Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 1 z 2:   1    2  
 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Janek13
#1 
Přidané 26.03.2013 23:36

Příspěvků: 29
Registrace: 26.03.13
Ahoj, nemůžu to tu uplně nejlíp dohledat. Jaké jsou vaše pocity a zkušenosti z přechodu 650tky dakara na gs 1150 ?

Hodně váhám jestli pořídit to nebo to. Na 1150 je vesměs všude samá chvála a peníze i na něj mám. Ale mám kapku strach, aby mě motorka neomezovala .. rád totiž jezdím na palbu lesácké, polní i štěrkové cesty , ve stupačkách, 120 na tachometru, před zatáčkou smrt v očích, člověk si připadá jak na Dakaru, znáte to Grin A mám z toho fakt obavu, že se taková divočina nebude té veliké motorce moc líbit, co říkáte ?
 
stepan
#2 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 26.03.2013 23:44
Avatar člena


Příspěvků: 3723
Registrace: 05.06.07
no, 120kou to pro telelever nebude nejlepší ...
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black

http://kouzelnyzi...
https://www.faceb...zelnyzivot
 
http://kouzelnyzivot.cz
LukyGs
#3 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 26.03.2013 23:57
Avatar člena


Příspěvků: 3593
Registrace: 25.08.11
No a brzdit z těch 120 budeš na šotolinách před zatáčkou i očima až ti 1150 pojede svou váhou dál Grin
Upravil LukyGs dne 27.03.2013 00:05
http://www.zednic...
http://luky2.rajc...
 
www.zednictvilukas.cz
VojtechPolicky
#4 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 27.03.2013 00:04
Avatar člena


Příspěvků: 3318
Registrace: 12.04.12
Ve směs asi takhle, s Dakarkem si určitě užiješ víc srandy, je lehčí, koneckonců, má jeden válec...méně starostí, ten stroj skoro nežere, ale... málo výkonu, samozřejmě nižší ochrana proti větru .. pokud tedy nevybavíš štítem atd.. je to prostě menší motorka, s plusy i mínusy, u jedenáctpade asi to že má víc výkonu, je to cestovnější, ale je to mastodont, který je chlazený vzduchem a už se na tom podíváš i dál, aniž by jsi potřeboval co 120 kilometrů masírovat zadnici.

Každá mašina má co nabídnout, pokud jde o lítání v polňačkách, troufal bych si říct že dakar nabídne víc, ale to je pouze můj názor... nebo viděl jsi snad v poslední době někoho kdo by jel Paříž-Dakar na jedenáctpade? Co vím já mají a jezdí na 650 sice upravené, ale 650.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...


Teda až na motorky !thumbs up
 
LukyGs
#5 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 27.03.2013 00:19
Avatar člena


Příspěvků: 3593
Registrace: 25.08.11
S tím dakarem jsi trošku jinde. Samo 650 bude mrštnější a obratnější v terénu, ale to neznamená že s 1150 by to nedal. U jedenáctpade je smolík do terénu váha ale pokud se bavíš o polňačkách tak tam je to jedno kterou koupí. Ono to pak není ani o motorce jak o tom kdo ji vede.
http://www.zednic...
http://luky2.rajc...
 
www.zednictvilukas.cz
VojtechPolicky
#6 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 27.03.2013 00:22
Avatar člena


Příspěvků: 3318
Registrace: 12.04.12
Jasně, netvrdím že tahle motorka je lepší jak ta druhá, to ani nejde, každá je prostě na něco jiného, v čem jedna vyniká (650 váha, 1150 výkon komfort) druhá ztrácí a naopak. Každopádně rozhodnutí je na něm Smile
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...


Teda až na motorky !thumbs up
 
TomasTT
#7 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 27.03.2013 00:36
Avatar člena


Příspěvků: 11113
Registrace: 15.03.07
Hele já jsem na F650GS Dakar najel asi 25 tisíc, i když to už je pár let - kupoval jsem ho když ta motorka v provedení s černobílou šachovnicí šla na trh jako novinka.. Neuměl jsem tenkrát moc jezdit na velké motorce v terénu a dost jsem z toho měl respekt. Na té motorce mě děsně vadil chybějící výkon pro cestování, představa že s tím jednoválcem jedu do Alp byla děsná. Byl jsem na ní na Slovensku a různě po ČR ale nakonec jsem objednal 1150GSA protože na opravdu dlouhé cesty to nebylo. Možná když člověk neváží 100kg tak je to taky něco jiného..
V terénu to je přesně opačně. 1000x jsem si přál mít Dakara když jsme blbnuli s velkýma motorkama někde v lese a strašně jsem záviděl kamarádům na 650 třeba zvedání po pádech v Maroku, kdy když to zvedáš podesáté za sebou, tak to je velký rozdíl mezi 1150 a 650. O podvozku nemluvě - byť je sériový nic moc, tak se chová pořád líp než 1150 s 19" vpředu. Takže pokud hledáš stroj na offroad, tak rozhodně neber 1150 místo Dakara a pokud hledáš něco na cestování s podílem přejezdů po dálnici, tak naopak. Netvrdím že se na Dakaru nedá cestovat ale rozhodně ne tak komfortně a rychle a určitě ne ve dvou s plným nákladem - tam už ten výkon bude znát rozhodně.

VojtechPolicky: jen tak mimochodem, v poslední době na Dakaru není vidět nic většího než 450ccm, protože nic většího už prostě jezdít Dakar nesmí. Už předtím byly zakázané velké dvouválce (prakticky po havárii Meoniho, kdy skončila éra velkých dvouválců vč. LC8) a teď už to není nic jiného než jinak kapotovaná ostrá endura 450ccm. Srovnávat to nemá smysl, taky trať se jede jiná než dřív - je to mnohem víc enduro nebo spíš trial než rallye. Technicky - to co se jezdilo dřív, by pochopitelně dnešní moderní 450 rallye speciály zvládly taky ale už třeba ne ten dojezd, protože etapy maji mnohem kratší vzdálenosti mezi tankovačkami a kdyby si ty motorky musely vézt tolik benzínu jako v Africe, tak je otázka, jak by se vůbec chovaly a vypadaly ale podle mě by se toho moc nezměnilo. Jen dřív běžně absolvovaly celý závod s jedním motorem, což je dneska spíš vyjímka a strojů, kde se nedělá zásadní údržba motoru denně, jede opravdu minimum. Když chceš držet rychlost se špičkou, tak to prostě znamená denně generálku. To dřív neexistovalo.
Naopak si myslím, že kdyby dnešní trať měl jet někdo na starých KTM nebo dokonce boxerech z éry J. Lewise apod, tak bude mít vůbec problém ten závod dokončit, protože to je motokros a ne rallye jako dřív. Je to mnohem víc technické.




*******************************
Tomáš Kocanda
www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...

Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
 
www.touratech.cz
VojtechPolicky
#8 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 27.03.2013 00:41
Avatar člena


Příspěvků: 3318
Registrace: 12.04.12
to nevyvracím, pouze potvrzuji...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...


Teda až na motorky !thumbs up
 
Dovi
#9 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 27.03.2013 06:52
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
Janek13 napsal:
jezdím na palbu lesácké, polní i štěrkové cesty , ve stupačkách, 120 na tachometru, před zatáčkou smrt v očích, člověk si připadá jak na Dakaru, znáte to Grin

Člověče, neznám !
Mám se rád, a taky mám rodinu a děti. Časem asi pochopíš...

Jinak vesměs souhlas s předřečníky.

Jo a měl jsem F650GS (ne Dakara) a vyměnil jsem to za R1100G$ (ne 1150).
Na silnici (mimo okresky) to bylo pro delší sólo jízdy o trochu lepší a ve dvou ještě lepší.
Naopak manipulace na místě horší a pro terén ještě míň vhodný.

Tak vezmi rozum do hrsti a všechny plusy a mínusy dobře zvaž.
__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
jencekgs
#10 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 27.03.2013 08:01

Příspěvků: 2571
Registrace: 27.12.08
Tu snad poradit je LC8 . Prosím nekamenovatFrown
Splněný sen moje 1100GS
 
petrguss
#11 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 27.03.2013 08:17
Avatar člena


Příspěvků: 728
Registrace: 04.03.12
V tvem pripade bych vubec diky potrebe "rychle jezdeni v terenu- jak pises" nevybiral z 1150, ale zustal bych u toho dakara, jak je tu psano, je to jednodussi, lehci, v terenu si s nim vic uzijes - a ja mám pocit, ze o to ti jde. Nebo bych pak videl (pokud finance dovoli) 800GS, ktera je uz tak nejak něco mezi... Ja jsem měl vzdycky je dvouvaly, pak najednou jsem si koupil jednovala a byl jsem vyplesklej jak to na silnici proste nejede (ve dvou uz vubec ne), ale v terenu se s nim daly delat neskutecny veci (predni kolo 21" je hrozne znat"Wink, no jenze nejvic cestuju ve dvou na silnici tak jsem sel do 1100 i kdyz s ni v terenu sem tam něco projedu, tak to zdaleka tak neni takovy off jako na jednobuchovym bigu...
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
 
Regis
#12 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 27.03.2013 08:52

Příspěvků: 163
Registrace: 23.03.12
Nejaká diskusia je k tomu aj na m.cz, ak by sa chcel niekto pozrieť, tak http://www.motork...&fid=4.

Inak čo tak pozrieť sa po nejakom staršom endure? Bratranec kúpil 20-ročnú Hondu XR600 za 700€, servis si na tom spraví sám. Na endure som predtým nesedel, ale prišlo mi to dobre ovládateľné, hravé a keď to niekam napereš a motorka na mieste zhorí, tak 700€ nie je zas taká škoda. No a k tomu samozrejme kultivovaný stroj (11x0) na cestovanie a poľnačky, s ktorým sa nebudeš trápiť v ťažkom teréne
 
milanosor
#13 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 27.03.2013 09:02
Avatar člena


