Dobrý den, R1200GS r.v. 2017, mi už nějakou dobu dělá takové hučivé zvuky. Zvuky bych popsal jako takové brnivé přerušované hučení. Nejdřív jsem si myslel, že je to pneumatika, nebo kardan, ale teď jsem vypozoroval, že to závisí na zařazené rychlosti, takže asi převodovka. Dělá to při ustálené rychlosti, a nejvíc na 4. rychlostní stupeň, trochu se to projevuje i při zařazené jiné rychlosti, ale na tu 4 je to nejvíc znatelné. Nevíte, co by to mohlo být, a zda to není nějaká vlastnost této motorky? Podobný projev má i GS mého kámoše, který ji má jen o rok mladší.
ted jsem to resil na dvou moto a na obou byli vadne lizisko v prevodovce. na jedne na vstupni a na druhe na vystupni hridel.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
ted jsem to resil na dvou moto a na obou byli vadne lizisko v prevodovce. na jedne na vstupni a na druhe na vystupni hridel.
Mne robí to isté, ako popisuje Vodik. Na štvorke ustálená jazda, také oscilujúce brnenie, akoby vybrácie .... moto R 1250 GSA, r. 2020, 20.000 km. Ale len pri zaradenej rýchlosti, po stlačení spojky to zmizne. Čaká ma rozborka a výmena ložísk prevodovky ??
Ahoj všem.Mě se to stalo v létě dva roky z5 při návratu z tripu. Bylo to takový hučení z pod motoru.Při zařazení rychlosti to dělalo kravál a při zmáčknutí spojky nebo vyřazení to ustálo.Bylo to špatné ložisko na výstupní hřídeli převodovky.U typu BMW R1200gsa 2015 (můj případ) to byl problém poddimenzované ložisko. Tak převodovka šla ven,výměna všech ložisek,gufer atd.Oprava docela trvala než jsme na to přišli,taková marast generálka,ale teď vše ok.
Mě by zajímalo, pokud je to tedy nějaké ložisko v převodovce, zda je nutné to akutně řešit? Řekl bych, že se to hučení projevuje už docela dlouho, možná nějakých 15 - 20tis. km. Asi se to poslední dobou zhoršilo, protože to začínám víc vnímat. Jo, a najeto mám nyní cca 63tis km.
Ložisko výstupní hřídele je potřeba měnit ihned, jakmile se projeví jeho poškození, které se typicky projevuje hlasitým hučením nebo kvílením vycházejícím z převodovky, přičemž zvuk se zvyšuje s rostoucími otáčkami motoru. Nejedná se o součástku s pravidelným servisním intervalem, ale o vadný díl, který je nutné vyměnit co nejdříve, aby nedošlo k dalším škodám na převodovce.
Jak poznat poškozené ložisko:
Zvuk: Nejběžnějším příznakem je charakteristické hlasité hučení, nebo „kvílení“ vycházející z oblasti převodovky. Tento hluk je slyšitelný při zařazeném jakémkoli rychlostním stupni a jeho intenzita roste s otáčkami motoru.
Další problémy: V pokročilejších fázích poškození se mohou objevit i problémy s plynulým řazením.
Co dělat, když zjistíte poškození:
Okamžitá výměna: Jakmile zaznamenáte výše uvedené příznaky, je nutné co nejdříve navštívit servis a nechat ložisko vyměnit.
Prevence dalších škod: Pokračování v jízdě s poškozeným ložiskem může vést k vážnějšímu poškození převodovky, což může být výrazně dražší na opravu.