No pravda je že teď jich zrovna moc neni. Mrkni sem: http://www.tipmot...=0&y=0
Nebo sem: http://www.autotr...variant/gs
Nebo sem: http://suchen.mob...ion=f800gs
a určitě si vybereš. Jinak jak psal siso, výběr bude stejně na tobě a nejlepší by bylo si vyzkoušet obě dvě a poté se rozhodnout na které se budeš cítit líp. Je asi pravda že na jízdu kolem komína by ti stačila i ta osmikláda. F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Díky za rady ještě doplním že měřím 200cm a vedle u 12tek píšou že osmistovka bude malá.Mám domluvenou zápůjčku osmistovky tak zkusím ještě tu dvanáctku a uvidím která mi padne.BMW chci určitě je to muj vysněný stroj a chci aby mi vydržel hodně dlouho teď jen vybrat mezi osmistovkou a dvanáctkouKdyž ta dvanáctka je taková dospělá
No tak se asi poohlídni po 12 ADV s 2 metrama ti bude akorát tak KTM990 adv ve verzi R že jo Pardále
Upravil swat dne 04.09.2011 21:55
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
12 je menší než 800. Dle ofiko dokumentů.
Vyzkoušeno. Osmička je docela vysoká, ale nevím jak ti bude posaz. Nebo ADV jak GS tak KTM...podle vkusu.
A nebo vyšší sedlo na klas 12.
Docela závidím, zimu a jaro jsem měl stejné diléma. Kromně toho, co tu zaznělo, si musíš uvědomit jeden zásadní rozdíl - zda hrocha nebo gazelu. Když je uvidíš a osedláš, pochopíš. Na dlouhé cesty určitě hrocha. A nebudeš mít komplexy, protože má vše - motor boxer, kardan, jednička mezi cestovními endurami. Někdy ale budeš na manipulaci potřebovat pomocníka. GS800 je ta gazela, neznám vyšší enduro, dá se i na delší cesty ale o pohodlí to není. Je ideální pro ty, co ještě nedospěli a mají rádí i offroad a dravější jízdu kolem komínů. Na závěr jedna rada od staršího- s baťužkem se při výběru neomezuj, motorka je o volnosti. Mám rád vyjížďky s manželkou ale omezovač k dravé 800ce nepatří.
aj ja som rozmyslal 1200gs vs 800gs vybral som si 800gs tuto sezonu som na nej nakrutil 7500km bez problemov co sa tyka pohodlia mam origo sedadlo a vyssi stit od bmw a uplna pohoda, jazdu si vychutnavam, jazdim aj teren niekedy sa poriadne zapotim, neviem si predstavit trapit sa z 1200gs par kg navyse urcite da zabrat. Som moc spokojny a mozem vrele odporucit len ju treba poriadne obut cest
Taky vážně uvažuji o 800ce,přečetl jsem toto vlákno tak jenom rekapitulace-jedná se mi o dovoz z Anglie; tudíž světlo to je jasný,počítadla km se tedy dají z mílí na km přehrát diagnosticky ale ukazatel rychlosti ne jestli jsem to správně pochopil a bude nevratně ukazovat míle? Dále r.v.2009 najeto asi 12000-20 000km - je pravděpodobné že u ní už budou odstraněny potíže s palivoměrem a radarem imobilizeru? Stalo se už někomu že kape (opravdu mírný) únik chladící kapaliny okolo šroubku a z dírky na vodním čerpadle,popř co obnáší odstranění této vady? Dík za odpověď.
únik okolo skrutky, vzadu hore na vodnom čerpadle? Tou sa odvzdušnuje systém, ak niekto neprerval závit stačí vymeniť tesniacu podložku - asi je z medi.
Ja mávam sem tam malú slzu z otvoru na čerpadle a niekedy aj pár kvapiek na bloku pod pumpou,
je to priesak cez upchávku vod. pumpy a mám to v podstate skoro od začiatku. Zdá sa mi, že sa to objavuje ked moto oživím po dlhšej prestávke.
Ak by Ti to tieklo viac, tak sa asi mení komplet rotor+upchávka s telesom asi +-200 Eur materiál.
>Tryskač jj je to ten šroubek vzadu nahoře a je fakt že po nastartování a zahřátí to přestalo téct tak asi je to jenom o dotažení nebo těsnění šroubku.
sloon napsal:
Díky za rady ještě doplním že měřím 200cm a vedle u 12tek píšou že osmistovka bude malá.Mám domluvenou zápůjčku osmistovky tak zkusím ještě tu dvanáctku a uvidím která mi padne.BMW chci určitě je to muj vysněný stroj a chci aby mi vydržel hodně dlouho teď jen vybrat mezi osmistovkou a dvanáctkouKdyž ta dvanáctka je taková dospělá
Obě jsou to ale dost odlišný motorky, jdi se s nima někam projet. Rozhodně to není tak, že 800 je "malá" 12ka a naopak. Jde o to, co Ti vyhovuje a jak ji budeš chtít používat. Zjednodušeně řečeno je 800 lepší pro jednoho do offroadu, 12ka pro dva a na silnici. Samo, že zvládneš s obojím to druhý, nebo všechno mezi, ale jsou prostě charakterem někde jinde. Třeba boxer je díky teleleveru a možná i váze, v terénu dost citlivej na přední pneu, chce to rozhodně špunty, jinak je to takový zmítání, co si moc neužiješ. Zatímco 800 díky klasický vidli a 21kolu jede na suchým povrchu v pohodě i na cestovních gumách typu tourance. I celková ergonomie 800 je víc endurová. Zase je to menší tank, potápí se tomu na silnici předek a i do zatáček to chce víc cviku, abys je projel fakt dobře, není to tak intuitivní a ve dvou tak pohodlný. Navíc nemůžeš mít věci jako ESA a kontrola trakce, pokud po nich toužíš. Na 12ce budeš zase líp chráněnej od počasí, míň Tě bude zahřejvat motor, nebudeš muset řešit čištění a mazání řetězu (i když to se dá řešit i scottoilerem) atd, atd.
Jednoduše se svez, zohledni svoje osobní sympatie a hlavně si řekni, jak budeš moto používat. Vedle prostě nešlápneš, ale chce to si uvědomit, co opravdu očekáváš, abys nemusel dělat víc kompromisů, než je nezbytně nutný.
Maiali nel Fango!
sloon napsal:
Díky za rady ještě doplním že měřím 200cm a vedle u 12tek píšou že osmistovka bude malá.Mám domluvenou zápůjčku osmistovky tak zkusím ještě tu dvanáctku a uvidím která mi padne.BMW chci určitě je to muj vysněný stroj a chci aby mi vydržel hodně dlouho teď jen vybrat mezi osmistovkou a dvanáctkouKdyž ta dvanáctka je taková dospělá
Obě jsou to ale dost odlišný motorky, jdi se s nima někam projet. Rozhodně to není tak, že 800 je "malá" 12ka a naopak. Jde o to, co Ti vyhovuje a jak ji budeš chtít používat. Zjednodušeně řečeno je 800 lepší pro jednoho do offroadu, 12ka pro dva a na silnici. Samo, že zvládneš s obojím to druhý, nebo všechno mezi, ale jsou prostě charakterem někde jinde. Třeba boxer je díky teleleveru a možná i váze, v terénu dost citlivej na přední pneu, chce to rozhodně špunty, jinak je to takový zmítání, co si moc neužiješ. Zatímco 800 díky klasický vidli a 21kolu jede na suchým povrchu v pohodě i na cestovních gumách typu tourance. I celková ergonomie 800 je víc endurová. Zase je to menší tank, potápí se tomu na silnici předek a i do zatáček to chce víc cviku, abys je projel fakt dobře, není to tak intuitivní a ve dvou tak pohodlný. Navíc nemůžeš mít věci jako ESA a kontrola trakce, pokud po nich toužíš. Na 12ce budeš zase líp chráněnej od počasí, míň Tě bude zahřejvat motor, nebudeš muset řešit čištění a mazání řetězu (i když to se dá řešit i scottoilerem) atd, atd.
Jednoduše se svez, zohledni svoje osobní sympatie a hlavně si řekni, jak budeš moto používat. Vedle prostě nešlápneš, ale chce to si uvědomit, co opravdu očekáváš, abys nemusel dělat víc kompromisů, než je nezbytně nutný.
amen
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ještě poznámka k tomu, co jsem psal výše. Záleží taky, kolik na čem máš odjeto, jestli máš zkušenosti s podobným typem motorky atd., může se totiž stát, že GS ať už jakýkoli Tvoje zvyky a prefernce změní a začneš jezdit jinam a jinak než dostud. Plus ještě úskalí 800 na první projetí je v tom, že není tak okamžitě přátelská, musíš si na ní trochu zvyknout, alespoň pokud vím, hodně lidí to tak popisuje a ani mně na první svezení nesedla. Ale po vícerém vyzkoušení jsem jí přišel na chuť. Takže ani po probefahrt to není tak jednoduchý, resp. jednoznačný pro posouzení.
PS: měřím teda "jen" 193 (mám ale v poměru dost dlouhý nohy oproti tělu) a na žádnym BMW od dvouventilu do teď a to včetně cestovních strojů, nebo i malých 650 necítím žádný ergonomický problém, natož že bych se nevešel.
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Ještě poznámka k tomu, co jsem psal výše. Záleží taky, kolik na čem máš odjeto, jestli máš zkušenosti s podobným typem motorky atd., může se totiž stát, že GS ať už jakýkoli Tvoje zvyky a prefernce změní a začneš jezdit jinam a jinak než dostud. Plus ještě úskalí 800 na první projetí je v tom, že není tak okamžitě přátelská, musíš si na ní trochu zvyknout, alespoň pokud vím, hodně lidí to tak popisuje a ani mně na první svezení nesedla. Ale po vícerém vyzkoušení jsem jí přišel na chuť. Takže ani po probefahrt to není tak jednoduchý, resp. jednoznačný pro posouzení.
presne tak... osmikilo aby jezdilo (ted myslim po silnici) fakt dobre, musi mit:
* dobre serizeny podvozek, tj. vhodne dimenzovanou pruzinu, nastavene predpeti a utlum
* vhodne rozlozenou vahu (souvisi s prvnim)
* dobre pneu + spravny tlak
+ pokud tomu das co potrebuje -- tedy pomoct tomu v zatackach i telem/nohama, pak to jede i zataci jedna basen
Upravil hicks dne 03.10.2011 08:46
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tryskáč- taky námt o kape s té kontrolní dírky, beru to tak že se jedná jako u aut informátor o propouštění gufera. Vzhledem k tomu že ten průsak je minimální, nechávám to na zimu. Ale celkem jsi mě překvapil s tou cenou,teda díly. Ještě jsem nekoukal na manuál, ale myslel jsem že vyměním gufero a fertig. Možná ložisko. Neříkej že je to tak složité.
kim, ak je to len podložka a pri doťahovaní necítiť "meký závit" , tak je to v pohode
Waltr, áno je to info o stave upchávky a ochrana pred prienikom chladiva cez pumpu do oleja. Rozobraté som to ešte nemal, vychádzam len z toho, že v katalógu je len pozícia č. 6 ako komplet. http://www.maxbmw...d=95128430
Ale samozrejme keby som bol nútený to robiť, tak budem tiež hladať možnosť ako vybrať a čím nahradiť samotnú upchávku.
Inak nerozumiem načo je tam pozícia č.7
kim napsal:
Taky vážně uvažuji o 800ce,přečetl jsem toto vlákno tak jenom rekapitulace-jedná se mi o dovoz z Anglie; tudíž světlo to je jasný,počítadla km se tedy dají z mílí na km přehrát diagnosticky ale ukazatel rychlosti ne jestli jsem to správně pochopil a bude nevratně ukazovat míle? Dále r.v.2009 najeto asi 12000-20 000km - je pravděpodobné že u ní už budou odstraněny potíže s palivoměrem a radarem imobilizeru? Stalo se už někomu že kape (opravdu mírný) únik chladící kapaliny okolo šroubku a z dírky na vodním čerpadle,popř co obnáší odstranění této vady? Dík za odpověď.
Tak krom toho úniku vody nemá nikdo povědomí o výše zmíněných záležitostech?
Mám 800 na prodej, rok výroby 2008, snížené sedlo (dá se vyměnit u Martyho za normál), hlavní stojen, kufry BMW, šusplech BMW, padáky HOLAN, padáky GIVI, pneu drapáky: předek Continental TCK80, zadek Mitas E-09 (60%), cestovní: Continental Trail Attack, (40%), páčky Wunderlich VarioLever, MudSling, Touratech zvýšené plexi, mlhovky, chrániče rukou GD F800GS + spoiler, automatické mazání řetezu Scottoiler, dvoje klíče, serviska, po svolávačce na řetěz (loni tušim), najeto necelejch 25 000km. Je od Martyho, má český technickou do 10/2013 (tušim).
Odřený levý padák a dvě ďubky na výfuku - památka na Enduroškolu. A to mi to spadlo na místě, ta ostuda.
Dedkoid přiložený následující obrázek:
kim napsal:
Taky vážně uvažuji o 800ce,přečetl jsem toto vlákno tak jenom rekapitulace-jedná se mi o dovoz z Anglie; tudíž světlo to je jasný,počítadla km se tedy dají z mílí na km přehrát diagnosticky ale ukazatel rychlosti ne jestli jsem to správně pochopil a bude nevratně ukazovat míle? Dále r.v.2009 najeto asi 12000-20 000km - je pravděpodobné že u ní už budou odstraněny potíže s palivoměrem a radarem imobilizeru? Stalo se už někomu že kape (opravdu mírný) únik chladící kapaliny okolo šroubku a z dírky na vodním čerpadle,popř co obnáší odstranění této vady? Dík za odpověď.
Tak krom toho úniku vody nemá nikdo povědomí o výše zmíněných záležitostech?
svolavacky neres... ty se proste resi JAKMILE DORAZIS DO ZNACKOVEHO SERVISU. Chapes...? Proc resit jestli ta moto ma svolavacky, kdyz na ne stejne mas narok? Maximalne si je nechas udelat sam.
Nema to souvislost s najezdem.. nebo jen VELMI vagni.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
kim napsal:
Taky vážně uvažuji o 800ce,přečetl jsem toto vlákno tak jenom rekapitulace-jedná se mi o dovoz z Anglie; tudíž světlo to je jasný,počítadla km se tedy dají z mílí na km přehrát diagnosticky ale ukazatel rychlosti ne jestli jsem to správně pochopil a bude nevratně ukazovat míle? Dále r.v.2009 najeto asi 12000-20 000km - je pravděpodobné že u ní už budou odstraněny potíže s palivoměrem a radarem imobilizeru? Stalo se už někomu že kape (opravdu mírný) únik chladící kapaliny okolo šroubku a z dírky na vodním čerpadle,popř co obnáší odstranění této vady? Dík za odpověď.
Tak krom toho úniku vody nemá nikdo povědomí o výše zmíněných záležitostech?
svolavacky neres... ty se proste resi JAKMILE DORAZIS DO ZNACKOVEHO SERVISU. Chapes...? Proc resit jestli ta moto ma svolavacky, kdyz na ne stejne mas narok? Maximalne si je nechas udelat sam.
Nema to souvislost s najezdem.. nebo jen VELMI vagni.
možná jsem se blbě zeptal,myslel jsem jestli ty potíže s palivoměrem a imobilizerem řeší automaticky nebo až se to projeví a já jako uživatel to po nich budu chtít,snažím se vydedukovat jestli mnou zakoupené moto už to může mít vyřešeno nebo raději zajet do renocaru abych nejezdil se strachem kde se mi to zastaví
kim napsal:
možná jsem se blbě zeptal,myslel jsem jestli ty potíže s palivoměrem a imobilizerem řeší automaticky nebo až se to projeví a já jako uživatel to po nich budu chtít,snažím se vydedukovat jestli mnou zakoupené moto už to může mít vyřešeno nebo raději zajet do renocaru abych nejezdil se strachem kde se mi to zastaví
EWS antena uz se jakou dobu nikomu nevy... imho na to nebyla svolavacka.
Mne se zavzdusneni zadrhlo naposledy nedavno,.. profouknuto kompresorem a OK.
Urcite do Renocaru zajet a checknout svolavacky...
ALE POZOR... AZ S JETYM RETEZEM. Se slusnou pravdepodobnosti Ti daji novy
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2