Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 2 z 2:   1    2  
 
Cvaká válec
Chose
#21 
Přidané 14.07.2011 23:09

Příspěvků: 228
Registrace: 02.10.10
Mam podobne projevy jako Ivan, pri cca stejne kilometrazi. Pry to je zpusobene karbonizaci okoli spalovaciho prostoru, kde dochazi k zapaleni paliva a detonacim, ktere zpusobi onen plechovy zvuk (jakoby kdyz hodis kulicky do kyblu). Tento zvukovy projev se da odstranit ci omezit benzinem s vyssim oktanovym cislem ( pry uz po 3 nadrzich 98 by mel byt klid) - ja osobne to nezkousel, zvuky se objevi na konci pasma otacek, v kterych se nejcasteji v tu dobu pohybuji, pak odezni a je klid dokud opet toto pasmo neprekonam. A takhle to probiha dokolecka dokola. Pri navratu k 95 se zvuky pry opet objevi. V sobotu, budeli moznost, se poptam detalneji.
 
palciatko
#22 
Cvaká válec
Přidané 14.07.2011 23:23

Příspěvků: 250
Registrace: 12.06.08
raptor napsal:
nikto z vas nepremyslal nad sponovakom rozvodovej retaze?

prave lavy ktory je otoceny hlavou dolu sa vymenil za novsiu verziu


Uvažoval som nad ním, a nielen to - práve dnes mi z fmoto prišiel, to je náhoda... Grin

(Čo viem, tak šponovák bol 2x modifikovaný, existujú 3 verzie toho šponováka)
 
palciatko
#23 
Cvaká válec
Přidané 14.07.2011 23:31

Příspěvků: 250
Registrace: 12.06.08
sonyr napsal:
Neni někde nějakej manuál jak se šponuje? U mě to ta klapka neni...


Ak si si istý, že to nie je klapka, tak:

Šponovák je automatický - ručne sa nenastavuje.

Ale radšej najprv prever vahadlá - nezapísal si si pri kontrole, že aké majú vôle?
 
sonyr
#24 
Cvaká válec
Přidané 15.07.2011 06:28

Příspěvků: 18
Registrace: 08.07.11
No měl jsem měrky 0,05 a 0,5. 0,05 tam šla a 0,5 nešla... Nikde se nepíše kde by se to mělo pohybovat ideálně...
 
palciatko
#25 
Cvaká válec
Přidané 15.07.2011 08:14

Příspěvků: 250
Registrace: 12.06.08
Heh, tie vôle vahadiel som riešil asi pred dvoma týždňami. Wink

Servisná knižka udáva interval 0.05-0.40mm s poznámkou "Adjust the holder for minimum end float".

Tak som ich dal na cca 0,10mm.

Mám silný pocit, že na ľavom valci budeš mať tie vôle skôr v hornej hranici intervalu, a preto ti to cvaká.
 
sonyr
#26 
Cvaká válec
Přidané 15.07.2011 09:49

Příspěvků: 18
Registrace: 08.07.11
No to by bylo super kdyby to tím bylo. Každopádně si myslim že ta 0,05 tam nebyla nějak moc volná... No nic pustim se do toho ještě jednou. Takže doporučená vůle by měla být tak 0,1? Nebo to mam udělat aby táhla 0,05? A ještě jeden dotaz. Hlavní šroub hlavy mam utahovat na moment nebo na seznačení? Popřípadě jakej moment?
 
palciatko
#27 
Cvaká válec
Přidané 15.07.2011 10:11

Příspěvků: 250
Registrace: 12.06.08
0,10 je vôľa, na akú som to nastavil JA - 0,05 sa mi takisto videlo málo.

