čau čau, kluci, přemýšlím stále více nad předěláním klasického GS (F650GS) na Dakara -vyšší zdvihy. otázka je co vše to obnáší. Počítám s tím že místo 19" na 21" kolo, pak jiné vodiče předního tlumení, jiný tlumič do zadního kola také s tím že by se měla přidat rolka.... ale jak je to s ABS? je to ok?
A pak máte s tím někdo zkušenost, mám namysli Velký techničák a podobně...
Děkuji moc...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
ja som robil prestavbu na dakar, tu rolnicku tam tak lahko nedostanes je priamo na rame motorky takze by si musel navarat na ram ale ja ju tam nemam a nieje problem, ked by si chcel dat do predu vidlicu z dakara su hrozne drahe a je ich malo koleso tak isto, zadny tlmic to iste. Ja som v prednom tlmici vymenil pipu, (mam vykres ak chces) na zadku som menil prepakovanie a je to v pohode. Ale nieje to original dakar, koleso je 19 ale nemam problem ked by si chcel 21 tak musis dat iny dierovany kruzok skrz ABS niekto to tu prepocitaval obvod kolesa pocet dierok zaidna tazka matematika a je tu niekto kto ma aj vykres na takyto dierovany kruzok, ale realne si myslim ze staci to co mam jasom spoko okrem toho som menil este brzdovu hadicu a stojan, ak by si chcel mam dopredu taky zverny spoj zvysovaci kit co som mal pred tym je to + 8 cm co je az moc.
co to je za blbost s tím ABS? proč by přepočítával příčky na snímači? Pro ABS to snad nemá žádnej vliv ne? Něco jinýho je správná rychlost na tachecu, pokud je braná z ABS snímače. Pokud to tak je, je otázkou, ze kterého kola je braná ale i tak je rozdíl obvodu těch kol necelých 10% což je běžná pozitivní tolerace tachecu, takže si tak maximálně "zpřesní" ukazovanou rychlost.
puchyyla napsal:
co to je za blbost s tím ABS? proč by přepočítával příčky na snímači? Pro ABS to snad nemá žádnej vliv ne? Něco jinýho je správná rychlost na tachecu, pokud je braná z ABS snímače. Pokud to tak je, je otázkou, ze kterého kola je braná ale i tak je rozdíl obvodu těch kol necelých 10% což je běžná pozitivní tolerace tachecu, takže si tak maximálně "zpřesní" ukazovanou rychlost.
Musis mit jiny krouzek ABS. Popisova jsem to zde: http://www.bmwgs....d_id=18193
Predek jde prestavet take jsem psal jak, a na zadek jine kosti.
Celek funguje bez problemu najeto cca 15000km.
Upravil machcomp dne 01.11.2013 11:01
BMW F800GS Adventure
to se mi nějak nezdá, protože jsem ten kroužek na dakaru měnil - měl jsem ho vydřenej. Předchozí blb majitel nevymezil vůli a nechal ho se dřít o čidlo. No a ten novej co tam mám je 100% z 650 s malým kolem, sám jsem ho z toho rozbitýho malýho kola sundával. Přiznám se, že mě to ani nenapadlo počítat, ale přiložením na sebe to vypadalo stejně. Každopádně mi to vůbec nic nedělá, i když přemýšlím, jestli jsem na tom někdy jel přes 120, jak píšeš.
puchyyla napsal:
navíc je mi ještě divný, že se to nestane v terénu, když jedeš nějakou hrabačku. Nebo když jedeš po zadním. to se musí ty impulzy rozejít o dost.
jenomže na tohle by si musel mít kontrolu trakce... ABS je jenom na brždění
jardajerman@seznam.cz
Krouzky na male GS a Dakar jsou stejne lisi se ridici jednotka.
Pokud predni kolo stoji a zadni hrabe ABS se rozsviti po cca 20 vterinach.
BMW F800GS Adventure
no tak to je fakt divný, že se mi ještě nikdy nestalo, když to člověk tahá z bahna, tak to kolikrát točí zadním "naprázdno" i několik minut něž to vyrve a nikdy se mi to zatím neróžlo. Nemůže dakarka teda tuto funkcionalitu nemít? Pokud říkáš, že abs je na tom jiné?
Abs je úplně stejné,i kolečka abs,jsou stejné,a řídící jednotky byl rozdíl u prvních gs do konce roku 2001,(k13) pak (k14) a od 04 dvojsvíce taky jiná,s abs ani rozdíl mezi dakarem není.jen je rozdíl v čidle(snímače) abs(i rychlost tacho)ten kabel k abs zadního kola.od 04 je jiný.Jo a dakar protože má v předu 21 tak má delší přední brzd.hadici.
"Žij svůj sen"
praskin napsal:
Abs je úplně stejné,i kolečka abs,jsou stejné,a řídící jednotky byl rozdíl u prvních gs do konce roku 2001,(k13) pak (k14) a od 04 dvojsvíce taky jiná,s abs ani rozdíl mezi dakarem není.jen je rozdíl v čidle(snímače) abs(i rychlost tacho)ten kabel k abs zadního kola.od 04 je jiný.Jo a dakar protože má v předu 21 tak má delší přední brzd.hadici.
Objednaci cislo ridici jednotky ABS maleho GS a Dakara u stejneho rocniku, je rozdilne.
BMW F800GS Adventure
Nenašla by se tady nějaká dobrá duše, která by změřila na své motorce světlou výšku, potřeboval bych znát jak Dakaráckou, tak normálního GSa, mám sice GS, ale mám podezření, že mám nějakou sníženou verzi, a Dakaráckou bych potřeboval, protože si chci trošku pohrát s výškou, ale nechci to přehnat.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
zítra ti to změřím. dáš sem svoje rozměry? myslím, že by bylo dobré změřit vzdálenost mezi zadním kolem a zemí na hlavním stojánku a vzdálenost mezi šusplechem a zemí, když to stojí na kolech...
Na hlavním stojanu zadní kolo 5cm nad zemí.
Vzdálenost zadního kola od blatníku (mezera mezi kolem a blatníkem ), když moto stojí na hlavním stojanu je 24cm u Dakara rv 2003.
Ještě jsem měl výšku zadních stupaček, horní hrana nad zemí, a to bylo but 38cm nebo 48cm opet Dakar, při stání na obou kolech nezatíženo.
BMW F800GS Adventure