Ahoj, nemůžu to tu uplně nejlíp dohledat. Jaké jsou vaše pocity a zkušenosti z přechodu 650tky dakara na gs 1150 ?
Hodně váhám jestli pořídit to nebo to. Na 1150 je vesměs všude samá chvála a peníze i na něj mám. Ale mám kapku strach, aby mě motorka neomezovala .. rád totiž jezdím na palbu lesácké, polní i štěrkové cesty , ve stupačkách, 120 na tachometru, před zatáčkou smrt v očích, člověk si připadá jak na Dakaru, znáte to A mám z toho fakt obavu, že se taková divočina nebude té veliké motorce moc líbit, co říkáte ?
Ve směs asi takhle, s Dakarkem si určitě užiješ víc srandy, je lehčí, koneckonců, má jeden válec...méně starostí, ten stroj skoro nežere, ale... málo výkonu, samozřejmě nižší ochrana proti větru .. pokud tedy nevybavíš štítem atd.. je to prostě menší motorka, s plusy i mínusy, u jedenáctpade asi to že má víc výkonu, je to cestovnější, ale je to mastodont, který je chlazený vzduchem a už se na tom podíváš i dál, aniž by jsi potřeboval co 120 kilometrů masírovat zadnici.
Každá mašina má co nabídnout, pokud jde o lítání v polňačkách, troufal bych si říct že dakar nabídne víc, ale to je pouze můj názor... nebo viděl jsi snad v poslední době někoho kdo by jel Paříž-Dakar na jedenáctpade? Co vím já mají a jezdí na 650 sice upravené, ale 650.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
S tím dakarem jsi trošku jinde. Samo 650 bude mrštnější a obratnější v terénu, ale to neznamená že s 1150 by to nedal. U jedenáctpade je smolík do terénu váha ale pokud se bavíš o polňačkách tak tam je to jedno kterou koupí. Ono to pak není ani o motorce jak o tom kdo ji vede.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Jasně, netvrdím že tahle motorka je lepší jak ta druhá, to ani nejde, každá je prostě na něco jiného, v čem jedna vyniká (650 váha, 1150 výkon komfort) druhá ztrácí a naopak. Každopádně rozhodnutí je na něm Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Hele já jsem na F650GS Dakar najel asi 25 tisíc, i když to už je pár let - kupoval jsem ho když ta motorka v provedení s černobílou šachovnicí šla na trh jako novinka.. Neuměl jsem tenkrát moc jezdit na velké motorce v terénu a dost jsem z toho měl respekt. Na té motorce mě děsně vadil chybějící výkon pro cestování, představa že s tím jednoválcem jedu do Alp byla děsná. Byl jsem na ní na Slovensku a různě po ČR ale nakonec jsem objednal 1150GSA protože na opravdu dlouhé cesty to nebylo. Možná když člověk neváží 100kg tak je to taky něco jiného..
V terénu to je přesně opačně. 1000x jsem si přál mít Dakara když jsme blbnuli s velkýma motorkama někde v lese a strašně jsem záviděl kamarádům na 650 třeba zvedání po pádech v Maroku, kdy když to zvedáš podesáté za sebou, tak to je velký rozdíl mezi 1150 a 650. O podvozku nemluvě - byť je sériový nic moc, tak se chová pořád líp než 1150 s 19" vpředu. Takže pokud hledáš stroj na offroad, tak rozhodně neber 1150 místo Dakara a pokud hledáš něco na cestování s podílem přejezdů po dálnici, tak naopak. Netvrdím že se na Dakaru nedá cestovat ale rozhodně ne tak komfortně a rychle a určitě ne ve dvou s plným nákladem - tam už ten výkon bude znát rozhodně.
VojtechPolicky: jen tak mimochodem, v poslední době na Dakaru není vidět nic většího než 450ccm, protože nic většího už prostě jezdít Dakar nesmí. Už předtím byly zakázané velké dvouválce (prakticky po havárii Meoniho, kdy skončila éra velkých dvouválců vč. LC8) a teď už to není nic jiného než jinak kapotovaná ostrá endura 450ccm. Srovnávat to nemá smysl, taky trať se jede jiná než dřív - je to mnohem víc enduro nebo spíš trial než rallye. Technicky - to co se jezdilo dřív, by pochopitelně dnešní moderní 450 rallye speciály zvládly taky ale už třeba ne ten dojezd, protože etapy maji mnohem kratší vzdálenosti mezi tankovačkami a kdyby si ty motorky musely vézt tolik benzínu jako v Africe, tak je otázka, jak by se vůbec chovaly a vypadaly ale podle mě by se toho moc nezměnilo. Jen dřív běžně absolvovaly celý závod s jedním motorem, což je dneska spíš vyjímka a strojů, kde se nedělá zásadní údržba motoru denně, jede opravdu minimum. Když chceš držet rychlost se špičkou, tak to prostě znamená denně generálku. To dřív neexistovalo.
Naopak si myslím, že kdyby dnešní trať měl jet někdo na starých KTM nebo dokonce boxerech z éry J. Lewise apod, tak bude mít vůbec problém ten závod dokončit, protože to je motokros a ne rallye jako dřív. Je to mnohem víc technické.
Janek13 napsal:
jezdím na palbu lesácké, polní i štěrkové cesty , ve stupačkách, 120 na tachometru, před zatáčkou smrt v očích, člověk si připadá jak na Dakaru, znáte to
Člověče, neznám !
Mám se rád, a taky mám rodinu a děti. Časem asi pochopíš...
Jinak vesměs souhlas s předřečníky.
Jo a měl jsem F650GS (ne Dakara) a vyměnil jsem to za R1100G$ (ne 1150).
Na silnici (mimo okresky) to bylo pro delší sólo jízdy o trochu lepší a ve dvou ještě lepší.
Naopak manipulace na místě horší a pro terén ještě míň vhodný.
Tak vezmi rozum do hrsti a všechny plusy a mínusy dobře zvaž.
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
V tvem pripade bych vubec diky potrebe "rychle jezdeni v terenu- jak pises" nevybiral z 1150, ale zustal bych u toho dakara, jak je tu psano, je to jednodussi, lehci, v terenu si s nim vic uzijes - a ja mám pocit, ze o to ti jde. Nebo bych pak videl (pokud finance dovoli) 800GS, ktera je uz tak nejak něco mezi... Ja jsem měl vzdycky je dvouvaly, pak najednou jsem si koupil jednovala a byl jsem vyplesklej jak to na silnici proste nejede (ve dvou uz vubec ne), ale v terenu se s nim daly delat neskutecny veci (predni kolo 21" je hrozne znat", no jenze nejvic cestuju ve dvou na silnici tak jsem sel do 1100 i kdyz s ni v terenu sem tam něco projedu, tak to zdaleka tak neni takovy off jako na jednobuchovym bigu...
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
Inak čo tak pozrieť sa po nejakom staršom endure? Bratranec kúpil 20-ročnú Hondu XR600 za 700€, servis si na tom spraví sám. Na endure som predtým nesedel, ale prišlo mi to dobre ovládateľné, hravé a keď to niekam napereš a motorka na mieste zhorí, tak 700€ nie je zas taká škoda. No a k tomu samozrejme kultivovaný stroj (11x0) na cestovanie a poľnačky, s ktorým sa nebudeš trápiť v ťažkom teréne
Rekl bych ti to takhle, univerzalni motorka neexistuje a pokud mas strach z toho, ze te v terenu 1150 bude limitovat,tak je to pravda. Protoze rozdil trebas mezi ostrym 4T a 1150 je 150kg a to je v tezkem terenu opravdu znat. Ani ty kone tam neni protreba.Staci ti nejakych 40-50 koni a jses jeste rad, ze jich tam vic neni,aby te to nekde nevyhodilo. Takze Rotax 650 s tim podvozkem je proste takovej univerzal na vsechno, ale ne treba na cetovani ve dvou s plnou nalozi. Na mastodontech s tim kluci delaji psi kusy a vubec se toho neboji.Takze zase nejde rict,ze teren se stim jet neda.Ale pokud ostry teren,tak ostrou motorku, pokud cestovani bez skakani,tak klidne hrocha s boxerem. Ale vzdycky je to dan za neco. Majitele LC8 by mohli taky neco k tomuhle namitat, ale vaha ti bude stejnak vadit,kdyz pujde do nejhorsiho. Takze asi tak
Upravil milanosor dne 27.03.2013 09:03
I pád na hubu je pohyb kupředu
Já bych k tomu řekl přibližně to, co TomasTT, plus bych doplnil nezanedbatelnou věc, a to je, že pokud rád rychle drandíš polňačky a lesňačky, tak se hodí obout "ostřejší" gumy a na Dakara je seženeš bez problémů (myslím tím rozměr/cross gumy...). Já se teď pokouším přesedlat na 11tku, sice hodně najezdím po lese a polích, ale od jisté doby jako Dovi: "mám se rád a mám rodinu" a ono potkat se rozjetý s traktorem, autem se dřevem nebo prasetem na lesní cestě, kde není kam uhnout... hmm nic moc. Takže rozum do hrsti!
Jinak si dovolím nabídnout: http://www.bmwgs....d_id=17151
Upravil Woodman dne 27.03.2013 09:06
I ja jsem prosel touto nelogickou, obracenou cestou. Kroska ktm, bmw 650 (byt xcountry) a nakonec 1150. A musim rict, ze se to da. Dulezitej faktor je ale pocasi, respektive mnozstvi bahna... Jinak ty kila zase az tak neva, ale na bahne tu setrvacnost neokecas a necit v riditkach diky teleleveru taky... Dalsi faktor je potom to obuti a zvlast jestli opravdu prestanou delat ostry karoo, tak bude jeste hur. Zvlast pokud bys nechal vepredu 19ku. Na druhou stranu jsem se ale podobnejma rychlostma o nichz pises pohyboval xkrat (kdyz jsem si jednou overoval na silnici jak rychle je to na vytocenou 4, na kterou jsem jel na traveleventu nekolikrat, tak mne docela polil pot), takze nemozny jezdit fakt ostre rozhodne neni.
Jeste je tu jeden aspekt a to jestli jezdis s jinejma lidma a na cem jezdi oni, pripadne jestli te lakaji nejaky akce, jako amatersky rally, protoze kralovska trida, je proste kralovska trida
Jestli mne neco napadne, tak to dopisu, ted nemam cas, tak zatim par fotek a video pro inspiraci
YouTube Video
Jo, jinak telelever je fakt na prd na cit, zvlast na min pevnym povrchu a taky to samozrejme kope, ale da se to trochu obejit, kdyz se nacvicis si pred urcitym typem nerovnosti prizvedavat predni. Kazdopadne na serioznejsi offani to chce 21.
Upravil morabo dne 28.03.2013 11:46
Maiali nel Fango!