Co jsem Géeso koupil , pořád mi vytíká olej a jde to kupodivu z levé části hlavního stojanu,tam co je i boční.Minulej majitel mi říkal, že to je
úplně normální, ale už mě to štve pořád pod to dávat talíř.
Chtěl jsem to opravit až budu měnit olej,ale nakonec to dopadlo tak, že jsem olej s filtrem vyměnil narychlo a jeli jsme s bráchou jižní Čechy a spodek Moravy( v půlce týdne jsem se kvůli počasí vrátil).
Teklo to taky už někomu ? Nad stojanem je to absolutně suchý a čistý, spodní dekl mam sundanej, a teče to opravdu jakoby z díry z osy hlavního stojanu.Dneska mi přišel mail od Cycliho, že se z hlavního stojanu dostává rozjetim a sednutim dozadu, nemůže se to nějak prodřít ? Taky mi kolem šroubů čumí takovek hnědej silikon, jako je na těsnění hlav motorů, asi se už o dotěsnění někdo pokoušel. Přece snad osa stojanu ani jinej šroub v těchto místech neleze do motorovýho prostoru - nebo snad jo ?
Fotka je zdola stojanu..
elektromaniac přiložený následující obrázek:
[40.77Kb]
krotitel červeného R 11OO GS
BMW Z-3 hadraplán
no mě osobně taky olej neteče a kámošovi taky ne,oba máme R1100GS ,já na ní mam najeto 96tkm a nikde ani kapka oleje,takže to určitě není normální,ale víc ti vtom neporadim
Ne ne , Fanošu, bohužel to teče z motoru (musím dolévat), takže pokud nikdo podobnej problém neměl, budu tedy muset dát dolů opravdu ten stojan. Už jsem to zkoušel povolit, ale je to sakramentsky dobře dotažený. Doufam, že mi nevytečou celý 4 litry na podlahu, až tu osu vytáhnu Stejně díky všem, napíšu pak, jak to dopadlo.
krotitel červeného R 11OO GS
BMW Z-3 hadraplán
Kamarád mi tvrdí, že na GS1150 je tam slepá díra se závitem, nikoliv osu skrz, prý to měl dole když sundával katalyzátor. Co máš za motorku, 1100GS? Podle mě je konstrukční blbost aby šla osa skrz vnitřek karteru, to by tam musel být nějaký simering. Teoreticky mohl být rozdělaný motor a a netěsní uprostřed kartery a teče to dutinou co vede osa stojanu. Nebo to dostalo někde v terénu šlupku a je tam prasklina z motorového prostoru... Jsem zvědav na co přijdeš.
Mam 1100 GS, myslel jsem, že tam vede kovová osa a na stranach že jsou gumové simeringy (podle rozšíření na krajích). Možná, že to teče ze šroubu nad osou, je tam ještě jeden na menší imbus, taky je opatlanej hnědym silikonem. No - uvidíme, dostanu se na to až o víkendu, snad to nebude nějaká prasklina...
krotitel červeného R 11OO GS
BMW Z-3 hadraplán
Tak s tím stojanem je to tak, že opravdu je na simeringách (kovových válečcích, na kterých je nasazeno gumové kulaté těsnění /3x na každé straně- dal jsem tam nové z vodovodní baterie, šlo tam akorát) a je to spojeno závitovou tyčí. Vyšroubovat to šlo docela ztuha, kvůli tomu těsnění.Pak jsem sundal boční stojan a tady je nafosenej výsledek. Někdo to z boku zavařoval, a závit šroubu ,( o který se opírá hlavní stojan, když se Báwo na něj postaví),je uvnitř karteru podélně prasklej ve vodorovný rovině z obou stran. šroub v závitu zatim drží, dotáhnout jde i když je na kraji částečně strženej.Jak se to mohlo roztrhnout nevim, ale při nahazování máši na hl. stojan určitě na tenhle šroub působí dost velký síly,(je to vlastně doraz) a nebo na tom musel někdo blbnout a mít to na stojanu - a nebo tam někdo dal kratší .... kdo ví...
Zatim jsem tam zkusil natočit na závit česání a instalatérský těsnění, ale kape to zase, i když trochu pomalejc.pak zkusim jedině silikon pod hlavy aut, ten tam už byl, ale myslim si, že to taky bude blbý, protože se mi nedaří pořádně od oleje vyčistit vnitřek závitu, no, aspoň to třeba propláchnu benzínem nebo tak nějak. Uff, moc se mi ten svařenec nelíbí.. Tak se mějte krásně...
elektromaniac přiložený následující obrázek:
[138.36Kb]
Upravil elektromaniac dne 30.01.2008 00:16
krotitel červeného R 11OO GS
BMW Z-3 hadraplán
zkus se nato podívat trochu dýl,zadívej se a utoho popřemýšlej
na první pohled to dostalo nějakou ťafku a je to opravené a to dost mizerně,se nedivím,že to teče,posopleno zvenku a vevnitř asi těžko
rozmontovat a nechat opravit odborně,nebo koupit nový díl
Neblázni ... nakape z toho asi tak dvoudeci za měsíc to bych musel nechat kvůli tomu vyměnit levej bok převodovky, to mi za to fakt nestojí a ani nevim o nikom, kdo by se do toho pustil (tady na plzeňsku) .. Jináč jede jako fík, akorát když někde na dýl zastavim, tak mi štve , že z toho kape volej na silnici . Hele, asi tam dam obvaz z lékárny a bude !!!
krotitel červeného R 11OO GS
BMW Z-3 hadraplán
Já bych měl na cestách strach,že se mi to někde rozerve (třeba jen díky tepelné dilataci) a pak nedojedu nebo zadřu....
