Nasiel som toto na nete jedná sa o umývatelný olejový filter čo v spojení s KN alebo iným filtrom vzduchu asi určite v závislosti na počte nabehaných KM zníži náklady a zlapší filtráciu oleja, nakolko ako píšu: má lepšiu filtrovatelnost oleja oproti klasickým filtrom ktoré pri studenom motore prepúštajú cez prepadový ventil do okruhu nefiltrovaný olej
nemám to ešte naštudované uplne, podla popisu filtruje častice do 35 mikrónov čo je 3krát viac ako papierový filter a má o 200% vaciu filtračnú plochui ak som to dobre pochopil :-)
Live fast die old !!
propustnost filtračního papíru se hodnotí dle účinnosti zachytávání nečistot dle velikosti a sestavuje se žebříček úspěšnosti. Testované nečistoty začínají od 5 mikronu. Běžně používaný filtrační papír zachytí nečistoty o velikosti 20 mikronu s účinností okolo 90-95%. Nevěřím tomu, že tohle dokáže nerezová vata.
Nora napsal:
propustnost filtračního papíru se hodnotí dle účinnosti zachytávání nečistot dle velikosti a sestavuje se žebříček úspěšnosti. Testované nečistoty začínají od 5 mikronu. Běžně používaný filtrační papír zachytí nečistoty o velikosti 20 mikronu s účinností okolo 90-95%. Nevěřím tomu, že tohle dokáže nerezová vata.
Určite to neporovnávali s najlepšími filtrami, o tom sa tu nebudeme natahovať ale myslím si že je to dobrá alternatíva, hlavne ked to nebude otvárať pretlakáč tak ako bežný filter vzhladom na vacsiu filtracnu plochu.
Live fast die old !!
Najeď te s tím na minimálně 25ti motorkách 100.000km, na dalších minimálně 25ti s papírovým filtrem naprosto stejným způsobem (za shodných podmínek) stejných 100.000 km, rozeberte motory a změřte opakovatelně opotřebení pístů, ložisek na klice, vaček, veď te záznamy spotřeby samozřejmě shodného oleje, a já Vám pak spočítám statistiku, zda se Vám ušetřených 10 papírových filtrů na najetých 100.000 km vyplatilo nebo ne Podobně (a daleko sofistikovaněji) uvažuje výrobce před uvedením vozidla na trh.
Myslíte, že podobné zkoušky udělal i pro mne neznámý výrobce TUNINGOVÝCH, jak sám píše RACING filtrů? vůbec bych se tím nezabýval. Řekl bych, že těch cca 1500, nebo na kolik to vyjde se dá investovat lépe, než do této nejistoty
Upravil Melizoy dne 07.11.2013 14:37
Wer später bremst, fährt länger schnell.
tomukur napsal:
Určite to neporovnávali s najlepšími filtrami, o tom sa tu nebudeme natahovať ale myslím si že je to dobrá alternatíva, hlavne ked to nebude otvárať pretlakáč tak ako bežný filter vzhladom na vacsiu filtracnu plochu.
Ve velikosti filtrační plochy jasně vede klasický filtr od renomovaného výrobce, nějakou patronu si rozřízni a můžeš sám porovnat.
Občania pokoj a rozvahu nikto vám papierové filtre neberie, dal som to sem iba ako "vychytávku" poprípade "udelátko" a na druhej strane nie každý výrobca auto/moto výrobca sa im hned hodí okolo krku za taký filter ktroý netreba meniť . . .
a ešte ruku na srdce kolký máte KN filter? . . .
Upravil tomukur dne 07.11.2013 14:50
Live fast die old !!
KN zásadně nepoužívám, protože tomu nevěřím. Při rozboru oleje pod mikroskopem nalezen křemík - to je prý typické pro KN. Do závodních strojů asi dobrý, ale tam si moc nehraješ na životnost. Do auta/moto to nikdy nepůjde.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Ja mam KN jak vzduchac tak olejak. Pri cene 200kc za olej filtr nema cenu resit ty dozivotni filtry. Lehke pocty, za ty love co stoji ten nerez filtr koupim min. 15 KN nebo origo olej fitru. V cem je tedy vyhoda kdyz olej menim po 9tis.km? Malo kdo tady si necha motorku na dyl nez tech cca 120tis km.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
KN zásadně nepoužívám, protože tomu nevěřím. Při rozboru oleje pod mikroskopem nalezen křemík - to je prý typické pro KN. Do závodních strojů asi dobrý, ale tam si moc nehraješ na životnost. Do auta/moto to nikdy nepůjde.
Nevýhoda KN je pro mě v tom, že jeho funkce, ať propustnost bordelu, nebo množství vzduchu je silně závislá na údržbě. Kdo ví, při jakém množství oleje funguje "správně" ?
A přínos KN pro boxer? Viz porovnání s papírákem na eRTéčku...
Melizoy přiložený následující obrázek:
[47.21Kb]
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Hlavní výhodu KN olejovýho filtru vidím v tom že je tam zespodu 17ka matka takže to krásně povolím klíčem a nes.e.ru se stím půl dne jak i.di.ot takže ho tam dávám taky.
Upravil toli dne 07.11.2013 17:14
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
KN zásadně nepoužívám, protože tomu nevěřím. Při rozboru oleje pod mikroskopem nalezen křemík - to je prý typické pro KN. Do závodních strojů asi dobrý, ale tam si moc nehraješ na životnost. Do auta/moto to nikdy nepůjde.
Nevýhoda KN je pro mě v tom, že jeho funkce, ať propustnost bordelu, nebo množství vzduchu je silně závislá na údržbě. Kdo ví, při jakém množství oleje funguje "správně" ?
A přínos KN pro boxer? Viz porovnání s papírákem na eRTéčku...
Dost zasadni rozdil ___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
TOLI napsal:
Hlavní výhodu KN olejovýho filtru vidím v tom že je tam zespodu 17ka matka takže to krásně povolím klíčem a nes.e.ru se stím půl dne jak i.di.ot takže ho tam dávám taky.
Mam origo klic Mann a naprosto bez problemu
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E