Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 1 z 2:   1    2  
 
Napinak hlavnej reťaze 1150
tomukur
#1 
Přidané 15.05.2017 16:49
Avatar člena


Příspěvků: 277
Registrace: 06.03.08
Čaute, na otcovej r1150gsa začalo v predu v prsiach pri zohriatom motore klepať. Moto má 33000km ale doplatila na servis v byvalom servise tempus v ba. Rozhodol som sa predok a tým aj pol motorky rozobrať a zistiť v čom je problém a za svet sa neviem dopátrať nejakých hodnót ohladne napináku alebo reťaze vpredu pretože sa mi zdá že za studena je napinák moc vysunutý (9,3mm) a ked je lišta na doraz je napinák vytiahnutý 13,3mm nevie niekto ako zistiť či je reťaz vyťahaná nemenil niekto novú?
Live fast die old !!
 
yuri13
#2 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 16.05.2017 13:48
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
Cau!

Me to dela co jsem motorku koupil.. Zatim 12000km beze zmeny.. Olej 20W50.. Nechce se mi to rozebirat, je to docela pakarna, co? Sad On ten retizek asi tezko preskoci (na tyhle kratke se casto ani napinacky nedavaji), ale dela kraval, vid? Prohledaval jsem zahranicni fora a tam taky psali, ze jim to takle klepalo, tak vymenili napinak a listy a klepalo to dal..:/

Jsem ale moc zvedavy, jak se ti zadari, drzim palce! Ja se zatim smiril s tim, ze proste BMW neni Japonec a kraval dela a delat bude..

Studeny to mlci.. Teply na volnobeh zachvili taky utichne ze neni skoro slyset.. Nejvic o nem vis pri zpomalovani nebo kdyz vrknes s plynem a motor pak pada z otacek.. Taky to mas tak?
Upravil yuri13 dne 16.05.2017 13:49
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
jerabek-jakub
#3 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 16.05.2017 15:25

Příspěvků: 554
Registrace: 23.05.16
Dělal jsem to u R1100GS 97. Měnil jsem obě lišty, řetěz, napínák, domeček napínáku,
řetězová kola a....... klepe to úplně stejně :-(
 
tomukur
#4 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 16.05.2017 20:57
Avatar člena


Příspěvků: 277
Registrace: 06.03.08
Za jazdy by to nebolo až také strašné al ked to necháš chvíľu na hlavnom stojane tak to je strašný klepot. Dementi v bmw na žáruku vymenili pošahaný ventil a dali tam uklepanú spodnú sviečku nikdy ma nenapadlo ju vybrať pretože načo ked má motorka 30K ale naposledy mi to nedalo vyšroboval som všetky a okrem toho že ma skoro éblo som zistil prečo sa nedala nikdy tak dobre zosinchronizovať ako moja dvojsviečkova 1150. A to asi vyťahalo aj reťaz ako keby mala 100K už som objednal novú za 46€ a uvidim inak lišty a napinak su ako nové ale podla fotiek z netu a advrideru si myslím že to bude reťazou. Zistím uvidm pomerám a dám vedieť, keď to nepomože tak zostáva ešte tlak oleja čo pochybujem alebo je chyťená kluka od toho ventilu čo bol zlý.
Live fast die old !!
 
tomukur
#5 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 11.06.2017 21:30
Avatar člena


Příspěvků: 277
Registrace: 06.03.08
Reťaz je vymenená, za novú origo ( čz mimochodom) klepot zatial nieje uvidime ešte ked budú poriadne teplá ale zatial je to ok
Live fast die old !!
 
yuri13
#6 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 21.08.2017 11:24
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
Kluci, nám i budoucím přikládám měření při výměně hlavního rozvodového řetízku.. Je to výsun napínáku.. Snad se konečně zbavím toho otravného klapání.. Grin
yuri13 přiložený následující obrázek:


[136.07Kb]
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
JRM66
#7 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 22.08.2017 10:52

Příspěvků: 1168
Registrace: 08.06.12
Yuri13: Napíš či to pomohlo, mne to tiež klepe v prednej časti a mam podozrenie na spomínaný rozvod!pc
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.hmm!
 
yuri13
#8 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 25.08.2017 11:21
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
Klepot neustal.. Motor je teď jakoby tišší, ale to klepání zůstalo.. Ještě zkontroluju axiální vůle vaček, jinak už s tím končím a beru jako vlastnost..
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
yuri13
#9 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 30.08.2017 13:40
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
Ještě mám jeden tip ze zahraničí.. GS má celkem osobitý rozvod OHC a mezi vahadly a vačkou má zdvihátka - tak trochu jako měla OHV.. Takže je tam taková krátká tyčka, do jejíž obou konců je vlisovaná půlkulatá hlavička na stopce.. Princip je pak prostý.. Hlavička se z tyčky uvolní a začne cvakat..

http://www.realoe...Id=11_2798

Položka č. 6..

Tak uvidíme, jestli se mi to bude chtít kontrolovat taky.. Grin
Upravil yuri13 dne 30.08.2017 13:40
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
Horacio
#10 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 30.08.2017 15:12
Avatar člena


Příspěvků: 328
Registrace: 02.11.14
o těch zdvihátkách jsem už taky slyšel, je to vidět na videu (Oilhead Engine Noise Diagnostic) v čase 4:40, "klack klack klack"

https://www.youtu...+Diagnosis
Upravil Horacio dne 30.08.2017 15:17
 
yuri13
#11 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 01.09.2017 08:09
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
Tady je to slyšet aj vidět..

https://www.youtu...u36vhL6j4c

Horacio napsal:
o těch zdvihátkách jsem už taky slyšel, je to vidět na videu (Oilhead Engine Noise Diagnostic) v čase 4:40, "klack klack klack"

https://www.youtu...+Diagnosis

foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
yuri13
#12 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 20.02.2018 10:34
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
yuri13 napsal:
Ještě mám jeden tip ze zahraničí.. GS má celkem osobitý rozvod OHC a mezi vahadly a vačkou má zdvihátka - tak trochu jako měla OHV.. Takže je tam taková krátká tyčka, do jejíž obou konců je vlisovaná půlkulatá hlavička na stopce.. Princip je pak prostý.. Hlavička se z tyčky uvolní a začne cvakat..

http://www.realoe...Id=11_2798

Položka č. 6..

Tak uvidíme, jestli se mi to bude chtít kontrolovat taky.. Grin


Prostudoval jsem to a poslechl a jsem si téměř jistý, že je to tím.. Navíc od roku 2003 dělá BMW tyhle "tyčky" z jednoho kusu oceli, takže to má určitě něco do sebe.. V zahraničí tím při klepotu všichni začínají.. Smile Pustím se do toho jak se trochu oteplí, nechá se to udělat na moto, jen se sundaným víkem.. Jen jedna ta tyčka vyjde na cca 750,- Kč.. Ale co no.. Kdo chce opici.. Grin
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
servisak
#13 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 20.02.2018 11:59
Avatar člena


Příspěvků: 12385
Registrace: 02.01.09
Tycky poznas podle toho ze se bude rychle menit vule na ventilech. Delal jsem to uz hodnekrat stava se to i na 1200
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
tantito
#14 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 20.02.2018 18:16
Avatar člena


Příspěvků: 180
Registrace: 25.07.11
Mne zas klepal klobucik na srobiku, na obrazku tusim cislo 2 a bol pridrety, nemohol som nastavit spravnu mierku na sacom ventile....

http://www.realoe...Id=11_2798
Upravil tantito dne 20.02.2018 18:17
citim sa fajn..
 
Tonda
#15 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 20.02.2018 22:31

Příspěvků: 5243
Registrace: 16.02.07
Jo, jo. Klobouček na seřizovacím šroubku taky dovede majitele pozlobit "divnozvukem" http://tonda1200....203456.jpg

Jinak nevím nic o tom, že by tyčka nad zdvihátkem byla od r.2003 lepší.
Jak píše Milan, řeší se to stejně i na některých R1200xx - a ty jsou novější než r.2003. Zrovna nedávno jsem dělal R1200ST se stejnou závadou.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
davidc
#16 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 21.02.2018 10:49

Příspěvků: 83
Registrace: 15.04.13
Kupte si laďák a vyndejte homovložku.. okamžitě se vyřeší cvakání..
 
yuri13
#17 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 21.02.2018 17:45
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
No, tohle není takový ten běžný klapot a cvrlikání bavorských boxerů.. Tohle je už dost nepříjemný zvuk.. Grin To ani můj Scorpion a y-svod nevyřeší.. Smile

Hm, v nadzdvihátkách do a od roku 2003 vidím docela solidní rozdíl.. Jsou pak z jednoho kusu.. Alespoň pro sérii R1150..

Hore staré, dole nové..

A na ten klobouček musím zrovna mrknout taky.. Bezva tip! Smile

Mě právě tohle docela zarazilo, protože tady jsem o tom neslyšel, ale na fórech mimo ČR to je vidět často..
yuri13 přiložený následující obrázek:


[79.17Kb]
Upravil yuri13 dne 21.02.2018 18:10
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
Tonda
#18 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 21.02.2018 20:14

Příspěvků: 5243
Registrace: 16.02.07
yuri13 napsal:
Hm, v nadzdvihátkách do a od roku 2003 vidím docela solidní rozdíl.. Jsou pak z jednoho kusu.. Alespoň pro sérii R1150..

Hore staré, dole nové..

A na ten klobouček musím zrovna mrknout taky.. Bezva tip! Smile

Mě právě tohle docela zarazilo, protože tady jsem o tom neslyšel, ale na fórech mimo ČR to je vidět často..


Ať "neslovíčkaříme" Wink. Možná jsem se špatně vyjádřil. Jak už se psalo výše - stává se to jen občas - několikrát jsem to řešil (naposledy nedávno na R1200ST). Tyčka je stejná na 1150 i 1200. A jak píšu výše - nebyl rozdíl mezi tyčkama do 2003 a od 2003. Ta změna nastala určitě až později, jelikož jak na tom ST, tak i na jiných starších R1200 (ještě 2x na GS) jsem měnil tu stejnou starší tyčku za tu novější - a ty motorky jsou z let 2004 - 2006 - to ST bylo i možná 2007 (už si přesně nepamatuji jestli bylo s nebo bez el.posilovače brzd). Pravděpodobně BMW zaregistrovalo, že se to několika lidem na 1150 a prvních 1200 pokazilo, tak inovovalo díl. Na tu R1200ST už přišla samosebou taky ta nová.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
yuri13
#19 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 21.02.2018 23:11
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
Tonda napsal:
yuri13 napsal:
Hm, v nadzdvihátkách do a od roku 2003 vidím docela solidní rozdíl.. Jsou pak z jednoho kusu.. Alespoň pro sérii R1150..

Hore staré, dole nové..

A na ten klobouček musím zrovna mrknout taky.. Bezva tip! Smile

Mě právě tohle docela zarazilo, protože tady jsem o tom neslyšel, ale na fórech mimo ČR to je vidět často..


Ať "neslovíčkaříme" Wink. Možná jsem se špatně vyjádřil. Jak už se psalo výše - stává se to jen občas - několikrát jsem to řešil (naposledy nedávno na R1200ST). Tyčka je stejná na 1150 i 1200. A jak píšu výše - nebyl rozdíl mezi tyčkama do 2003 a od 2003. Ta změna nastala určitě až později, jelikož jak na tom ST, tak i na jiných starších R1200 (ještě 2x na GS) jsem měnil tu stejnou starší tyčku za tu novější - a ty motorky jsou z let 2004 - 2006 - to ST bylo i možná 2007 (už si přesně nepamatuji jestli bylo s nebo bez el.posilovače brzd). Pravděpodobně BMW zaregistrovalo, že se to několika lidem na 1150 a prvních 1200 pokazilo, tak inovovalo díl. Na tu R1200ST už přišla samosebou taky ta nová.


Joo, urcite jsem nechtel nejak slovickarit.. Dokonce koukam, ze se pletu, posledni aktualizace toho dilu je az rijen 2004..

Zajimava vec.. Smile
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
yuri13
#20 
Napinak hlavnej reťaze 1150
Přidané 13.03.2018 08:54
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
Takže..

U mě se za tepla (úplně ohřátý motor) ozývá klepání z motoru (teoreticky od levé strany) o frekvenci 4,5Hz (frekvence zápalů motoru je 18Hz, zápalů jednoho válce 9Hz).. Čím je motor teplejší, tím víc je slyšet.. Když zmáčknu spojku, zesílí (toho jsem si všiml až vloni v Pyrenejích, kde byl motor opravdu hodně zahřátý).. Je to takové "tuk-tuk-tuk", opravdu zní prakticky stejně jako na tom videu, kde jsou v háji ty tyčky..

Zásahy:
- výměna komplet lanek (aby nevázly klapky)
- repas uložení klapek (nehnou se ani o píď)
- výměna převodovky (ta měla i jiné problémy)
- výměna všech třech napínáků a hlavního rozvodového řetízku)
- kontrola tyček vahadel (i po zahřátí pevné jako žula)
- seřízení ventilových vůlí (0.15 sání, 0.30 výfuk)
- seřízení axiálních vůlí vahadel (cca 0.05-0.10 na všech)
- kontrola kulových kloubků stavěcích šroubů vahadel (všechny jsou stejně volné, nic podezřelého)
- kontrola vodítek rozvodových řetízků (nejsou polámané, apod.)
- měření kompresí (na obou válcích takřka stejné a dle manuálu v té nejlepší kondici)
- samozřejmě provedena synchronizace

Spojka zabírá normálně, obložení má dostatečnou sílu.. Všechno je namazané jak má..

Zatížení motoru (sám/ve dvou/rovina/hory) nemá na zvuk nebo jeho hlasitost vliv..

Olej 20W-50 a vždy ho je dost..

Nepřehřívá se, jede pěkně, spotřeba není nijak mimo..

Nějaké nápady? Axiální vůle kliky, se kterou se mám smířit a dál klapat?
Upravil yuri13 dne 13.03.2018 10:27
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 64
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,714
Nejnovější člen: Mickey313

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.34 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI