Zrovna minulý týden jsem dával do svojí 11GS rok 94, černou převodovku M97 z RT99. Koupil jsem jí levně s oštěchtaným tisícihranem na vstupní hřídeli. Takže jsem si dal rozborku, výměnu ložisek a gufer, a použil jsem do ní hřídel z M94 s M94 pružinou, ale soukolím tlumiče záběru z M97. Je to stavebnice, jde to všechno krásně poskládat, neboj se toho, pasuje to.
Mimochodem, kamarádovi v německu na 1100RT/99 praskla pružina na M97 vstupní hřídeli a když už byla převodovka otevřená, zjistil, že "by to chtělo zgenerálkovat". Dal za to 2.300 EUR výměnou. Jojo, když ji miluješ, není co řešit ..
Upravil Melizoy dne 27.03.2014 21:13
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Díky moc za informace. Není to fakt nic levného...
Nejsem si ale jistý jestli to je M97. Prodejce mi poslal číslo převodovky:
0001783DAV
Jste někdo schopný mi říct, jestli to je M97? Na té stávající mám totiž
0002864DAV... Abych za rok neřešil to samé...
Postupně:
DAC je M93
DAF-DAN je M94
DAR je mezityp z roku 96, se všemi 3mi hřídeli a s ložisky stejnými jako M97 (čili M97 vyrobená v roce 96 ?).
EAA až EAF jsou označeny jako typ M97
DAV jsem nikde nenašel, ale jestli jde posloupnost třetího písmene podle abecedy výš, měla by to být buď verze z roku 96, anebo přímo M97. Snad ti někdo s lepším zdrojem informací poradí lépe. Bez rozebrání to nepoznám, leda podle ložisek a tlumiče záběru vstupního hřídele.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Je to řacha, ale bohužel M97 je na prodej málo. Cena 500 EUR je na ebayi běžná, spíš z nižších. Já vydražil s defektní vstupní hřídelí za 269EUR, ale byl to risk. Hřídel mě stála pětikilo (z M94) a další necelé 3 litry šly do ložisek a gufer. Jestli se nevyplatí opravit tvoje původní převodovka, nebo nemáš čas, tak bych se poptal u prodávajícího na záruku... anebo počkal a hledal i u nás.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Tak jsem koupil převodovku od toho Poláka na Allegro.pl.
Byl jsem pro ní v Jelenie Gore. Vypadal celkem slušně, měl na výběr ze 4, z toho 2 byly M94 a 2 M97. Vybrali jsme nakonec tu, kde nebyly slyšet ložiska. Vstupní i výstupní hřídele vypadají dobře.
Stála 1000 PLN.
Zatím jsem sundal původní převodovku z motorky, možná ji časem otevřu...
Bohužel při kontrole spojky jsem zjistil, že má zhruba 4,5mm, takže také vyměnit.
BMW používá jako mazivo STABURAGS NBU 30 PTM, které lze sehnat v ČR pouze ve velkém balení, nebo u BMW v malém. Poptal jsem po servisech, co používají jako náhradu, a každý řekl něco jiného. Nakonce jsem z eBay objednal Honda Moly 60, které bylo doporučováno jako kvalitní náhrada. http://cgi.ebay.c...1311707109
Je to tubička zhruba 20x4cm, naplněná asi do 1/2, takže také nic levného, ale je toho rozhodně více než toho STABURAGS od BMW (50g za cca 1000 Kč)
Doporučuji shlédnout před výměnou toto video: YouTube Video
V tuto chvíli jsem tedy v půlce, čekám na spojku, pak se uvidí.
Vojta_KLE přiložený následující obrázek:
Čau bmwaci,potřebuju poradit s převodovkou na 1100.Nevíte co drží dva šrouby na převodovce,vedle šroubu vedou dvě bzdový trubky na zadní brzdič.Já trubka je vytočil,že je vyměnim za nový a nejdou my chytit.Počítam že mě čeká rozborka.dík za rady, ale asi vim co mě čeká.zdarec pelky
TAk to už vyndavej převodovku, ty šrouby drží plech uvnitř převodovky aby necákal olej do odfuku.
Upravil servisak dne 19.01.2015 18:46
... servis a diagnostika BMW Motorrad
myslel jsem si to,loni jsem jí dělal tak si to dám znova, zkoušel jsem to přes šroub co se nalejvá olej a to taky neklaplo.je to jenom plech nebo ještě něco,dík