Ahoj, měl bych dotaz.
Začalo mi po zahřátí motoru cvakat z levé strany a bylo mi řečeno, že je to napínák na levé straně motoru.
Koupil jsem nový modifikovaný a vydržel necvakat asi tak 5 km. Nevíte, kde by mohla být chyba? jestli třeba vadný kus, vytažený řetěz, nebo olejové čerpadlo ?
Ahoj,
no to klepání mi taky pije krev. Letos jsem vyměnil levý napínák, jsou nové i klapky vzduchu. Je nová i vstupní hřídel do předovky i lamela. 18. 05. 2018 jsem dal i nový olej Motorex Boxer 15W50. Jezdím na Vervu 100.
Klepání se více projevuje při zahřátém motoru někde z pravé strany z horní části motoru?? Fakt těžko říci..je možné, že se to rezhléhá. Když už jedu vyšší rychlostí třeba 100 tak to tak není slyšet. Nejvíce na volnoběh, nebo když se na místě protočí motor.
Také budu rád za jaký koliv poznatek co by to mohlo být...řeba to není závada, ale vlastnost???
Upravil monsery dne 28.05.2018 15:50
Lítám pomalu a nízko..
Me klepal, ale vyměnil jsem napinak a osicky. Teď je klid, už jsou slyšet jen vstrikovace.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
No já si nechal vyměnit hřídelky, seřídit podtlaky, vyměnil jsem to a klepe to dál. Včera jsem ho vyndal a nehezké zjištění. viz. foto
Není možné, že půjde rovnou na řetěz ?
norv přiložený následující obrázek:
To by tam byly od řetězu rýhy. Spíš vada materiálu.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Ahoj, tak jsem rozebral sundal víko motoru a koukal jsem na napínák. Vypadá, že je kompletní a po radě jsem zkoušel jestli není někde ucpaný kanálek do napínáku, ale po protočení byl plný oleje, takže to by taky nemělo být. Nevíte jestli je vodič celoplast, nebo je tam kovová část pro opírání napínáku ?
Děkuji za odpověď
Upravil norv dne 01.06.2018 07:05
Ahoj,
tak se mi motor včera ohřál až na 6 dílek - musel jsem jet pomalou jízdou, ještě jednou jsem pak u garáže poslouchal to cvakání z motoru. Ono to cvaká až se ohřeje motor.
Slyšel jsem to v místě jakoby mezi převodovkou a motorem. Je možmé že se ten zvuk rozhléhá...Napadá mě ještě vůle klikového hřídele. Vím, že motor tohoto typu žije svým životem, ale abych něco nepo.stral....
no a když by to bylo tou klikovou hřídelí, co by to pro mě znamenalo?
Radek
Upravil monsery dne 05.06.2018 11:54
Lítám pomalu a nízko..
norv napsal:
Ahoj, tak jsem rozebral sundal víko motoru a koukal jsem na napínák. Vypadá, že je kompletní a po radě jsem zkoušel jestli není někde ucpaný kanálek do napínáku, ale po protočení byl plný oleje, takže to by taky nemělo být. Nevíte jestli je vodič celoplast, nebo je tam kovová část pro opírání napínáku ?
Děkuji za odpověď
monsery napsal:
no a když by to bylo tou klikovou hřídelí, co by to pro mě znamenalo?
Klikovka (hlavní nebo ojniční ložiska) dělá rány jako kovadlina (pokud už je hotová úplně) a je to jedno jestli je to zahřátý, nebo studený...
A co by tě čekalo?? totálně rozhrabat motorku - odmontovat převodovku i s kardanem, sundat rám s předkem, a zůstane ti samostatný motor...
Pak šroubek po šroubečku rozdělat a rozpůlit...
Mám zkušenost, že do 1150 dávali žlutý šály místo červenejch (šály co tam byly jsou na větší průměr čepu na klice a měly tam být červený) a odcházely šály na ojnicích protože tam byl po zahřátí větší ztrátovej průtok a nedobře se to mazalo... já to měl na 2003 GS ADV a pak jsem přesně to samý zaznamenal na R z roku 2002 tuším... naprosto přesný stejný vydření na uložení zadní ojnice (pravej válec). Zkus odměřit tlak oleje a uvidíš jestli to má dostatek tlaku na mazání i po zahřátí.... (ikdyž se nerozsvítí kontrolka oleje)
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Ahoj díky za reakci, potom ale nechápu o co se to může vydírat přeci nebudu kupovat každých 3000 km nový napínák počkám na endoskop a jestli tam pak něco uvidím víc, no fakt nevím co s tím. Pořád mi nejde do hlavy, že když je to plastové jak se to může vydírat...
Vůbec netuším, jak mohlo k takovýmu poškození dojít...
Přikládám fotky sice starejch typů napínáků, ale s nějakejma 75tis. km..
Je tam vidět opotřebení, ale né takový zborcení jako na Tvý fotce..
AKHB přiložený následující obrázek:
[105.47Kb]
Upravil AKHB dne 06.06.2018 09:11
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Čauko ... ja mám síce R 1200 GSA r.v.2010, 70000 km, a mne to klepe za studena asi takto, treba trochu počkať, keď trošku pridám plyn, tak to začne ale klepe to vždy za studena po naštartovaní, keď sa motor zohreje, tak to prestane. To video je po mesačnom štarte ale netočil som to hneď po naštartovaní, kde to klepalo hneď na voľnobehu. Ešte ku hladine oleja, pred štartom bolo pol oknička a po naštartovaní bolo okničko prázdne ako vidieť na videu. Neriešim jazdím ale zvuk to nie je príjemný ...
YouTube Video
Upravil raso dne 06.06.2018 10:38
BMW R1200GSA r.v.:2010
to máš pěkně hnusnej zvuk... rozhodně bych to řešil a nejezdil.. podle frekvence klepání je to jen na jedný straně.. a podle tónu zvuku bych řekl, že klape vodící lišta tozvoďáku... ale je to blbě slyšet...
Pokud to přestane úplně po zahřátí, pak bych šel po něčem, co má spojitost s olejem, respektive teplotou a buď oleje nebo součástek.......
Ventily, napínák (jestli se dobře plní) a tak dále...
To, že se ti vyprázdní okýnko je v pohodě.... čerpadlo ho načerpá do systému a tak musí hladina klesnout... nejdůležitější je tlak oleje... pokud bude nízkej, pak je problém větší a je ho potřeba řešit ihned... pokud je v normě, pak to bude s největší pravděpodobností někde jinde než na klice...
Tipnul bych si na napínák... ale bez detailních informací a kontroly všeho okolo je to jen hádání...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
AKHB dik za diagnostiku nemám tušenie, čo to môže robiť a to keby si počul po zime keď to naštartujem, tak to mám pocit, že ten motor sa zadre. Áno máš pravdu ide to len od ľavého valca resp. z ľavej strany ale pointa je v tom, že po zahriatí sa ten klapot úplne stratí a moto ide jak hodiny. Minulý rok som na nej nabehal cca 24.000 km a to v rôznom počasí a klepalo to už pred sezónou po zime a pri studenom štarte ale vždy to prestane keď sa motor zohreje a tak to neriešim. Keby niekto na fóre vedel bližšie špecifikovať z čoho pochádza ten klepot, budem len rád .... ja sa v tom moc nehrabem, nechávam to servisaka /nie toho z tohto fóra/ a určite mu poviem nech sa na to pozrie. Jedine čo ma napadá, je že občas sa mi pridusi motor tým, že vrknem plynom, dosť pri tom zaštrkocú ventily , už mi to asi dva-tri krát takto zhaslo na križovatke, stlačim spojku, vrknem plynom a motor sa zadusí až zhasne /ale nie vždy/, ale či to má s tým nejaký súvis ťažko povedať, ventily nastavené boli, tak neviem.
Upravil raso dne 06.06.2018 13:34
BMW R1200GSA r.v.:2010
Jestli Ti to servisuje někdo, kdo tomu rozumí, pak se ho zeptej a měl by Ti být schopen říct co a jak... pokud neví, protože nedělá BMW denně, pak jen musíš oslovit někoho, kdo se v tom vyzná a né servisáka na "všechno" ten do toho bude koukat jako husa do flašky...
Pokud nenatýká dobře (nebo nedrží dobře natlakovanej) napínák, pak se může teoreticky dít to co píšeš... vrkneš - změní se prudce tlak řetězu na lištu potažmo lišty na napínák - olej vyteče a nevymezí rychle vůli... než se natlakuje může to rachtat a vlastně se to rozčasovává.. a při velkým rozčasování to může i zhasnout.... ale zase jen vařím z vody...
Bez detailní prohlídky to jsou všechno jen odhady a hypotézy..
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Ok dik za info ... chalan sa vyzná robí len BMW moto a aj tam pracoval, takže sa vyzná ale keď som mu to spomínal, tak mi hovoril, že tiež ma dvojvačku a za studena to jednoducho klepe, že skúšal rôzne oleje aj písal do Nemecka kvôli tomu aký olej tam dať ale nič nepomohlo a za studena to klepe. Aj keď je fakt, že ten klepot na mojej nepočul lebo mu to tam donesiem vždy zohriate a nič nepočuť. Skúsim mu to prehrať na tom videu a uvidím čo mi povie. Normálny zvuk to určite nie je a to som laik. V každom prípade dik za info.
BMW R1200GSA r.v.:2010
norv prepáč, že sa ti se....m do tvojej témi .... držím palce nech to dáš do kopy je tu veľa šikovných chalanov čo ti poradia ....
BMW R1200GSA r.v.:2010
norv napsal:
No já asi zkusím koupit ještě jeden jestli to nebyla chyba materiálu, ale v to moc nevěřím. Jak lze prosím změřit tlak oleje ?
díky
A máš ten starej??? jak vypadá??? zkusil bych ho tam vrátit pokud je v pohodě a uvidíš jak dopadne...
Tlak odměříš když vyšroubuješ tlakový čidlo na levým boku a místo něj namontuješ tlakoměr ( sadu na měření tlaku )....
Ale v Tvém případě si myslím, že to není nic nutnýho... jen dobrýho pro informaci o stavu...
Vyplň si v profilu odkud jsi a třeba Ti někdo kdo je poblíž Tebe podá pomocnou ruku..
Upravil AKHB dne 06.06.2018 15:19
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...