Čím dál častěji se zabývám úvahami, jak dosáhnout ostřejší reakce motoru v nízkých otáčkách a zbavit se toho „emisního“ propadu ve 4500 ot./min. Zkrátka potřebuju, aby to táhlo hustě vocpoda jako tdi s červeným téčkem déčkem a íčkem, p..o!
Tady ve fóru jsem nic k 1200 GS na tohle téma nic jednoznačného nenašel a na větších zahraničních webech tvrdí (jako obvykle) každý něco jiného, ale kdyby náhodou někdo znal odpovědi na následující otázky:
1) Pomůže koncovka a Power Commander bez výměny svodů?
2 Pomůže výměna svodů a koncovky bez Power Commanderu?
3) Pomůže Power Commander bez ničeho? (Osobně věřím, že ne)
4) Bude to (cokoliv) fungovat i s homologovanou koncovkou? (Nemám v úmyslu obtěžovat spoluobčany racingovým řevem.)
5) Je výměna svodů za bezkatalyzátorové legální? (Spíš pro zajímavost )
6) Bonusová otázka – je normální žádat od zákazníků poplatek za zkušební jízdu na novém modelu?
Hoj
Mi pomohly svody. Tahne to víc od spodu, je to znát na akceleraci ale maximálka ti nestoupne. Je to příběh cca za 10.000,-.
Robert přiložený následující obrázek:
[196.51Kb]
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Ahoj, zabývám se přesně tím stejným problémem. V terénu potřebuji aby dvojka zabrala dříve. Je jasné, že svody, koncovka a samosebou filtr pomůžou. Ale musíš vyměnit všechno tj cca 20tis. a masakr na zvuk. Pouze koncovka ti nepomůže, tam se změní jen zvuk, největší problém výkonu je katalyzátor. V B2 servisu mi Honza ukazoval jak se mění křivky po výměně pouze koncovky, nic se moc nezmění a to v té brožuře měl všechny druhy koncovek co snad existují. Originál je prý dost výkonostně vychytanej, tichej ale těžkej. Nové svody a koncovka ti ušetří kolem 5-10Kg. Já ale nechci měnit zvuk a tak si zítra poslechnu jednoho maníka a nechám si namapovat řídící jednotku přímo. Maník slibuje až 20% krouťáku navíc, nebo koníky. Dává na to i záruku. A to všechno se stejným orig výfukem, pokud vyměníš musíš mapovat znovu. V Německu se to na boxerech dělá, ale tam si můžou jít zrovna na brzdu a víš přesně o co se to změnilo. Já budu zkoušet a budu doufat
Co se týče dynojetu, měl jsem ho na předešlé motorce. Řekl jsem co mám za koncovky, filtr, svody a on mě ji namapoval. Připojíš mezi řídící jednotku a je to. Výkon by měl přidat i s orig koncovkou.
1) Pomůže koncovka a Power Commander bez výměny svodů?
NE!
2 Pomůže výměna svodů a koncovky bez Power Commanderu?
ANO ale v kombinaci s otevřeným sáním (výměna filtru) a musí jít o správný typ svodů a správný typ koncovky. Koncovka navržená pro provoz s katalyzátorem nejde prakticky použít s otevřenými svody. Drtivá většina typůl koncovek prodávaných v Německu jsou na katalyzátor!
3) Pomůže Power Commander bez ničeho? (Osobně věřím, že ne)
NE. Obrovský problémy na 1150 i 1200 a to i v případě instalace druhé lambda sondy...
4) Bude to (cokoliv) fungovat i s homologovanou koncovkou? (Nemám v úmyslu obtěžovat spoluobčany racingovým řevem.)
Asi ne. Nicméně homologovaná laděná koncovka neřve tak příšerně, pokud se z ní ovšem nevyndá trubka zvaná dB killer, což pochopitelně dřív nebo později každý udělá.
5) Je výměna svodů za bezkatalyzátorové legální? (Spíš pro zajímavost )
Je legální pokud budeš vozidlo provozovat v zemi, kde není k dispozici bezolovnatý benzín ale nesmíš s tím jet po ose. Nicméně silniční homologaci pro provoz na pozemních komunikacích to nemá nikde, u nás se to ale nezkouší ani netestuje.
6) Bonusová otázka – je normální žádat od zákazníků poplatek za zkušební jízdu na novém modelu?
Ano. Zažil jsem to u dvou značek v zahraničí, řekl bych že to je jen otázka odhadu prodejce, jestli si chceš půjčit motorku na projížďku nebo jestli jsi potencionální zákazník.
Na tohle téma je podle mě víc než dostatečná změna po instalaci svodů a laděné koncovky. Kombinací může být fůra a ne všechny prostě fungují. Máme tady laděnou koncovku určenou na provoz s katem a pokud se to dá na svod bez katalyzátoru, spíš to ty propady ještě víc zvýrazní. Na první pohled vypadá úplně stejně jako ta druhá, jen funguje maličko jinak. Rozdíly jsou i mezi svody. Totéž filtr - ne vždy je nejlepší dát tam co nejvíc otevřený, ale nesmí být zase moc nepropustný...
Power commander po problémech co jsem viděl na gikově Adventure bych docela určitě nechtěl. A taky proč. Ten motor dostane navíc nějakých 10-12 koní, zvedne se mu krouťák dole a většině lidí to stačí. Když chceš výkon na nějaké sportovní ježdění, chtělo by to spíš jinou motorku ne?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
>Tomáš TT. Díky za vyčerpávající odpovědi A jakou kombinaci svodů a koncovky bys tedy doporučil? Znovu podotýkám, že řeším odezvu motoru dole, ne špičkový výkon, který je mi šumák (respektive bohatě stačí). Ještě jednou dík!
Já bych ti doporučil porovnat tu motorku s někým, kdo to má vylepšené a rozhodnout se podle toho, jaký z toho budeš mít pocit. Je to těžko měřitelné. Na 1150 je ten rozdíl přímo obrovský. Mě šlo jen o nárust krouťáku v nízkých otáčkách a to se splnilo dokonale. Takové ty výjezdy kdy musíš přeřadit na jedna, protože dvojka se už dusí, což obvykle znamená zahrabání, to je pryč. Ventily občas slyším, pochopitelně když chceš výkon prakticky od volnoběhu na dvojku nebo i na trojku ale motor to utáhne.
Na 1200 je to něco jiného, přišlo mi to už v základu lepší než 1150 a určitě tam hraje roli i menší váha.
My občas laborujeme s nějakými novinkami (teď třeba anglické svody místo osvědčených sebringů laděných u AC Schnitzer) ale v principu ta kombinace co nabízíme už pár let opravdu funguje - u nás doporučím svody 01-044-0501-0 a koncovka 01-040-3341-0 v titanu nebo v hliníku 01-040-3342-0. KN filtr na silnici a cestování, australský UNI do pouště. Osvědčené, vyzkoušené a fungující. Kdykoliv jsme něco změnili - různé jiné zdroje koncovek například, byl to problém. TT zkoušel jinou ladičskou firmu a opět se vrátili k dodávkách z Aachenu, protože to prostě funguje. Mám dojem že křivka co tady dával Killingman je právě ta samá kombinace.
Na modelu 2008 to může být trošku jiný, je tam přece jen změna od výrobce, pár lidí s tím jezdí ale na brzdě nebyl myslím nikdo a neřekl bych, že jim jde zrovna o nárůst v nízkých otáčkách, spíš o zvuk.
Podle mě skoro každý dodavatel doplňků ti nabídne fungující kombinaci, určitě v různých cenách (řekl bych tak v rozpětí -50% až +100% podle značky a její prestiže) ale konkrétně ty nejdražší výfuky nejmenované firmy jsme porovnávali docela podrobně a nedá se poznat ani zvuk ani vliv na parametry v porovnání s Remus Revolution, jediný rozdíl byla cena a nemožnost odstranit katalyzátor. S tím přijel ten zákazník, zkusili jsme tam dát svody bez katu a motorka střílela pekelně. Takže vyber cokoliv co se ti líbí ale nevěř tomu, když někdo říká že vliv u boxeru to má jen na zvuk a že všechny laďáky jsou stejné, protože vypadají podobně.
>Tomáš TT: Zase díky. Ta kombinace s hliníkovou koncovkou i cenově odpovídá tomu, co bych tak byl ochotný do týhle legrace investovat. Můžu ještě poslední otázku? Můžou mi ty bezkatový svody přivodit nějaké potíže v zemích jako Německo, Rakousko atd. (zkrátka neasijská část Evropy:-)), nebo ne? (Samozřejmě myslím při běžné silniční kontrole.)
Dík.
Dobrá otázka. Pokud by to mělo být naprosto striktně tak asi legální to není ale je to stejná situace jako že by ti nechali odstavit auto, protože nesplňuje německé emisní limity. Ty na jejich technickou chodit nemusíš a u nás se to netestuje ale je to použití nehomologovaného dílu... Kdyby na technické chtěli, tak s tím neprojdeš. Naštěstí je montáž svodů s katem celkem snesitelná práce, takže by se to dalo vrátit snadno. Nicméně v tom Německu nebo jinde by taky mohli kontrolovat, jestli máš všechny homologace od žárovek na motorce a jestli tvoje brzdový destičky mají atest na silniční použití atd. Podle mě můžou odstavit vozidlo z vážných technických důvodů a jiný svod bych neviděl jako problém. Jezdí s tím tisíce lidí přes mnoho zemí v Evropě, když jsou na cestách a neslyšel jsem, že by někdo měl s tímhle problémy.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Potvrzuji to, co tvrdí Tomáš. Na R 1200 GS, rok výroby 2006 jsem asi v 8 ooo km dal Y svody, koncovku Remus a KN filtr. Podle mého subjektivního dojmu se potvrdil podstatně zlepšený tah odspoda s daleko lepším nástupem a to co se v terénu muselo jezdit za jedna teď bez problému vyjedu v poklidu na dvojku, která to všechno bere od samotného volnoběhu bez jakéhokoliv cukání. Na spotřebě se to nijak nepodepsalo a na výkonu ve vysokých otáčkách to nepoznám. Zvuk to má parádní ale nijak rušivý. To potvrzují především kamarádi kteří jedou hned za mnou. Vložku jsem sice zkusil na chvíli vyndat ale podle mne to nějaký zvláštní rozdíl nebyl. Protože jezdím hodně ven, tak jsem ji tam po nějaké době opět namontoval zpět a jezdím s ní dodnes. To znamená cca 30 000 km. V současnosti najeto asi 38 000 km. Ze začátku po úpravách to trochu víc střílelo do výfuku při náhlém ubrání plynu a nezahřátém motoru. To se však asi po 3 000 km usadilo. Dnes to sice sem tam také střelí ale domnívám se, že je to spíš nekvalitním benzínem. Zajímavé, že v Rakousku nebo v Německu se mi to po natankování jejich benzínu nestává. Ze strany policie jsem kvůli hluku zatím nikdy v žádné zemi neměl potíže. S odstupem času hodnotím tuto investici, ačkoliv nebyla nijak malá,jako investici která splnila to co jsem chtěl a pokud bych do ní měl jít ještě jednou ,tak do ní opět půjdu.
Jen pro zajímavost uvedu jednu svoji zkušenost z hlukem. V roce 2001 jsem jel do Anglie ještě na Yamaha Fazer 1000 s obdobnou úpravou a ještě jadrnějším zvukem. Všichni mě varovali, že Angličani jsou na hluk přísní a že by to neriskovali atd. Já to sice taky nechtěl riskovat ,jenže z časových důvodů jsem nakonec nestihnul předělat originál koncovku a tak jem jel s hlučným Akrapovičem. Z Ostende do Ramsgate jsme jeli navečer rychlým trajektem který vozí pouze motocykly a osobní auta. Chvíli před naloďováním čekalo na molu asi 10 aut, my s asi 10 motorkami a asi 10 německých motorkářů. V okamžiku kdy se začalo naloďovat začalo být slyšet něco jako nepřetržité hřmění hromu a blížilo se to. Za chvíli se na molo přiřítilo několik skupin anglických motorkářů, kteří se vraceli z Velké ceny motocyklů v Asenu, která před chvílí skončila. Celkem jich mohlo být alespoň 300 a ani jedna motorka nebyla tišší než ta moje. Při opouštění lodě, kdy jsme vyjížděli téměř jako první, jsme tuto smečku pustili před sebe a okouzleně se dívali a poslouchali. Troufám si tvrdit, že i ta nejméně hlučná anglická motorka byla ještě nejméně dvakráttak hlučná jako ta moje. S tuto morokou jsem najezdil cca 60 000 km po všech zemích Evropy a nikdy jsem s hlukem neměl nejmenší problém.
Poučení z tohoto tedy je : Není třeba se posírat předem.
milosk
Má cenu udělat výměnu celého systému (filtr, svody, koncovka) nebo nedělat vůbec nic. Mě se u GSA1150 po výměně filtru (kvůli cestě do pouště jsem zvolil dvoudílný molitanový TT), svodů a koncovky (Remux) výrazně výšil točivý moment a výkon v nižších otáčkách. A to je pro mě nejdůležitější. Subjektivně mám pocit, že se výkon snížil u otáček nad cca 4,5 tis/min, ale to mě netrápí, protože ani na dálnici nad touto hranicí otáček nejezdím. Pro objektivní porovnání to ale chce dát na brzdu. Protože když sedíte na motorce, které řve, máte subjektivní pocit, že lépe jede (znám to z "pařezu", na kterém jsem jezdil od třinácti). Teď jsem dokonce znovu namontoval vložku do koncovky, protože jsem po více jak šetihodinové jízdě téměř bez zastávky zatoužil po tišším chodu. Subjektivně a se charakteristiky motoru nezměnily a mé uši v enduro helmě jsou OK.
Musí skutečně být ve vzájemném souladu filtr a hlavně svod a koncovka (typ pro použití bez katalizátoru!), jinak to není ono. Když jsem na své GS1100 jen vyměnil koncovku, tak se charakteristiky motoru zhoršily ("S" svod nemám). Proto tam mám originál, jezdí to super a myslivce tolik neruším.
O EPROM chipu s jinou palivovou mapou jsem taky přemýšlel, ale pak jsem se na výměnu vykašlal. Podle mne je to vyhození peněz s nejistým výsledkem a zvýšení výkonu ve vysokých otáčkách mě nezajímá.
Upravil Paji dne 06.06.2008 13:42
Myslím že tohle téma je docela zajímavé a někdy by to stálo za to udělat pár testů na brzdě. Domluvím se v DK a třeba něco vymyslíme...
Takové to porovnání vlivu když tam je taková a maková kombinace...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Hoj, můžu mít celkem za dobrou cenu svody a Ti koncovku od Remusu. Jsem docela nakloněnej jít do něčeho jiného co je hlasitější i když jsem to původně vůbec nechtěl. Rozhodla váha a krouťák, i když jsem už nějaký štelování prodělal a vyšlo to dobře přeci jenom to může být bez katu ještě lepší. Chtěl bych se zeptat jestli má někdo celý komplet od Remusu a jak ho hodnotí. Tady jsem našel samou chválu na komplet od TT ale ti mají svody od někoho jiného, teda jestli jsem to dobře pochopil. Dík za info.
No nějak se mi nechce věřit, že jen překopáním palivové mapy se někde ze vzduchu nasbírá navíc 20% kroutáku, kdyby to bylo tak jednoduché, tak to udělají rovnou ve fabrice - a bez brzdy bych do takové úpravy nešel ani za děkuju, to samé i s koncovkama a Y svodem.... tedka lituju žesem původní papírák před 2roky vyhodil a nasadil KN.. .páč to tedka na brzdu budu strkat a chtěl bych vědět jaké je změna...
a z toho co pobere 2ka a co se musí jezdit za 1 me vyvedl z omylu Čizak... když do krpálů kam bych se s GS vůbec nepustil vystartoval za 3 a vylítl to celé driftem až nahoru, GS už to takových sraček netáhám, ale aj na DRZ400 sem toho měl plné ruce.. to jen k tomu že to není chybějícícm kdoutákem dole, ale hodněkrát v nedostatkem odvahy tomu pořádně naložit - 115 Nm co to v originálu má je taková prda, že se hroch dokáže v momentě zahrabat až na kardan...
Otasek napsal:
No nějak se mi nechce věřit, že jen překopáním palivové mapy se někde ze vzduchu nasbírá navíc 20% kroutáku, kdyby to bylo tak jednoduché, tak to udělají rovnou ve fabrice - a bez brzdy bych do takové úpravy nešel ani za děkuju, to samé i s koncovkama a Y svodem.... tedka lituju žesem původní papírák před 2roky vyhodil a nasadil KN.. .páč to tedka na brzdu budu strkat a chtěl bych vědět jaké je změna...
a z toho co pobere 2ka a co se musí jezdit za 1 me vyvedl z omylu Čizak... když do krpálů kam bych se s GS vůbec nepustil vystartoval za 3 a vylítl to celé driftem až nahoru, GS už to takových sraček netáhám, ale aj na DRZ400 sem toho měl plné ruce.. to jen k tomu že to není chybějícícm kdoutákem dole, ale hodněkrát v nedostatkem odvahy tomu pořádně naložit - 115 Nm co to v originálu má je taková prda, že se hroch dokáže v momentě zahrabat až na kardan...
Tak co se týče mapování jednotek tak můžu říct toto. Jednotku jsem nechal upravit s katem prý o 8-10%(na brzdě jsem nebyl). Prý by to šlo i víc, ale měl jsem před sebou 4tis km a tak jsem si chtěl být jistější že se to nepo.... Přeštelovaný předstih, změněná palivová mapa. Projížděly jsme alpy AT, CH, kopečky v IT, dálnice. Výsledek při pohodlné a příjemné jízdě 70-130 dělá 4,8/100 s 200kg závažím o proti 5,1 s 100kg závažím (spočítáno přesně i když někdo namítne "lepší benzín". Souhlasím že 115Nm je dost, ale teď mi rychlosti zabírají o něco dříve a je to přesně to co chci. Jestli se to ještě zlepší, mám objednaný komplet set od Remusu, tak se moc těším. Jinak štelování řídících jednotek třeba v Boxer cupu je myslím normální. Při výměně potřebných součástek, filtr-svody, na brzdě naměřený výkon i 135 koní. Neříkám, že bych to chtěl, ale motory prostě umí víc než je naštelujou ve fabrice.
aldo>
no pokud už do jednotky někdo vrtne tak je snad úplně stejné riziko at s tím pohnou o 10 anebo 20% - já do nějakého tunějí jít nehodlám, tu brzdu chcu zkusit jen pro zajímavost, páč bych rád viděl jak vypadá propad 4500-5000 a jak to před omezovačem slábne...se mě zdá že ten konec je tost tupý..mám to 25km, tak obětuju 5kilo a budu mít křivolakou čáru na památku. Jezdím s kámošem a ten nasadil LeoV, KN, iridia - tvrdí že to jede podstatně líp - nemůžu soudit, páč na jeho jezdecké schopnosti nemám a všechny ostřejší zatáčky jedu o 1 rychlost dolů oproti němu, takže pak musím dohánět, ale i přesto mám spotřebu pernamentně minimálně o 0,5 nižší. Nejezdím úplně kadla kadla, ale při normální pohodičce s občasným zablbnutím mimo předpisové hodnoty i 480km na nádrž, s ledvinákem obvykle tak 420+-, tedka sem blbnul krapet víc a občas došlo na všechny kvalty až k omezovači a stále je to skoro 400km... na dálnici při ustálené 130 za 6
Taky si myslím, že 12kový boxer v sobě má velký potenciál, vždyt GSo má výkonovou křivku oproti čistě onroadovým strojům posunutou dobrých 10koníků dolů a do nižších otáček, ale pokud chcu mít střelu tak nekupuju GS ale S (R,...) anebo nějaký 4vál z rýžových plantáží....
souhlasím s tebou. Když chce někdo štelovat výkon na max tak to není o GS. Já chtěl abych naloženej nebo v terénu nemusel jezdit moc za 1.
U max. nastavení výkonu záleží i na teplotě vzduchu proto jsem do toho nechtěl jít na max aby tam zůstala nějaká rezerva. Ano byl to risk, ale někdo první být musí .
Tu spotřebu ti mohu jen závidět. Já jsem před tím dal na nádrž něco kolem 380km a teď jsem dal ve dvouch 430Km. To už je něco co se mi líbí protože dovča mi zásah zaplatila.
Pro zajímavost, když jsem to měl napíchnuté tak jsem koukal na mapu v číslech a opravdu jsou min 2 výkyvy na křivce. Teď nevím jestli si to budu pamatovat dobře, ale je to kolem 4800 a 7000. V těch 5000 nastala dost velká změna oproti normálu. Motka vystřelila až jsem se lek. Berte to jako moje postřehy, nikdo to dělat nemusí, ale já to prostě zkusil. Ještě jedna zajímavost, nad 2005 se musí obcházet imobilizer, tzv plovoucí čísla. Není to pro pány žádný problém, stačí mobil a laptop a nastartuje všechno. Hold mechanickej zámek je mechanickej zámek.