Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 1 z 5:   1    2    3    4  ...  5  
 
Servisní intervaly
FRN
#1 
Přidané 24.03.2009 16:23
Avatar člena


Příspěvků: 456
Registrace: 24.03.09
Ahoj všichni. Stal sem se čerstvým majitelem RMW r1100gs.
Interval výměny motorového oleje je jasný po 10 000 nebo 1 rok, u kardanu je to po 40 000 nebo 2 roky ale nějak sem z té tabulky nepochopil po kolika KM se mění v převodovce.
Taky by mě zajímalo jaký je BMW doporučený olej do motoru a převodovky/kardanu pro r1100gs. Za další nevím kdy se mění rozvody a jestli vůbec.
Nezajímá mě jak komu co vyhovuje atd. potřebuju se dozvědět jaké intervaly doporučuje výrobce a jaké oleje doporučuje výrobce. Předem děkuji všem za ochotu.
 
Deny
#2 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 17:13
Avatar člena


Příspěvků: 166
Registrace: 17.09.07
FRN napsal:
Ahoj všichni. Stal sem se čerstvým majitelem RMW r1100gs.
Interval výměny motorového oleje je jasný po 10 000 nebo 1 rok, u kardanu je to po 40 000 nebo 2 roky ale nějak sem z té tabulky nepochopil po kolika KM se mění v převodovce.
Taky by mě zajímalo jaký je BMW doporučený olej do motoru a převodovky/kardanu pro r1100gs. Za další nevím kdy se mění rozvody a jestli vůbec.
Nezajímá mě jak komu co vyhovuje atd. potřebuju se dozvědět jaké intervaly doporučuje výrobce a jaké oleje doporučuje výrobce. Předem děkuji všem za ochotu.

Ahoj,
převodovka se mění po 20 tis. km. Já osobně tam leju Motul Gear 80W90 GL 5.To samé do kardanu (pokud často brodíš tak ho měn častěji). Do motoru patří minerál 20W50, nejlépe bez přísad pro převodovku, čili autovej. Blbě se shání, ale dá se. Já osobně Repsol 20W50. Rozvody Tě přežijou, neřeš.

Čus a hodně šťastných kilometrů.
Pomatenost, zvaná BMW.
 
FRN
#3 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 17:48
Avatar člena


Příspěvků: 456
Registrace: 24.03.09
Díky, ten repsol se mi taky zamlouvá a do převodovky hodně lidí dává ten Castrol MTX 75W-140. Taky sem se nekde dočetl že výrobce snad nedoporučuje žádnej konkrétní olej ale jen sou tam podmínky ve specifikaci akorát nerozumím tomu že té specifikaci vyhový i klasický motorový olej s příměsí pro převodovky. Znamená to snad že ho tam taky můžu nalejt?

Jinak děkuju za přání a doufám že si brzy zvyknu,před tim sem jezdil na mnohem lehčí motorce.
 
paja1
#4 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 18:11
Avatar člena


Příspěvků: 2066
Registrace: 02.02.09
Cesťáky mají společnou náplň pro motor, převodovku a spojku. Oleje jsou pro motory které točí klidně 10-12tis/min, mají navíc aditiva pro spojku a pro ozubená kola.
BMW točí 8 tis, rozvod mají řetězem stejně jako japonské motory, takže pro olej je to taková víkendová pohodička.
Wink
Pája
 
Deny
#5 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 18:15
Avatar člena


Příspěvků: 166
Registrace: 17.09.07
FRN napsal:
Díky, ten repsol se mi taky zamlouvá a do převodovky hodně lidí dává ten Castrol MTX 75W-140. Taky sem se nekde dočetl že výrobce snad nedoporučuje žádnej konkrétní olej ale jen sou tam podmínky ve specifikaci akorát nerozumím tomu že té specifikaci vyhový i klasický motorový olej s příměsí pro převodovky. Znamená to snad že ho tam taky můžu nalejt?

Jinak děkuju za přání a doufám že si brzy zvyknu,před tim sem jezdil na mnohem lehčí motorce.


Před Repsolem jsem tam dával Motul 3000 20W50, ten je s přísadou pro společnou spojku a motor ho trochu baštil. Ten Repsol je levnej, cca 600,- Kč/ 5 lt. a motor teď nežere skoro nic. Přísada pro společnou spojku ničemu nevadí, ale je tam zbytečná.
No a převodovej minerál Motul GearBox 80W90 GL 5 (pro hypoidní soukolí) má přísadu MoS (molybdensulfid). Převodovka jde super měkce, nehučí, kvalty tam padají bez hluku a mně vyhovuje. Důležitá je jen ta specifikace GL 5 !

Jinak po pár kilometrech si na váhu zvykneš. Zajeď někam do pole, či lesa a trénuj. Po pár držkopádech Ti ta váha přestane vadit.

Čus.
Pomatenost, zvaná BMW.
 
FRN
#6 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 19:02
Avatar člena


Příspěvků: 456
Registrace: 24.03.09
Děkuji. Tak pujdu taky do toho motulu. Chci dát GSku to nejlepší. S hlukem ani s řazením nemám problém ale třeba to bude ještě lepší. Jo a do karadanu taky ten motul?


Jinak kopil sem motorku na který neni ani skrábaneček takže si držkopády raději odpustím.... No ale jsem realista tak doufá že sebou plácnu na trávu. Taky mě napadlo skusit prně terén abych se stím naučil svičit.
 
Deny
#7 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 19:17
Avatar člena


Příspěvků: 166
Registrace: 17.09.07
FRN napsal:
Děkuji. Tak pujdu taky do toho motulu. Chci dát GSku to nejlepší. S hlukem ani s řazením nemám problém ale třeba to bude ještě lepší. Jo a do karadanu taky ten motul?


Jinak kopil sem motorku na který neni ani skrábaneček takže si držkopády raději odpustím.... No ale jsem realista tak doufá že sebou plácnu na trávu. Taky mě napadlo skusit prně terén abych se stím naučil svičit.


Do kardanu lej to samé jako do převodovky. Kardan cca 0,2 lt a převodovka cca 0,8 lt. Já měním olej v kardanu každý rok po motorkářské dovolené (loni Rumunsko a časté brody řekama).
Těma držkopádama myslím jen pády v terénu při malých rychlostech. Pokud máš padáky, tak žádný problém. Motorku položíš na padáky a plavně s sebou mrskneš do bahna.
Pomatenost, zvaná BMW.
 
FRN
#8 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 19:30
Avatar člena


Příspěvků: 456
Registrace: 24.03.09
Ono je pravda že 0.2l je prd a pro klid duše by mě nezabilo to vyměnit každej rok.
A jaký dáváš svíčky,někdo tady plsal Brisk nebo NGK ale nevim tip.



Padáky nemám,jen ty plastový kdoví co. Jo a koupil sem to se silníčnáma gumama to bude paráda. Planujem jet do Rumunska tak to musím pak přezout.
 
Deny
#9 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 19:46
Avatar člena


Příspěvků: 166
Registrace: 17.09.07
FRN napsal:
Ono je pravda že 0.2l je prd a pro klid duše by mě nezabilo to vyměnit každej rok.
A jaký dáváš svíčky,někdo tady plsal Brisk nebo NGK ale nevim tip.
Padáky nemám,jen ty plastový kdoví co. Jo a koupil sem to se silníčnáma gumama to bude paráda. Planujem jet do Rumunska tak to musím pak přezout.


Svíčky jsem dal bezelektrodové Brisk 14 LGS. Mají prý lepší výkon, protože jiskra je větší, ale na chodu motoru to asi nepoznáš.
Padáky si pořiď, to je základ. No a do Rumunska obuj Mitas E09 Dakar, nebo nějaký jiný "špuntovky", teda pokud chceš projet Karpaty nejen po silnicích. My tam taky letos jedem znovu. Jezdíme vesměs mimo hlavní silnice po venkově a to je občas dost hustý.
Pomatenost, zvaná BMW.
 
FRN
#10 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 20:01
Avatar člena


Příspěvků: 456
Registrace: 24.03.09
Myslel sem spíš e-07. e-09 sem taky používal ale ty mizeli před očima. Loni sme byli na ukrajině a tak mam trosku představu jak to asi bude vypadat v Rumunsku. Jedou s nama dva transalpy tak nečekám žádný maso. Jinak UK sem odjel na Dunlop trailmax a rocela pohoda ale na XT600 který má 170kg
 
brtnik
#11 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 20:09

Příspěvků: 1513
Registrace: 06.05.08
E09 dakar nemizej pred ocima,10 tis. na ne najedes a to stoji zadek 1500.- a delaj se i bezdusovy...neni co resitthumbs up
 
FRN
#12 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 20:22
Avatar člena


Příspěvků: 456
Registrace: 24.03.09
A co na předek? a dělají se ty zadní e-09 v šířce 150
 
xavier
#13 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 20:34
Avatar člena


Příspěvků: 1751
Registrace: 29.07.07
Na predek je lepsi dat TKC, zadek se dela E09 jen 140.
Aktualne 1250 GSA HP
 
FRN
#14 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 20:42
Avatar člena


Příspěvků: 456
Registrace: 24.03.09
ještě sem četl v rozpisu údržby že se má po 10 000 dopínat řemen alternátoru,děláte to někdo?
 
Deny
#15 
Servisní intervaly
Přidané 24.03.2009 21:08
Avatar člena


Příspěvků: 166
Registrace: 17.09.07
FRN napsal:
ještě sem četl v rozpisu údržby že se má po 10 000 dopínat řemen alternátoru,děláte to někdo?


Já to nedělám, řemen drží napnutý jak blázen. A zadní guma E09 Dakar opravdu vydrží tak těch 10 tis. Předek je horší 6 tis.km a konec. Ale za tu cenu.....
A rozměr neřeš, na předek 100/90-19 a na zadek 140/80-17 bezdušovku. Já mám na předku teď duši, ale novou E09 dám bez duše, víc podmazat a drží taky.
Pomatenost, zvaná BMW.
 
MotoPaja
#16 
Servisní intervaly
Přidané 25.03.2009 13:03

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
heleď tohle všechno máš v manuálu, pokud ho máš, typ svíček, specifikace olejů, plány servisů
nevím jak R1100 GS, ale 1150 má předepsaný svíčky NGK, což se mi nelíbí a až budu měnit zkusím taky Brisky
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
FRN
#17 
Servisní intervaly
Přidané 25.03.2009 16:52
Avatar člena


Příspěvků: 456
Registrace: 24.03.09
Podařilo se mi sehnat jen Navod k obsluze na R1150gs a podle info by to melo bejt jakš takš stejný ale jaký tam má přijí olej a jaký svíčky to tam neni. Je tam jak motorku zkontrolovat, jak nastartovat a jet a něco o bezpečnosti. Mimochodem kdyby nekdo z Vás měl Návod k opsluze nebo servisní manuál na 1100gs to by byla paráda.
 
MotoPaja
#18 
Servisní intervaly
Přidané 25.03.2009 18:37

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
manuály jsou 2, uživatelský (jak se na tom jezdí, jak se to dává na stojna, číslo na BMW partnera Grin) a servisní (servisní knížka, údržba, technický data, oleje, svíčky)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
FRN
#19 
Servisní intervaly
Přidané 25.03.2009 18:53
Avatar člena


Příspěvků: 456
Registrace: 24.03.09
No tak by mi pomohlo nekde sehnat servnisní manuál. A ještě třeba nevim kolik oleje do motoru..
 
Deny
#20 
Servisní intervaly
Přidané 25.03.2009 18:59
Avatar člena


Příspěvků: 166
Registrace: 17.09.07
Do motoru cca 3,75 lt(cca 3/4 okénka), převodovka 0,8 lt a kardan 0,2 lt.

Mrkni na tento odkaz. Jsou tam hodnoty pro BMW R 1100 Gs.

http://www.louis.de/_2090a81a781276471403b3f716aff37658/index.php?topic=bikedb&article_context=bikedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=R1100GS

Kurňa, nevím jak to udělat, aby to zmodralo.

Čau.
Upravil Deny dne 25.03.2009 19:02
Pomatenost, zvaná BMW.
 
Strana 1 z 5:   1    2    3    4  ...  5  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 63
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,714
Nejnovější člen: Mickey313

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.32 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI