Ahojte, najde se "dobrá duše" mající zkušenost s vosmikilem, která by byla ochotna zajet se mnou do Dráždan a zkouknout a projet GS, které jsem si tam vyhlídl? V současnosti jsem jako motocyklista na levelu 0, proto žádám o pomoc. Termínově se přizpůsobím, dopravu a kafčo zajistím. Předem díky
Vážně jsem uvažoval (až seženu osmikilo dle mého gusta) o helmě Schuberth C3, ale teď zvažuji, že si nechám na cesty svůj odklápěcí Airoh, ale na vyjížďky v terénu bych pořídil daleko praktičtější cross helmu se štítkem. A teď dotaz: Zkoušel někdo jezdit s přilbou se štítkem i na silnici v nějaké vyšší rychlosti? Neutrhne mi to třeba ve 160 kmh hlavu?
Uvažuju o té přilbě s plexi... jestli znáte. Nechce se mi jezdit s brýlemi po městě.
Kolega (3X) má araijku X3 a valí s tím jako dobytek dálnice nedálnice. Nic mu hlavu neutrhlo. Jo má na Advíku deflektor od TT. Osmičku se stejnou přilbou má Refi, a hlavu má zatím taky, ale nevím jestli jezdí 160.
OK, díky za reakci. Je mi jasné, že čím větší štít, tím menší problém s náporem větru na hlemu, ale pojí se s tím jiný probém a to nebezpečí "klovnutí" štítem při jízdě terénem. Stačí spadnout do díry, která nebyla pořádně vidět a o vysoké plexi se člověk jebne jedna báseň. Chce to asi jako všechno, všeho s mírou. Tak do ní teda půjdu. Opticky mi k endurům helmy se štítkem pasují mnohem lépe.
Presne jak pise Vjetrnik...
Ja mam Uvex Enduro, 160 zase tak casto na 650 GS nejezdim, ale i to se dá. Jinak problém neni ani tak rychlost, jako spis bocni vitr, kde to rve helmu celkem fest. Pro me bylo hlavnim duvodem tyhle helmy to, ze po crossovy jsem si nemoh zvyknout na spatnej vyhled dolu do stran v klasicky integralce, jestli mi rozumis.
Ony ty integralky jsou delany nejspis na vic zalehavaci posez, a kdyz clovek sedi na enduru vzprimene, tak jsem proste videl hur.
A v neposledni rade, kdyz jedeme spis teren, tak plexi vyndam a dam do ni brejle.
A v posledni rade, kdyz jede clovek proti slunicku, ani tolik nesviti do oci.
Upravil JardaFGS dne 21.04.2011 20:05
jardajerman@seznam.cz
JardaFGS napsal:
Presne jak pise Vjetrnik...
Ja mam Uvex Enduro, 160 zase tak casto na 650 GS nejezdim, ale i to se dá. Jinak problém neni ani tak rychlost, jako spis bocni vitr, kde to rve helmu celkem fest. Pro me bylo hlavnim duvodem tyhle helmy to, ze po crossovy jsem si nemoh zvyknout na spatnej vyhled dolu do stran v klasicky integralce, jestli mi rozumis.
Ony ty integralky jsou delany nejspis na vic zalehavaci posez, a kdyz clovek sedi na enduru vzprimene, tak jsem proste videl hur.
A v neposledni rade, kdyz jedeme spis teren, tak plexi vyndam a dam do ni brejle.
A v posledni rade, kdyz jede clovek proti slunicku, ani tolik nesviti do oci.
Všechny tyhle skutečnosti jsou mi známy. Jezdil jsem s cross Uvexem blahé paměti na Simsonovi, takže vím jak se chová štít a k čemu je, krom zkušenosti s tou rychlostí. Mám obavu z toho, že při určité rychlosti muže dojít k tomu, že mi vítr podebere štít a zamele mi to hlavou tak, že mě to zavede do nebezpečné situace. Pokud k tomuhle nedochází, tak jsem z obliga. Navíc pokukuju po MX helmě s tím plexisklem, což mi úhel výhledu nijak neomezuje a pro případ hrubšího offu (prach, odlesky mezi větvema a pod.), můžu v kapse, nebo v batůžku vozit menší brýle a plexi vyklopit. Tyhle nový helmy s plexi mají výhodu, že plexi je od obličeje relativně daleko a tedy se tak jednoduše nemlží při zvýšené fyzické zátěži v terénu. Je to samo kompromis a je mi jasný, že ortodoxní krosař prostě klasickou MX helmu s brejlema neodloží, prtože ví proč. Já nepočítám, že s osmikilem budu někde skákat třímetrový skoky, nebo jezdit klasické krosové tratě a tak myslím, že na pole, loiuky, lesy a šotolinu mi to stačit bude s tím, že bych byl rád, aby mi posoužila i na silnici. Tož tak.
Dneska jsem si zkoušel Airoh a docela dobrý, ale podívám se i jinam. Už nechci koupit to nejlevnější na trhu. Už chci opravdové pohodlí.
to Loss: zkus Marushin, nebo lépe Uvex ...BMW, Arai nebo Shoei už jsou cenově trochu jinde...provedením ale také
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
to Loss: zkus Marushin, nebo lépe Uvex ...BMW, Arai nebo Shoei už jsou cenově trochu jinde...provedením ale také
O provedení mi jde především. Arai je super, ale pořád nějak nezkousávám kroužky, ač vím, že je to to "nejlepší" a používají to všeci závodníci. Asi zkusím starou lásku Uvex. Byla to nesmírně pohodlná helma.
Ještě ho furt nemám, ale!!! :))
Hele, kdo máte zkušenosti. Jsou lepší padáky od Touratechu, či SW Motech? Nebo znáte i jiné lepší? Dřív mi šlo hlavně o vzhled, ale začínám myslet hlavně na funkčnost. Někde jsem narazil na hlášku, že ty SW Motech jsou perfektní a hodně pevné. Je to tak?
... SW Motech mam na boxerovi. Funguji jak maji, nevidim v nich problem.
Loss napsal:
Ještě ho furt nemám, ale!!! )
Hele, kdo máte zkušenosti. Jsou lepší padáky od Touratechu, či SW Motech? Nebo znáte i jiné lepší? Dřív mi šlo hlavně o vzhled, ale začínám myslet hlavně na funkčnost. Někde jsem narazil na hlášku, že ty SW Motech jsou perfektní a hodně pevné. Je to tak?
hombre006 napsal:
Ahojte, najde se "dobrá duše" mající zkušenost s vosmikilem, která by byla ochotna zajet se mnou do Dráždan a zkouknout a projet GS, které jsem si tam vyhlídl? V současnosti jsem jako motocyklista na levelu 0, proto žádám o pomoc. Termínově se přizpůsobím, dopravu a kafčo zajistím. Předem díky
Tak jsem pořídil UVEX Enduro. Je to super helma. Jen mě malinko překvapilo, že je skoro stejně hlučná jako moje vyklápěčka Airoh. Asi se budu muset smířit s tím, že helmy jsou prostě hlučný, no. Ale je krásná!
Spunty do usi to spravi....
Jen tak pro zajimavost. Vetsina helem presahuje 100dB pri rychlostech kolem 100km/h. Podle soucasnych higienyckych norem v takovemto hluku muzete v kuse travit jen asi 30 minut za 24 hodin. Potom muze dojit k poskozeni sluchu....
Docela by mne zajimalo, jak by dopadla zaloba na vyrobce helem, ze na podobnou vec neupozornuje.
Doprucuji pri delsich presunech spunty do usi.... Pozor ne hudbu!!! Abyste neco slyseli, musite prehlusit hluk okli, tzn., ze budete treba kolem 110dB!