Vím 100% o nejméně jednom člověku co jezdí na 1200GS s dvěma nástavci na sobě. Jezdí, to znamená že to funguje. Netuším jestli jezdí offroad a co s tím vyvádí. Ale taky víme a vidíme kolik motorek má vymlácený ložisko řízení resp. slitinu v brejlích kolem toho ložiska a čím výš to dáte, tím to bude horší. Zkuste si stoupnout na motorku na centrálu, opřete se do řídítek a zkuste s nima zahejbat nahoru a dolů na střídačku levá-pravá. Jakmile tam cítíte pohyb, je to špatně. Dá se to trošku dotáhnout ale jak se to vymele, je po brejlích. Při slušnější ráně praskne hliník kolem ložiska zespodu (vlasová prasklina) a je vyděláno za 20 litrů. Pokud má někdo zájem, v práci mám jedny takové na ukázku s řídítky, je to pěkně vidět jak to ruplo a projeví se to jen vlasovou trhlinou v laku. Pohyb na koncích byl o pár milimetrů ale slyšitelně "vrzaly".
¨
Když říkám hliník, myslím slitinu brejlí, jasně že to není "hliník".
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
A tobě nestačí zvednutí o ty 3 plus kousek pootočení řídítek nahoru?
Jiný řídítka jsou taky možnost ale je to ultra pakárna to předělávat. Někdy to má smysl, zejména když jde o obyčejné GS1200 s napodobeninou hliníku ale ve skutečnosti ocelovými a příšerně těžkými. Totéž obýbací z předchozích typů GSA, kde pak dávali tu šílenou hrazdu aby se to neohýbalo. Udělat pořádný řídítka je asi větší problém, než pánové mysleli. Možná proto KTM moc nelaboruje a dává tam Magury nebo Renthaly už v sérii. Nebo Yamaha dává Protappery. BMW řídítka od 1100 počínaje jsou podle mě úplně debilně tvarovaný a bolí z nich zápěstí při jízdě ve stupačkách a záda při jízdě ve stoje, protože normální člověk má vykroucený ruce nebo lopatky jak to mají zahnutý na konci. Zvednutí to pochopitelně ještě zhorší. Poslední na GSA už jsou pěkný a podle mě to už nedělá BMW ale je to OEM od některé z těch firem, protože mají nestejnoměrnou tloušťku stěny a tvar jako Magura AX, tak bych to viděl na tenhle zdroj. Každopádně už nepotřebují hrazdičku. Ale i AX jsou nesrovnatelně víc zatočený než EX nebo XLine a pochopitelně víc než Renthaly. Protapper jsem na GS ještě neviděl ale musí to jít taky.
Pro tyhle konický řídítka je docela snadné řešení na 1150, existují masivní 60mm nástavce ale ty řídítka musí mít průměr těch 28mm mezi nástavci a rozteč 32mm, takže se používají tři šrouby - svorník nebo šrouby pro montáž nástavce do orig brejlí a jeden pár šroubů navíc pro druhou stranu můstků, protože by se to na originály nevešlo. Navíc ty šrouby jsou maličko vyosené. Totéž jde na F650GS ale na 1200GS jsou 28mm v sérii, což je v tomhle případě problém, protože se s 60mm nástavci vůbec nepočítalo a Magura kvůli tomu navrhla speciální řídítka, které ze začátku mělo prodávat BMW ale pak se nedohodli atd a teď tam podle mě jsou v sérii ale protože to nemá označení výrobce, nejde to poznat. Porovnávali jsme je s AX co tady máme a na pohled se liší jen chybějícím označením výrobce a stupnicí pro natočení a nastavení středu. Jenže jak říkám - AX proti EX nebo X jsou pořád dost zatočený ale o hodně vyšší, takže nástavce nemusí být tak dlouhé. Pokud chce někdo AX (nebo tedy sériové z nějaké 1200) a k tomu 60mm, je to podle mě dost nesmysl a spíš bude problém v jízdním postoji ve stupačkách nebo něco takového. Není to chopper!
tak už ty stoky od raptora testuju taky, a jsou dobry... jen to byl chvili nezvyk a brzdovou hadici mam na knop 4cm by to uz asi nezvladlo.BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Tomasi, mas v tom přehled tak si nechám porasit řešení. Pořebuju zvednout řídítka u 1200GSA jak jen to jde t.j. oněch 60mm by bylo super je něco takového co pasuje. Důvod = 198cm delší nohy a ve stupačkách pak jedu v poměrně velkém předklonu není to ani přijemné ani bezpečné.
vlada-gsa napsal:
Tomasi, mas v tom přehled tak si nechám porasit řešení. Pořebuju zvednout řídítka u 1200GSA jak jen to jde t.j. oněch 60mm by bylo super je něco takového co pasuje. Důvod = 198cm delší nohy a ve stupačkách pak jedu v poměrně velkém předklonu není to ani přijemné ani bezpečné.
Přečti to téma od začátku. Celou dobu se o tom píše - 60mm znamená překopat hadice a asi i bowdeny a je tam i otázka páky na brejle a s tím spojený možný problémy. Jde to ale není to tak snadná výměna.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Špatně jsem se vyjádřil. Od začátku jsem to přečetl to že budu muset vyměnit hadice a určitě u bowdeny je jasné. Ale jiné řešení není. Prostě nechci ty nástavce vyrábět i kdyř fréznout je z kovaného duralu není až takovým problém. U takové věci jako jsou řídítka chci originál díl který někdo spočítal a ručí si za něj včetně materiálu pokud je to možné. V nabídce jsem našel jen 30mm a dávat dva nad sebe se mi nechce.
OK. Jasný. Tak to opravdu nevím. Jediná tovární verze je určená pro řídítka 28mm. Možná to dělá nějaká další značka ale já je ještě neviděl. Podle mě to není takový problém nechat vyrobit. Když to předimenzuješ rozměrově, tak to nemůže prasknout. Spíš bych se bál těch brejlí. Podle mě to je důvod, proč to nikdo nedělá - pak by po tom výrobci chtěli lidi náhradu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No jo tak asi budu frézovat. S brejlemi je to fakt spíš si ale myslím že riziko poškození je při pádu když se opřou rídítka o zem pak je ta síla do brejlí opravdu velká a může to být problém.
TomasTT napsal:
Vím 100% o nejméně jednom člověku co jezdí na 1200GS s dvěma nástavci na sobě. Jezdí, to znamená že to funguje. Netuším jestli jezdí offroad a co s tím vyvádí. Ale taky víme a vidíme kolik motorek má vymlácený ložisko řízení resp. slitinu v brejlích kolem toho ložiska a čím výš to dáte, tím to bude horší. Zkuste si stoupnout na motorku na centrálu, opřete se do řídítek a zkuste s nima zahejbat nahoru a dolů na střídačku levá-pravá. Jakmile tam cítíte pohyb, je to špatně. Dá se to trošku dotáhnout ale jak se to vymele, je po brejlích. Při slušnější ráně praskne hliník kolem ložiska zespodu (vlasová prasklina) a je vyděláno za 20 litrů. Pokud má někdo zájem, v práci mám jedny takové na ukázku s řídítky, je to pěkně vidět jak to ruplo a projeví se to jen vlasovou trhlinou v laku. Pohyb na koncích byl o pár milimetrů ale slyšitelně "vrzaly".
¨
Když říkám hliník, myslím slitinu brejlí, jasně že to není "hliník".
tak presne to kejvani se mi na riditkach deje, co s tim? Prijde mi ale, ze to dela snad kazdy GSo, krome toho raptorovyho.
Neni to BMW sracka, kdyz se musi pomalu na vsech mistech menit po 50-60tisicich loziska? Za co chteji takovy prachy?? Na TDM jsem menil po 100 tisicich jen loziska v zadnim kole za 1500Kč v předním za 500Kč, rizeni bylo na pohodu... BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Jestli to nevrže, jde to utáhnout. Jestli to vrže, tak to asi bude po nějaké ráně popraskaný u toho ložiska. Mě se to stalo 2x a v obou případech to bylo popraskaný asi 2mm kolem ložiska. Každopádně pokud to jde, tak utáhnout!
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já mám 1150 obyč, originál řídítka a podložky 3 cm. Když chytím za řídítka a zaberu do nicht, tak se mi taky kynklaj, na každém konci to dělá pár milimetrů, bez kvílení. Je vidět, že to jde i s brýlema. Zas na druhou stranu si myslím, že když se na tu páku řídítek opře stokilovej člověk, tak by se to trochu hejbat mohlo. Přecijen to není klasická vidle, která má dvoje brejle a ty jsou napevno spojený s kluzáky vidlic. No, ale jestli říkáš, Tome, utáhnout a zmizí to, tak to prubnu. Myslíš jen krk, nebo i po stranách ty šrouby ke kluzákům?
Já to teď zkoušel. Je tam imbus. Vzal jsem si na něj trubku 30 cm a zabral jsem. Nehlo se to. Buď je to přilepené, nebo nevím, ale nerad bych něco zničil. Mimo to jsem koukal do servisního manuálu a v tom krku je normální ložisko. Řekl bych, že kdyby v těch řídítkách byl vakl, tak by asi bylo něco povoleného, ale pokud jde o mě, tak to skutečně jenom pruží. No a na tom ložisku není moc co dotahovat, není tam žádný kužel nebo něco podobného. Tak jsem to odložil. Ujelo to takhle 10tisíc, tak to ujede i další.
Ahoj, nedalo mi to, tak jsem zakejval a taky se mi mírně kývou (1150A 70000km) bez vrzání.
Můj názor je, že při té páce a najetých km má to ložisko mírnou vůli, samo se pohne o desetinku, ale na lonci řídítek už to dá pár milimetrů.
Tím imbusem jsem nehnul ani trochu jak je dotáhlej.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
marekondra napsal:
Ahoj, nedalo mi to, tak jsem zakejval a taky se mi mírně kývou (1150A 70000km) bez vrzání.
Můj názor je, že při té páce a najetých km má to ložisko mírnou vůli, samo se pohne o desetinku, ale na lonci řídítek už to dá pár milimetrů.
Tím imbusem jsem nehnul ani trochu jak je dotáhlej.
Zdravim tim imbusem nic nedotáhneš je tam obyčejný dvouřadý ložisko. Letos jsem ho z principu vyměnil. / 1150gs 129000km / Koupil jsem ho v obyčejným krámě na ložiska cena asi 200kč.
KARLOS
Kdo hledá najde - u téhle firmy, ale souhlasím s Tomášem že ty brejle za to nestojí. To bych rději volil jinak ohnuté řidítka ( nahoru ) a nezahrával si s brejlema + řízením který se může posrat i v nejmíň vhodnym momentu.
Já potřebuju řešit stejný problém a tak když někdo objeví ty řidítka ať napíše kde.
Robert přiložený následující obrázek:
[76.36Kb]
Upravil Robert dne 07.05.2008 09:25
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.