Příspěvků: 1611
Registrace: 30.12.08
Rekl bych ti to takhle, univerzalni motorka neexistuje a pokud mas strach z toho, ze te v terenu 1150 bude limitovat,tak je to pravda. Protoze rozdil trebas mezi ostrym 4T a 1150 je 150kg a to je v tezkem terenu opravdu znat. Ani ty kone tam neni protreba.Staci ti nejakych 40-50 koni a jses jeste rad, ze jich tam vic neni,aby te to nekde nevyhodilo. Takze Rotax 650 s tim podvozkem je proste takovej univerzal na vsechno, ale ne treba na cetovani ve dvou s plnou nalozi. Na mastodontech s tim kluci delaji psi kusy a vubec se toho neboji.Takze zase nejde rict,ze teren se stim jet neda.Ale pokud ostry teren,tak ostrou motorku, pokud cestovani bez skakani,tak klidne hrocha s boxerem. Ale vzdycky je to dan za neco. Majitele LC8 by mohli taky neco k tomuhle namitat, ale vaha ti bude stejnak vadit,kdyz pujde do nejhorsiho. Takze asi tak
Upravil milanosor dne 27.03.2013 09:03
I pád na hubu je pohyb kupředuWink
 
Woodman
#14 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 27.03.2013 09:05

Příspěvků: 1377
Registrace: 23.09.09
Já bych k tomu řekl přibližně to, co TomasTT, plus bych doplnil nezanedbatelnou věc, a to je, že pokud rád rychle drandíš polňačky a lesňačky, tak se hodí obout "ostřejší" gumy a na Dakara je seženeš bez problémů (myslím tím rozměr/cross gumy...). Já se teď pokouším přesedlat na 11tku, sice hodně najezdím po lese a polích, ale od jisté doby jako Dovi: "mám se rád a mám rodinu" a ono potkat se rozjetý s traktorem, autem se dřevem nebo prasetem na lesní cestě, kde není kam uhnout... hmm nic moc. Takže rozum do hrsti!
Jinak si dovolím nabídnout:
http://www.bmwgs....d_id=17151
Upravil Woodman dne 27.03.2013 09:06
 
profesor
#15 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 28.03.2013 03:25
Avatar člena


Příspěvků: 163
Registrace: 14.10.07
Takovou motorku co ty potrbujes BMW nedela, koukni na KTM Smile
profesor
 
www.pragmoto.cz
Ivan
#16 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 28.03.2013 11:16
Avatar člena


Příspěvků: 3877
Registrace: 10.02.07
Janek13 - nepíšeš nic o cestování ani turistice, jen o palbě po lese. Nechtěl bys pouvažovat o úplně jiné značce?
 
morabo
#17 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 28.03.2013 11:41
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
I ja jsem prosel touto nelogickou, obracenou cestou. Kroska ktm, bmw 650 (byt xcountry) a nakonec 1150. A musim rict, ze se to da. Dulezitej faktor je ale pocasi, respektive mnozstvi bahna... Jinak ty kila zase az tak neva, ale na bahne tu setrvacnost neokecas a necit v riditkach diky teleleveru taky... Dalsi faktor je potom to obuti a zvlast jestli opravdu prestanou delat ostry karoo, tak bude jeste hur. Zvlast pokud bys nechal vepredu 19ku. Na druhou stranu jsem se ale podobnejma rychlostma o nichz pises pohyboval xkrat (kdyz jsem si jednou overoval na silnici jak rychle je to na vytocenou 4, na kterou jsem jel na traveleventu nekolikrat, tak mne docela polil pot), takze nemozny jezdit fakt ostre rozhodne neni.

Jeste je tu jeden aspekt a to jestli jezdis s jinejma lidma a na cem jezdi oni, pripadne jestli te lakaji nejaky akce, jako amatersky rally, protoze kralovska trida, je proste kralovska trida Wink

Jestli mne neco napadne, tak to dopisu, ted nemam cas, tak zatim par fotek a video pro inspiraci Wink

sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/149939_577101292318525_1762515041_n.jpg

sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/p206x206/527403_523669004328421_966313113_n.jpg

sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/p206x206/522218_444722025556453_477332815_n.jpg

sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/480803_444722252223097_1269791607_n.jpg

YouTube Video


Jo, jinak telelever je fakt na prd na cit, zvlast na min pevnym povrchu a taky to samozrejme kope, ale da se to trochu obejit, kdyz se nacvicis si pred urcitym typem nerovnosti prizvedavat predni. Kazdopadne na serioznejsi offani to chce 21.
Upravil morabo dne 28.03.2013 11:46
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
nForger
#18 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 28.03.2013 12:04
Avatar člena


Příspěvků: 548
Registrace: 17.07.08
morabo napsal:
... Kazdopadne na serioznejsi offani to chce 21.


Která se dá na 1150 vcelku snadno sehnat Wink
 
morabo
#19 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 28.03.2013 12:12
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
existuje i vic moznosti Wink

sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/581135_467983059935739_1695316896_n.jpg
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
Dejvidek
#20 
teréňáci co přešli z 650dakara na 1150
Přidané 28.03.2013 12:14
Avatar člena


Příspěvků: 856
Registrace: 18.02.11
- jen tak pro zajimavost - jak to brzdi na jednokotoucovce? Preci jen je to kolo kapecke vetsi...
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 115
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.44 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI