Jo jo, tak jsem šťastný uživatel GS, konečně splněný sen - už ani nepamatuji, jak dlouho jsem si to přál.
A co jsem si již musel vytrpět. Začalo to již při koupi, kdy jsem věděl, že mám připravenou GS u Autecu, ukecal prodejce, aby na mne počkal v PÁ 3.10. do 17hod a nechal se tam dovést (z Písku v JC). Sebou jsem měl úplně novou helmu a přijel jsem jak jsem vstal z kanceláře od stolu. Po jeho snaze mi GS někam naložit (myslel tím nějakou káru) pochopil, že i když jsem mu při podpisu smlouvy vykládal, že na motorce jsem seděl naposledy před vojnou, nemám ji na parádu a chci ji skutečně UŽÍVAT !!! Měl jsem zde na prodejně i objednané a připravené komplet oblečení, do kterého jsem se oblékl v kabince, civilní oblečení dal do TOP case, který jsem ke GS kvůli tomu přiobjednal. Věřím, že když mi potřásl rukou při předání klíčků, už nepočítal, že se někdy objevím s použitelným GSem nebo osobně. Hned při výjezdu jsem měl poměrně problémy (3 mi GS chcíplo), protože byla na mne moc rychlá jednička, ale šťastně jsem se dostal do silničního provozu. Cesta proběhla v noci, v dešti a větru a navíc v silném provozu pražáků - takový malý očistec. Blinkry jsem nemohl stále nahmátnou, kvalty k mému překvapení byly opačně než u Jawy 350, občas jsem zatroubil a při řazení jsem trpěl za motorku jako zvíře. Návyk každodenního ježdění s autem, kdy při řazení perfektně synchronizuji pravou, levou nohu a pravou ruku jsme sám hozen do vody narychlo předělával na levou nohu a pravou a levou ruku. Ještě, že při brzdění I-ABS pracovalo na obě kola. Pokaždé, když jsem se dostal za dodávku vždy mne překvapilo, jak to se mnou házelo a to i přesto, že spolu s motorkou nejsme žádní drobečci. Nakonec jsem dojel šťastný a zdráv, nicméně GS bylo ze mne určitě hotové, takže štěstí, že se nemohlo samo vrátit prodejci. Další zkušenosti začátečníka později.
Mirek
MID wrote:
Jo jo, tak jsem šťastný uživatel GS, konečně splněný sen - už ani nepamatuji, jak dlouho jsem si to přál.
A co jsem si již musel vytrpět. Začalo to již při koupi, kdy jsem věděl, že mám připravenou GS u Autecu, ukecal prodejce, aby na mne počkal v PÁ 3.10. do 17hod a nechal se tam dovést (z Písku v JC). Sebou jsem měl úplně novou helmu a přijel jsem jak jsem vstal z kanceláře od stolu. Po jeho snaze mi GS někam naložit (myslel tím nějakou káru) pochopil, že i když jsem mu při podpisu smlouvy vykládal, že na motorce jsem seděl naposledy před vojnou, nemám ji na parádu a chci ji skutečně UŽÍVAT !!! Měl jsem zde na prodejně i objednané a připravené komplet oblečení, do kterého jsem se oblékl v kabince, civilní oblečení dal do TOP case, který jsem ke GS kvůli tomu přiobjednal. Věřím, že když mi potřásl rukou při předání klíčků, už nepočítal, že se někdy objevím s použitelným GSem nebo osobně. Hned při výjezdu jsem měl poměrně problémy (3 mi GS chcíplo), protože byla na mne moc rychlá jednička, ale šťastně jsem se dostal do silničního provozu. Cesta proběhla v noci, v dešti a větru a navíc v silném provozu pražáků - takový malý očistec. Blinkry jsem nemohl stále nahmátnou, kvalty k mému překvapení byly opačně než u Jawy 350, občas jsem zatroubil a při řazení jsem trpěl za motorku jako zvíře. Návyk každodenního ježdění s autem, kdy při řazení perfektně synchronizuji pravou, levou nohu a pravou ruku jsme sám hozen do vody narychlo předělával na levou nohu a pravou a levou ruku. Ještě, že při brzdění I-ABS pracovalo na obě kola. Pokaždé, když jsem se dostal za dodávku vždy mne překvapilo, jak to se mnou házelo a to i přesto, že spolu s motorkou nejsme žádní drobečci. Nakonec jsem dojel šťastný a zdráv, nicméně GS bylo ze mne určitě hotové, takže štěstí, že se nemohlo samo vrátit prodejci. Další zkušenosti začátečníka později.
pekne napsane...ma to dobrou atmosferu
buenos kilometres
Upravil hicks dne 29.10.2008 21:14
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Moc pekny :-) Vzpominam na svoji prvni jizdu na moto... bylo to dost podobne... nicmene ten pocit nelze zapomenout. Takze preju hodne stastnych kilometru a vzdy bezpecny navrat domu! BMW R1150GS MY02
Čoveče, docela odvaha, po takový době sednout na neznámou mašinu,která
má navíc spoustu originálností oproti ostatním motorkám, a vyrazit s ní
přímo od Autecu
Šels do toho po hlavě a tak to má být!!
Tak hlavně ať pěkně jezdí, hoodně š'ťastných km a spoustu krásnýcha zajímavých zážitků
Moc pěkně jsi to napsal, jen co je pravda :-) Připomělo mi to můj letošní nákup nového GSA v Německu. A navíc s ohledem na cenu, až někde v Koblenzi. Což jsem měl 550km tam a také pak s motorkou domů. Kolega poté nazpět řídil moje pěkné autíčko, a já umíral strachy - ne o sebe, ale o něj a auto - dvakrát mi taktak že neusnu za volanteml a probrala ho až tráva na krajnici a pak zase radar... No adrenalin. A nemluvě o tom, že jaksi neřešil, že já za ním jedu na motorce, nové, a jel jsem na tom jednou(půjčeno na 5min) a jel jak šílenec. 180, 200 po dálnici, až jsem ho musel na první pumpě usměrnit.
A blinkry jsem taky řeši po vyjetí asi tři křižovatky. A to jsem jel raději rovně a špatně, protože za mnou jeli německá benga a já nevěděl jak to vypnout... :-)
A ve finále, aby toho nebylo málo jsem zjistil po návratu domů, že OP je na rozdíl ode mne stále v německu :-)
Dnes jsou tomu cca 4měsíce a mám již najet o 10tis. km. Takže přeji hodně fajn jízdy.
Každý dobrý skutek má být po zásluze potrestán...
Dost jsi mne pobavil. Myslím si,že těch "hotovejch" v ten den bylo víc. Ani v AuTecu se to často nevidí. Pak ty šílený Pražáci kolem tebe a nakonec chudák GS. Ale zvládl jsi to ty i ostatní a to je SUPER.
Přesně vím,co je to splnit si dlouho očekávaný sen a přeju ti to. Hlavně teď jezdi opatrně a s hlavou,protože letošní rok byl dost černej a kolikrát za to ten za řídítky opravdu nemohl...
Takže vždy plnou nádrž,co nejmíň závad a ať máš za sebou brzo aspoň tři garančky,protože to je spousta šťastnejch kilometrů.
Vítej mezi nás a užij sito. Jo a koukej se někdy ukázat na společný akci lidiček z těhle stránek,protože jsou fajn a stojí za to je poznat osobně.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Gratuluji Ti k pořízení báječné motorky. Já si z téhož důvodu ( naposledy třiapůla před vojnou) nejdřív pořídil šestapůlu a rok a půl jsem na ni drandil nejdřív sám a potom i se svojí paní, abych trochu obnovil motocyklové dovednosti. Neměl jsem ale odvahu se producírovat před prodejcem. Počkal jsem, až mi ji svezl výtahem, předal a odešel.... Potom jsem teprve na tu "ohromnou" motorku nasedl a odjel.... Na to jsem si vzpomněl, když jsem nasedl poprvé na dvanáctku a vyjel. To už jsem si riskl vyjet ze salonu od BMW. Měl jsem ale na trenclích proužek při představě, jak se mi při rozjezdu smekne fungl nová guma na těch jejich naleštěných dlaždicích a já si na místě ustelu. Ale vyšlo to !!!
Jak tak koukám na ten datum Tvého nákupu, to jsi o týden prošvihl tu jejich slevu, nebo už běžela ??
gratulace ke koupi všem mam teda na motorkách něco odježdino ale na první gs pořád čekám a doufám že budu mít taky pocit takovíhle radosti někdy se nemůžu dočkat když ho miluješ není co řešit
Díky všem dosud odpovídajícím za přání a povzbuzení, takže neodolám a doplním pár postřehů z dalších cest.
Tak mám za sebou prvních 1000 km a je to, jako když malé děcko udělá první krůček a nadšeně a sveřepě to zkouší dál a dál, až začně chodit. Zažívám úplně stejné pocity, stále se nemohu nabažit. Ze starého domácího kocoura, který se povaluje na gauči se rázem stal všeho ochotný dobrovolník, skoč pro něco, hlavně když mohu jet na motorce. Byl bych ochoten jet nakoupit i do supermarketu, i když to je činnost, kterou bytostně nesnáším. Po pár prvních jízdách, kdy mi zalezly oči zpět do důlků, jak jsem se snažil vše bedlivě sledovat (včetně okolní krajiny) a kdy mé pohyby byl již lehce koordinované, jsem se začal soustředit na pár mých akutních problémů.
Naklápění do zatáček - problém vzhledem k jakési gyroskopické energii GS s 3-mi kufry a mou osobou v sedle. Každá zatáčka mohla mít pouze jeden poloměr, který se mi ne vždy podařilo správně trefit, protože můj náklon byl závislý i na rychlosti. Prostě když jsem jel do zatáčky pomaleji, zpravidla jsem více utáhl a ne se narovnat. Jaké štěstí, že jsem nikdy nepotkal kaliče na dělící čáře či dokonce něco lehce protijedoucího. Po konzultaci se známým zkušenějším uživatelem z Vlachovo Březí, jsem dostal radu pomoci si lehkým přizvednutím a tlakem do stupaček. Paráda, to skutečně dělalo divy a vypadalo to nadějně. Jenže ouha, první zatáčka, kde jsem musel rychle reagovat na změnu podmínek a opět problém. Potřeboval jsem více utáhnout, ale při podvědomém rychlém tlaku na stupačku, jsem místo na vnitřní stupačku zatlačil na vnější - jak tušíte, to rozhodně k řešení problému nepomohlo a v tomto místě musím opět pochválit I-ABS. Docela mne to trápilo a několik následujících jízd jsem byl velmi opatrný a neustále přemýšlel, čím to bude. Jsem totiž již ve věku, kdy člověk nemůže vše řešit pružností, silou a obratností, ale úspornými cílenými pohyby při dosažení kýženého cíle - stačí si jen vše uvědomit. Konečně jsem při jedné cestě na to přišel - kromě záliby v jízdě na čemkoli motorovém i lyžuji, a zde jsem našel zakopaného pudla v mém podvědomém pohybu při rychlém utažení zatáčky. Na lyžích při větším tlaku na vnější lyži více zatočíte. Problém jsem pochopil a hned logicky zapracoval na řešení - tlak na vnější noze jsem neměnil, když je podvědomý, ale změnil jsem chodidlo na koleno, kterým zatlačím do nádrže - a ono to FUNGUJE!! Vřele doporučuji těm, co řeší podobný problém jak já. Od té doby nemám zásadní problém s naklápěním, než už jen jezdit a jezdit, aby vše šlo rychle a automaticky.
Mirek
fifa napsal:
gratulace ke koupi všem mam teda na motorkách něco odježdino ale na první gs pořád čekám a doufám že budu mít taky pocit takovíhle radosti někdy se nemůžu dočkat
Nejsem vyježděný motorkář, motorek jsem měl jenom pár, ale fakt je, že něco tak poslušného a kultivovaného, jako je R 1200 GS jsem opravdu nepoznal. Sametový motor se záběrem odspoda, kvalty dlouhé tak akorát, při pomalé jízdě se vede jak poslušný pejsek a o vzhledu není třeba diskutovat. Sama si říká o to, aby si ji někdo barevně či doplňkově doladil podle svého a měl ji do smrti rád. Moc Ti ji přeju a věřím, že si ji zamiluješ tak, jako já...
MID napsal:
Díky všem dosud odpovídajícím za přání a povzbuzení, takže neodolám a doplním pár postřehů z dalších cest.
Tak mám za sebou prvních 1000 km a je to, jako když malé děcko udělá první krůček a nadšeně a sveřepě to zkouší dál a dál, až začně chodit. Zažívám úplně stejné pocity, stále se nemohu nabažit. Ze starého domácího kocoura, který se povaluje na gauči se rázem stal všeho ochotný dobrovolník, skoč pro něco, hlavně když mohu jet na motorce. Byl bych ochoten jet nakoupit i do supermarketu, i když to je činnost, kterou bytostně nesnáším. Po pár prvních jízdách, kdy mi zalezly oči zpět do důlků, jak jsem se snažil vše bedlivě sledovat (včetně okolní krajiny) a kdy mé pohyby byl již lehce koordinované, jsem se začal soustředit na pár mých akutních problémů.
Naklápění do zatáček - problém vzhledem k jakési gyroskopické energii GS s 3-mi kufry a mou osobou v sedle. Každá zatáčka mohla mít pouze jeden poloměr, který se mi ne vždy podařilo správně trefit, protože můj náklon byl závislý i na rychlosti. Prostě když jsem jel do zatáčky pomaleji, zpravidla jsem více utáhl a ne se narovnat. Jaké štěstí, že jsem nikdy nepotkal kaliče na dělící čáře či dokonce něco lehce protijedoucího. Po konzultaci se známým zkušenějším uživatelem z Vlachovo Březí, jsem dostal radu pomoci si lehkým přizvednutím a tlakem do stupaček. Paráda, to skutečně dělalo divy a vypadalo to nadějně. Jenže ouha, první zatáčka, kde jsem musel rychle reagovat na změnu podmínek a opět problém. Potřeboval jsem více utáhnout, ale při podvědomém rychlém tlaku na stupačku, jsem místo na vnitřní stupačku zatlačil na vnější - jak tušíte, to rozhodně k řešení problému nepomohlo a v tomto místě musím opět pochválit I-ABS. Docela mne to trápilo a několik následujících jízd jsem byl velmi opatrný a neustále přemýšlel, čím to bude. Jsem totiž již ve věku, kdy člověk nemůže vše řešit pružností, silou a obratností, ale úspornými cílenými pohyby při dosažení kýženého cíle - stačí si jen vše uvědomit. Konečně jsem při jedné cestě na to přišel - kromě záliby v jízdě na čemkoli motorovém i lyžuji, a zde jsem našel zakopaného pudla v mém podvědomém pohybu při rychlém utažení zatáčky. Na lyžích při větším tlaku na vnější lyži více zatočíte. Problém jsem pochopil a hned logicky zapracoval na řešení - tlak na vnější noze jsem neměnil, když je podvědomý, ale změnil jsem chodidlo na koleno, kterým zatlačím do nádrže - a ono to FUNGUJE!! Vřele doporučuji těm, co řeší podobný problém jak já. Od té doby nemám zásadní problém s naklápěním, než už jen jezdit a jezdit, aby vše šlo rychle a automaticky.
Nevim asi jsem divnej,ale tyhle problémy jsem nikdy nezažil. Ale co člověk,to jinej problém... Tak třeba proto.
Já měl po nasednutí na GS pocit,že nikdy jsem nejel na ničem tak pohodovým s čím se dá krásně projíždět zatáčky s takovou lehkostí,že ani neni možný že ta potvora je tak těžká. I kámoš co jel na první projížďce se mnou říkal,že to zezadu vypadá v zatáčkách lehce a elegantně. A že jedu rozhodně rychleji než před tím na Africe a ujíždím mu. Mám z GS pocit bezpečí. Je fakt,že to někdy může být až nebezpečný...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Já jsem přesedl na R1100GS letos v září, po pár tisících km na Canyonu 500 a BMW F 650. Ze začátku byl respekt a "obavy" veliký, ale po pár prvních jízdách to začaly vytlačovat jen ty nejlepší pocity radosti z jízdy, nadšení a vzrušení Průjezdy zatáček mi problém nedělaly, naopak mám pocit že na velkém báwu to jde tak nějak lehčej a radostněj. Motorka je prostě úžasná. Motoricky i podvozkově!! Jestli bude časem něco jiného, tak jedině BMW kačeR1100GS
Zdravím Jihočecha! Písek je krásnej, tak je dobře, že už tam bude k vidění taky krásná motorka
Já jsem sice před nákupem GSA najel pár set km na jiným BMW, ale předtím taky nejsilnější stroj byla Jawa 350 rv 62
A první jízda na GSA - přes 300 km byla taky dobrá průprava. Kupodivu to byla jediná jízda, kdy mě nebolely ruce
Tak doufám, že se brzo někde potkáme, lidi na BMW zdravím daleko radši (resp. to vždycky zahřeje). Např. tuhle jsem okukoval v Krumlově protijedoucí GS, až mi padla zelená, tak jsem se rozjel trochu ostřejc a mít GSA s kuframa a spolujezdkyní na zadním, i když jen chvilku, nebyl právě příjemný pocit (tím spíš že jsem potřeboval zatáčet doleva )
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?