Je toho tu napsáno hodně .... mám a už bych neměnil, kromě hrozný ceny je to ale naprosto super vedením vzduchu, navíc je menší než jiný plexi a rozhodně to líp vypadá.
Je trochu pakárna to namontovat, protože to ne úplně sedělo (kovová hrazda) na díry a zároveň se laboruje s palubkou, je tam pak přístup hroznej třeba k závlačkám co drží přístroje. Ale doporučuju
/Flare
Naprostý souhlas s Flarem,jen ještě doporučuji namontovat "Cocpit shield 048-0445", protože ten černý "zobák" jde až dolů na světlo a odráží to zpátky do budíků...
Mikes
Nově s KTM... :-)
Jojo, to jsem dal taky a o to větší pakárna to je tam namontovat (a pak si pohlídat, aby to nevibrovalo) ale jak se to povede super a už nikdy jinak ...
/Flare
Mám Desierto 3 na F650GS TWIN a musím říct, že to docela funguje. Lépe řečeno vůči originálnímu plexi a jiným aftermarket jde o skvělé plexi, ale podle mě existuje ještě lepší volba - Mirage 2 od kanadských Britannia Composites. Mirage 2 jsem ještě nevyzkoušel, ale je s ním hodně zkušeností na advrideru. Má jít o plexi vhodné na offroad, má být pevnější a odolnější vůči pádům a poškození. Někde tady na fóru někdo z Touratechu psal, že Desierto není zaměřeno na offroad jízdu. U Desierta je problém s prosvítáním od světlometu - lze řešit pomocí Cockpit Shield. Hlavně ale na Desiertu pořád trochu fouká na helmu (mám 170 cm). Problém je v nastavení plexi. To je buď úplně nízko a zešikma (tj. podél plastové základny) a pak fouká na helmu. Nebo je plexi dole a nejvíc kolmo a pak taky znatelně fouká na helmu a ještě trochu profukuje středovým vykrojením plexi (v horku je to fajn, ale v chladu je to nepříjemné, stejně tak v silném větru). Pokud je plexi v nejvyšší poloze a zešikma (tj. podél plastové základny) pak pořád hlavní proud vzduchu trochu olizuje vršek helmy a je to znát. Pro mě je nejlepší nastavení plexi úplně nahoře a co nejvíc svisle, pak necítím žádný proud vzduchu, který by měl tendence házet s helmou. V tomto nastavení zase pro někoho může být nepříjemný drobný proud vzduchu zepředu přímo do helmy proudící skrze vykrojení plexiskla, protože tam je tak 5 cm mezera. V tomto nastevení mám plexi skoro pořád, protože nastavování plexi je docela otravné a hlavně člověk pořád musí kontrolovat dotažení šroubů, které se při dotažení rukou rády povolují (při offroadové jízdě je to pravidlem, protože celé plexi se hodně klepe a vibruje). Mě takto pár šroubků vypadlo, pravda, jel jsem zrovna po D1 . Co mi vadí, že nahoru na mechanismus nastavení sklonu plexi se nemají a snad ani nijak rozumně nedají namontovat žádné přístroje (GPS, roadbook) a tak je ten prostor nad budíkama úplně nevyužitý. Mirage 2 je na to už připraven, místo nastavení sklonu plexi - to Mirage 2 nemá - je tam platforma pro další přístroje (GPS apod). Dále mi vadí <š p i č k a> zobáku Desierta u světlometu, konkrétně že přesahuje světlomet a překrývá jej. Světlomet je výškově správně seřízený a víc dozadu už posunout nejde (kvůli tvaru Desierta) a <š p i č k a> Desierta jej zeshora a trochu i zepředu překrývá s rezevou max. 2 mm. Díky tomu na světlomet nejde dát plastová krytka skla světlometu (např. od AeroFlow) a jste odkázáni na mřížku/plexi před světlometem. Já bych ale rád měl obojí, mřížku před světlometem proti kamení a plexi zepředu na světlometu proti štěrku abych zamezil poškrábání sklíčka. Velké plexi místo mřížky před světlometem zase nechci, protože to se rychle poškrábe od velkých kamenů a navíc i samo o sobě nepoškrábané je hodně tlusté a viditelně snižuje světelný tok od světlometu. Mirage 2 by mělo mít <š p i č k u> výš až nad úrovní světlometu a také více vepředu, takže plastová krytka na světlomet přidělat půjde.
V neposlední řadě Mirage 2 obsahuje panel okolo budíků, takže tam jdou zabudovat dodatečné zásuvky nebo přepínače. Tento panel je také lépe tvarovaný než přídavný přístrojový panel od Touratechu a umožňuje poholdnější přístup k žárovkám hlavního světlometu.
Tímto přísvěvkem jsem nechtěl hanit Desierto 3. Podle mě jde o to nejlepší co lze u nás sehnat, ale chtěl jsem se podělit o své poznatky z užívání tohoto plexi a poukázat na některé nedostatky a neduhy se kterými jsem se potýkal.
Upravil matis dne 25.08.2013 20:53
Béé eM Wéé
Matis: jen takova poznamka. Ze by Desierto3 jako takovy nebylo na off je nesmysl. Je nevhodny pouze u 1150, kde na to nebylo vyvijeny, ale je pouzity z 12ky jen s jinym spojovakem, pokud se nepletu. Proto se klepe a uklepe... Na 800 zadnej problem neni.
Maiali nel Fango!
ja uz videl dva praskly plasty na F800GS jak drzi to leseni , oba dva jezdi dost hard OFF, takze si myslim ze pri beznym pouziti je to oki
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Při běžném ježdění je to naprosto v pořádku, dokonce i v lehkém offroadu je to fajn. Chtěl jsem jen říct, že to vůbec nelze srovnávat s čistě offroadovými řešeními, jako je polykarbonátová maska, co se používá na dálkových soutěžích. Tedy že zaměření není primárně na offroad, ale na univerzální použití jehož součástí je také lehký až střední offroad. Vždyť pro offroadové vyjížďky jde plexi sundat (vřele doporučuji) a zůstane jen spodní pevná plastová část. Pak je vše v pořádku. S plexi v náročnějším nebo delším offu není vhodné jezdit, protože při zásahu větví nebo jiném náporu na plexi se ty lyžiny držící plexi snadno ohnou a zkroutí. Jasně že to pak jde spravit a narovnat, ale blbě se to srovnává a proč to vůbec řešit. Při několikadenní offroadové dovolené je vážně otrava to plexi kvůli obavám pořád sundávat.
Samotnému se mně vícekrát stalo, že na rozbité polní cestě vypadly ty černé plastové krycí matky držící plexisklo na těch posuvných lyžinách. Vždycky mi odpadávaly jen ty horní dva, asi tam chytají víc vibrací, protože celé Desiereto hodně propružuje. Preventivně bych tam dal kontramatky. Navíc mně u všech těch čtyřech matek začalo napraskávat plexi. Jsou na něm zatím jen náběhy na praskliny a je vidět stopa, kde by to začalo praskat, ale zatím plexisklo drží pohromadě. Místo černých plastových matek mám plexi uchycené jen nalehko pomocí stahovacích pásek a vím, že se o pnutí na plexi od matic nemusím bát.
Ještě doplním, že při použití přídavného přístrojového panelu okolo budíků od Touratechu je tento panel napasovaný a přitlačený na kovovou výztuhu (lešení) Desierta a tím jak to celé v offroadu vibruje se to nepěkně odírá. Já už mám tu část lešení úplně sedřenou.
Na základě mých zkušeností bych Desierto na častější offroad vážně nikomu nedoporučil. Nezlobte se na mě, ale za ty peníze bych si představoval vychytanější produkt. Nakonec bych dal radši přednost zámořské konkurenci.
Pozn. Desierto bylo instalováno v českém Touratechu, takže špatnou montáží ty problémy nejspíš nevznikly.
Upravil matis dne 26.08.2013 02:34
Béé eM Wéé
Schrek: Kdybych si měl teď vybírat, tak bych šel do Mirage 2. Líbí se mi i ten kokpit a taky plexi Mirage 2 jde posunout výš než u Desierta.
Jak jsem už psal, s Mirage 2 nemám zkušenosti, ale hodně je o něm napsáno na advrideru. Asi to má taky svoje mouchy, ale ty věci, které mě trápí u Desierta, má podle mě už vyřešené.
Upravil matis dne 26.08.2013 11:51
Béé eM Wéé
Matis: verim, ale nechapu to HAHA, kdyz se ti zamlouva Mirage 2 si ho koupis ne ? a zbyde ti Touratech ne, kdybch napsal nejakou nesmyslnou cenu tak bych HAHA pochopil, pristi rok stejne neco musim koupit, co se tyka dovozu Mirage stim nemam asi problem to dotahnout z Canady nejaky znami tam jsou
Upravil schrek dne 26.08.2013 12:24
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
jj taky mám na příští sezónu v plánu změnit plexi, takže kdyby jste našli bezva tip, tak bych do toho i šel.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Schreku, v klídku... Už jsem do Desierta dost investoval, navíc mám palubku se zásuvkama okolo budíků, navigaci se zamykacím držákem na hrazdě řídítek atd. Teď se mi nevyplatí to se ztrátou prodávat a ty věci okolo nevyužít. Já vím, že ty bys rád dobře koupil, ale mě by se to dnes nevyplatilo prodat ani za cenu nového. Navíc v době, kdy jsem Desierto kupoval, žádný Mirage na twina nebyl.
Já jsem s Desiertem 3 v zásadě spokojený. Především mi šlo o aerodynamiku okolo helmy a ta pro mě funguje skvěle. Bohužel, co se týče variability a dalšího přizpůsobení si kokpitu nebo Desierta k obrazu svému, je to horší, než jsem předpokládal.
Upravil matis dne 26.08.2013 12:45
Béé eM Wéé