Tak mne napadlo, když si tu pročítám příspěvky o tom, jak kam a kdo kdy jel, že já osobně jsem nejvíc zpruzen jízdou v roztrhané skupině. Když prostě skoro vždy se vyskytuje takový druh jezdce, který za boha nepojede ve skupině. Prostě palice paličatá nepřidá, ani kdyby na sůl nebylo. Takže se jede kvůli jednomu paličákovi prostě pomalu, a to je tedy onanie - nebo, se to roztrhá na skupinky. Jaké s tím máte vesměs zkušenosti Vy ostatní? U nás to bývá zdrojem drobnějších rozepří ve smyslu jeden se chce kochat, druhý potřebuje adrenalin, třetí to tzv. "prcá", tzn. je mu to buřt, atd.
Radek.
Každý dobrý skutek má být po zásluze potrestán...
No, nejlepší je, když se sejde skupina lidí,kteří jsou tzv. "na stejné vlně".
Já osobně dost jezdím kamarády - jeden na Hornetu 900, druhej má Suzuki GSX 1400
a nemají problém se mi přizpůsobit - jezdíme těch 120-130, po dálnici 150 km/h a pohoda.
Jsme radši když jedem trochu pomaleji a ve skupince,než každej podle sebe ale sám
V tomhle jsou kamarádi skvělí
Upravil Thomasson dne 31.10.2008 20:20
prostě se určí trasa a pak se čeká na benzínkách. Když člověk musí jet pomelu, tak akorat nadava a vyjíždku si neuzije. akorát já blbec se vždycky chytnu těch zmrlinářů a pak mam hoňky
v nějakým příspěvku to pěkně rozebíral Doc
hlavně, že je pivo ftlamě
tady unás v olomoucito máme rozdělený,tedy pokud je hodně motorek,na dvě skupiny,jedna která jede hodně rychle,druhá jede vesměs podle vyhlášky,pokud je motorek málo,řekněme 10-15,jedem všichni svižně,buď stíháš nebo papaáááááá
pomalou skupinu vedu většinou já,pokud jedu,je to vopruz ale dá se to vydržetjednou za čas
Jízdu ve skupině jen když není zbytí,jinak jezdím s jedním letitým kamarádem,se kterým jsme sehraní a oba jedem stejným tempem.Nejhorší je jet ve skupině jako první,Pořád civět do špíglů jestli se někdo někde nezamotal,nebo nedej bože něco horšího.Do toho ještě sledovat trasu a samozřejmě provoz.Celá vyjížďka se pak smrskne do jednoho velkého stressu. a stojí za starou bačkoru.Tři lidi považuju za maximum .
Tak to jste mne pánové uklidnili :-) Myslel jsem si, že to je jen naše místní vymoženost. Jakvidím postupně ze zkušeností, je třeba vybírat s kým pojedu a tomu se přizpůsobit. Ale přiznám se, že toto mne nikdy nenapadlo, že se budu potýkat s tímto. Předesílám, že jsem začal jezdit teprve před cca 3-mi lety a na GSA až letos. A musím konstatovat, že na našich "kvalitních" cestách jen málokomu nestíhám - díky této perfektní motorce. Ostatní po nějakých, řekněme méně pohodových pasážích na pumpě třeba řeší jaké to bylo tam či onam "ohubu" a my s kamarádem na gs vlastně nevíme, o čem je řeč. Je ale fakt, že jezdíme různorodé stroje, od choperů po nanuky či naháče, tak se není vlastně čemu divit.
Každý dobrý skutek má být po zásluze potrestán...
My jsme se tu za ty roky tak roztridili, ze si vyhovime ve skupine uplne v pohode.
Ale me spis vadi jet ve vice lidech, protoze je to moc nervu a hlidani jestli jsme porad vsichni apod.
Ideal 2-3 motorky.
jjjj pravda pravda. Když jsem minulý rok vedl skupinu 9 motorek po zhruba 1000 km na slovensku, jsem tento rok na glockner rezignoval, že už nepojedu vepředu. Pořád hlídat jestli jsme všichni, jestli někdo stíhá nebo někam blbě nazabočil. Tenhle rok nas jelo zhruba stejny pocet do rakouska na "glokner". 1. už jsem nejel, naštěstí doba pokročila a nejsem sám kdo má navigaci, ale vzadu se prostě jet taky nedalo. Bohužel mne moc mrzelo, že kvuli jednomu člověku, který prostě vic jak 100 na dalnici nepojede se trhá celá skupina. Nakonec jsme jeli na dvě skupiny, náš opozdilec a dva se zeleznýma nervama s ním a zbytek vepředu normálním cest tempem (100,130 dalnice). Je to prostě mrzutý když kvůli jednomu tvrdohlavýmu se dělí velká skupina, která by mohla jet normálně pohromadě. Jen prostě nechápu, že to ten dotyčný vydržel celý 4 dny to takhle cely brzdit a trhat. Prostě hlava palicatá, jinak je to vyborný a ochotný člověk a nic proti němu. Můj nazor je asi taky, že idealní je tak 3-4 moto, ríct si cíl v kterým se sejdem a vyrazit, ví to každý a na nikoho se nemusí čekat u silnice.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Po mnoha letech jezdění s partičkami jezdím už jen sám, max 2 motorky. ale pokud někoho zajímají pravidla skupinové jízdy, tak mrkněte na :
http://www.cruisers.cz/Skupinova_jizda/skupinova_jizda.html
Pokud se dodržují, dá se udržet velký jízdní průměr.
...jasně, 2-3 motorky je ideál ...ale dá se jet i ve větší skupině pokud jsou lidi schopni se přizpůsobit, zvolí se přiměřené tempo a za vedoucím vepředu jedou ti s nejmenší zkušeností a s nejslabšíma motorkama
...nejdůležitější je nejet nalepení v řadě za sebou , ale cik-cak viz popis od SCRC klubu: "Jezdci ve skupině tvoří formaci ve dvou řadách s vedoucím jezdcem skupiny v čele formace v levé řadě. Vedoucí jezdec tak může vidět celou formaci ve svých zpětných zrcátkách a může sledovat i dojiždějící a předjíždějící auta. Druhý motocykl v pořadí jede v pravé řadě za vedoucím jezdcem s asi sekundovým intervalem. Další jezdci pak zabírají střídavě levé a pravé pozice v jízdním pruhu tak, aby měli zhruba dvousekundovou vzdálenost od jezdů před nimi a tedy sekundovou vzdálenost od jezdce diagonálně vpředu. Tento způsob řazení jezdců dává dostatek prostoru pro bezpečné manévrování (žádné motocykly nejedou v jednom okamžiku vedle sebe) a zároveň zabraňuje automobilům předjíždět “myškováním” jednotlivé jezdce."
Upravil prezi dne 01.11.2008 20:09
nejlépe jet z někým stejných kvalit a motorek a když to není a prostě se jeden z mnoha nechce podřídit tak ať si jede sám nebo se na něj vykašlat
já jednou jel z partou asi 10 lidí a jeden na čopru se né a né podřídit tak se jelo kvůli němu i 50 km /h no hrůza ato skoro 250 km od té doby si sakra vybírám s kým jedu počet motorek podle mého max 4 a každej ať si cestu hlídá sám a když není schopen ať nikam nejezdíkdyž ho miluješ není co řešit
Pro ježdění ve skupině existují léty osvědčená pravidla a IMHO pokud se jich kdokoli nechce držet, je lepší, aby se skupinových jízd vůbec neúčastnil.
Předně, jezdec vpředu by měl být někdo zkušený, ohleduplný a disciplinovaný, protože jeho úkolem je určovat tempo podle rychlosti nejpomalejšího jezdce!!! Ten by měl jet hned za vedoucím.
A proboha, nikdy není možné nutit někoho, aby jel rychleji, než na co se cítí. Jeden by řek, že to dá rozum, ale vidím, že ne. Přizpůsobit se musí vždy ten rychlejší, protože zpomalení je otázka jen vůle, ale zrychlení je otázka schopností. (Ti pomalí nejedou s pocitem, že jedou pomalu, věřte mi...)
Dobrá strategie je třeba absolvovat přejezdy společně, v dohodnutém cestovním tempu, a před zajímavými úseky (nějaké passo apod.) se dohodnout, že se na druhé straně počkáme.
O cik cak principu psal už někdo nade mnou.
Silniční ježdění ve skupině je sociální aktivita, nikoliv porovnání délky č...áků – na to jsou okruhy nebo off-road tratě. Vyžaduje ohleduplnost, empatii, schopnost plánovat a přizpůsobivost, proto to většinou nefunguje Já to taky nemám moc rád – zrovna tuhle jsem se přidal k partičce tady z fóra a musím říct, že strategie „ve vesnici osmdesát, v zatáčce krokem“ mě nijak neoslovila. Čopráci taky v každý zatáčce div nezastaví, ale aspoň pak neprasej mezi lidma.
Upravil cerv dne 03.11.2008 07:48
já jezdím ve skupině zásadně pouze se svou ženou....na jedné motorce...zatím mne nikdy nepředjela, nebylo na ní třeba čekat a tak...prostě jede se podle mého
machradek napsal:
Tak mne napadlo, když si tu pročítám příspěvky o tom, jak kam a kdo kdy jel, že já osobně jsem nejvíc zpruzen jízdou v roztrhané skupině. Když prostě skoro vždy se vyskytuje takový druh jezdce, který za boha nepojede ve skupině. Prostě palice paličatá nepřidá, ani kdyby na sůl nebylo. Takže se jede kvůli jednomu paličákovi prostě pomalu, a to je tedy onanie - nebo, se to roztrhá na skupinky. Jaké s tím máte vesměs zkušenosti Vy ostatní? U nás to bývá zdrojem drobnějších rozepří ve smyslu jeden se chce kochat, druhý potřebuje adrenalin, třetí to tzv. "prcá", tzn. je mu to buřt, atd.
Radek.
casem se to vytribri a budes jezdit s kamosema nebo jen s kamosem, se kterym ti to vyhovuje. Nebo treti varianta, ze se vykasles na nervovani a budes jezdit sam, je to docela poeticky :-) Nejhorsi je jet na dovolenou s lidma, se ktermya nejzedite "stejne" to ja pak na masli a neni to dovolena. Proto treba taky nechapu ty narychlo spichnute dovolne, kdy se domluvi lidi co se neznaji...
BMW R1150GS MY02
No já i když dojedu jednoho člověka a chci s ním jet, automaticky se řadím tak, abych nejel za ním ale šikmo za ním. Pokud jede vlevo, tak se řadím vpravo a naopak. Je to absolutní návyk z desítek tisíc km ježdění právě s lidma z SCRC. Považuju to za jednoznačně bezpečný a praktický a funguje to i při jízdě 2-3 motorek nebo 20-30. Pochopitelně za předpokladu, že jezdec dokáže i v zatáčkách udržet svojí polovinu pruhu. Jak lidi křižují vlevo vpravo (často ženský) a chvíli jedou vlevo a chvíli vpravo, tak se to rozhází. Já jak za někým jedu "ve stopě", jsem z toho nervózní a radši se oddělím. Totéž když někdo jede přesně za mnou. Je to nepříjemný. Když zkusíte na přibližně stejných motorkách projet Evropu, tak uvidíte, že to ježdění cik cak s nějakým základním dodržováním pravidel je skvělá věc a když se parta sehraje a ukazují si situace vpředu (pozor jede auto, můžeš předjíždět nebo když zadní "zavírá" pruh na dálnici), tak se jede kompaktně a rychle.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
teda udržet cik cak v zatáčkách je dost těžký....většinou se to roztrhne a pak hned zase srovná 5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Ale jde to, spíš že někdo chvíli jede tak a za chvíli jinde. Na minutku je to jedno ale když pět minut jede vlevo a když se podle toho všichni za ním (za ní) přerovnají tak se rozhodne jet zase vpravo atd...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
tak to je pro mě taky oprus, jezdím jen ve třech. Byli jsme spolu takhle už všude možně po Evropě. Nejdřív jsme zkoušeli mít toho nejméně zdatného uprostřed,ale nedělalo to dobrotu,protože ten třetí si nemohl vychutnat pěkné pasáže zatáček.Takže jsme zavedli,že nejméně zdatný jezdí poslední.My většinou projedeme svižně zatáčky,ale rovinky povolíme.Pokud není třetí za náma,tak nás lehce dojede.Pokud přijde křižovatky,tak ten třetí ví,že jedeme automaticky po hlavní silnici,pokud odbočujeme z hlavní,tak čekáme,ale to nebývá často.Zatím nám to takhle vyhovuje.Všichni se svezou podle svého a nikdo není vzpruzený.
v zatáčce se cik cak moc jet nedá, protože ti vlevo by v náklonu už jeli v protisměru, a to je dost nebezpečný.. já osobně raději jedu místo cikcat 5m diagonálně třeba 15m za moto přede mnou, ale s možností volby stopy podle toho, kde jsou díry a tak.. (v ČR dost potřeba )
toto jde ale nejlépe, když jede člověk poslední a když se nejede třeba ve městě
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black