Paji: nevěřím že ti to tam jelo 180. Na tom samém místě jsme stíhali francozského enduristu a na plný plyn na 1150GSA jsem podle GPS naměřil 143kmh. Víc to prostě nejelo ani na 5 ani na 6. Pak jsem to zkoušel na jezeře Iriki a to bylo ještě víc vyschlé a jelo to asi 170 ale to bylo už tak tvrdé, že se ani neprášilo a motorka nenechávala stopu. Totéž vloni v Tunisu. Schválně se koukni do tracku z GPS, pokud jsi to měl zapnuté ale fakt nevěřím že to jelo tolik. To zadní kolo totiž docela fest prokluzuje a víc to už nejede.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Paji: nevěřím že ti to tam jelo 180. Na tom samém místě jsme stíhali francozského enduristu a na plný plyn na 1150GSA jsem podle GPS naměřil 143kmh. Víc to prostě nejelo ani na 5 ani na 6. Pak jsem to zkoušel na jezeře Iriki a to bylo ještě víc vyschlé a jelo to asi 170 ale to bylo už tak tvrdé, že se ani neprášilo a motorka nenechávala stopu. Totéž vloni v Tunisu. Schválně se koukni do tracku z GPS, pokud jsi to měl zapnuté ale fakt nevěřím že to jelo tolik. To zadní kolo totiž docela fest prokluzuje a víc to už nejede.
Tome, dohledal jsem to. Toto jsou údaje z GPS. Měl jsem nastavenu "nejvyšší periodu vzorkování" a tak jsou body po více jak 500 metrech. I tak je průměrná rychlost docela velká. Ale máš asi pravdu. Na tom jezeře mám v jednom úseku právě těch 143 km/h i když to mohlo být pár vteřin o něco více. Samozřejmě, že tachometr na motorce přeměřuje a taky nebyl čas se na něj moc dívat. Ale to je úplně jedno, jestli to ve zkutečnosti bylo ve "špičce" 160 nebo 180 Km/h než jsem plyn povolil a na konci jezera začal brzdit. V každém případě tuhle palbu jezdit mnoho desítek km je fakt pro závodníky síla. Průměrný rychlostní rekord Dakaru na "staré" BMW na úrovni 202 km/h je jakoby z jiného světa.
169 1.11.2007 13:43:54 638 m 248 m 0:00:51 17 km/h 79° True N30 42.760 W4 21.015
170 1.11.2007 13:44:45 637 m 503 m 0:00:26 70 km/h 257° True N30 42.787 W4 20.863
171 1.11.2007 13:45:11 640 m 514 m 0:00:16 116 km/h 263° True N30 42.724 W4 21.170
172 1.11.2007 13:45:27 640 m 517 m 0:00:13 143 km/h 265° True N30 42.691 W4 21.490
173 1.11.2007 13:45:40 640 m 487 m 0:00:18 97 km/h 268° True N30 42.668 W4 21.813
Ještě jsem našel ze stejné etaby jeden záznam. Nemám teď v Mapsource nataženou mapu Maroka, tak nemohu z určitostí říci, kde co bylo. Ale je to vcelku jedno:
64 1.11.2007 11:40:46 695 m 533 m 0:00:15 128 km/h 207° True N30 55.492 W3 58.664
65 1.11.2007 11:41:01 695 m 538 m 0:00:13 149 km/h 217° True N30 55.237 W3 58.818
66 1.11.2007 11:41:14 695 m 501 m 0:00:12 150 km/h 220° True N30 55.005 W3 59.021
67 1.11.2007 11:41:26 691 520 m 0:00:15 125 km/h 222° True N30 54.798 W3 59.224
Ostatním se omlouvám. Tohle vlákno je o velmi smutné události na letošním Dakaru a ne o tom, jak si motorkáři hrdě poměřují svoje naměřené veličiny.
Upravil Paji dne 10.01.2009 13:57
No já myslím, že naopak je dobrý, že si takhle člověk může líp představit, jak jim to tam vůbec jede a srovnat to s tím, co dosáhneme někdy na chvíli my. Taky jsem si dřív myslel že GS na pískové rovné pistě jede 200 nebo alespoň těch 180 a právě jsme se o tom bavili že to není možné, protože vzhledem k váze a průměrům kol to prohrabuje a tím to tu rychlost fakt ztrácí. A legrační je, že jsem tu maximálku zkoušel na tom samým místě co ty a naměřil jsem neuvěřitelně taky jen 143 U těch rallye motorek je to jednoznačně daný tou váhou - věřím tomu, že kdyby GS mělo tak 190kg, tak by taky jelo jinak. Podívej se na ty piloty na dakaru - despres tak 70kg i s oblečením, fretigne 70kg s oblečením a asi i s helmou a camelbagem. Martin říkal že tihle žokejové jsou prostě o 20-30% lehčí a ono je to taky znát. Ale všichni mají 18+21" kola, motorky 130-150kg a na pistě jim to prostě tolik neprotáčí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
...U těch rallye motorek je to jednoznačně daný tou váhou - věřím tomu, že kdyby GS mělo tak 190kg, tak by taky jelo jinak. Podívej se na ty piloty na dakaru - despres tak 70kg i s oblečením, fretigne 70kg s oblečením a asi i s helmou a camelbagem. Martin říkal že tihle žokejové jsou prostě o 20-30% lehčí a ono je to taky znát. Ale všichni mají 18+21" kola, motorky 130-150kg a na pistě jim to prostě tolik neprotáčí.
Ta váha vypasenýho hobíka je fakt úděsná. Já v plné zbroji cca 130 kg, motorka cca 245-275 kg (podle naplnění nádrže), bagáž cca 5-50 kg. Těch 400 kg je tam téměř vždy (alespoň u mě). Což je zhruba dvojnásobek toho, co mají piloti i s motorkou na Dakaru. Jo, jo. Dnešní WRko a moje váha před čtvrtstoletím by bylo jiný kafe. Ale to by tak nebyla ta radost tu masu železa a sádla vždy zvedat.
Upravil Paji dne 10.01.2009 14:12
Tý jo, jak tak čtu, tak mám předpoklady (tedy jen ty váhové) dojet Dakar v první desítce... páč moje váha je také těch 70kg včetně oblečení...
Jen ještě sehnat ty peníze a můžu jít na to...
KTM 1190 Adventure R
Martin má určitě kolem 100kg, takže veze spoustu kilo navíc proti těm klukům. Ale zase - jet takhle 14 dnů chce šílenou formu a tu má jen pár lidí. A odolnost taky - ukáže se, kdo je drsnej a kdo je drsnej tak, že to dojede až do konce. Viz Despres předloni když jel s prasklou klíční kostí že.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...