Ahoj, mám dotaz na místní servismany popř. majitele Caddy. U VW Caddy 1,9tdi 2006 mi nepravidelně za jízdy klesá výkon. Většinou se to stane při jízdě do kopce a ostřejším přidání "plynu": ozve se cosi jako flu-flu-flu a výkon náhle klesne o několik stovek otáček. Nerozsvítí se žádná kontrolka... auto pak jede jako normálně dál, ale s mnohem menším tahem za plynem. V servisu rozhýbali zatuhlou osičku na váze vzduchu a nic jiného nenašli, chvíli (asi týden) to šlapalo, ale ten problém se objevil znovu. Je možné, že je nefunkční ta váha a je jí třeba vyměnit? Dík za názory.
...songs from the wood make you feel much better...
Nech přeměřit turbo. Mám sice starší 1.9 tdi ale občas se odstavi, protože jsou překročeny tlaky(ho co už si to přesně nepamatuju) a když vypnes motor a za chvilku nastartuješ tak se to vyresetuje a turbo zase valí na plnej výkon. Ale taky to může být váha vzduchu ;-) s tou bývá taky často problém.
sanca napsal:
Nech přeměřit turbo. Mám sice starší 1.9 tdi ale občas se odstavi, protože jsou překročeny tlaky(ho co už si to přesně nepamatuju) a když vypnes motor a za chvilku nastartuješ tak se to vyresetuje a turbo zase valí na plnej výkon. Ale taky to může být váha vzduchu ;-) s tou bývá taky často problém.
Jo jo přesně tak.Pokud naklápěcí lopatky turba překročí max. otáčky odstaví se.Po vypnutí a zapnutí zapalovaní je vše ok.
Nejhorší smrt je z vyděšení
servisak napsal:
Ja bych začal prně diagnostikou, a pak by se vidělo. tady to je jen hádání
Diagnostika při návštěvě servisu řekla něco jako: "nedostatečný plnící tlak vzduchu..." ale ten výpis jsem už někde probendil...
Upravil Woodman dne 25.10.2015 15:56
...songs from the wood make you feel much better...
sanca napsal:
Nech přeměřit turbo. Mám sice starší 1.9 tdi ale občas se odstavi, protože jsou překročeny tlaky(ho co už si to přesně nepamatuju) a když vypnes motor a za chvilku nastartuješ tak se to vyresetuje a turbo zase valí na plnej výkon. Ale taky to může být váha vzduchu ;-) s tou bývá taky často problém.
Jo jo přesně tak.Pokud naklápěcí lopatky turba překročí max. otáčky odstaví se.Po vypnutí a zapnutí zapalovaní je vše ok.
Tak to je. Po vypnutí a nastartování to jede normálně, ale co s tím...?
...songs from the wood make you feel much better...
sanca napsal:
Nech přeměřit turbo. Mám sice starší 1.9 tdi ale občas se odstavi, protože jsou překročeny tlaky(ho co už si to přesně nepamatuju) a když vypnes motor a za chvilku nastartuješ tak se to vyresetuje a turbo zase valí na plnej výkon. Ale taky to může být váha vzduchu ;-) s tou bývá taky často problém.
Jo jo přesně tak.Pokud naklápěcí lopatky turba překročí max. otáčky odstaví se.Po vypnutí a zapnutí zapalovaní je vše ok.
Tak to je. Po vypnutí a nastartování to jede normálně, ale co s tím...?
Taky to může být i něco jiného.
V mém případě repas turba cca 5000 kč.Záleží na stavu poškození.
Mě se stalo,že mi to vyplo při predjíždění Avie.V tu chvíli šlo nejen o mé ego ale taky o život.Byl to boj do poslední chvíle.Tam jsem poznal,že výkon OctaVie bez turba je stejný jako výkon hodně jeté Avie .Nejhorší smrt je z vyděšení
To Woodman: Chtěl bych vidět to "rozhýbání osičky na váze vzduchu..." .
Něco podobného mi dělal Sharan 1,9TDI PD. Musel jsem vyměnit turbo...
Mikes
Nově s KTM... :-)
Mikes napsal:
To Woodman: Chtěl bych vidět to "rozhýbání osičky na váze vzduchu..." .
Něco podobného mi dělal Sharan 1,9TDI PD. Musel jsem vyměnit turbo...
Už to vidím.Rozhýbali jsme Vám osičku.Bude to za 1000,-Nejhorší smrt je z vyděšení
Pokiaľ nežere olej tak je kartrige turba ok, možno len klapky na turbe potrebuju vyčistiť alebo to poriadne prehnať po dialnici!... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Nakonec tam bude jen někde natržená hadice mezi turbem a chladičem,nebo chladičem a sáním a už to začne padat do nouzáku,protože bude kolísat tlak v sání atd... Podobnej scénář sem měl letos na pežotu,tvářilo se to,jako že umřelo turbo,ale nepravidelně,padalo to do nouzáku při prudší akceleraci a nakonec se z toho vyklubama trhnutá hadice a turbo vesele frčí dál-stále první,originál a najeto 660 000km mnou osobně:-) Motor je v tom ford 2.2
Vikec napsal:
Nakonec tam bude jen někde natržená hadice mezi turbem a chladičem,nebo chladičem a sáním a už to začne padat do nouzáku,protože bude kolísat tlak v sání atd... Podobnej scénář sem měl letos na pežotu,tvářilo se to,jako že umřelo turbo,ale nepravidelně,padalo to do nouzáku při prudší akceleraci a nakonec se z toho vyklubama trhnutá hadice a turbo vesele frčí dál-stále první,originál a najeto 660 000km mnou osobně:-) Motor je v tom ford 2.2
Souhlas - dost častá závada.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
sanca napsal:
Nech přeměřit turbo. Mám sice starší 1.9 tdi ale občas se odstavi, protože jsou překročeny tlaky(ho co už si to přesně nepamatuju) a když vypnes motor a za chvilku nastartuješ tak se to vyresetuje a turbo zase valí na plnej výkon. Ale taky to může být váha vzduchu ;-) s tou bývá taky často problém.
Jo jo přesně tak.Pokud naklápěcí lopatky turba překročí max. otáčky odstaví se.Po vypnutí a zapnutí zapalovaní je vše ok.
Tak to je. Po vypnutí a nastartování to jede normálně, ale co s tím...?
Přesně tohle mi dělala Octavia I 1.9. Občas to padlo do nouzáku,po vypnutí-nastartování zase jelo. Zhoršovalo se to až se s tím nedalo jet. tak jsem vyndal a vyčistil turbo. A zase to šlape jako nový. Půl dne práce a ZADARMO.
BIGR přiložený následující obrázek:
[56.89Kb]
Upravil BIGR dne 25.10.2015 20:15
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Neznám moc lidí, kterým nesmrtelná 1.9tdi neumřela.... snad není na řadě ta moje. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Na opravu turba opatrně. Bratrovi vyčistili turbo orborníci tak, že do sání unikal olej až si ho motor "cucnul" a při zkušební jizdě to vyhodilo klikovku z bloku .