Doplnil som link na návod:
Serizeni 1150, kompletni postup
Upravil palciatko dne 15.07.2011 10:12
 
Tonda
#28 
Cvaká válec
Přidané 15.07.2011 10:13

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
Axiální vůle jsou tak, jak napsal palciatko, tedy 0,05 - 0,40mm. Aby vahadla dělala co nejmenší pazvuky je nutné vůli nastavit co nejblíže ke spodní toleranci. Je to dáno dírama na svorník a dírama pro torx šrouby - např. povolíš matku na svorníku, povolíš 3x torx šroub. Budeš se snažit zmenšit vůli např. z 0,30mm a díra na svorník tě pustí např. na 0,10mm a víc se nedostaneš - tak to necháš 0,10mm. Prostě to udělej co nejblíže k 0,05mm - měrka suvně s malým odporem. Když to budeš mít 0,1mm, tak to ani zbytečně nedělej. Torx šrouby se dotahují 18Nm, matka na svorníku inicializační moment 20Nm, a pak o 180°.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
MotoPaja
#29 
Cvaká válec
Přidané 15.07.2011 10:39

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
Raptor: mě taky napadly rozvody ale netuším jak to ověřit / vyvrátit jinak než tím že ten šponovák vyměním. A vzhledem k tomu že se to spravilo po ventilech, tak jsem se uklidnil, že rozvody to jistě nejsou Smile

sonyr: palciatko a Tonda mají pravdu, já chtěl ax. vůle nastavit na 0,05, ale jakmile jsem to utáh tak byla 0,00 Smile Takže jsem nakonec musel nechat 0,1, protože na míň to prostě nešlo (na obou válcích současně)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
zmijon
#30 
Cvaká válec
Přidané 15.07.2011 13:33
Avatar člena


Příspěvků: 1497
Registrace: 04.02.07
Chose napsal:
Mam podobne projevy jako Ivan, pri cca stejne kilometrazi. Pry to je zpusobene karbonizaci okoli spalovaciho prostoru, kde dochazi k zapaleni paliva a detonacim, ktere zpusobi onen plechovy zvuk (jakoby kdyz hodis kulicky do kyblu). Tento zvukovy projev se da odstranit ci omezit benzinem s vyssim oktanovym cislem ( pry uz po 3 nadrzich 98 by mel byt klid) - ja osobne to nezkousel, zvuky se objevi na konci pasma otacek, v kterych se nejcasteji v tu dobu pohybuji, pak odezni a je klid dokud opet toto pasmo neprekonam. A takhle to probiha dokolecka dokola. Pri navratu k 95 se zvuky pry opet objevi. V sobotu, budeli moznost, se poptam detalneji.

no prave to je ta vec kterou tady tvrdim od zacatku proste na k.okot benzin neni to o 95 tu kdyz tam lijes tak to nic nedela je to proste benzinem kterej nema ani 90 a to si ti smelinari dovolijou jen v letnich mesicich naredit to kdejakym bordelem jen aby vydelali co nejvic korun jenze tohle nemusi bejt u konecnyho prodejce to delaji i ti co to rozvazijou no a takhle kdyz se na tom podepise kazdej komu ten benzin projde pod rukou tak nediv jaky litaji z motoru zvuky me se to projevuje nejvic tak od cervna a srostouci teplotou je to horsi ale je pravdou ze jsem tam ted lil 2x100 omw to ze je drazsi o 2kc na litru s.eru to je ta posledni castka co by me tizila ono stejne na kilometrovych nakladech to nedela az tolik(0,1kč) coz je asi benzin gumy olej cca 2,3kč/km ale je to fakt znat alespon pocitove motor slape jak stradivary takze ruku na srdce radsi naliju lepsi benallol nez poslouchat jak se motor trapi
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
 
zetor
#31 
Cvaká válec
Přidané 15.07.2011 13:43
Avatar člena


Příspěvků: 9076
Registrace: 09.11.10
Je fakt,když jsem ve slovinsku natankoval na OMW obyč 95...tak jsem normálně nevěřil...ta motorka jela jak z praku a zvuky z motoru =0....fakt tady tankujeme totalní sračk.y....!!! Sad bratr na Kawě řekl to samé....
 
raptor - neaktivni ucet
#32 
Cvaká válec
Přidané 15.07.2011 23:38

Příspěvků: 1897
Registrace: 09.08.07
zetor toto ti aj podpisem clap

v chorvatsku sme ber rozdielu kubatury a sposobu pripravy paliva mali VSETCI nizsiu spotrebu a kultivovanejsi motor

fakt ci to bola CBF500 alebo VFR800 alebo DL 1000 ci moja GSA1150 kazdy hovoril o tom ze mu sla dole spotreba, motor siel kultivovanejsie a lepsie to cele tahalo.. ja najblizsie natankujem tiez shell racing a uvidim ci tie zvuky zmiznu
 
MotoPaja
#33 
Cvaká válec
Přidané 18.07.2011 11:43

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
zetor: a to srovnáváš s naším OMV nebo s nějakým PAP oilem?

Já jsem třeba zkoušel jednou vzít do motorky N98 (u nás tedy) a rozdíl byl nula.
Zato do auta (BMW) tam rozdíl v naftě sakra poznám. Legrační je, že nejhůř to jede na jednu poměrně dosti značkovou naftu Smile Tak nevím co si o tom myslet.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
raptor - neaktivni ucet
#34 
Cvaká válec
Přidané 18.07.2011 11:55

Příspěvků: 1897
Registrace: 09.08.07
motopaja - mozno mam odpoved na tvoju otazku

na jednom oktavia fore (nemam oktaviu ale dostal som link a ked ho najdem ho sem supnem) sa chlapikovi podarila zaujimava vec, jeho kamarat robi v skusobni kde sa testuje kvalita paliv

v skratke

tankovat na frekventovanych miestach renomovanych znaciek ALE NIE PREMIOVE PALIVA (takze ziadny 100 oktanovy benzin alebo priemiovy diesel)

totiz tieto paliva sa koli svojej cene tankuju menej ako bezne a z tohto dovodu ostavaju v nadrziach cerpaciek dlhsie cim stracaju svoje vlastnosti a su castokrat HORSIE ako nepremiove produkty predavane na tej istej pumpe
 
zetor
#35 
Cvaká válec
Přidané 18.07.2011 12:06
Avatar člena


Příspěvků: 9076
Registrace: 09.11.10
MotoPaja napsal:
zetor: a to srovnáváš s naším OMV nebo s nějakým PAP oilem?

Já jsem třeba zkoušel jednou vzít do motorky N98 (u nás tedy) a rozdíl byl nula.
Zato do auta (BMW) tam rozdíl v naftě sakra poznám. Legrační je, že nejhůř to jede na jednu poměrně dosti značkovou naftu Smile Tak nevím co si o tom myslet.


U nás jezdím 80% na Agip...jinak OMW,Shell....
 
MotoPaja
#36 
Cvaká válec
Přidané 18.07.2011 12:14

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
raptore jestli to bylo k tej naftě tak myslím že v tom problém nebude
a pokud to bylo k tomu N98 tak tam myslím ten problém taky nebude Grin Myslím že tam je to o tom, že prostě ten motor je dělaný na N95 a zkousne i N91 a tudíž vyšší oktany nic nepřinesou. Jak by řekl Hicks, je to válečnej motor a za války se jezdilo na 70 oktanů Grin
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
PEDROS
#37 
Cvaká válec
Přidané 17.08.2011 21:29

Příspěvků: 11
Registrace: 03.07.07
Já ještě přihodím svoji trošku do mlýna - to co tady popisujete s tím cinkáním - já tomu říkám cvrlikání, bo je to nepravidelný a nestejně hlasitý cinkot, tak to už jsem zažil v mládí na své ČZ a paradoxně jsem se s tím setkal ted na bramboře a to mě docela zaskočilo. Nicméně, vidím, že nejsem jediný - dělá mi to když roztahuju od spodku a pak zejména v horkém počasí, kdy je horší chlazení. Problém je v zakarbonizovaných a někdy i díky tomu připečených pístních kroužcích, které už mají cosi odjeto a mají určitou vůli, což i vysvětluje, že valná většina z vás potvrdila, že jste dělali ventily a nepomohlo to. Na ČZ jsme tomu tehdá pomohli tak, že jsme dali o pár mirko větší kroužky určené pro o číslo větší výbrus a byl pokoj. Tady bych se ovšem zdráhal takhle zasahovat do motoru a asi nejšetrnější i když ne úplné řešení je fakt dát 2-3 nádrže kvalitního paliva at se to rozpustí a počítat s tím, že to časem zase uslyším... Tož tak...
zmijon napsal:
Chose napsal:
Mam podobne projevy jako Ivan, pri cca stejne kilometrazi. Pry to je zpusobene karbonizaci okoli spalovaciho prostoru, kde dochazi k zapaleni paliva a detonacim, ktere zpusobi onen plechovy zvuk (jakoby kdyz hodis kulicky do kyblu). Tento zvukovy projev se da odstranit ci omezit benzinem s vyssim oktanovym cislem ( pry uz po 3 nadrzich 98 by mel byt klid) - ja osobne to nezkousel, zvuky se objevi na konci pasma otacek, v kterych se nejcasteji v tu dobu pohybuji, pak odezni a je klid dokud opet toto pasmo neprekonam. A takhle to probiha dokolecka dokola. Pri navratu k 95 se zvuky pry opet objevi. V sobotu, budeli moznost, se poptam detalneji.

