jízdy to může vykazovat jiné vlastnosti než na stojánku. Každopádně za mě je TPS první podezřelý...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
 
Horacio
#44 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 03.10.2019 21:14
Avatar člena


Příspěvků: 328
Registrace: 02.11.14
Jo jo, TPS jsem kontroloval, ale jen nastavení při volnoběhu.
Je pravda že těch drah tam je několik viz třeba zde
https://www.power...einstellen

Zapoměl jsem zmínit, že tam mám čip od Johna. Zatím to teprve studuji, ale myslím, že tady bude ten zakopanej pes, protože Motronic s originálním čipem funguje za jistých podmínek v tzv režimu "closed loop", což znamená, že jednotka zjednodušeně řečeno lehce koriguje bohatost směsi podle údajů z lambdasondy tak, aby se lambda motala kolem jedničky.
Jenomže John si hrál při ladění palivové mapy s časováním a s bohatostí směry, údajně by měla být bohatší. Odhaduji, že Motronic v režimu "closed loop" nedokáže směs zkorigovat tak, aby se zase alfa motala kolem nuly.
Nandal jsem zpět originální čip i s katalyzátorem a zkusím to proměřit znovu.

Bez znalostí jak přesně funguje Motronic to bude pro každého španělská dědina.
http://www.bikebo...p_efi.html
https://advrider....t-19784556
Teprve se do toho dostávám a velice plodná diskuze k tomuto tématu je u kolegů na UKGSER.
https://www.ukgse...ost3892209
kde právě autor John čipů a ostatní členové poodhalují fungování Motronicu.
Upravil Horacio dne 03.10.2019 21:54
 
truk
#45 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 03.10.2019 21:54

Příspěvků: 136
Registrace: 29.03.15
Já mám taky čip od Johna a právě abych věděl, co se děje za jízdy, jsem si udělal indikátor napětí na lambdě. No a když jedeš třeba na půl plynu a konstantně zrychluješ, tak Motronic s lambdou krásně spolupracuje a napětí příkladně pulsuje. Ve vyšších otáčkách dokonce přesvědčivěji. Teprve když dáš plnej, tak to kašle na lambdu a valí to benál co to jde. Takže spíš bude někde chyba (Motronic, čip, lambda a nebo TPS).
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
 
Horacio
#46 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 04.10.2019 06:58
Avatar člena


Příspěvků: 328
Registrace: 02.11.14
truk napsal:
Já mám taky čip od Johna a právě abych věděl, co se děje za jízdy, jsem si udělal indikátor napětí na lambdě. No a když jedeš třeba na půl plynu a konstantně zrychluješ, tak Motronic s lambdou krásně spolupracuje a napětí příkladně pulsuje. Ve vyšších otáčkách dokonce přesvědčivěji. Teprve když dáš plnej, tak to kašle na lambdu a valí to benál co to jde. Takže spíš bude někde chyba (Motronic, čip, lambda a nebo TPS).

Jooo? Tak to bych měl zaznamenat taky. Já to nezkoušel za jízdy, ale na neutrál. Zkusím to s multimetrem co bude ukazovat :-) a zkusím na TPS proměřit všechno co půjde.
Nevíš co ti lambda ukazuje za ne-jízdy?
A na jakým principu funguje ten indikátor? Že bych si ho taky zbastlil jestli je jednoduchý.

PS:
S tím originálním čipem a origo výfukem to teda moc nejede Grin musím řadit víc dolů aby se moto při nižších otáčkách neklepal.
Upravil Horacio dne 04.10.2019 07:01
 
truk
#47 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 04.10.2019 09:27

Příspěvků: 136
Registrace: 29.03.15
Najdi si Domatech příspěvek 1313. Na volnoběh je lambda hodně líná ca sekundu je na horní hranici 0.8 V a sekundu jde až do nuly. Když na stojánku dám ca 3000 otáček tak už je to trochu lepší. Za jízdy pod zátěží to funguje nejlíp, protože se už něco skutečně spaluje... A katalyzátor tam máš? Ten jsem vyndal skoro hned...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
 
Horacio
#48 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 04.10.2019 11:58
Avatar člena


Příspěvků: 328
Registrace: 02.11.14
Mám y-svod, otevřenou koncovku, KN filtr a čip Stage 10.
Tento týden jsem celej jezdil s originálama (výfuk a čip), tak to zkusím změřit znovu a uvidím.
Ten bastl s tím arduinem je dobrej nápad clap
Mohl by jsi mi poslat na email ten zdroják? S arduinem něco málo umím, tak si myslím že bych to mohl taky zvládnout, ale nechce se mi vymýšlet něco co je už vymyšlený.
Upravil Horacio dne 04.10.2019 11:59
 
Horacio
#49 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 08.10.2019 19:58
Avatar člena


Příspěvků: 328
Registrace: 02.11.14
Potenciometr jsem proměřil, podle mě chodí asi dobře tongue
https://www.bawor...ost_578900
Upravil Horacio dne 08.10.2019 20:00
 
Tonda
#50 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 08.10.2019 22:37

Příspěvků: 5243
Registrace: 16.02.07
Ještě koukni v reálných hodnotách na diagnostice jestli ti v ŘJ funguje "barometr".

i.postimg.cc/vHzsd8VB/M2-4.jpg
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Horacio
#51 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 05.11.2019 16:54
Avatar člena


Příspěvků: 328
Registrace: 02.11.14
Na diagnostiku by to chtělo v první řadě, to je pravda.
Jelikož jsem člověk zvídavý, tak jsem si podle vzoru truka sestavil "osciloskop" na měření lambdy.
Ještě před měřením jsem ale pořádně utěsnil spoje na y-svodu těsnící šňúrou na kotel. Z obrázku je patrné, že za jízdy lambda regulace funguje nejspíš správně.
Jeden pixel znamená 0.1 sekundy a celá šířka displaye je 128 pixelů. Takže frekvence oscilace je cca 0.8 Hz.
Horacio přiložený následující obrázek:


[160.79Kb]
 
Horacio
#52 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 05.11.2019 16:57
Avatar člena


Příspěvků: 328
Registrace: 02.11.14
lambdasonda na volnoběh
YouTube Video

YouTube Video
 
lebi
#53 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 05.11.2019 17:47
Avatar člena


Příspěvků: 290
Registrace: 11.06.12
Horacio, koukam, ze uvod do problemu mame stejny - vysoka spotreba, saze na vyfuku a kdyz nas jelo vic, tak vsichni rikali, co mi vylitne z vyfuku, kdyz otocim plynem. Uz se v tomhle stouram-nestouram cca od lonska - prosel si Y svody a kde cim a pomalu se vracim k seriovemu nastaveni. Uz mi zbyva jen ten cip ...
 
Riddle
#54 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 05.11.2019 20:57

Příspěvků: 90
Registrace: 29.05.08
Zdravím,
v létě jsem si pořídil svojí první velkou motorku a hned přechod z 50ky na 1150ku.
Koupil jsem dvousvíčku z němec s 50tis km a instalovaným Remusem evo3 a y svodem.
Po sezóně mám najeto cca 6000km a spotřeba je cca 6l a výfuk na koncovce černý jak bota a saze by se daly škrábat ve vrstvě... Oleje 15W-50 sežere cca 2 deci na 1000km.
Svíčky jsou nové, ventily jsem seřídil. Spojení koleno a y svod je v naříznutích pod sponou očouzené, může to mít vliv? Nebo je to od oleje co sežere? Když zastavím na křižovatce, cítím, že motorka fakt smrdí.
Na co se mám přes zimu zaměřit? Díky za rady. Petr
 
Spitfire
#55 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 06.11.2019 08:58
Avatar člena


Příspěvků: 1269
Registrace: 05.06.12
Já jsem teda ještě neviděl 11x0 bramboru s čistým výfukem, nebo tu, která bez katu nečoudí když ji dáte napít. Že víc smrdí je jasný, když tam není katalyzátor. Spotřebu mám cca 6 litrů. Na nádrž ujedu bezpečně 500km. Spoje mezi svody mám taky očouzené, ale to by spíš chtělo líp utěsnit, třeba pastou na výfuky. Jestli je něco v nepořádku netuším, ale motorka(jednosvíčka) se chová dle mého normálně, spotřeba odpovídá stylu jízdy. Budu tam dávat vstřikovače z EV14 lépe utěsním Ysvod a zkontroluju, jestli lambda nehází chybu, tak uvidíme potom, jaký vliv to bude mít na spálení směs.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
 
Horacio
#56 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 06.11.2019 09:56
Avatar člena


Příspěvků: 328
Registrace: 02.11.14
Je pravdou ze tady ty nase radoby tuningy, kde se povymenuje polovina vyfuku, da se jinej filtr a podobne, to spalovani asi rozhodi. Emise jsou samozrejme az na druhym miste. Mozna se neni cemu ani divit. Zkousel jsem dat vsechno do originalu, jak vyfuk tak i palivovou mapu a jezdit nejakou dobu. Zdalo se mi ze motorka nesmrdela a koncovka nebyla tolik cerna. Ale, jak se dalo cekat, pocit z jizdy se zhorsil. Motor se klepal pri malych otackach a nemel takovy vykon na jaky jsem si navyknul.yes
 
Tygr
#57 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 06.11.2019 10:09

Příspěvků: 276
Registrace: 23.02.16
Všechno je nejlepší,jak to vyjede z fabriky,voni tam žádný pitomci asi nebudou.Tři pr...e strávenýho času a výsledek jen pocit.Lepší ten čas projezdit
 
Horacio
#58 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 06.11.2019 10:23
Avatar člena


Příspěvků: 328
Registrace: 02.11.14
Tygr napsal:
Všechno je nejlepší,jak to vyjede z fabriky,voni tam žádný pitomci asi nebudou.Tři pr...e strávenýho času a výsledek jen pocit.Lepší ten čas projezdit


Naprosto s Tebou souhlasím, u R1200 DOHC nemá smysl na cokoliv sahat.
Ale, pokud se budeme bavit o skoro 20 let staré motorce což 1150 je, tak má alespoň za mě, smysl nějaký čas tomu věnovat třeba i jen pro lepší pocit.
Samozřejmě před skoro čtvrtstoletím kdy ty motorky vyvíjeli určitě věděli co dělají a udělali to nejlepší na tu dobu.
Pokud tu bude ta možnost, že z 1150 jde udělat něco citelně motorově (třeba i podvozkově když vylepšíš tlumiče) lepšího tak to majitelé těchto strojů budou prostě dělat.
A myslím, že to není jen můj pocit, že 1150 po výměně výfuku a čipu jede o dost líp.
 
Slavek-xxx
#59 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 06.11.2019 10:44
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
Tygr napsal:
Všechno je nejlepší,jak to vyjede z fabriky,voni tam žádný pitomci asi nebudou.Tři pr...e strávenýho času a výsledek jen pocit.Lepší ten čas projezdit

Jo, jenže z tý fabriky to vyjelo před 20ti lety a x-set tisíci km. Takže je třeba to řešit...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
lebi
#60 
Bohata zmes na 1150 GS - ako nastavit?
Přidané 06.11.2019 16:43
Avatar člena


Příspěvků: 290
Registrace: 11.06.12
Tygr napsal:
Všechno je nejlepší,jak to vyjede z fabriky,voni tam žádný pitomci asi nebudou.Tři pr...e strávenýho času a výsledek jen pocit.Lepší ten čas projezdit


Mas pravdu, ale asi holt kazdej si tim musi projit sam. Jak jsem uz psal, pomalu se po tech vsech pokusech vracim k seriovemu stavu. Pres zimu vratim seriovy cip a krom Akrapa a Touratech podvozku jsem na puvodni konfiguraci. Poradne seridim a tim ukoncim epochu tuningu.
Clovek chce doprat stroji to nejlepsi a ne vzdy to holt vychazi ...
 
Strana 3 z 5:   1    2    3    4    5  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 66
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,714
Nejnovější člen: Mickey313

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.43 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI