Nemám k tomu zatím moc co říct.
O přístroji (pod jiným kódovým jménem) vím asi od vánoc, kamarád pracoval chvíli ve vývojovém týmu a podle rozhodnutí výrobce tahle navigace nemá mít nic společného s motorkama a lidé se zkušenostmi s vývojem motocyklových navigací do tohoto týmu zapojení nebyli. Když se vyvíjí něco na motorku, tak je zajímavé, že Touratech AG má pár měsíců v předstihu maketu finálního výrobku pro vývoj držáku. Držák na Z660 jsme měli téměř současně s uvedením navigace na trh. Z220 to samé. U Montany nic.. Motorky je nezajímají. Takže podle toho usuzuju, že alespoň v dohledné době tam nebudeme moct čekat nic extra užitečného, co bysme třeba chtěli (např. portaci dobrých funkcí z 278C). Asi před 14 dny jsem držel v ruce předprodejní kus, který je identický s výrobním. Podle mě nemá vůbec lepší displej než Oregon, který považuju za hraniční mez. Možná půjde jas zvýšit (když výrobce chce, tak se dá - viz nedávné zvýšení jasu u Zuma 660 o 15%) ale protože primární určení je TURISTIKA, tak chtějí aby to vydrželo dlouho na baterky (víc než 12h) a to znamená použití displeje, který je prostě podle mě nekontrastní. Jenže na rozdíl od turisty si motorkář nechce clonit navigaci při použití druhou rukou.
Funkce jsou obdobné jako u Oregonu (kromě ořezaných funkcí jako Whereigo..) a chybí mi tam třeba bluetooth, možnost vlastní konfigurace parametrů na displeji (nemluvě o nastavení údajů kdy se co kdy má zobrazovat a jakým písmem - což mají GPSMAP ale Oregon a Dakota to nemá)... ale hlavně, při vysokých detailech byl posun mapy dost pomalý.
Je to prostě jako vždycky - dejme tomu půl roku, do té doby třeba doladí software, upřesní si jestli je zajímají i jiné trhy než "slepí turisté" pro které je primárně určená a jestli na to bude v dohledné době držák.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Nemám k tomu zatím moc co říct.
O přístroji (pod jiným kódovým jménem) vím asi od vánoc, kamarád pracoval chvíli ve vývojovém týmu a podle rozhodnutí výrobce tahle navigace nemá mít nic společného s motorkama a lidé se zkušenostmi s vývojem motocyklových navigací do tohoto týmu zapojení nebyli. Když se vyvíjí něco na motorku, tak je zajímavé, že Touratech AG má pár měsíců v předstihu maketu finálního výrobku pro vývoj držáku. Držák na Z660 jsme měli téměř současně s uvedením navigace na trh. Z220 to samé. U Montany nic.. Motorky je nezajímají. Takže podle toho usuzuju, že alespoň v dohledné době tam nebudeme moct čekat nic extra užitečného, co bysme třeba chtěli (např. portaci dobrých funkcí z 278C). Asi před 14 dny jsem držel v ruce předprodejní kus, který je identický s výrobním. Podle mě nemá vůbec lepší displej než Oregon, který považuju za hraniční mez. Možná půjde jas zvýšit (když výrobce chce, tak se dá - viz nedávné zvýšení jasu u Zuma 660 o 15%) ale protože primární určení je TURISTIKA, tak chtějí aby to vydrželo dlouho na baterky (víc než 12h) a to znamená použití displeje, který je prostě podle mě nekontrastní. Jenže na rozdíl od turisty si motorkář nechce clonit navigaci při použití druhou rukou.
Funkce jsou obdobné jako u Oregonu (kromě ořezaných funkcí jako Whereigo..) a chybí mi tam třeba bluetooth, možnost vlastní konfigurace parametrů na displeji (nemluvě o nastavení údajů kdy se co kdy má zobrazovat a jakým písmem - což mají GPSMAP ale Oregon a Dakota to nemá)... ale hlavně, při vysokých detailech byl posun mapy dost pomalý.
Je to prostě jako vždycky - dejme tomu půl roku, do té doby třeba doladí software, upřesní si jestli je zajímají i jiné trhy než "slepí turisté" pro které je primárně určená a jestli na to bude v dohledné době držák.
Garmin Montana tak díky svým parametrům osloví vyznavače motocyklů
tak jsem tady okopíroval jednu větu a asi to pro motorky opravdu nebude
vidím to tak že to bude o něčem jiném než o tom že nedostl tt info.asi ví proč jim ho nedali .Tak a te´d si tady vyslechnu jak je TT nelepší na světě...a jaký ja jsem vůl.....http://czunici.ra...
Mam Zumo500 a vzdy kdyz jedu s nekym, kdo ma starou GPSMAP60, tak mu tise zavidim ten display. Nova 62 by mela mit display stejny a cenove je to podobny, tak proc jit do Montany?
R1100GS
Muj nazor je, ze Garmin dotykovky neumi. Tudiz tahle nova navigace bude asi jen pro turistiku, kde nevadi, ze se clovek bude pul hodiny strefovat do spravneho pismenka, ktere potrebuje zvolit... Mylslim, ze tahle navigace zase nenabizi az tak prevratne funkce. Osobne bych na motorku spise volil Gpsmap 62....
czunici napsal:
tak jsem tady okopíroval jednu větu a asi to pro motorky opravdu nebude
vidím to tak že to bude o něčem jiném než o tom že nedostl tt info.asi ví proč jim ho nedali .Tak a te´d si tady vyslechnu jak je TT nelepší na světě...a jaký ja jsem vůl.....
S dovozcem jsme poměrně v úzkém kontaktu co se týká navigací na motorku a chtěli bychom to nabídnout jako alternativu pro lidi, kterým je 62ST malá, oregon nepraktický (ovládání Oregonu v rukavicích není snadný) a 278 je drahá, nedostupná a málo citlivá. S importérem jsme se domluvili, že ten přístroj pro motorkáře nabízet budeme - nezávisle na tom, co bude dělat marketingové oddělení výrobce. Na ten přístroj se těšili ale zatím, podotýkým TEĎ, tam funkce chybí.
Větě proč to TT nedali nerozumím. Je to rozhodnutí výrobce v USA, nikoliv dovozce do ČR. Tu větu předpokládám napsali v Picodasu a ne v Garminu. Ale je to úplně jedno, 278C se nabízela celou dobu jako ideální přístroj pro jachtaře a přitom je to jedna z nejpopulárnějších hardcore cestovatelských a rallye GPS i mezi autaři. Německý Touratech je největší prodejce Garmin v Evropě a druhý největší prodejce (objemově) Garmin na světě, takže jejich zájem o zařazení nějakého výrobku do katalogu je obrovský. Ovšem vývojový tým v USA prostě (ZATÍM) o motorkách nechce slyšet a vývojáři, kteří v Garminu dělají motocyklové navigace, nechtějí. Takže ta navigace nemá např. přepínání citlivosti displeje (v rukavicích resp. v moto držáku mají motocyklové navigace jinou citlivost displeje), nemá to dojezd paliva, nemá to profily jako mají motocyklové navigace atd... Garmin USA bude prý dělat marketing pro využití mezi čtyřkolkáři a možná pro ostrá endura ale ne obecně pro "motocyklový trh". U nich to je trošku jiné, motocyklový trh pro ně nejsou endura, většina prodejů třeba Zuma jde do kategorie silničních motorek nebo cruiserů. Endura jsou pro ně okrajová záležitost. Takže když se z pohledu výrobce řekne "motocyklová navigace", tak to pro ně znamená třeba podpora XML rádia (naprosto zásadní věc pro většinu "silničních" motorkářů v USA), bezpečnostní funkce které mají potlačit riziko pádu při používání GPS (zjednodušený displej, vysoká čitelnost na slunci, absence některých funkcí které vyžadují moc dlouhou práci s GPS, filtrace detailů při určité rychlosti jízdy apod. Některé ty funkce jsou pro nás (z pohledu třeba adventure cestování) naprosto nanic ale třeba ta citlivost ovládání v rukavicích je důležitá. Kdo někdy zkoušel ovládat zaprášeného Oregona tak ví o čem mluvím. V první verzi specifikací byly třeba napájecí "záda" označené "ATV power mount". ATV je označení pro čtyřkolky. Z mnoha zemí dostali dotazy proč a koncem dubna teprve poslali upřesnění a přidali tam ATV/motorcycle power mount. Takže co není dneska, může snadno být třeba zítra - je to jen otázka jestli marketing bude chtít tuhle skupinu lidí oslovit a zatím nechce a podle mě proto, že ta navigace nebude mít "bezpečnost" jakou si oni představují pro globální motocyklový trh. Ale pro nás (cestovní endura) je to trošku něco jiného a tyhle věci nepotřebujeme (naopak - nechceme aby navigace zjednodušovala zobrazení na displeji, neukazovala průběžně blízké POI a mapové detaily atd). Chceme funkce, jaké měly navigace jako Quest nebo ta 278C. Nastavit si prvky, které chci při určitém zoomu zobrazovat vždycky a hotovo. Navigovat po cizí prošlé stopě bez přepočtu na trasu. Mít možnost ukládat si víc prošlých stop a zobrazovat je volně na displeji na mapě a hlavně - přepnout na vyšší kontrast při napájení z 12V. Tohle mi tam zatím chybí (a další věci např. omezení výpočtu trasy jako má Zumo 660, možnost nastavení preferencí typu (třídy) silnice jako má 278C..). Pro hodně lidí i u nás je zásadní absence bluetoothu a podle mě je tohle taky důvod, proč to víc nebudou propagovat pro motorky, protože hlasová navigace je z pohledu výrobce bezpečnější - člověk se nemusí tolik na navigaci dívat. Montana mluví ale ne přes bluetooth a 3.5mm jack výstup bude znamenat používat externí BT modul a starat se o jeho napájení atd.. Už to prostě není integrované řešení.
Touratech ten držák pochopitelně bude mít, stejně jako na jiné navigace, které podle výrobce jsou čistě turistické (Oregon, 62ST a starší..) ale i když už teď přístroj mají, nebude to za týden. Podle mě to bude rychleji než pro 62ST, kde to byla tak malá skupina lidí, že to nemělo moc prioritu. Montana bude určitě populárnější než Oregon ale zase přístroj je dražší (T verze je za 600 dolarů u nás by se měla prodávat za asi 16 tis s DPH) plus napájecí moduly a plus mapy (ani silniční mapa není v ceně). Takže to bude o hodně dražší než je nejdražší Oregon.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
62ST je super ale její ovládání není vůbec snadné pro někoho, kdo s navigací dělat neumí. Zkuste si někdo sestavit navigační trasu v 62ST a pak přidat do trasy nějaký průjezdní bod apod. Věci, které na Zumo 220 nebo 660 nebo 550 uděláte za vteřinku, nejdou tak snadno.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
62ST je super ale její ovládání není vůbec snadné pro někoho, kdo s navigací dělat neumí. Zkuste si někdo sestavit navigační trasu v 62ST a pak přidat do trasy nějaký průjezdní bod apod. Věci, které na Zumo 220 nebo 660 nebo 550 uděláte za vteřinku, nejdou tak snadno.
Když už se tu zmiňuješ o 62st .. tahle navi mě zajímá, protože jsem vyrostl na Questu, se kterým jsem maximálně spokojený a kdyby uměl nové mapy, tak nemám důvod ho měnit.
Pokud to jde srovnat, co si myslíš o srovnání právě Questu a 62s/st? A bude na 62ku vymyšlený nějaký držák případně to - podle mě nešťastné - napájení přes USB? (myslím, že kdyby to nechali stejně, jako na bývalé 60ce, tak by to bylo lepší).
Quest je unikát který nemá pokračování. Má funkce podobné GPSMAP a přitom silniční funkce jako mají dneska komfortní navigace. 62ST je prakticky stejná jako 60CSx apod. Prostě komfortní funkce pro práci s trasou tam nejsou.
62 držák čekáme tento týden. Jak bude, hned to nafotím do blogu. S napájením nic neuděláme, to je dané. Prostě je to špatný. USB není dobrý.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ja se 62 jezdim bez napajeni. Vydrzi cely den jezdeni s maximalnim podsvicenim. Vecer vymenim baterky, pres den dobiju.... Sice tam to USB napajeni muzu strcit, ale bez je to vodeodolne a nedostane se do toho prach... Drzak 62 jde paradne udelat z origo plastoveho drzaku a RAM drzaku. Pridal jsem ctyri antivibracni podlozky a bylo hotovo za nekolik minut. Puvodne jsem to delal jako znouznecnost, s tim, ze koupim neco hotoveho az to bude, ale tak moc se mi to osvedcilo, ze nic jineho nechci....
Skoda, ze Garmin neplanuje nejakou rozumnou navigaci pro motorky. Pomalu by to chtelo zacit psat nejake cinske firme, at to udelaji oni... :-) treba by byli ochotnejsi udelat otevrenou platformu, kde by slo dopsat cokoliv a nahrat Garmin mapy.... Udelat robustni navigaci by i oni zvladli...
Podle mě ta Montana bude OK pro určitou skupinu lidí. Já osobně bych chtěl spíš něco, co bude vycházet třeba z té 62ST ale s 4x větším displejem ale bez dotykové obrazovky a chtěl bych doplnit funkce pro silniční navigaci, které mi tam chybí. A taky rychlost, 62ST nemá moc rychlý procesor a třeba s rumunskou mapou má při zobrazení detailů docela dost práce a posun mapy není plynulý ani náhodou. Oregon je v tomhle lepší ale Montana (v tom předprodejním vzorku) byla horší - asi proto, že procesor tam bude stejný a musí vykreslovat větší plochu displeje. Každopádně na koncepčně staré 278C dám zobrazit spousty detailů a posun mapy je prakticky bez zadrhnutí. Tak když to zvládne tenhle děděček, tak proč ne nové navigace?
Nový držák na 62 bude mít kovový rámeček kolem displeje, který by měl víc chránit navigaci když třeba projedeš křovím apod. Displej bude o pár mm pod rámečkem, což je myslím dobré. Alespoň tak vypadal prototyp. U 62 to není tak kritické ale u Oregonu je to docela důležité. Náchylnost na poškození je u dotykových navigací mnohonásobně vyšší. Displej obvykle vydrží ale praskne dotyková vrstva nad displejem a je to k ničemu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
NJN, zatim se holt budu drzet 62. Ikdyz ja jsem s ni fakt spokojenej. Vetsi displej by byl super, ale zase tak moc mi nechybi. Mozna tak ve meste, tam jo. Ja moc planovani v navigaci nedelam. Vetsinou vse planuju dopredu, protoze ani Garmin mapy nejsou dokonale a tak pouzivam kombinace vseho mozneho, co ma pokryti Australie, no a pak se toho drzim, dokud to jde... :-)
278C v dobe, kdy jsem kupoval 62 nebyla dostupna. Ale rychlost bude asi dana cenou. Za vic $$$ je vic muziky, no....
petrs napsal:
Ja se 62 jezdim bez napajeni. Vydrzi cely den jezdeni s maximalnim podsvicenim. Vecer vymenim baterky, pres den dobiju.... Sice tam to USB napajeni muzu strcit, ale bez je to vodeodolne a nedostane se do toho prach...
vidím to podobně .. na delší výlety dvě, tři sady baterek a postupně dobíjet .. přes den je dobíjíš z motorky, předpokládám .. máš tip na nějakou spolehlivou nabíječku?