no prave to je ta vec kterou tady tvrdim od zacatku proste na k.okot benzin neni to o 95 tu kdyz tam lijes tak to nic nedela je to proste benzinem kterej nema ani 90 a to si ti smelinari dovolijou jen v letnich mesicich naredit to kdejakym bordelem jen aby vydelali co nejvic korun jenze tohle nemusi bejt u konecnyho prodejce to delaji i ti co to rozvazijou no a takhle kdyz se na tom podepise kazdej komu ten benzin projde pod rukou tak nediv jaky litaji z motoru zvuky me se to projevuje nejvic tak od cervna a srostouci teplotou je to horsi ale je pravdou ze jsem tam ted lil 2x100 omw to ze je drazsi o 2kc na litru s.eru to je ta posledni castka co by me tizila ono stejne na kilometrovych nakladech to nedela az tolik(0,1kč) coz je asi benzin gumy olej cca 2,3kč/km ale je to fakt znat alespon pocitove motor slape jak stradivary takze ruku na srdce radsi naliju lepsi benallol nez poslouchat jak se motor trapi
 
xljanek
#38 
Cvaká válec
Přidané 17.08.2011 21:41
Avatar člena


Příspěvků: 521
Registrace: 14.10.10
raptor napsal:
motopaja - mozno mam odpoved na tvoju otazku

na jednom oktavia fore (nemam oktaviu ale dostal som link a ked ho najdem ho sem supnem) sa chlapikovi podarila zaujimava vec, jeho kamarat robi v skusobni kde sa testuje kvalita paliv

v skratke

tankovat na frekventovanych miestach renomovanych znaciek ALE NIE PREMIOVE PALIVA (takze ziadny 100 oktanovy benzin alebo priemiovy diesel)

totiz tieto paliva sa koli svojej cene tankuju menej ako bezne a z tohto dovodu ostavaju v nadrziach cerpaciek dlhsie cim stracaju svoje vlastnosti a su castokrat HORSIE ako nepremiove produkty predavane na tej istej pumpe
Tak v tomto ti dam za pravdu a verte me ze o tom neco vim.
 
raptor - neaktivni ucet
#39 
Cvaká válec
Přidané 17.08.2011 23:07

Příspěvků: 1897
Registrace: 09.08.07
motopaja - hicks uz toho nakecal... helpless

bez ohladu na to ze ta koncepcia je stara 80 rokov tak ten motor uz davno nie je "vojensky hromotlk"
ti co ho konstrovali v 90 rokoch ho robili na benzin nejakej kvality s tym ze ano poradi si aj z benzinom ktory nema predpisane oktany ale urcite z dlhodobeho hladiska mu to prospievat nebude

neviem sa zbavit pocitu ze minimalne cesi a slovaci tankuju pekne shity na svojich pumpach... uz v posranom chorvatsku tie nase motorky bez ohladu na sposob pripravy paliva a objem ci pocet valcov mali mensiu spotrebu a kulturnejsi chod

xljanek - mas s tym aj ty nejake prakticke skusnosti... ved daj do placu aj tvoj nazor thumbs up
 
Strana 2 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 93
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.29 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI