Ahoj všem.
Omlouvám se za autotéma na motostránkách.
Potřebuju poměrně akutně vyřešit nějaké auto pro mladou na ježdění do práce. Hlavní požadavek je spotřeba a cena tak do 100k.
Nevím co vybrat. Najede tak 300-400 týdně. Naftu/benzín ?Jestli olítanější větší nebo nějakého novějšího prcka.
Co máte vy ? A hlavně jaké jsou reálné spotřeby. Slyšel jsem spoustu chytráků co jim Tdi žere 4 litry při průměru 150 po dálnici. To teda nežeru.
Díky moc. Pavel
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
Ford focus.Mame 2002 1,8 tddi a ten jezdi za5.Pres 6 se nedostanes ani na dalnici.Pak mame2005 1,6 tdci.Kdyz jedu vklidu,tak vzdy do 5l.Pri 160 mi to ukazuje aktualni spotrebu 6 l.Ale prumer jsem jeste nejel pres 5,5.Ale ten druhej asi do 100t.nekoupis.Ten prvni v pohode.Krome spotrebnich veci zatim bez investic.A hlavne dily jak nove,tak starsi za rozumne ceny.Vymena rozvodaku jednoducha.Pouze muj nazor.Nikomu to nenutim.Ale aspon je to osobni zkusenost.
Upravil vevis dne 07.09.2010 08:35
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Fabka combi 1,9d tuším 2002, měla nalítáno přes 360tis a jezdila v dlouhodobém průměru za 4,8. Ted octavia 1,9tdi 2008 a dlouhodoby pruměr (město mimo cca 60/40) 5,5. Hlavně ta fabie byla v poho. Nic se nes.... a jezdila a jezdila.
Pavle pokud mohu malinko radit tak když malé auto tak benzín Toyota Yaris.
Pokud Naftu a větší tak Octavia TDI... samozřejmně OCTAVIA řady I (klasické TDI ne PD) čili 66 nebo 81 kW
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Litrovýho Yarise máme v práci. Po městě jo, ale 300-400 km týdně - to bych asi nechtěl... Radši jezdím starým Kangoo 1,9 D bez turba - více prostoru, lepší nastupování, lepší výhled, pro mě lepší motor (pravda jsem víc na tu naftu...)
Manželka jezdila Citroen 1,4 SAXO - docel to jelo, hlavně na první 3 kvalty, ale spotřeba po městě přes 8 litrů a v zimě 9,5 - 10 (jezdilo to pořád studený...).Když se jelo na dálku a moc jsem to nehonil (100 - 110 mimo dálnice), tak to umělo za 5,5. Když se jelo po dálnici (130-150), tak to šlo k 7 litrům.
Teď má žena Kangoo 1,5 dCi - spotřeba po městě 5,5 - 6 na dálnici asi 6-7. Jede to slušně, místa habaděj. Spokojenost :-)
Za mě raději naftu - jestli menší a méně ojeté nebo větší a starší je otázka okamžité nabídky, obojí může fungovat dobře.
Jestli bude jezdit 300-400 km týdně, tak s benzíňákem bude tankovat každý týden, diesel ji vydrží týdny dva... (skoro :-) )
BMW GS = stroj na radost
Okolo 100tis pořizovačky by jsem také volil klasické staré dobré TDI v Octavii... Měl jsem ho jako služební a nemůžu říct nic moc zlého proti. Nedávno jsem byl ve firmě a má najeto už 320 tis... a stále šlape. Když jsem ho sedlal já tak spotřeba byla od 5 do 6 podle toho kdo a jak s tím jel.
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Za mě - Fabie. Do 100 tis. určitě seženeš velmi slušnou... Je menší než Octavia (to je pro většinu ženských výhoda), má menší spotřebu (při ježdění, co píšeš, se vejdeš pohodlně do 6 litrů) a nebál bych se ojetiny.
Překvapuje mě ta recenze na Fabii 1,2 HTP... Mám ji, rok výroby 2004, najeto 120 tis., doposud jsou na ní dělány pouze relativně běžné věci (výfuk, brzdy, zadní tlumiče, ložiska v kolech). Není to samozřejmě auto na závodění, ale... (např. před 14 dny Brno-KV neděle dopoledne 4,5 hodiny ve čtyřech lidech i s obědem v Krušovicích... a spotřeba cca 6-6,5 litru).
Překvapuje mě ta recenze na Fabii 1,2 HTP... Mám ji, rok výroby 2004, najeto 120 tis., doposud jsou na ní dělány pouze relativně běžné věci (výfuk, brzdy, zadní tlumiče, ložiska v kolech). Není to samozřejmě auto na závodění, ale... (např. před 14 dny Brno-KV neděle dopoledne 4,5 hodiny ve čtyřech lidech i s obědem v Krušovicích... a spotřeba cca 6-6,5 litru).
Jezdil jsem ve firmě Fabie 1,2HTP r.v.2003
Najezdil jsem s ní 150tkm bez jediné poruchy !!
Nic v interiéru nevrzalo, neklepalo. Super podvozek, brzdy.
Motor je slabý pro závodníka, ale na to "domácí žvýkání" stačí
Spotřeba dlouhodobý průměr 6,5. A jezdil jsem skutečně kombinovaně město/okresky/dálnice.
Mimochodem nyní jezdím Ford Focus II 1,6 benzín. Spotřeba průměr 8,3 a věčně v interiéru něco klepe a vržou sedačky. Ještě nemá 2 roky už bylo 4x v servise. Ale má super podvozek.
No já mám na prodej fabii 1.9 SDI, právě po mladý, má najeto 110tkm a chci za ní 110-120 tis Kč. Nežere nic a má longlife servis 30-50tkm výměna oleje. Motor vydrží myslím tak milion km, ale to mladou asi zajmat nebude BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Ja bych na pojizdeni do prace urcite nebral naftu. Nizsi spotrebu ma az se zahreje, ale prvnich cca 5-10km alespon muj zere tak 3x tolik co ma psano v technicaku.
Záleží jak daleko jezdí ,jak píše randolf.Na krátko se nafta moc nevyplatí a motor častými studenými starty dost trpí.Jestli jezdí aspoň 20km tak ta felda v d.nemá chybu.Hlavně ne1,2htp benzin.kámoš ji má a od60tis.km samý problem,ale každé auto má své.Tak přeju štastnou ruku při výběru.
1.9 sdi byly povedený motory. jak jsem psal vyse... mam s tim dobrou zkušenost. měl jsem to jako služebák a měsičně na ni nalital 6500-7000 a za dva roky takovehleho provozu a nic... (teda... mít fabii jen na dalkove ovladani bez jedineho zamku na dverich a ten ovladac se pos... v Olomouci a ja jsem z Kladna... sranda, ale motoricky i jizdni vlastnosti v poho)
Překvapuje mě ta recenze na Fabii 1,2 HTP... Mám ji, rok výroby 2004, najeto 120 tis., doposud jsou na ní dělány pouze relativně běžné věci (výfuk, brzdy, zadní tlumiče, ložiska v kolech). Není to samozřejmě auto na závodění, ale... (např. před 14 dny Brno-KV neděle dopoledne 4,5 hodiny ve čtyřech lidech i s obědem v Krušovicích... a spotřeba cca 6-6,5 litru).
hpt raději fakt ne.. Otázka jakej benzín u Fabie.Tam snad není žádnej povedenej..
Jakto že ne.U Fabie I je hodně povedenej benzín 1.416V,zvlášt v té silnější 74kW verzi.V provedení hatchback to letí a když se jezdí s lehčí nohou tak se dá za 6/100 v pohodě.