Zima bude ještě chvíli probíhat,čili doporučuju odborně opravit nebo sehnat např. na ebay starší blok či motor.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
elektromaniac napsal:
Tak s tím stojanem je to tak, že opravdu je na simeringách (kovových válečcích, na kterých je nasazeno gumové kulaté těsnění /3x na každé straně- dal jsem tam nové z vodovodní baterie, šlo tam akorát) a je to spojeno závitovou tyčí. Vyšroubovat to šlo docela ztuha, kvůli tomu těsnění.Pak jsem sundal boční stojan a tady je nafosenej výsledek. Někdo to z boku zavařoval, a závit šroubu ,( o který se opírá hlavní stojan, když se Báwo na něj postaví),je uvnitř karteru podélně prasklej ve vodorovný rovině z obou stran. šroub v závitu zatim drží, dotáhnout jde i když je na kraji částečně strženej.Jak se to mohlo roztrhnout nevim, ale při nahazování máši na hl. stojan určitě na tenhle šroub působí dost velký síly,(je to vlastně doraz) a nebo na tom musel někdo blbnout a mít to na stojanu - a nebo tam někdo dal kratší .... kdo ví...
Zatim jsem tam zkusil natočit na závit česání a instalatérský těsnění, ale kape to zase, i když trochu pomalejc.pak zkusim jedině silikon pod hlavy aut, ten tam už byl, ale myslim si, že to taky bude blbý, protože se mi nedaří pořádně od oleje vyčistit vnitřek závitu, no, aspoň to třeba propláchnu benzínem nebo tak nějak. Uff, moc se mi ten svařenec nelíbí.. Tak se mějte krásně...
Neni náhodou ten podélně prasklej šroub na obou stranách šroub,co má na sobě teflon kvůli povolování? Mám takové na GS1200 u madla zadního nosiče. Teda už nemám vyměnil jsem je za pořádný imbusy. Tou drážkou by ten olej mohl týct dost pěkně.
Ale rozhodně bych to nenechal jen tak bez pořádný opravy. Nikdy nevíš jak se na tom kdo podepsal... A toho minulýho majitele bych určitě taky provětral za to jeho "normální".
Upravil BIGR dne 30.01.2008 19:59
Ne ne, ta ovařená díra je díra pro šroub, kterej drží boční stojan a taky se o něj zarazí hlavní stojan (při nahození Báva na hl,. stojan) . A je prasklej závit tohoto šroubu, myšleno jako díra, co do ní šroub zalejzá (v motoru) .. to jsem v předchozím příspěvku blbě formuloval...šroub je v pořádku. Proto to asi někdo zavařil, - asi mu to prasklo, když na tom rajtoval před nějakou 100kilovou divoženkou na stojanu, nebo možná si jí hodil na nádrž - co já vim... Nebo byla prostě motorka přetížená .. \ nemyslim, že by to mohlo bejt od nějaký bouračky. Tak na to dávejte bacha, radši se stojanem opatrně, pomáááluuu a nenahazovat jí divoce na stojan, když je plná báglů a plný kufry. Myslim, že je to od něčeho takovýho (když né od tý divoženky) Já se ještě jenom mérknu, co je v těchhle místech uvnitř, aby tam se něco nepodělálo. Vloni jsem s tim jezdil půl sezóny (páč v dubnu jsem se na ní vyflákal a pak se dával se dokupy)- i delší trasy, krom toho ukapávání oleje se to zatim nijak neprojevuje. Předchozí majitel se mi včera mailem omluvil , že o tom fakt nevěděl (tímto ho zdravim- je vidět, že je BMW věrnej, když chodí sem na fórum)- já tomu i věřim, protože v techničáku se během chvíle několik lidí vystřídalo,... Teď už se s tim nějak poperu, zavařený to je a teče to jenom z netěsnosti kolem šroubu, snad to spraví ten silikon, akorát by mě fakt zajímalo, jak se to stalo - aby se to nestalo někomu dalšímu.krotitel červeného R 11OO GS
BMW Z-3 hadraplán
moje teorie je:
bouračka - kdy motorka dostala ránu přímo na stojan, nebo se sekla stojanem při sunutí po zemi - třeba o nějakej šutr. Takovej odlitek při nárazu může prasknout kdekoliv, i v místech,kde by to nikdo nečekal.
Když ve dvou a naloženej naskočíš na motorku na stojanu,nevěřím,že by se tím rozerval takovejhle odlitek a když by ano, byla by to asi závada, o které by se všeobecně vědělo,že se může stát - stejně jako je závada "utržení stupačky z odlitku převodovky", což je také závada,na kterou člověk musí mít sakra štěstí,aby se mu povedla a dá se řešit jednoduchou výztuhou a všeobecně se o ní u 1100GS ví. Takže když by to bylo přetížením při házení motorky na stojan, už by to byl všeobecně známý problém,což dle mých informací není a přetížených 11tek jezdí po světě asi mrak.
Ještě někdo podpoří mojí teorii?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
elektromaniac : sem koukal na tu prvni fotku a vidim ze ti taky chbí silentblok co je mezi stoajanem a katalyzatorem - jenom kdybys ho chtel nahodou koupit tak mas smulu uz se nedela ja uz taky jezdim 3 roky bez nej ale dobrz pocit z toho nemam