Dobrý den všem. Jsem zde nový. K přihlášení jsem se odhodlal po včerejší nemilé příhodě na silnici. Jel jsem na projížďku z Č. Bu. na Písek a zpět. Zpáteční cesta na kochačku z Protivína přes Krč Sedlec Zliv atd. Náhle v pravotočivé zatáčce smyk já půl metru nad sedlo naštěstí dopad zpět jen jsem se pěkně říznul o pravý válec do lýtka. Vrátil jsem se co se děje a v té zatáčce bylo rozsypaný kolečko štěrku po opravě silnice jak to ti " flastráti umí ". nyní k věci. Má někdo z Vás tady potuchy zda existují nějaké normy či pravidla pro opravy? Není třeba nějaká povinnost po opravě přebytečný štěrk zamést a uklidit. Na té silnici dále už jsem si dal pozor ale přesto si myslím, že je to velmi nebezpečné. Na druhou stranu abych byl spravedlivý značka na začátku byla položená na krajnici já ji přehlédl. Ale tu může i první náklaďák sfouknout. Moje chyba. Nejde mi o soud. Jde mi o ty normy pro opravy silnic
Hele já nevím, mě to taky přijde nebezpečný a nezodpovědný, ale už v autoškole v testech bylo že musíš "přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky" Tečka. bez vyjímek. Jinými slovy: jezdi tak jakoby v zatáčce byl písek, olej, nebo ti tam vyběhlo děcko. Ať se stane cokoli, můžeš za to ty. A nikdo jinej. Tak to prostě je.
Děkuji za odpověď. To všechno samo vím. Asi bych měl být naprdlej jen sám na sebe. Zatím se mi to nikdy nestalo. Všechno je jednou poprvé a o řidiči. Gs není samospasitelný.
Tento týden jsem je viděl to po sobě zametat, ale určitě to nedělají kvůli bezpečí,ale kvůli tomu šetření. Počitám, že tak polovinu zametou a použijí příště.
Když je hlad,je i husa dobrá.
to Jahn : před pár lety jsem si to mazal z práce domů, z Tábora přes Vlašim do Přelouče a v jedný takový prdeli před Vlašimí jsem taky vletěl do bordelu na silnici. Protože to tam mám najetý, tak jsem ten docela dobrej usek celkem švihal a panáčkové silničáři si ani nedělali starost s umístěním cedule... K mému štěstí tam ty ču.ráci byli, tak jsem jim alespoň z plných plic řekl, co si o nich myslim... Čuměli jak vocasové... To je asi tak jediný, co mužeš udělat... Pokud tam ještě budou....
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
...o normě, která se tímto zabývá nevím, ale včeobecně známo, norma není zákon, normou se můžeš, ale nemusíš řídit, takže po někom něco vymáhat na základě normy nejde....
..ale to co se stalo tobě, se stalo i mně, je to asi 5let nazpět a bylo to u nás na dědině... ráno ta jemná drť ještě nebyla a odpoledne už ano, opravované byly pouze kraje, ale ti ****i posypali uplně celou silnicu (já tam značky o opravě neměl)...takže jsem v 50 km/h vyjel smykem ze zatáčky a fičel asi 20 metrů škarpou ...bylo to na ČZ, takže masakr, ale měl jsem kus štěstí - jen jsem vytrhal ze stojanu trávu a fičel dál....od té doby se hodně bojím kdejakého bordela na silnici....protože jediné co můžeš udělat po takové příhodě je, že zlomiš tomu ****ovi co "vyspravuje emulzí a kamenivem" lopatu o záda .... bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
A nejen opravy silnic. Letos na jaře jsem si dal cestu ze slovenské strany na Velkou Javorinu. A najednou mi v zatáčce ulítla prdel na pozůstalých posypových kamíncích po zimě. Ustál jsem to ale zbytek cesty jsem jel skoro krokem......
Upravil honzapopelka dne 17.07.2014 23:41
BMW R1200GS (2004)
Waltr napsal:
No myslím hoši, že to bude trochu jinak. Stejně jako s výtluky. Jsou povinní místo opravy označit.
..souhlas... pokud neni oznaceno, je treba volat 158 a nahlasit pomahat a chranit neoznacenou prekazku na komunikaci...
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
A nebo si objet Rumunsko případně Balkán a potom si chrochtat, jak jsou naše silnice luxusní a silničáři skvělý.
Ustlal jsem si na písku v zatáčce jako puboš a od té doby jsem nedůvěřivej a preventivně předposr..... Protože složit Simsona a GS je poněkud rozdíl, hlavně ve věku a konstrukci pilota.Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
ok všechno celkem beru. Po zimě či po bouřce s tím člověk tak nějak počítá. když je oprava v delším úseku tak také. Nejhorší je ale ten začátek oprav a ještě když to začíná v zatáčce u krajnice na světlém asfaltu a se světlým štěrkem. Na takové věci snad ani nejsou třeba normy. Jen selský rozum. Když něco dělám tak po sobě uklidím. nebo nevím možná to má nějaký hlubší smysl a význam tam ten štěrk ponechat. Není tu někdo od cestářů ?
Medik napsal:
A nebo si objet Rumunsko případně Balkán a potom si chrochtat, jak jsou naše silnice luxusní a silničáři skvělý.
Byl jsem v Rumunsku, pravda, jenom v Aradu, ale pak jsem se styděl za to, jak to vypadá na sedmičce z Prahy na Slaný. Samá díra a džungle kolem. Vyjedeš z letiště a hned taková paráda! D1 neřešim. Na tu si stěžoval i ten Rumun, se kterým jsem tam mluvil.
Jinak, tenhle bájený způsob opravy jsem potkal už i v Německu. Kluci asi byli u nás na školení. Jenže tam byl velký rozdíl ve značení!
Momentálně jsou takhle "zničené silnice" mezi:
Podbořanský Rohozec - Valeč
Malý Háj - Boleboř (tam jsou ty serpentiny obzvlášť výživný)
Kolešovice - Řeřichy
Waltr napsal:
No myslím hoši, že to bude trochu jinak. Stejně jako s výtluky. Jsou povinní místo opravy označit.
..souhlas... pokud neni oznaceno, je treba volat 158 a nahlasit pomahat a chranit neoznacenou prekazku na komunikaci...
No a dopadneš jak já před pár rokama.Když jsem vjel v zatáčce do kaluže nafty a složil to jak kuželky :-( pomáhači které jsem volal mi chtěl dát flastr,že jsem nepřispusobil rychlost stavu vozovky.Ty dementi nebyly schopný zavolat ani hasiče aby to uklidily,Připadal jsem si jak ve zlým snu :-(
Piju a kouřím za West UPS Bohemia
Je to všechno o penězích .Výspravy tryskovou metodou patří k nejlevnějším a proto je v našem prostředí tak často a hojně užívaná.
Práce je prováděna podle TP 96 schváleného MD-OPK a ÚP čj.651/2011-910-IPK/1
ze dne 14.9.2011 s účinností od 1. října 2011. Jasně se tam říká, že technologie se nesmí používat na dálnicích, rychlostních komunikacích a jen výjimečně na silnicích prvních tříd. Vždy musí být dané místo označeno dopravním značením podle TP66 což jsou zásady pro přechodné dopravní značení na pozemních komunikacích. Volně zasypaná drť je součástí technologického postupu, ale musí být odstraněna po úplné konsolidaci emulze tzn.za dva až tři dny.
Daná technologie je označována jako provizorní a o jejím použití rozhoduje příslušný správce komunikace.
Toliko trocha vysvětlení.. :-)
Bastit napsal:
Je to všechno o penězích .Výspravy tryskovou metodou patří k nejlevnějším a proto je v našem prostředí tak často a hojně užívaná.
Práce je prováděna podle TP 96 schváleného MD-OPK a ÚP čj.651/2011-910-IPK/1
ze dne 14.9.2011 s účinností od 1. října 2011. Jasně se tam říká, že technologie se nesmí používat na dálnicích, rychlostních komunikacích a jen výjimečně na silnicích prvních tříd. Vždy musí být dané místo označeno dopravním značením podle TP66 což jsou zásady pro přechodné dopravní značení na pozemních komunikacích. Volně zasypaná drť je součástí technologického postupu, ale musí být odstraněna po úplné konsolidaci emulze tzn.za dva až tři dny.
Daná technologie je označována jako provizorní a o jejím použití rozhoduje příslušný správce komunikace.
Toliko trocha vysvětlení.. :-)
No tak hurá konečně jsem dostal kloudnou odpověď. V praxi to odstranění udělají projíždějící auta. Prostě jezdit a být ve střehu. Poučení pro mne tentokrát dopadlo dobře.
S pojezdem nebo chceš-li zahutněním se tam počítá, proto je tam té drti víc, ale ten zbytek drtí, které provoz vyhází na krajnici se musí bezpodmínečně uklidit.
Připojím záležitost z provozu. V pondělí a ve středu jsem dával Praha - Brno tam a zpátky a všiml jsem si že ve zúžení kde instalovali ta nízká mobilní svodidla že jsou na řadě místech posunutá.(asi drobné kolize) Jeto jen takové malé prohnutí v délce cca do 10-20 metrů, ale v tak úzkém pruhu jakým je ten levý je to fakt o hubu. Nikdo to nenarovnává a těch míst přibývá!
Upravil mahomaho dne 18.07.2014 19:11
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
..parada, dekuji tez za vyklad. Takze z toho plyne, ze ty lopaty musi napred usek oznacit, pak spravit, pak uklidit zbyky sterku a az potom uklidit znacky. Pokud ne, tak porusuji zakon a interni smernice....
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure