Ahojky,
dneska jsem vyměnil olej v kardanu (1100) a na magnetu vypouštěcího šroubu bylo trochu železných šupinek - tak co se vejde na špičku šroubu, žádná velká bambula.
Tak jsem se chtěl zeptat, jetli je to normální nebo by to mělo být radši úplně čisté.
Moto má 90 tis a jak tam byl olej dluho nevím. Je fakt, že proti převodovému byl hodně kalný a odporně smrděl
TOLI napsal:
Už na tom nejezdi a co nejdřív na repas rozvodovky.Bude tě to stát mín.
To je teda ale blbost....
to jo ja tam mam supinky uz asi 50 000km, bych to neresil mam nalitano asi 85000km a na vypustaku z prevodovky taky a na oleji z motoru taky,od toho tam ten magnet na sroubu je aby chytal male necistoty, a pripadne supinky od opotrebeni,pokud to nemas obaleny mega sponama a moto ti nejak meblbne tak je to ok, co neni rozbite nespravuj
No, nevim? Ja tam nikda supinky nemel 1150. Ale kdyz mi odeselo velke lozisko tak tam bordel byl?? Ale take vule na kole !!
Pokud jsi nejsi jisty, sedni na moto a dojed za Zlabkem ( CARSERVIS).
Pro klid duse.
profesor
Jo jo, smrdi vic nez motorak. Ale po koupi jsem z tama vylil sedou srajdu.Ted uz to vypadalo aspon jako olej ( vymena po 20tis km ). Zalezi, jak dlouho tam byl. Vymenil bych ho. Najel par tisic ( jestli netece a neni vule ) a opet vymenil. Vyplachne se to a uvidis na cem jses. Jsou tam jen dve decky !!!
I pád na hubu je pohyb kupředu
milanosor napsal:
Jo jo, smrdi vic nez motorak. Ale po koupi jsem z tama vylil sedou srajdu.Ted uz to vypadalo aspon jako olej ( vymena po 20tis km ). Zalezi, jak dlouho tam byl. Vymenil bych ho. Najel par tisic ( jestli netece a neni vule ) a opet vymenil. Vyplachne se to a uvidis na cem jses. Jsou tam jen dve decky !!!
Jo, takhle jsem se rozhodl. Teď je to vyměněné a čisté a uvidím co to udělá po pár tisících. Vůli to nemá a necítím že by to mělo kleknout za 500 km.
já měl na magnetu trochu svinstva a moto měla na tachu cca 35 000km. Olej jak v motoru, převodovce i kardanu měním pokaždé... Tedy i o dost dříve než při 20 a i než při 10 000km...
Jestli je to "svinstvo" na magnetu jenom takovej "maz", tak se nic pravděpodobně neděje - jen tam byl olej delší dobu. Jestli tam ale opravdu jsou stříbrné kovové šupiny, tak některé(á) ložisko(a) už mele(ou) z posledního. Vůli na kole mít nemusíš - může to být třeba jehlové ložisko u pastorku, a to potom samosebou na vůli v kole nemá vliv, ale na životnost celého koncového převodu ano.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
V rozvodovkách bývá olej horší a smrdí. Šupinky na šroubu - záleží kolik toho bylo, pro jistotu bych zkontroloval vůliv ložisku a protože jsem šťoural, mrknul bych se na převody, jak vypadají.tyhle převody vydrží hodně, ložisko nesmí mít vůli a nesmí být zažloutlé kuličky, nebo oběžné dráhy.
nechci zakládat nový vlákno tak to prdnu sem: musí se při každý výměně oleje v kardanu měnit ta podložka co je pod vypouštěcím šroubem? případně existuje nějaká alternativa krom origo baworácký?
In pivo veritas!