Ahojte
Mam otazku, technicky sa da namontovat akrapoviv euro 3 na bmw r 1250 gs, ale z hladiska napr. teploty, tlaku a podobne.to nebude robit problem ? STK ma.nezaujima
Béďo
Me by zase zajímalo zda je to pro stk legální na 1250?? Ted je ten euro 3 i 4 ve výprodeji za pěknou cenu. Euro3 asi ale nebude úplně OK myslim.
Upravil brtnik dne 26.10.2025 11:15
brtnik napsal:
Me by zase zajímalo zda je to pro stk legální na 1250?? Ted je ten euro 3 i 4 ve výprodeji za pěknou cenu. Euro3 asi ale nebude úplně OK myslim.
Nejsem odborník, ale píšou tam :
• Homologace pro silniční provoz EU
HP Sportovní tlumič výfuku Akrapovič, OEM koncovka montovaná na motocykly BMW z výroby.
Tak proč by nemělo být OK.
Ptal jsem se na to přímo v BMW, měli ho tam kdysi v akci za 10tis.
A bylo mi řečeno, že lze na moto s EU5 použít, ale není to legální z hlediska STK a samozřejmě pokud v zahraníčí (nejen v zahraničí) narazíš na blbýho policajta tak tě to může stát pokutu a TP.
Takže není směrodatné to, že je tam napsáno, že je homologovaný na pozemní komunikace, ale je třeba se řídit EU normou motocyklu.
ono je to nelegální ikdyž by např z Euro4 seděl lauf na motorku Euro3 (jakože v tomoto případě sedí), tak sice splňuje přísnější normu, ale číslo na něm odpovídá homologačnímu protokolu, který odpovídá pouze typu motorky vyrobené jako Euro4.
v tomto případě se dokonce Akrap Euro3 GS lauf od Euro4 lišil tím, že z E3 šel vyndat ofiko db killer, z E4 jen po samodomo úpravě, vložky byly naoko bodlé a pod karbon vyústěním měly přichystané závity na jistící šroubek
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM