Zet napsal:
....až budou čerpadla konstruovány tak jak uvádíš,jistě budou výrobci ve svém alibismu předepisovat dotankování ph již při půlce nádrže...
No tak jestli má výrobce psát do manuálu že se má tankovat palivo, tak to bys tam taky mohl chtít mít stať o tom, že se má mačkat spojka, než se zařadí, nebo že máš zmáčknout brzdu, když chceš zabrzdit...
Tohle jsou body, které se učí v autoškole...
Ale jinak si samozřejmě se svojí motorkou dělej co uznáš za vhodný a na rady se vybodni, jsou to jenom mýty a pověry...
Já jenom že třeba TADY nebo TADY sbíráš vědomosti, tak jsem si tak nějak myslel, že bys třeba byl rád za dobrou radu, no...
tak nic, no...
Radosek ma pravdu dojizdet to na doraz neni fakt pro tu pumpu dobry.Je tim benzinem totiz vicemene i chlazena.Je dobry natankovat aspon jak zacne svitit kontrolka.Zaroven je ale pravda,ze je to tvoje motorka takze i tvoje pumpa a jaka tam pasuje tak to tady taky potom najdes
Nejde ani tak o to,že je to tím benzínem chlazený,ale o to,že KAŽDÝ kapalinový čerpadlo je stavěný na práci v tom odporu,který mu klade ta kapalina,takže když pojede na prázdno(vzduch),tak se logicky dřív nebo pozděj pos*re...většinou dřív
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Nejde ani tak o to,že je to tím benzínem chlazený,ale o to,že KAŽDÝ kapalinový čerpadlo je stavěný na práci v tom odporu,který mu klade ta kapalina,takže když pojede na prázdno(vzduch),tak se logicky dřív nebo pozděj pos*re...většinou dřív
To je taky spravne Dojizdet to proste do mrte je na pytel
Zet napsal:
....až budou čerpadla konstruovány tak jak uvádíš,jistě budou výrobci ve svém alibismu předepisovat dotankování ph již při půlce nádrže...
No tak jestli má výrobce psát do manuálu že se má tankovat palivo, tak to bys tam taky mohl chtít mít stať o tom, že se má mačkat spojka, než se zařadí, nebo že máš zmáčknout brzdu, když chceš zabrzdit...
Tohle jsou body, které se učí v autoškole...
Ale jinak si samozřejmě se svojí motorkou dělej co uznáš za vhodný a na rady se vybodni, jsou to jenom mýty a pověry...
Já jenom že třeba TADY nebo TADY sbíráš vědomosti, tak jsem si tak nějak myslel, že bys třeba byl rád za dobrou radu, no...
tak nic, no...
Radosek ma pravdu dojizdet to na doraz neni fakt pro tu pumpu dobry.Je tim benzinem totiz vicemene i chlazena.Je dobry natankovat aspon jak zacne svitit kontrolka.Zaroven je ale pravda,ze je to tvoje motorka takze i tvoje pumpa a jaka tam pasuje tak to tady taky potom najdes
Nevím jak jsi vydedukoval že jezdím od prázdné do prázdné a tudíž intenzivně likviduji čerpadlo - psal jsem toliko že v rámci poznávání nově pořízených samohybů rád vím co mohu čekat.
Mr GS napsal:
Nejde ani tak o to,že je to tím benzínem chlazený,ale o to,že KAŽDÝ kapalinový čerpadlo je stavěný na práci v tom odporu,který mu klade ta kapalina,takže když pojede na prázdno(vzduch),tak se logicky dřív nebo pozděj pos*re...většinou dřív
Prosím podrobněji vysvětlit následující - došel benzín - motor se zastaví - vypneš zapalování = kde je to naprázdno jedoucí čerpadlo.
Jinak co se týče KAŽDÉHO kapalinového čerpadla,tak je mu nulový protitlak v podstatě šumák,protože motory maji konstantní otáčky bez ohledu na zatížení,takže jsou akorát dvě možnosti poškození.U ucpávkových čerpadel odejde následkem přehřátí nechlazeného čerpadla ucpávka (dle typu až v řádu desítek minut) a u mokroběžných čerpadel která mají ložiska mazaná čerpanou kapalinou - ta ložiska,ale ani ta neodejdou v řádech vteřin.Navíc každé čerpadlo které přestane nasávat kapalinu,tak tu která je již v něm přestane vytlačovat - díky čemuž je poměrně dlouhou dobu mazáno/chlazeno,a až po té co se kapalina dlouhodobým pohybem zahřeje natolik že se vyvaří tak dojde ke zmíněním poškozením.Takže zmíněné obavy z rychlého zničení čerpadla přicházejí v úvahu prakticky jenom u čerpadel nenamontovaných či dosud nepoužitých.Na význam např.propojovací trubky svodů se zeptám (nevím li)ale do čerpadel už cca dvacet let prakticky dělám a pro mne jsou zase mýty že jakmile doje benzín/nafta/voda či jiné médium nastává prakticky konec.Nic ve zlém ale dost jsme odočili od tématu.Zdravím a přeji vždy plnou.....
Upravil Zet dne 01.07.2011 21:07
Ja myslim, ze je pomerne dulezite znat a vedet jaky mam maximalni operacni radius. Uznavam, ze pri cestach po civilizovane Evrope to asi malo kdo vyuzije, ale napriklad v Africe to muze byt hodne dulezity udaj. To, ze pri tom testu dojde benzin urcite neznici cerpadlo. Teda pokud soudny clovek ihned po dojiti benzinu vypne klickem motorku aby cerpadlo nejelo na prazdno. Verim tomu, ze hodne znicenych cerpadel bylo zapricineno tim, ze lidem dosel benzin a dlasi pul hodinu blbe cumeli na moto a zkouseli startovat, nez jim docvaklo, ze proste nemaji benal a vypli moto a tim i cerpadlo.... Benzin mi uz nekolikrat opravdu dosel (vetsinou v ramci "testu" a vse zatim funguje jak ma.
Jinak pri cestach mimo civilizaci pro mne plati pravidlo "tankuj kdyz muzes". A tim se ridim, ikdyz natankuju treba jen 5l, protoze na dalsi benzince taky nemuseji mit benzin (uz se mi nekolikrat stalo) a pak tech extra par litru sakra pomuze.
Zet napsal:
[quote]Mr GS napsal:
Nejde ani tak o to,že je to tím benzínem chlazený,ale o to,že KAŽDÝ kapalinový čerpadlo je stavěný na práci v tom odporu,který mu klade ta kapalina,takže když pojede na prázdno(vzduch),tak se logicky dřív nebo pozděj pos*re...většinou dřív
Prosím podrobněji vysvětlit následující - došel benzín - motor se zastaví - vypneš zapalování = kde je to naprázdno jedoucí čerpadlo.
Vysvětlím jednodušeředstav si,že roztlačuješ motorku!Tlačíš,...je těžká,...zabíráš a v tom se motorka najednou rozjede...co uděláš?Rozklopíš si mordu o sillnici,že?Tak to se stane(může stát) tomu čerpadlu,který tlačí kapalinu a najednou naprázdno-vzduch!
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
petrs napsal:
Ja myslim, ze je pomerne dulezite znat a vedet jaky mam maximalni operacni radius. Uznavam, ze pri cestach po civilizovane Evrope to asi malo kdo vyuzije, ale napriklad v Africe to muze byt hodne dulezity udaj. To, ze pri tom testu dojde benzin urcite neznici cerpadlo. Teda pokud soudny clovek ihned po dojiti benzinu vypne klickem motorku aby cerpadlo nejelo na prazdno. Verim tomu, ze hodne znicenych cerpadel bylo zapricineno tim, ze lidem dosel benzin a dlasi pul hodinu blbe cumeli na moto a zkouseli startovat, nez jim docvaklo, ze proste nemaji benal a vypli moto a tim i cerpadlo.... Benzin mi uz nekolikrat opravdu dosel (vetsinou v ramci "testu" a vse zatim funguje jak ma.
Jinak pri cestach mimo civilizaci pro mne plati pravidlo "tankuj kdyz muzes". A tim se ridim, ikdyz natankuju treba jen 5l, protoze na dalsi benzince taky nemuseji mit benzin (uz se mi nekolikrat stalo) a pak tech extra par litru sakra pomuze.
Děkuju ti náčelníku že ses mě zastal
Upravil Zet dne 02.07.2011 08:29
Zet napsal:
[quote]Mr GS napsal:
Nejde ani tak o to,že je to tím benzínem chlazený,ale o to,že KAŽDÝ kapalinový čerpadlo je stavěný na práci v tom odporu,který mu klade ta kapalina,takže když pojede na prázdno(vzduch),tak se logicky dřív nebo pozděj pos*re...většinou dřív
Prosím podrobněji vysvětlit následující - došel benzín - motor se zastaví - vypneš zapalování = kde je to naprázdno jedoucí čerpadlo.
Vysvětlím jednodušeředstav si,že roztlačuješ motorku!Tlačíš,...je těžká,...zabíráš a v tom se motorka najednou rozjede...co uděláš?Rozklopíš si mordu o sillnici,že?Tak to se stane(může stát) tomu čerpadlu,který tlačí kapalinu a najednou naprázdno-vzduch!
Po 30.000 km mi spotřeba spadla na 5 litrů a jezdím D11,okresky i Prahu. BMW 1200 GS ročník 2005.
Na to pohodlí, bezpečí, jistotu, spolehlivost co mi mašina BMW 1200 GS nabízí bych spotřebu 5, nebo 5,5 litru neřešil. Je to stroj strojů a nic lepšího po světě nejezdí, to jsem si zcela jist.
Všechny zdraví a do Humpolce na "Zákaz zastavení" dne 5.07. v Doupěti se těší
Brambora
Jezdím za 5,1 a tahám to do těch 120 km/h.Podařilo se mi i 4,8 ale jak se zvedne teplota a začne být pařáček, tak fakt 5,1 Třeba to počasí s tím taky něco dělá
Bramborundum kardanrundum http://www.tourde....banda.cz/
jen dotazek - to co sem davate, jsou hodnoty z palubniho PC? kontroluje to nekdo jeste tankovanim?
bo ja mam 12ku 2004, jezdim ve velke vetsine ve dvou, ale zase celkem opatrne a na jistotu, kdyz jedu 120 tak uz jedu na svoje pomery celkem rychle, nejak extremne to nevytacim a dlouhodobe ta spotreba osciluje nekde mezi 5,5 - 6 litrama. Nemam PC takze to je spotreba brana tankovanim plna - plna / dotankuju a vypocitam ujete km vs. natankovane palivo.
A hladove oko se mi rozvecuje nekde kolem 250 plus minus 20 ujetych km.
kaslite na spotrebu je to uz na kazdom ako jazdi ked niekto ide ako primitiv tak mu to zozere aj 8 a ked ide niekto s kludnou hlavov tak mu to spapa 5 tak ja neviem co sa tu este riesi. Ked mam nalozenu adventuru a to naloyenu tak mi to zozere 7 len tak liskne. Aked sa niekomu zda ze mu zere vela benzinu tak nech si kupi skuter. Moj nazor
jestli 5 nebo 7 je jedno dulezity je vratit se ok domu ale to nic nemeni na tom ze o necem jako je spotreba nebo vecne tema olej atd atd se tlachat musi protoze tak je to spravne
T-Diesel napsal:
jen dotazek - to co sem davate, jsou hodnoty z palubniho PC? kontroluje to nekdo jeste tankovanim?
bo ja mam 12ku 2004, jezdim ve velke vetsine ve dvou, ale zase celkem opatrne a na jistotu, kdyz jedu 120 tak uz jedu na svoje pomery celkem rychle, nejak extremne to nevytacim a dlouhodobe ta spotreba osciluje nekde mezi 5,5 - 6 litrama. Nemam PC takze to je spotreba brana tankovanim plna - plna / dotankuju a vypocitam ujete km vs. natankovane palivo.
A hladove oko se mi rozvecuje nekde kolem 250 plus minus 20 ujetych km.
je neco spatne?
tak to jsme dvá, mám také 12ku 2004 jezdím okolo 120km/h většinou s baťůžkem a spotřebu si zapisuji do telefonu plná- plná. Od začátku, co to poctivě zapisuji, mám najeto 3500km, nejmenší spotřeba 4,33l ; největší 7,49 ( to jsem jel jako dobytek) PRŮMĚR 5,53L/100km.
pro rejpale, co se mě v tom začnou hrabat: je mi jedno jakou mám spotřebu, jezdil bych tak jako tak. Začal jsem to sledovat jen tak pro zajímavost, ( koupil jsem si nový tel a mám na něm program co vede statistiku...) abych si udělal představu, kolik nasypu měsíčně za benzín, kolik najedu km a co mě to žere.
Lepší než za ženštinami hampejznými se píditi, jest plodníkem svým dvakrát týdně řádně zatřásti!
Nemám sice GS, ale HP2 - ale aspoň na porovnání. Při jízdě na motardových kolech, bez spolujezdce a zavazadel + malý štítek, K&N filtr, svody, Remus - při svižné jízdě do 140 kmh si vezme přesně 5 litrů (měřeno plná/plná). Co mě ale překvapilo je, že agresivní jízda se do spotřeby moc nepromítne. I když jedu jako dobytek (všechny kvalty do plných, maximálka apod.), tak jsem jel za 5,7 na sto. Čekal jsem větší rozdíl. Ani v terénu si nevezme výrazně víc - kolem 6,5 při adventure enduru (na trati by to bylo asi víc, protože tam jezdím pořád za jedna nebo za dva, max na trojku). Nádrž na HP2 je z průsvitného plastu a má rysku na 11 a 5 litrech. Takže se člověk nemusí spoléhat na počítač. Naštěstí - protože hodně kecá. I když svítí dojezd 0 km, tak ujedu ještě 30-40 km.
Na adventuře 06 najeto 31tkm a zatim sem najezdil ccca 3tkm se spotřebou 5,6l a to jezdím povětšinu sám. Ne že by mě to trápilo ale klidně by mohla brát o půlitru mín.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.