no podle těch fotek bych skoro řekl, že kardan údržbu nepotřebuje, ale čas od času ho shodit a namazat kříže a drážky by neškodilo, ještě že já to díky skvělým ložiskům v rozvodovce dělám co rok BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Bohusu nic si z toho nedelej.Me se dnes stalo uplne to same ve 100000km.Taky jsem myslel spojka nebo prevodovka.Za jizdy najednou rachot,tak jsem zastavil.S vymacklou spojkou v pohode,ale jak jsem ji chtel pustit,tak to i na neutral byl rachot jak svina.Doma jsem odhrnul manzetu a kousky krizku se sypali ven.Rozdelavat to budu az zitra.
Stalo se mi to dnes pri ceste ze Sumavy kus za Taborem.Asi 180km od baraku.Nastesti byl zrovna u Tabora kamarad z Machova autem na jine akci. Ja mam ve ctvrtek cestu do Budejovic,tak jsme se rozhodli,ze nejlepsi bude sehnat vlek za auto s tim,ze ho ve ctvrtek vratim.
Timto chci hrozne podekovat Zetorovi,ktery nam pujcil zanovni vlek,sehnal i kurty a jeste jel z Budejovic s tim vlekem kamaradovi naproti!
Dale chci podekovat i Fifovi,ktery mi pujceni vleku nabidl take!
A jeste Aldovi,Kasakovi a jejich drahym polovickam,kteri tam s nama dost dlouho pockali a pomohli mi motorku nalozit.
PS:Kdybych vic premyslel,tak se to dalo poznat dopredu.(Nedavno se mi temer vysypali krizky na kardanu u dodavky.Ale tam jsem to vcas poznal.)
Uz vcera se mi zdalo,ze pri razeni a pusteni spojky cejtim trochu razy.Ale namlouval jsem si,ze se mi to zda.A projevovalo se to i pri prudcim pridani plynu,hlavne z nizsich otacek.Takze ten krizek uz musel mit velikou vuli.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Michal21 napsal:
Nekecej! :-) A ze jsme na to zrovna u me cumeli jakto mam rozebrany co? Asi to taky poradne zkontroluju.
Jojo.Tohle jsem necekal.Tahle vec je znama u 80 a 100gs,kde je lepsi ty krizky,nebo celou kardanovou hridel tak po 80000 preventivne vymenit.Ale u 1100 a 1150gs se to tak casto nezminuje.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Stupacky paradni a jsem rad,ze jsem zvolil,to rozsireni dozadu.Jo koupim jinej,jenze to musi vse probehnout hodne rychle a vse ostatni musi byt v poradku.Za 10 dni jedem na dovolenou.Tak doufam,ze to stihnu zpojizdnit.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Bohušu, jedna otázečka - když jsi si měnil v zimě velké ložisko v koncovém převodu, sesadil jsi potom správně při kompletaci kardan? Nepřesadil jsi si křížky u převodovky a u koncového převodu? Potom při propružení vznikne silné pnutí a po čase jde kardan do řiti.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
tohle by bylo asi nejrychlejsi, ale zas to nestoji nejmin
To uz mam vsechno zkoukle.Tady ale ten vysypanej krizek chybi.Krizek je na obouch stranach.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ted koukam,ze Bohumil ma vysypanej ten horni u prevodovky.Ja jsem si jen myslel,ze mam ten spodni,kdyz to padalo tou manzetou ven.Ale on to vlastne muze byt i ten horni a tim obalem to napadalo dolu.Pak by mi tenhle stacil.Zitra uvidime,kterej je vysypanej.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Scofield napsal:
Koukám,že ty jedenáctky se začínají pěkně srááát...
Bych to nechtěl ani za zlatý prase i když si to někteří majitelé ze sociálně slabších rodin vychvalují
Všechno jednou končí.....
No to my víme, že až se to pose.. Tobě, tak si skočíš koupit z jedný vejplaty novou (resp. manažerka volnýho času koupí) Jsem docela rád, že jsem taky z těch sociálně slabších rodin, bo pak můžu zůstat na srazu až do neděle a neodjíždim na povel už v sobotu
Upravil MALI dne 15.05.2011 23:08
U starších typů kardanů u modelů R850, 1100, 1150 si to po rozebrání musíš vždy označit a raději zkontrolovat. U novějších typů u modelů R1150 Adventure je tam jedna drážka zdvojená a přesadit to nejde.
Takhle to musí být sestaveno:
Upravil Tonda dne 16.05.2011 08:11
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
To Scofield: A já myslel, že už jsi dostavěl, koupil motku a teď to terve pořádně rozjedeš Sobi 20 měla ségra, já měl jenom BMX Už to tady klukům nebudu zasíra. a přeju jim, ať to daji co nejdřív dohromady
Tonda napsal:
Bohušu, jedna otázečka - když jsi si měnil v zimě velké ložisko v koncovém převodu, sesadil jsi potom správně při kompletaci kardan? Nepřesadil jsi si křížky u převodovky a u koncového převodu? Potom při propružení vznikne silné pnutí a po čase jde kardan do řiti.
Jo první moment mě to taky napadlo že sem neco pomrdal.Ale měl sem tam rysky fixů a sedělo to.Zrcadlově proti sobě.Navíc ty rysky tam byli ešče z 80ti tisíc dyž sem měnil malí ložiska v nohavici.Svědomí mám čistý Kupredu spatki ni krok...