Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 1 z 2:   1    2  
 
povolené šrouby v zadním kole
Kubrt
#1 
Přidané 12.09.2010 13:47
Avatar člena


Příspěvků: 6748
Registrace: 24.09.07
mládenci,stálo se Vám někdy někomu,že se Vám z ničeho nic najednou povolily všechny čtyři šrouby v zadním kole? Nebo se mě chce nějakej zm*d pomstít *pissed*

Včera,naštestí jsem jel do 50km/h se mi rozvlnila motorka od zadku tak,že jsem z ní málem sleťel jak švestka a říkám si,tááák a ložisko je v čudu.Zastavim,koumu to a ty šrouby mi div nevypadly na silnici.Vubec mi to nejde na rozum.Ericha jsem měl zaparkovanýho přez týden na parkovišti v kasárnách,jinak jsem ho nenechal nikde stát bez dozoru.
Podotýkám,že kolo jsem měl shozené před cca 2000km při přezouvání a sám jsem si ho utáhl na krev a potom překontroloval...
Upravil Kubrt dne 12.09.2010 13:48
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
raptor - neaktivni ucet
#2 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 12.09.2010 14:27

Příspěvků: 1897
Registrace: 09.08.07
ak si si ich utahoval sam "na krv" tak sa Ti s tym musel niekto "hrat".
Ziaden dotiahnuty srob sa nepovoli sam od seba a duplom nie vsetky styri.
 
nForger
#3 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 12.09.2010 14:30
Avatar člena


Příspěvků: 548
Registrace: 17.07.08
Milda z TT ma podobnou zkusenost - 2x se mu srouby povolily za jizdy a 2x se kvuli tomu rozbil.. skody na zdravi 0, motorka minimalni..
 
Kubrt
#4 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 12.09.2010 15:19
Avatar člena


Příspěvků: 6748
Registrace: 24.09.07
Je pravda,že Remusovi se to prý taky stalo na 1100,ale mě se to nějak nepozdáváhmm!

Pochopil bych,kdyby (třeba konkrétně mě) to kolo utahovali v servise vzduchem a já to pak nepřetáhl po třeba 50ti km,ale takhle se uvolnit... Tam pak stačilo normálnědo nich cvrnknout a vypadly.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
Bohumil
#5 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 12.09.2010 20:54
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
mám na gs najeto 70 tisíc takže kolo sem sundával x-krát,dotahnu na 105 nm a nigdy se to nepovolilo.hmm!
Kupredu spatki ni krok...
 
Ivo Bohuslav
#6 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 12.09.2010 22:05

Příspěvků: 1437
Registrace: 28.08.07
Ty pako, nesmíš to utahovat na krev, to je blbost. Vždycky přiměřeně. Právě proto se Ti povolily. Ten šroub se natáhne a pak povolí! Shock
 
Kubrt
#7 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 12.09.2010 22:10
Avatar člena


Příspěvků: 6748
Registrace: 24.09.07
Ivo Bohuslav napsal:
Ty pako, nesmíš to utahovat na krev, to je blbost. Vždycky přiměřeně. Právě proto se Ti povolily. Ten šroub se natáhne a pak povolí! Shock


to je zajímavý teda hmm!
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
ttsiki
#8 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 12.09.2010 23:23
Avatar člena


Příspěvků: 78
Registrace: 11.07.10
Tak pánové není v tom žádný zázrak.
BOHUMIL vám to napsal jasně - dotahovat na MOMENT. Když to utahuješ z volné ruky tak je každý šroub jinak utažený a tím se jinak roztahuje při ohřátí v provozu a tím při jízdě dojde k uvolnění. Z praxe je dané, že každý šroub je jiný a pokud si neoznačíte šroub a díru ( mají své vytlačené lůžko - stačí i malý úhel ) - tak ten jiný šroub i po dotažení si musí najít tu správnou polohu. Proto si přeci vždy po výměně kol v servisu (auto) dotahujeme kola po ujetí xx kilometrů. ( a jsou volnější - co ??)
Navíc bych u takto _ jak jsem vysledoval - důležitých šroubů jistil - LEPIDLEM a to rozebiratelným ( klidně i nerozebiratelným - tam jen při povolování musíš větší silou) ,
A ještě jedna zkušenost - na motorce bych si nikdy nenechal utahovat šrouby bouchačkou - max. lehce natáhnout a ručně dotahovat a pak momentovat.
( praxe 14 let v autokrosu - a tam jsme se něco navyměňovali kol)
 
Mesky
#9 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 13.09.2010 01:24
Avatar člena


Příspěvků: 106
Registrace: 02.11.08
Stalo se mi to taky, po ujetí asi 1500 km se mi to povolilo v rumunsku na polňačce až mi upadlo kolo. Dotahoval jsem origo fajfkou z nářadí v motorce.
Upravil Mesky dne 13.09.2010 01:25
 
www.automeskan.cz
becka
#10 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 13.09.2010 08:09
Avatar člena


Příspěvků: 1147
Registrace: 12.10.07
já to momentem nikdy nedotahoval, šrouby si neznačim a během mých 70tis.km se mi ani jeden nepovolil
hlavně, že je pivo ftlamě
 
palciatko
#11 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 13.09.2010 08:33

Příspěvků: 250
Registrace: 12.06.08
Uff, nepríjemné.

Tiež by som videl problém v tom "utiahnutí na krv". Skrutku si predstavujem ako pružinu. Tým, že si prešvihol doťahovací moment, si ju vlastne natiahol až za medzu pružnosti, z ktorej sa už nikdy nedostane do pôvodnej polohy (==zničil)...

Jednoduché riešenie vidím v kúpe nových skrutiek a v predpísanom dotiahnutí. Staré skrutky by som tam ani neskúšal dávať.

PS: Zadné koleso som mal dole asi 3x. Momenťáky mám zatiaľ len 5-30 a 20-100Nm, takže dotiahol som to najprv rukou, potom do kríža golou, potom momenťákom na 90Nm a nakoniec ešte maličký kúsok golou. Určite to je menej ako "na krv", lebo na zaistenie kolesa, aby sa neotáčalo, stačila len kompresia motora + pridržanie kolesa jednou rukou.

Pozrel som teraz aj do múdrej knižky:

Rear wheel to rear-wheel drive
Hand-tighten wheel studs, then tighten in diagonally
opposite sequence

Initial tightening 72Nm
Final tightening 105Nm
 
milan enduroskola
#12 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 13.09.2010 09:46

Příspěvků: 1912
Registrace: 11.02.09
je to přesně tak jak tady píšete

po montáži kola je třeba opravdu pečlivě dotáhnout všechny šrouby momentákem na 105, hlavně nepřetahovat, jinak se zničí závit v hrušce

nejhorší je, že se třeba mě povolily ty šrouby a upadlo kolo až po 500 km
v servisu to totiž dotáhli jen tak podle oka
 
www.enduroskola.cz
L
#13 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 13.09.2010 10:25

Příspěvků: 865
Registrace: 01.07.07
Se mě zdá že z toho děláte moc velkou vědu Grin Ale ty by jsi Kubrte mohl poznat povolený kolo trochu dřív než až když je šroub na pár závitech.Shock
 
Hrabe_X
#14 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 13.09.2010 10:48
Avatar člena


Příspěvků: 3742
Registrace: 31.10.07
Luboss napsal:
Se mě zdá že z toho děláte moc velkou vědu Grin Ale ty by jsi Kubrte mohl poznat povolený kolo trochu dřív než až když je šroub na pár závitech.Shock



Kubrte zeptej se BrňákaJima, jak dlouhou trubku máš nasadit na golu,aby jsi se svou hmmotností dotáhl na 105Nm. Grin

On dědek bláznivej ten svůj extrachytrej příspěvek smazal, to zas o půlnoci hulil s mladým Krakonošovo bejlí a zapíjel ho slivovicí. :-DDDDD
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
 
milan enduroskola
#15 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 13.09.2010 11:40

Příspěvků: 1912
Registrace: 11.02.09
na 1150 poznas tak leda prd, jelikoz to kolo drzi brzdic
 
www.enduroskola.cz
raptor - neaktivni ucet
#16 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 13.09.2010 11:41

Příspěvků: 1897
Registrace: 09.08.07
ja vzdy dotahujem na 80Nm + este trocha, sroby si neznacim a nikdy som ziaden problem nemal ale asi to zacnem robit pretoze sa mi to zda logicke co pisete chalani
 
Mesky
#17 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 13.09.2010 19:02
Avatar člena


Příspěvků: 106
Registrace: 02.11.08
milan enduroskola napsal:
na 1150 poznas tak leda prd, jelikoz to kolo drzi brzdic

Přesně tak, já jsem to poznal tak 10 metrů před tím než se to vyvalilo, a to už bylo pozdě.
 
www.automeskan.cz
Kubrt
#18 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 14.09.2010 18:55
Avatar člena


Příspěvků: 6748
Registrace: 24.09.07
ježiš marjá... na krev jsem to neutáhl.Napsal jsem to,protože jsem to neutahoval jak nějakej buzík,ale utáhl jsem to pořádně.U mě je "krev" uplně nadoraz! Utahl jsem to tak,jak to utahuju pořád,takže šrouby budou v cajku,protože to zadní kolo jsem měl dole nezpočetněkrát a nikdy se nepovolilo.

Jak píše Milan,kolo mi drželo brzdič...
Lubossi : ono taky chvíli trvá než zastavíš...
Hrabě : doufám že nějakej model doveze na Machov :-D
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
smazak73
#19 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 14.09.2010 19:06

Příspěvků: 1097
Registrace: 26.07.08
Kubrt napsal:
ježiš marjá... na krev jsem to neutáhl.Napsal jsem to,protože jsem to neutahoval jak nějakej buzík,ale utáhl jsem to pořádně.U mě je "krev" uplně nadoraz! Utahl jsem to tak,jak to utahuju pořád,takže šrouby budou v cajku,protože to zadní kolo jsem měl dole nezpočetněkrát a nikdy se nepovolilo.

Jak píše Milan,kolo mi drželo brzdič...
Lubossi : ono taky chvíli trvá než zastavíš...
Hrabě : doufám že nějakej model doveze na Machov :-D

No na krev u nás H-festGrin co to jdeCool
 
servisak
#20 
povolené šrouby v zadním kole
Přidané 14.09.2010 19:12
Avatar člena


Příspěvků: 12390
Registrace: 02.01.09
smazak73 napsal:
Kubrt napsal:
ježiš marjá... na krev jsem to neutáhl.Napsal jsem to,protože jsem to neutahoval jak nějakej buzík,ale utáhl jsem to pořádně.U mě je "krev" uplně nadoraz! Utahl jsem to tak,jak to utahuju pořád,takže šrouby budou v cajku,protože to zadní kolo jsem měl dole nezpočetněkrát a nikdy se nepovolilo.

Jak píše Milan,kolo mi drželo brzdič...
Lubossi : ono taky chvíli trvá než zastavíš...
Hrabě : doufám že nějakej model doveze na Machov :-D

No na krev u nás H-festGrin co to jdeCool

Jenže Kubrt má silu jak skotnej mravenec tak proto se mu to povolilo!annoy
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 57
Členové on-line: 1
Jirka_adventure

Registrováno: 8,721
Nejnovější člen: maros44

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.47 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI