Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 2 z 3:   1    2    3  
 
klepací kladka nastavení 1150
Tonda
#21 
Přidané 28.12.2012 02:07

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
To né - "tělo karbecu" určitě néé - karbec je přece "retro"GrinWink Ještě si někdo "neznalej" bude myslet, že čtyřventilový boxery od BMW jsou 100 let za vopicemaCoolGrinWink a nemají vstřikování paliva - raději tedy "hrdlo škrtící klapky"Cool
...ale jinak samozřejmě vím o čem mluvíšWinkSmileWink
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
davidosx84
#22 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 28.12.2012 06:04
Avatar člena


Příspěvků: 101
Registrace: 27.12.12
servisak napsal:
Jsem ti psal. Nekdy se to musi navarit stribrem aby se dohnal ciistej prumer osky.
a co by to stálo?
 
Palk
#23 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 28.12.2012 19:10
Avatar člena


Příspěvků: 284
Registrace: 05.11.11
Já jsem klapky shodou okolností rozhodil předevčírem. Nalisoval jsem nová pouzdra a teď řeším dilema co dál. Pouzdra po nalisování mají rozměr 8,02 až 8,05. Když jsem změřil osu,tak ta je na obou stranách stejná, má 7,95. Vůle je tedy cca 0,08mm. A to stačí aby tam osa hrkala. Co s tím, jedna možnost je tedy naletovat na osu stříbro, ale to se mi moc nechce, protože osa není v tak špatném stavu. Druhá možnost, nová futra vyhodit a udělat na soustruhu jiná s otvorem cca 7,98mm. Jde mi oto, z jakého matroše. Napadl mě teflon. Máte s tím někdo zkušenost.?
 
Luboss007
#24 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 28.12.2012 19:20

Příspěvků: 865
Registrace: 01.07.07
Pak je ještě třetí možnost-nech to klepat. Dřív jsem to taky řešil,ale potom co to na chvíli ztichne,tak najdeš jinej zvuk a zase budeš řešit. Takže moc neposlouchej a jezdi. Já na 1100 najel 80,000km,celkem má najeto 145,000km a klepe to furt stejně. A ve 200,000km to zase bude klepat. Tak to prostě je. Já mám motorku na ježdění a ne na poslouchání. A slouží mi dokonaleWink
Upravil Luboss007 dne 28.12.2012 19:21
 
Palk
#25 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 28.12.2012 19:31
Avatar člena


Příspěvků: 284
Registrace: 05.11.11
Souhlasím, ale mám možnost si to udělat, tak proč to neopravit. Pak je ta radost z ježdění větší.Wink
 
JRM66
#26 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 28.12.2012 19:41

Příspěvků: 1168
Registrace: 08.06.12
Palk napsal:
Jde mi oto, z jakého matroše. Napadl mě teflon. Máte s tím někdo zkušenost.?
Ja som to robil s delrinu, je to taky samomazny plast z ktoreho sa vyrabaju zvačšia ozubene kolieska kvoli dlhej životnosti. Da sa kupiť aj v kulatine o priemeru cca 12-15mm teraz už neviem presne.thumbs up
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.hmm!
 
Luboss007
#27 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 28.12.2012 19:44

Příspěvků: 865
Registrace: 01.07.07
Palk napsal:
Souhlasím, ale mám možnost si to udělat, tak proč to neopravit. Pak je ta radost z ježdění větší.Wink

No jo,to je pravda. To mě nenapadlo Grin
 
Palk
#28 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 28.12.2012 19:55
Avatar člena


Příspěvků: 284
Registrace: 05.11.11
JRM66 napsal:
Palk napsal:
Jde mi oto, z jakého matroše. Napadl mě teflon. Máte s tím někdo zkušenost.?
Ja som to robil s delrinu, je to taky samomazny plast z ktoreho sa vyrabaju zvačšia ozubene kolieska kvoli dlhej životnosti. Da sa kupiť aj v kulatine o priemeru cca 12-15mm teraz už neviem presne.thumbs up
OK. díky zkusím to poshánět. Teď jsem zagooglil co je to vlastně ten delrin. Pokud se nepletu, je to POM- bílý plast, který se dnes už běžně používá v průmyslu. Je to tak?
Upravil Palk dne 28.12.2012 20:02
 
bobGS
#29 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 28.12.2012 20:39

Příspěvků: 428
Registrace: 29.08.11
Pájení stříbrem - určitě by to šlo, ale je jistá deformace hřídelek, životnost podle mě nic moc, má s tím někdo zkušennosti - tedy s životností?
Když pominu novou výrobu, což bych cca za půl roku až dodělám dílnu zvládnul, je možno nechat místo ložiska vyhrubovat, nastříkat tvrdokovem a obrousit na cendrdlesu, popř i suportovou bruskou by to šlo. Pak by se už vyměňovala jen pouzdra
 
Palk
#30 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 28.12.2012 20:54
Avatar člena


Příspěvků: 284
Registrace: 05.11.11
bobGS napsal:
Pájení stříbrem - určitě by to šlo, ale je jistá deformace hřídelek, životnost podle mě nic moc, má s tím někdo zkušennosti - tedy s životností?
Když pominu novou výrobu, což bych cca za půl roku až dodělám dílnu zvládnul, je možno nechat místo ložiska vyhrubovat, nastříkat tvrdokovem a obrousit na cendrdlesu, popř i suportovou bruskou by to šlo. Pak by se už vyměňovala jen pouzdra

To by šlo určitě taky, ale pokud jsou osy stejnoměrně opotřebené, tak je asi lepší udělat nová pouzdra s rozměrem do mínusu.
Dělám taky v kovo, s nástřikem tvrdokovu jsem se ještě nesetkal. Jak silná vrstva se dá nastříkat a jak je to s cenou(přibližně) a kdo to dělá?
 
no_-_name
#31 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 28.12.2012 23:58
Avatar člena


Příspěvků: 236
Registrace: 23.10.11
to bude normální tvrdochrom, dělali jsme desetinu na klikový čepy nějaký tuším...ale dá se udělat i větší vrstva. a je to celkem levný. pak se to musí pochopitelně brousit nakulato. Přijde mi to jako jít s komárem na vemblouda, prostě tam nalisuju futra a vytočím hřídelku 8mm z kusu mosazi, pak se to prořízne kotoučkem na frézce a upraví se konce hřídelky. A pokud to vydrží zase 50 tisíc, budu spokojenej, pouzdra stojej 7 pětek všechny 4 Smile Je tu nějaká tucha, jak je tlustá klapka a jakej má průměr?
Upravil no_-_name dne 29.12.2012 00:00
~ R1100GS ~
 
JRM66
#32 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 29.12.2012 00:43

Příspěvků: 1168
Registrace: 08.06.12
Palk napsal:
Pokud se nepletu, je to POM- bílý plast, který se dnes už běžně používá v průmyslu. Je to tak?
Ano je to tak,thumbs up akorat ja som mal čierny.
Upravil JRM66 dne 29.12.2012 00:44
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.hmm!
 
bobGS
#33 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 29.12.2012 18:24

Příspěvků: 428
Registrace: 29.08.11
no_-_name napsal:
to bude normální tvrdochrom, dělali jsme desetinu na klikový čepy nějaký tuším...ale dá se udělat i větší vrstva. a je to celkem levný. pak se to musí pochopitelně brousit nakulato. Přijde mi to jako jít s komárem na vemblouda, prostě tam nalisuju futra a vytočím hřídelku 8mm z kusu mosazi, pak se to prořízne kotoučkem na frézce a upraví se konce hřídelky. A pokud to vydrží zase 50 tisíc, budu spokojenej, pouzdra stojej 7 pětek všechny 4 Smile Je tu nějaká tucha, jak je tlustá klapka a jakej má průměr?

Hřídelka z mosazi asi nebude to pravé ořechové.
Tvrdochrom jsem nemyslel, psal jsem nastříkat - místo se vyhrubuje nastříká podkladem a pak se nastříká vrch jinou směsí, jsou to 2 druhy prášku, stříká se to plazmovým nebo dřív acetyléno kyslíkovým hořákem. Pak se to obrousí jak jsem psal. Klikové čepy jsem dělal na Hondu, ale vydrží to jen otáčky se zárukou do cca 8500, pak se to loupe, nicméně povrchy hřídelů na čerpadla a stroje se tím běžně dělají, jestli by šla tahle hřídelka se zkusím zeptat. Ale na tvrdochrom jsem zapoměl, tím jdou asi malé věci líp, navíc pokud to tím uděláš, je to navěky.
 
Jara Cimrman
#34 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 29.12.2012 18:53
Avatar člena


Příspěvků: 466
Registrace: 04.07.12
Mě pouzdra měnil servisák, hřídelky byly dobrý a motorka šlape jak hodinky. Myslím že nemá cenu z toho zase dělat takovou vědu a hledat setiny milimetruSmileJ.C.
Upravil Jara Cimrman dne 29.12.2012 18:54
 
no_-_name
#35 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 29.12.2012 23:03
Avatar člena


Příspěvků: 236
Registrace: 23.10.11
bobgs: tak o tom jsem neslyšel, no člověk se asi pořád učí. Každopádně stránku dřív mi tvrdí, že osička je mosazná. I na různejch karbech a klapkách z aut byly mosazný (nebo nějakej bronz?) kadopádně bych to moc nehrotil, ty futra skf mají uvnitř stejnak vrstvu plastu (telfon?)
~ R1100GS ~
 
LukyGs
#36 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 30.12.2012 00:44
Avatar člena


Příspěvků: 3593
Registrace: 25.08.11
no_-_name napsal:
bobgs: tak o tom jsem neslyšel, no člověk se asi pořád učí. Každopádně stránku dřív mi tvrdí, že osička je mosazná. I na různejch karbech a klapkách z aut byly mosazný (nebo nějakej bronz?) kadopádně bych to moc nehrotil, ty futra skf mají uvnitř stejnak vrstvu plastu (telfon?)


Hřídelky JSOU z mosazi!!
SKF pouzdra mají vrstvičku teflonu proti prodření. Ty klapky jsem si repasoval na 11ctce a bylo to celkem v pohodě. Repas jsem dělal před skoro rokem, mosazné osičky už dost klapaly a po rozebrání bylo vidět na straně od kladky celkem znatelný úbytek jak se vybrousily o pouzdro které tím taky vzalo za své,no a po výměně od té doby je od klapání pokoj.
http://www.zednic...
http://luky2.rajc...
 
www.zednictvilukas.cz
bobGS
#37 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 30.12.2012 10:30

Příspěvků: 428
Registrace: 29.08.11
Osičky z mosazi - už brzy to poznám, možné je všechno, pravda je, že je to běžná oprava a žádná věda to není.
 
no_-_name
#38 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 30.12.2012 11:22
Avatar člena


Příspěvků: 236
Registrace: 23.10.11
proto mě fascinujou různý nástřiky, navařování stříbra a a další technologický postupy, který tu padají Smile Prostě nalisovat nový futra a případně vytočit osičku a proříznout drážku.

~ R1100GS ~
 
bobGS
#39 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 30.12.2012 12:40

Příspěvků: 428
Registrace: 29.08.11
Abys udělal osičku a bylo to co k čemu, chtělo by to výkres, samozřejmě zbastlit to problém opravdu není, že to bude fungovat, to jo, ale jakWink a jak dlouho. Renovační technologie jsou normálním postupem při opravách.
 
servisak
#40 
klepací kladka nastavení 1150
Přidané 30.12.2012 12:43
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
Ona ta osička bude opruz to dělat je to titěrný a nekdo se stím bude babrat oni to dělají na automatech.. Ja to nechám navařit stříbrem osoustružím a je to jako nový... Bouchnu nový futra a klapka je jak víno.
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Strana 2 z 3:   1    2    3  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 99
Členové on-line: 1
PavelDR

Registrováno: 8,732
Nejnovější člen: Preker

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.48 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI