TomR1: hmm, pohybuju se mezi lidma s BMW GS asi 12 let a kromě zranění se nám až na jednu vyjímku nestalo, že by nějaké velké BMW cestu nedokončilo. Poruch bylo hodně ale všechno řešitelný. Ta vyjímka byla F800GS v Maroku, kdy nebyl čas čekat na zásilku nových lamel spojky a nevěděli jsme, že ta první verze F800GS je tak háklivá a lamely zničíš během 1km spojkování ve feši. Taky lidi nevěděli u nových modelů, že na téhle konkrétní motorce není od věci přidat mezi výbavu náhradní anténu imobilizéru.
Pochopitelně že když odejde hal senzor na klice, tak s tou motorkou nic moc dělat nejde než počkat až dorazí nový DHLkem ale těch situací je celkem málo a problémových věcí třeba na 1150 není zase až tolik. A když máš starou motorku, tak je rozumný vzít si náhradní cívku, křížek kardanu, možná i to gufero do kyvky eventuálně palivovou pumpu a můžeš s tím vyrazit na cestu kolem světa.
Kolegovi se protočila tyč zadního náhonu (na 1150 je to spojené přes takovou gumu). Dá se to zavařit natvrdo a dojede se. Kříže - každou chvilku to někde někdo řeší. Kamarád to semlel v MHamidu, 100km odtud v Zagoře sehnali identický kříž z tyče řízení nějakého náklaďáku a jezdí s ním dodnes. Ložiska - všechno je řešitelný i na dalekých cestách. Nikdy jsem fakt neviděl nepojízdnýho boxera na nějaké takové delší cestě kvůli poruše která se nedá opravit.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Geralt napsal:
Myslím, že není třeba tu vyvolávat nějaký flame...
1190-tka má samo i nějaké neduhy. Filtr-bez debat slabé místo, na modelech 2014 již řešeno úpravou filtrboxu, u 2013 měněno na záruku. Centrální stojan - to samé. O ráfcích jsem slyšel, u mé motorky zatím OK, ale nejezdím takové vcesty, kde bych to prověřil. Jak jsem psal, já osobně měl jen problém s centrálem, který ještě stále řeším a drobné chybky SW, které ale nestojí za řeč, navíc vesměs vyřešeny naflashováním nově vydané verze SW... Je zbytečné se hádat, zda je lepší KTM nebo BMW. Každému sedí něco jiného. Dle mého - obě značky jsou top v tom co dělají a i obě motorky se mi líbí. Mít na to, mám je v garáži obě a střídám dle nálady ;-) Tož tak...
Přesně je to jen otázka toho kdo co upřednostní
Tom
TomR1: ale nemůžeš přece srovnávat 1150 nebo 1200 s Tenere 660. To snad vidíš na první pohled ne?
Srovnávej novou SuperTenere s boxery, to klidně ano.
Ale když chceš srovnávat 660ku, tak proti ní postav třeba XChallenge 650.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
TomR1: ale nemůžeš přece srovnávat 1150 nebo 1200 s Tenere 660. To snad vidíš na první pohled ne?
Srovnávej novou SuperTenere s boxery, to klidně ano.
Ale když chceš srovnávat 660ku, tak proti ní postav třeba XChallenge 650.
Jo Tome to je pravda asi to nebyl vhodnej příklad...prostě jsem tím chtěl říct, že bych jel na jednoduché motorce tzn. a to ani na nové XTZ1200..a raději oželel to větší pohodlí které nabízí dnešní ''superendura''
[quote]TomasTT napsal:
TomR1: hmm, pohybuju se mezi lidma s BMW GS asi 12 let a kromě zranění se nám až na jednu vyjímku nestalo, že by nějaké velké BMW cestu nedokončilo. Poruch bylo hodně ale všechno řešitelný. Ta vyjímka byla F800GS v Maroku, kdy nebyl čas čekat na zásilku nových lamel spojky a nevěděli jsme, že ta první verze F800GS je tak háklivá a lamely zničíš během 1km spojkování ve feši. Taky lidi nevěděli u nových modelů, že na téhle konkrétní motorce není od věci přidat mezi výbavu náhradní anténu imobilizéru.
Pochopitelně že když odejde hal senzor na klice, tak s tou motorkou nic moc dělat nejde než počkat až dorazí nový DHLkem ale těch situací je celkem málo a problémových věcí třeba na 1150 není zase až tolik. A když máš starou motorku, tak je rozumný vzít si náhradní cívku, křížek kardanu, možná i to gufero do kyvky eventuálně palivovou pumpu a můžeš s tím vyrazit na cestu kolem světa.
Kolegovi se protočila tyč zadního náhonu (na 1150 je to spojené přes takovou gumu). Dá se to zavařit natvrdo a dojede se. Kříže - každou chvilku to někde někdo řeší. Kamarád to semlel v MHamidu, 100km odtud v Zagoře sehnali identický kříž z tyče řízení nějakého náklaďáku a jezdí s ním dodnes. Ložiska - všechno je řešitelný i na dalekých cestách. Nikdy jsem fakt neviděl nepojízdnýho boxera na nějaké takové delší cestě kvůli poruše která se nedá opravit.
Jen Já jsem měl letos na servisu 5x BMW, které dovolenou nedojelo a jelo domů na káře....a to nejsem žádnej servis který by dělal 20motorek týdně...
Zase je pravda, že další stovky-tisíce BMW jezdí bez problémů....
Já jen vím, že BMW mi na káře na servis lidi vozej...Japonce ne...
Taky jsem byl přesvědčen o dokonalé výdrži a spolehlivosti übermotorradu R1200GS až se mi protočilo ložisko a řeším novou hrušku.Naštěstí mě geeso dovezlo z Albánie domů.
Začátkem roku jsem přitom uvažoval právě o 1190...
Teď budu ale zvědav na novou Africa Twin.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
Možná taky trošku záleží na tom, v jakém stavu ty motorky na tu cestu odjížděly, jak se o ně starali ti majitelé a majitelé předtím a ještě předtím a ještě předtím předtím...
Teď tady v garáži taky máme jednu LC8 s motorem co má oválné písty. Stane se. Lidi jezdí, dokud to jezdí a moc servis neřeší a už vůbec ne nějaké prevence. Možná tak první majitel. Možná i druhý.
Kolega z endurovýprav si koupil starší 1150 - údajně naprosto připravená na sezónu. Najeto 80 tisíc. Na první pohled všechno OK. Naleštěná, pěkná. Chvíli s tím jezdil a pak Čízák rozhodil kardan a zkusili otočit zadním náhonem a ložiska totálně v háji. Oprava u Honzy Žlábka téměř na počkání za asi 10% ceny té motorky. Někdo by to nechal být a jezdil by prostě až do momentu, kdy to dál nepojede. A někdo z toho takhle dobrý pocit nemá a nechá to radši opravit preventivně. Zadní náhon má životnost cca 50 tisíc, takže to vyměnit prostě chtělo už dávno. Ale je to drahý, tak to lidi nedělají. Pak se asi ale nedá moc posuzovat spolehlivost motorky jako takové. Věřím tomu, že i u KTM to je podobné. Ale že by měl někdo relativně novější motorku a klekl mu motor? Neslyšel jsem u BMW nikdy. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Myslím, že jsio to přesně vystihnul a včera jsem Ti to ani nenapsal Tome, ale na rovinu proč myslíš, že se Vám na Vašich výpravách GS nevysypali a dojeli....?
A přitom z fotek vím, že jezdíte terén....
Je to jednoduchý...berete tam zákazníky jako průvodci a víte co je potřeba, takže jsem přesvědčenej o tom, že většina z nich si nechá věci opravit preventivně nebo je veze s sebou(ložisko,EWS,čerpadlo,regulátor...)
Pak je jasný, že Vám motorky dojedou, ale to je díky Vaší zkušenosti ne díky BMW!!
Prostě si jen myslím, že za ty prachy mají ty motorky dost vad a neříkám,že jsou horší než ostatní, ale nemyslím si, že ve spolehlivosti předčívají jiné renomované značky....jako se to tady na foru prezentuje.
už jen to, že se jeden typ motorky takhle propírá, znamená, že to nebude špatná motorka.
Jinak by nestála ani za řeč, natož za takovouhle diskuzi.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ahojte,
Najazdil som na motorkach cca 300 tis km.Teraz uz jazdim tretie GSa. Neviem si predstavit,ze by som na Jawe 250 najazdil napriklad 70 tis km bez zavady. Na kazdej z moto,ktore som mal doteraz od r 1998 som najazdil do 80 tis km bez zavady a vzdy som dosiel po osi domov. Po 3 sezonach a po cca 80 tis km ,moto predam a kupim nove.Je logicke,ze po tolkych km uz treba aj nejake investicie a myslim si,ze je uplne jedno ci je to BMW,KTM alebo Yamaha.
Ahojte,
Najazdil som na motorkach cca 300 tis km.Teraz uz jazdim tretie GSa. Neviem si predstavit,ze by som na Jawe 250 najazdil napriklad 70 tis km bez zavady. Na kazdej z moto,ktore som mal doteraz od r 1998 som najazdil do 80 tis km bez zavady a vzdy som dosiel po osi domov. Po 3 sezonach a po cca 80 tis km ,moto predam a kupim nove.Je logicke,ze po tolkych km uz treba aj nejake investicie a myslim si,ze je uplne jedno ci je to BMW,KTM alebo Yamaha.
TomR1: já si ale stejně myslím, že existuje určitá hladina spolehlivosti u každého typu motorky a že BMW boxery a zejména starší, jí mají poměrně vyšší než mnohem výkonnější KTM ze stejné doby. Asi ne tak kvůli tomu výkonu ale třeba kvůli konstrukčnímu řešení. Jak je možné, že na různých RXL v posledních 10 letech se často řešila nějaká elektrika na LC8 po průjezdu hlubokým brodem? To taky patří k té spolehlivosti. BMW na KTM výkonově nemělo ale brod nebrod - jelo to dál. Hlavně si to pamatuju u 950tek. 990 jsem viděl takhle nepojízdnou jen jednu - na naší rallye v rámci TA a ten člověk jí utopil totálně a napodařilo se to opravit ani když jí rozebrali na kousky a odjela pak na vozíku. Ale když odtahují z Merzougy 990 protože vůbec nestartuje protože majitel měl tak špinavej filtr, že skrz něj už nešel vůbec vzduch, tak to je jednoznačně údržba a motorka za to nemůže. U některých motorek je to notoricky známá věc - třeba Superenduro - většina problémů byl písek ve filtru a ta motorka se pak začne chovat podivně, nedrží volnoběh, nechce startovat atd. Majitel třeba nechápal, že musí filtr čistit častěji, protože to prostě je udělané tak, že tam jde víc prachu než u jiného modelu a když to neudělá, tak s tím bude mít problémy.
No nic, to už je mimo téma. Každopádně si myslím, že něco člověk neovlivní údržbou a musí spoléhat na to, že to výrobce motorky udělal dobře. A něco ovlivnit může. A určitě se na každou motorku najde pár věcí, které má smysl vzít pro jistotu jako náhradní.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome, jak jsem psal, nemá cenu tu vyvolávat nějaký flame...
Ono je to dost subjektivní, někdo má ve svém okolí lidi, kterým se sype BMW a někdo zase lidi, kterým se sypou KTM. Podle toho ale nejde zobecňovat.
Já mám například kamaráda, který má na své LC8 najeto 80tis.km a motorka se nesype, funguje ale hlavně - on na tom jezdí takové věci, že většině lidí na BMW se o tom může jenom zdát, nechápal jsem, co on na tom dává. Jezdil s námi i do lomů, do lesa a jiné věci, které my jsme dávali i dost těžko na lehkých (já Hsb FE450, pak pár KTM EXC450 a nějáká ta WR-ka od Yamahy). Kdo Medvěda zná, potvrdí (je to fakt magor :-D ). Nebo třeba Dan Afrika, to co on dává na své babičce Africe - to člověku občas hlava nebere, stejně jako Hajnej... Nelze moc zobecňovat, je to prostě o tom, v jakém prostředí se člověk pohybuje... Toť jen můj subjektivní názor.
KTM 1190 Adventure R
KTM i BMW jsou za ty prachy mrdky, jak by řekl jeden nejmenovaný klasik.
Sypou se obojí. A abych řekl pravdu, tak bych od BMW přece jenom čekal víc. U KTM se to jaksi apriori čeká, že s ní budou problémy. Měla by to být daň za sportovní charakter. U BMW jsem myslel, že je ten ranec peněz právě za tu spolehlivost.
Když jsem před cca 15 lety kupoval pobité a mnohokrát omlácené Japonce, které už v DE nechtěli, tak to jelo pořád. Na 5 ks CBR 6-9, které jsem měl, jsem měnil jen jednou regulátor dobíjení. Jinak nikdy nic.
Připadá mně, že jsme si na jistou nekvalitu zvykli. Platíme rance za hi-fi, bílou techniku a připadá mně, že ty věci vydrží čím dál méně.
U nás ve firmě máme nové Mercedesy, BMW, Hondy. Největší držák je nejlevnější Octavia. Tak asi.
Takže když se vysype nějaké BMW, žádnou potěchu mně to nečiní, protože jistě přijde chvíle, kdy zase já svou KTM dovezu domů na vozíku nebo na špagátě.
zobecňovat to nejde,ale zprůměrovat by to šlo
Máme tady vlákna "kolik máte najeto na svých GS" a "kolik nejvíc jste viděli na tacho BMW" (nebo tak nějak ) No,docela by mě zajímaly tyto údaje u KTM...nikdy(ani na foto) jsem neviděl údaj převyšující 100 tis. a to není žádná závratná hodnota dle mýho.
A to upozorňuju,že od doby,co se prodává GS LC,tak už nejsem ten,co se vyžívá v problémech KTM,protože teď už není úniku,kdyby mě náhodou někdy nasr.alo měnění kardanu
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak já můžu srovnávat obojí.BMW i KTM jsem vlastnil,na obou odježděno desítky tisíc km.Pokud jde o poruchovost,tak u mě BMW prohrálo na celé čáře..KTM jsem odvezl v dodávce jen když byla KO po proražení bloku motoru o balvan,což se ani při nejlepší vůli za poruchu vydávat nedá.Naopak u BMW bývalo "dodávkování" celkem pravidelné.Za ty peníze co stály opravy, bych pořídil pěkné hobby endurko na lítání po terénu...
Samozřejmě se i u mé KTM objevil problém s díly notoricky problémovými,ale na cestě jsem nezůstal.Benzínové čerpadlo-stejný model jako má Africa Twin,kde zlobí zrovna tak a spodní pístek spojky.Začal z něj unikat olej-nahrazeno motorovým olejem 20W50 z BMW .. Dojezdil jsem s tím sezónu a pak nový pístek.Jinak jen pravidelný servis..Palivovému čerpadlu stačilo dát ránu při zapnutém zapalování .Slepené kontakty se rozpojily a jelo se....PO výměně kontaktů za cca 500 se jezdilo vesele dál..
U BMW? Protočení výstupní hřídele v lamele spojky.Bez varování,spojka do té doby OK.Ložiska v hrušce KO-několikrát,lambda,zasekávající se napínáky rozvoďáku,stržený gumový tlumič záběru v kardanu,KO spínačka a hromady drobností,které sice neznamenaly stop,ale otravné byly fest...
Ze všech motorek co jsem kdy vlastnil, byla značka BMW bezkonkurenčně nejhorší,pokud jde o spolehlivost a to mám na motorkách odježděno hodně přes 500 000km...Kvůli BMW jsem si musel koupit nové nářadí do dílny...
Kdybych musel z mnou vlastněných motorek vybrat tu,která byla mimo pravidelný servis prackou opraváře naprosto "neposkvrněná",byla by to Yamaha TDM.Po 75 tisících bez závad,jen výměna oleje, filtrů a kontrola ventilů.Má ji teď kamarád a pomalu,ale jistě se blíží 200 000km.
Shrnul bych to takto: Každá motorka má něco,jen BMW má poruchy...
Upravil pavelgs dne 09.10.2014 11:26
Jo...a když napíšu, že jsem na SuperEnduru viděl najeto 175 000km, tak jako odpověď dostanu : "no jó, ale kolik už má vyměněných spojek, palivových čerpadel, řetězovek a co já vím co všchno"...