Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: Ostatní motocykly
Strana 1 z 3:   1    2    3  
 
zadní tlumič
mahomaho
#1 
Přidané 24.01.2011 17:48
Avatar člena


Příspěvků: 597
Registrace: 17.02.09
Mám r1150r rv02 a unavila se mě pružina na zadním tlumiči najeto 75tisíc km z toho 25tisíc mojich solo. Předpokládám podobnost (vizualně je stejný) s GS a chci se zeptat jestli má někdo podobnou zkušenost že by musel kvu*li únavě pružiny/snížení světlosti měnit pružinu (což mně teprve čeká). Jde mě o zmapování problematiky.Díky
Upravil mahomaho dne 24.01.2011 17:50
 
paulik78
#2 
zadní tlumič
Přidané 24.01.2011 18:02
Avatar člena


Příspěvků: 685
Registrace: 22.08.07
Mám podobnou zkušenost, najeto 70 tisic, R1150GS, r.v.00.
Řešeno výměnou zadní pružiny za progresivní Hyperpro, ca. 2,5 - 3tisice (můžu jen doporučit).
Repase tlumiče, ca. 6000,- u p.Buráně.
 
PPetr
#3 
zadní tlumič
Přidané 24.01.2011 18:09

Příspěvků: 113
Registrace: 29.07.08
mel jsem v 72tis problem se zaseklym tlumicem po docela velkym skoku. v te dobe mi nastaveni tlumice fungovalo az tak po patym cvaknuti tzn uz to bylo v ****u.. p. Buran mi to daval dohromady, teda jen ty strivka a natlakovani. ted to funguje bezvadne a stalo me to neco pres 5 tis
 
mahomaho
#4 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 11:59
Avatar člena


Příspěvků: 597
Registrace: 17.02.09
Takže jsem zjistil že je tato záležitost celkem běžná, tzn. nová pružina a repase. Díky za příspěvky.
 
hicks
#5 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 12:01
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
mahomaho napsal:
Mám r1150r rv02 a unavila se mě pružina na zadním tlumiči najeto 75tisíc km z toho 25tisíc mojich solo. Předpokládám podobnost (vizualně je stejný) s GS a chci se zeptat jestli má někdo podobnou zkušenost že by musel kvu*li únavě pružiny/snížení světlosti měnit pružinu (což mně teprve čeká). Jde mě o zmapování problematiky.Díky


s temihle kilometry?

nejspis uz ji mas unavenou tak 20 tisic...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
mahomaho
#6 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 12:35
Avatar člena


Příspěvků: 597
Registrace: 17.02.09
Dvacet né, ale 10 jo.. na mojí předchozí xj900 jsem měl najeto podobně, pružina nejevila známky únavy/snížení světlosti.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
 
Ivan
#7 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 14:04
Avatar člena


Příspěvků: 3877
Registrace: 10.02.07
Jak poznáte unavenou pružinu? Je to trochu řečnická otázka, chápu, že když je motorka opticky níž, je pružina nějak unavená. Orientace podle "volných cvaků" seřizování tvrdosti je zavádějící, u nové motorky to zabírá při prvním až druhém cvaknutí, po 80 tisíci km je běžných 8-10 cvaků, někdy i víc. 5 - 10 volných cvaků bych osobně neřešil, moje bývalá 1100 jich měla přes 10 a proháněl jsem se s ní po rumunských horách...
 
hicks
#8 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 14:41
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
mahomaho napsal:
Dvacet né, ale 10 jo.. na mojí předchozí xj900 jsem měl najeto podobně, pružina nejevila známky únavy/snížení světlosti.


zalezi na vic faktorech, kazdopadne od 50ti dale bych byl uz docela na pochybach.

ja menil asi v 50 tisicich..

a to ta pruzina byla pouze rok a pul stara.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
hicks
#9 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 14:44
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
Ivan napsal:
Jak poznáte unavenou pružinu? Je to trochu řečnická otázka, chápu, že když je motorka opticky níž, je pružina nějak unavená. Orientace podle "volných cvaků" seřizování tvrdosti je zavádějící, u nové motorky to zabírá při prvním až druhém cvaknutí, po 80 tisíci km je běžných 8-10 cvaků, někdy i víc. 5 - 10 volných cvaků bych osobně neřešil, moje bývalá 1100 jich měla přes 10 a proháněl jsem se s ní po rumunských horách...


mel bys mit referencni zkusenost s novou pruzinou... zkuseny jezdec by to myslim poznat mel. Ja s tim take zapasil. Kdyz jsem pruzinu vymenil (za hyperpro progresivni), tak jsem se rozhodnul, ze UZ NIKDY nebudu jezdit na unavenejch pruzinach.

---

myslis kolik otacek nez se vubec ta hydraulika DOTKNE pruziny kdyz ji mas na centralu?

To jsem mel asi 3 otacky a byla uz davno na odpis.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Bohumil
#10 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 15:10
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
Ivan napsal:
Jak poznáte unavenou pružinu? Je to trochu řečnická otázka, chápu, že když je motorka opticky níž, je pružina nějak unavená. Orientace podle "volných cvaků" seřizování tvrdosti je zavádějící, u nové motorky to zabírá při prvním až druhém cvaknutí, po 80 tisíci km je běžných 8-10 cvaků, někdy i víc. 5 - 10 volných cvaků bych osobně neřešil, moje bývalá 1100 jich měla přes 10 a proháněl jsem se s ní po rumunských horách...

Podle mne volné cvaky nemusíš řešit dokud nepotřebuješ přitáhnout na doraz.Bylo to tak u mě,chodilo to tuším 15 naprázdno a až to začínalo trochu zabírat tak sem byl na konci.Takže jsem to přitvrdil jen tak na půl...Vyřešila to repase a zabírání hned od druhýho cvaku.To bylo v 80 tisících.Letos když sem jel plně naložený do gármiše tak železniční přejezdy nebo nějaký větší nerovnosti šel tlumič na doraz.Cvaky sů v pořádku takže už mám u Raptora nový péro a šupnu ho tam.Jo a mám tam 130tisíc takže předpokládám že to péro bude v háji,oni ty originál tlumiče sů mezi náma nic moc nato když je motorka plně naložená někdy i přetížená...Okamžitě sem to poznal na předu když jsem tam dal nový vilbers extra tvrdej...Bohužel nesu muší váha tak to dostává naprdél.
Hicks-ano to přesně myslí,prostě točíš a nic se neděje...
Upravil Bohumil dne 27.01.2011 15:13
Kupredu spatki ni krok...
 
Kubrt
#11 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 15:14
Avatar člena


Příspěvků: 6746
Registrace: 24.09.07
mahomaho : to Ty jsi psal ten mail?
Jak jsi to nakonec vyřešil?
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
 
Vjetrnik
#12 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 15:24
Avatar člena


Příspěvků: 7204
Registrace: 09.10.07
Schválně sem dejte fotku, jak vypadá nerozebiratelný tlumič po repasi.....Wink
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
 
Ivan
#13 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 15:31
Avatar člena


Příspěvků: 3877
Registrace: 10.02.07
Volné cvaky nejsou celé otáčky. Mělo by to mít 40 poloh, při každé to cvakne. Když to nadoraz vyšroubuješ a zase utahuješ, neklade kolečko zpočátku odpor mimo těch cvaků (=aretací), pak to zabere.
Neříkám že se unavená pružina nepozná za jízdy máš-li okamžité referenční srovnání, jezdil jsem mezitím, byť krátce, na dost jiných GS. Ale dokud jsem nechodil v terénu nadoraz, necítil jsem potřebu to řešit. Kamarád má 1100, najeto asi 240 tisíc. Už je na ni patina, snad 15x Rumunsko, Turecko, v terénu výborný jezdec, jezdí v létě v zimě, dnes odjížděl na Elefant. Teprve kolem 150 tisíc dával Wilbursy, je fakt, že to je teď úplně jiná motorka.
 
hicks
#14 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 15:56
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
Ivan napsal:
Kamarád má 1100, najeto asi 240 tisíc. Už je na ni patina, snad 15x Rumunsko, Turecko, v terénu výborný jezdec, jezdí v létě v zimě, dnes odjížděl na Elefant. Teprve kolem 150 tisíc dával Wilbursy, je fakt, že to je teď úplně jiná motorka.


co na to rict?

Je fajn, kdyz nekdo umi jezdit.. a je jeste vic fajn, kdyz se umi i adekvatne postarat o moto...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
PPetr
#15 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 16:16

Příspěvků: 113
Registrace: 29.07.08
tlumic tulumi dvema zpusoby, jednak je to to prelivani oleje a pak ta pruzina, ne? me to po te repasi jde ztuha ut od druheho cvaknuti. a jinak jinak si na funkci tlumice nestezuju i kdyz ta pruzina musi mit svoje za sebou. jo a od koupi motorky jsem pribral tak 15kg, takze na zem dosahnu uz bez problemu Grin
 
Bohumil
#16 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 20:24
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
Vjetrnik napsal:
Schválně sem dejte fotku, jak vypadá nerozebiratelný tlumič po repasi.....Wink

Vipadá uplně stejně akorát nahoře mám navařený ventilek kvůli natlakování...
Kupredu spatki ni krok...
 
Vjetrnik
#17 
zadní tlumič
Přidané 27.01.2011 20:25
Avatar člena


Příspěvků: 7204
Registrace: 09.10.07
foto Bohumile Smile
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
 
Bohumil
#18 
zadní tlumič
Přidané 28.01.2011 14:10
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
Tady to máš ty otravo Grin
Bohumil přiložený následující obrázek:


[85.88Kb]
Kupredu spatki ni krok...
 
Vjetrnik
#19 
zadní tlumič
Přidané 28.01.2011 14:25
Avatar člena


Příspěvků: 7204
Registrace: 09.10.07
to Bohumil: teda na té fotce je z toho tlumiče hodně vidět....GrinGrinGrin
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
 
Milda
#20 
zadní tlumič
Přidané 28.01.2011 17:33

Příspěvků: 101
Registrace: 06.10.08
Zajímavá 9ti dílná repase ohlins http://www.youtub...re=related člověk si aspoň umí představit jak to vypadá. Mít tlumič navíc tak bych se nebál ho rozebrat nebude to taková věda. Myslím že jde jen o to uříznout dno rozebrat vytočit závit + nové dno namontovat ventilek vyměnit "O" kroužky a musí to makat. Jenom zjistit na kolik se to musí foukat a čím.
Upravil Milda dne 28.01.2011 17:34
 
Strana 1 z 3:   1    2    3  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: Ostatní motocykly :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 64
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,714
Nejnovější člen: Mickey313

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.23 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI