Který zadní ložisko máš na mysli, jsou tam 4 http://jtopman.ra...ozvodovky/Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
nic na tom není, tata to na GSA 07 dělal loni. sou tam sice 2 ale je myslím že pravděpodobnější je že se ti vysype to větší. Jestli ti prosakuje venkovní gufero tak to jde vyměnit aniž bys to rozdělával..
Upravil lako dne 22.11.2010 19:45
Certified off-road instructor
Co-Founder of FLYTORIDE.com
Official ambassador of Wunderlich
Sakra chlapy,vy bud jezdite rocne sileny km,nebo tomu davate hroznej kour.Ale kdyz tady ctu,ze rocniky 07,08 z maj vymenu loziska za sebou,tak to asi neni uplne normalni?Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
Sakra chlapy,vy bud jezdite rocne sileny km,nebo tomu davate hroznej kour.Ale kdyz tady ctu,ze rocniky 07,08 z maj vymenu loziska za sebou,tak to asi neni uplne normalni?
že by se 12GSA 07,08 vyráběly v pátek odpoledne ??? Certified off-road instructor
Co-Founder of FLYTORIDE.com
Official ambassador of Wunderlich
Ložiska v rozvodovce jsou opravdu 4ks, jak psal jtopman (zrovna ty fotky od něj jsou focený u mně v dílně). Vysype se většinou hned to co je za kolem (6013 2RS) a hned v těsném závěsu ložiska na hřídeli s pastorkem (jak AX ložisko, tak to jehlové u pastorku). Repasoval jsem těch rozvodovek letos nesčetné množství (např. lidem tady z fóra, dovozcům motorek, bazaristům....). Velká vůle zadního kola vznikne kvůli zničenému ložisku za kolem. Párkrát jsem řešil vůli na zadním kole i od zničeného unašeče zadního kola a kotouče - pravděpodobně to vznikne neodborným stáhnutím unašeče (tzv. "za studena" - na obr. pozice č.2 - unašeč potom jde při opětovné montáži na hřídel podstatně lehčeji napasovat (protože při stažení "za studena" se z něj nějaká ta setinka materiálu sedře), provozem se stále více materiál vymačkává, až je na kole vůle jako prase. Dlouhodobým provozem s takto poškozeným unašečem se dokáže i zničit samotná hřídel (nepomohl ani novej unašeč - stojí přes 5000Kč - musela se sehnat jiná hřídel) - já to letos řešil na jedné 1200GS a můj kamarád z velkomeziřičského DODOTECHU na 1200GSA - oběma těmto lidem předtím někdo měnil ložiska.
Když jsou zničená ložiska na hřídeli s pastorkem, tak většinou začne pouštět gufero pod manžetou - celej spodek rozvodovky je pak od oleje (olej tam ale může být i od "slintajícího" gufera na výstupní hřídeli z převodovky).
prasklá klec na AX ložisku
"slintající" gufero pod manžetou a tím pádem zajebanej celej spodek rozvodovky od oleje = zničená ložiska na hřídeli s pastorkem
Jestli se do toho chce někdo pustit, tak doporučuji vyrobit potřebné přípravky a hlavně dodržet pracovní postup z dílenského manuálu - potom to zručnej člověk s potřebným vybavením bez obtíží zvládne. Kdyby něco, tak rád poradím - od toho to fórum přece je
Upravil Tonda dne 22.11.2010 22:01
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Taky jsem letos už pár dělal. Doma bez vybavení to neuděláš. A bez demontáže to udělat nejde jak tu někdo psal. Myslím bez demontáže rozvodovky. Jde to udělat aniž bys ji vymontovával z motorky, ale musíš ji rozebrat. Materiál vyšel myslím něco kolem 4500,- v BMW. Nevím odkud jsi, ale kdybys chtěl, není problém je vyměnit. Pro mě otázka asi tří hodin. Kdyžtak se ozvi.
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
já myslel bez demontáže vyměnit venkovní gufero na hrušce... to sme dělali před měsicem..
Certified off-road instructor
Co-Founder of FLYTORIDE.com
Official ambassador of Wunderlich
Kompletní repase z originálních dílů od BMW (bez nějakých slev) na R1200 vyjde jen v dílech na těsně přes 7000Kč - komplet ložiska + gufera + O-kroužky. Tady je výčet dílů a přibližných cen s DPH např. na R1200GS ročník 07-09:
číslo dílu 33117679860 (gufero na hřideli s pastorkem) cca 330Kč,
33117699866 (AX ložisko) cca 2180Kč,
33117698132 (jehlové ložisko 32x16 na hřídeli s pastorkem) cca 1040Kč,
07119904691 (O-kroužek na matku) - cca 40Kč,
33117698274 (O-kroužek na hřídel) - cca 24Kč,
33117695218 (O-kroužek na víko skříně rozvodovky) cca 135Kč,
33117704850 (ložisko 6013 2RS) cca 1400Kč,
33117679864 (gufero u talířového kola) cca 610Kč,
33117674121 (jehlová objímka) cca 990Kč,
33117679862 (gufero za jehlovou objímkou) cca 380Kč.
Z neoriginálních sehnatelných dílů (ložisko 6013 2RS a gufera) mám dobré zkušenosti pouze s ložiskem 6013 2RS od renomovaných výrobců např. SKF, NSK.... Dá se tím pár stovek ušetřit.
Upravil Tonda dne 23.11.2010 08:27
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda: Takto ano. Já jsem měnil jen ložiska na hřídeli kola, gufera a okolečka...to jsem si neuvědomil...
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
vevis napsal:
Sakra chlapy,vy bud jezdite rocne sileny km,nebo tomu davate hroznej kour.Ale kdyz tady ctu,ze rocniky 07,08 z maj vymenu loziska za sebou,tak to asi neni uplne normalni?
Možná slabší kusy, já mám ročník 2005, přes 70 tisíc km a ložiska původní. Ťuk, ťuk, ťuk...
No, já mám na 1150 ložisko už taky za sebou. Najel jsem na něm 115.000 km, takže asi normální životnost, prekérka ovšem byla v tom, že se mi rozsypalo 150 km od Istanbulu, takže výměna v Turecké vesnické dílně byl obrovský zážitek pro všechny členy naší dovolené. Ale co, zvládlo se to a to je hlavní ( ps:zase až tak složité to není Jedla
1200 GS, rv 07, najeto 30000 km a velké ožisko odešlo (vyrezlo). Dle mého soudě špatně konstrukčně vyřešeno. Že je ložisko 2RS neznamená absolutní imunitu proti vodě a nečistotám. Uvidíme jestli pozitivní přínos byl velké ložisko schovat za gufero do oleje rozvodovky za cenu částečného zvýšení zatížení.
Další propadlej BMW