raider napsal:
Jen pro zajímavost, Suomy MX tourer ve velikosti XL s plexi, sluneční clonou, štítem a komunikační sadou F4XT (bez modulu) 1335g.
Je to 75% karbonka ale jen DOT a ECE. Není fakt tak těžký udělat helmu podle jednoho standardu a může být hodně lehká. Ale ECE netestuje třeba u vyklápěček/MX ani otevřených přileb náraz do brady. ECE 22.05 má pět testovacích zón, ECE 22.04 osm.
Je fakt těžký vyrobit helmu, která splní testování podle všech (nebo skoro všech) testovacích metodik a přitom bude relativně lehká, relativně komfortní a bude mít slušný výhled. Zmenšením hledí se zásadně zvyšuje odolnost ale třeba už je tam problém nacpat jakékoliv MX brýle.
Jinak to je helma v kategorii 10 tisíc, žádná levná za 4-5. Míval jí kamarád, vloni jí vyměnil za Airoh (normální enduro bez plexi). Jen na hlavě vypadá tak nějak jako z nějakého scifi filmu a štítek je docela malej. Nepamatuju si to úplně 100% ale jdou do ní strčit brýle bez sundávání plexi? Myslím že se nezaklopí úplně nahoru a trčí do hledí. Prý byla pohodlnější než ten nový Airoh.
honza-net psal, že se do té Suomky MX brýle vejdou. Já se chci na jaře stavět v Razzu a zkusit jestli se vejdou i do mého eSka.
raider napsal:
Jen pro zajímavost, Suomy MX tourer ve velikosti XL s plexi, sluneční clonou, štítem a komunikační sadou F4XT (bez modulu) 1335g.
Je to 75% karbonka ale jen DOT a ECE. Není fakt tak těžký udělat helmu podle jednoho standardu a může být hodně lehká. Ale ECE netestuje třeba u vyklápěček/MX ani otevřených přileb náraz do brady. ECE 22.05 má pět testovacích zón, ECE 22.04 osm.
Je fakt těžký vyrobit helmu, která splní testování podle všech (nebo skoro všech) testovacích metodik a přitom bude relativně lehká, relativně komfortní a bude mít slušný výhled. Zmenšením hledí se zásadně zvyšuje odolnost ale třeba už je tam problém nacpat jakékoliv MX brýle.
Jinak to je helma v kategorii 10 tisíc, žádná levná za 4-5. Míval jí kamarád, vloni jí vyměnil za Airoh (normální enduro bez plexi). Jen na hlavě vypadá tak nějak jako z nějakého scifi filmu a štítek je docela malej. Nepamatuju si to úplně 100% ale jdou do ní strčit brýle bez sundávání plexi? Myslím že se nezaklopí úplně nahoru a trčí do hledí. Prý byla pohodlnější než ten nový Airoh.
Dle výrobce by měla mít certifikace ECE 22-05, DOT, JIS a INMETRO NBR 7471. Do te XL se brýle vejdou i bez sundání plexi (Oakley MX o frame), to plexi zasahuje do hledí po stranách ale tam rámu břýlí nevadí je přes to už natažená guma. Zkoušel jsem na výstavě i Aventuro, vypadala super, rozdíl váhy je sice znát a taky mi pocitově přisla vetší (má o hodně silnější to vnitřní polstrovaní). Asi by mi u ní chyběl ten slneční štít na který jsem si zvykl, to by šlo ale pořešit a vozit jedny brýle s tmavým sklem
raider: ty atesty jsou víceméně podobný, brazilský NBR je obtížnější ale jsou to prakticky stejný místa jako u ECE. Podle mě to je celkem fuk, jen prostě čím víc různých (rozdílných) testovacích metodik to má splnit, tím je to potřeba víc a víc zesilovat a tím jde nahoru váha. Pokud je ten princip testování stejný, tak ta skořepina není potřeba upravovat a projde testem třeba ECE i japonským JIS aniž by se něco měnilo. Někdy pro nějaký atest musí použít třeba D-kroužky jiného výrobce apod. Drobnosti. Ale pokud ten test měří nárazy do jiných míst, tak se to musí zesílit aby to prošlo testem a každé zesílení je nárůst hmotnosti. Pochopitelně ty jednotlivé organizace, které dělají testy, jdou proti sobě a tvrdí, že právě ta jejich metodika je nejlepší a ostatní jsou špatné a neměl by se na ně brát zřetel. Celkem je těch metodik asi 20.
Jinak Aventuro fakt větší je, je tam silnější vrstva výstelky. Možná taky proto není tak hlučná. Jak jsem psal - kdo potřebuje sluneční clonu, tak to řeší ten Nexx a tvarově jsou naprosto identický.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
MX Tourer jsem zkoušel a za cenu 10 tis teda žádnej zázrak. Hlavně nelze zavřít větrací otvory a chybí pinlock což vidím jako problém. Kdyby stála tak do 6 tis (jako byla tehdy akce v Bikers Crown), tak budiž, ale za 10 už jsou lepší helmy....MX Tourer byla opravdu lehká, to zase jo.
Do 6tis koupíš nějakou plastovou možná.. MX tourer stoji normálně 9tis a když se posnažíš tak za 8 ji seženeš. V době kdy jsem hledal přilbu já tak jsem v téhle cenové relaci našel Nolan a Icon a ty byli o 300-400g težší.. Pinlock nemá, jó hodil by se ale má ho třeba Aventuro za 15tis a to už je dost rozdíl, taky Arai a Shoei stojí podobně a to ani nevím jestli ho mají. A to zavíraní nevím no, nenapadá mě kdy bych potřeboval zavřít ty větráky co tam jsou a to jezdím i teď v zimě. Neříkám že je nejlepší ale v téhle cenové relaci u mě prostě vyhrála :-)
Upravil raider dne 18.02.2015 14:40
Raider> a já zase jako jednu z podmínek měl všechny uzavíratelné větrání. Nejde jen o jízdu v zimě, ta se dá celkem v pohodě vydržet, ale hlavně jízda v dešti! Zkus jet delší dobu v dešti s otevřenými větráky. To mne neskutečně štvalo. Mokrý obličej, mokrá hlava... U Aventura zavřu a jedu dál, navíc díky fungujícímu pinlocku nehrozí zamlžení. Pro mne ideální kombinace.
KTM 1190 Adventure R
Cibus> nejsem vůbec TT agent. Jak jsem psal, některé věci mají super, jiné nejsou pro mne zase tak super. Ale když něco funguje, proč to nepochválit? Taky nejsem nikterak solventní, ale raději si připlatím za věci, které fungují, i kdybych si měl nějaký čas počkat nebo se uskromnit jinde...
KTM 1190 Adventure R
Geralt napsal:
Raider> a já zase jako jednu z podmínek měl všechny uzavíratelné větrání. Nejde jen o jízdu v zimě, ta se dá celkem v pohodě vydržet, ale hlavně jízda v dešti! Zkus jet delší dobu v dešti s otevřenými větráky. To mne neskutečně štvalo. Mokrý obličej, mokrá hlava... U Aventura zavřu a jedu dál, navíc díky fungujícímu pinlocku nehrozí zamlžení. Pro mne ideální kombinace.
Nishua ma samozrejme jiz take uzaviratelne vetrani , tak jake dalsi duvody dat za prilbu 2x tolik?
Tak až budeš mít po čtyřech hodinách jízdy v dešti skrz ten čumák úplně mokrý obličej (navíc u moře dost slaný), tak budeš vědět proč jsem to chtěl...
KTM 1190 Adventure R
Geralt napsal:
Tak až budeš mít po čtyřech hodinách jízdy v dešti skrz ten čumák úplně mokrý obličej (navíc u moře dost slaný), tak budeš vědět proč jsem to chtěl...
Ty jsi asi nejezdil v MX přilbě, co? V ní poznáš co je mokrej obličej
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Geralt napsal:
Tak až budeš mít po čtyřech hodinách jízdy v dešti skrz ten čumák úplně mokrý obličej (navíc u moře dost slaný), tak budeš vědět proč jsem to chtěl...
Ty jsi asi nejezdil v MX přilbě, co? V ní poznáš co je mokrej obličej
Vždyť jsem to právě psal! Celou sezónu jsem odjezdil v mx Airohu Stelt, který mi zbyl z enduro ježdění... Ach jo, proč tu něco píšu, když to stejně nikdo nečte!
KTM 1190 Adventure R
Geralt napsal:
Tak až budeš mít po čtyřech hodinách jízdy v dešti skrz ten čumák úplně mokrý obličej (navíc u moře dost slaný), tak budeš vědět proč jsem to chtěl...
Ty jsi asi nejezdil v MX přilbě, co? V ní poznáš co je mokrej obličej
Vždyť jsem to právě psal! Celou sezónu jsem odjezdil v mx Airohu Stelt, který mi zbyl z enduro ježdění... Ach jo, proč tu něco píšu, když to stejně nikdo nečte!
Od třetí stránky nečtu... Budu-li si chtít přečíst něco o helmě Aventuro, navštívím TT stránky
Co jsem chtěl, jsem se zhruba dozvěděl a rozhodl i po telefonické konzultaci
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Paul napsal:
U ty UVEXky (potažmo Nisshua) se mi voda skrz větrání dovnitř nedostala ani po celodenní jízdě v dešti.
Přesně tak.Nemá kudy.To přední větrání je tam řešeno jinak,než je běžný u jiných helem(aspoň těch,co jsem měl),protože to nejde přímo do huby,ale "zadní" stěna je plná a otvor to směřuje pouze na plexi proti mlžení.
Ale největší vliv na to podle mě má i motorka a to jak na vodu ve větrání,tak na vzduch.Když s tím někdo jezdí na jednoválci nebo 1190,tak se nedivím.Na motorce s pořádným plexi se tam voda nedostane...ale ani vzduch
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Přesně tak.Nemá kudy.To přední větrání je tam řešeno jinak,než je běžný u jiných helem(aspoň těch,co jsem měl),protože to nejde přímo do huby,ale "zadní" stěna je plná a otvor to směřuje pouze na plexi proti mlžení.
Ale největší vliv na to podle mě má i motorka a to jak na vodu ve větrání,tak na vzduch.Když s tím někdo jezdí na jednoválci nebo 1190,tak se nedivím.Na motorce s pořádným plexi se tam voda nedostane...ale ani vzduch
Mě se tam nedostala ani na osmikile, kde s mojí výškou šel plný tlak vzduchu i vody na "čumák" helmy. Je to tam řešený jak říká Petr, takže mokrej xicht fakt nehrozí.
Upravil Paul dne 19.02.2015 12:43